blå Skrevet 27. oktober 2003 #1 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg er en av de som aldri blir fornøyd jeg. Jeg prøver og prøver å finne MIN GREIE her i livet. MITT YRKE! Hvordan finner jeg det? Jeg har nå studert så mye rart og jobbet her og der. Men jeg finner ikke ut hva jeg vil. I disse dager er det jo heller ikke så lett å få seg en jobb, og dermed blir det til at man må ta det man får. Men jeg skulle ønske jeg hadde funnet ut hva jeg ville drive med, og dermed kunne jeg kjempet litt for å nå målet. Jeg har akkurat begynt på et nytt studie, og skjønner jo nå at dette er heller ikke min greie. Men hva er min greie da, og hvordan finner man det ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 27. oktober 2003 #2 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg skal si ifra når jeg finner det ut ... :-? Rekker ikke mer nå, men kan jo komme tilbake med litt om hvordan jeg tenker i samme situasjon. Kanskje ikke så interessant, men likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Femina Skrevet 27. oktober 2003 #3 Del Skrevet 27. oktober 2003 Du må bestemme deg for å bli fornøyd. Sats på interesse og det du mener du er flink til, eller noe som interesserer deg såpass mye at du vil kjempe for å bli flinkere i det. Deretter gjenstår det å utstyre seg selv med skylapper. Du dedikerer deg til din "greie". Ikke tillat deg selv å tenke på hva annet som kunne vært bedre. Alt kan alltid bli bedre. Jeg kjenner forøvrig en mann som studerte i 9 år for å bli prest. Han droppet ut i siste semester(!), og gjør nå en glimrende jobb som lærer. Veien blir til mens du går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #4 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg tror nå det kan være like greit å ikke ha EN spesiell ting man interesserer seg for, da man kan føle seg ganske mislykket om man ikke skulle klare dette. Kanskje du er en person som liker å skifte retning ofte.. Kortvarig utdanning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 27. oktober 2003 Kortvarig utdanning? Jeg har en lang 4 år, og en kort 2 år. Nå er jeg arbeidsløs, og har begynt på den tredje som jeg egentlig ikke er så fornøyd med når det kom til stykket. Jeg føler bare at jeg roter rundt og først vil det ene så vil jeg det andre. Men jeg har fullført alt jeg har begynt på da. Jeg burde kanskje ha begynt å jobbe jeg etter vidregående og venta med utdanning til jeg viste hva jeg ville. Men sånn er det jo ikke, og nå strår jeg her med litt av hvert og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 28. oktober 2003 #6 Del Skrevet 28. oktober 2003 Det finnes jo sånne karrierecoacher, og det finnes tester som skal kunne hjelpe personer i din situasjon. Kanskje det kunne være noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2003 #7 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har en lang 4 år, og en kort 2 år. Nå er jeg arbeidsløs, og har begynt på den tredje som jeg egentlig ikke er så fornøyd med når det kom til stykket. Jeg føler bare at jeg roter rundt og først vil det ene så vil jeg det andre. Men jeg har fullført alt jeg har begynt på da. Jeg burde kanskje ha begynt å jobbe jeg etter vidregående og venta med utdanning til jeg viste hva jeg ville. Men sånn er det jo ikke, og nå strår jeg her med litt av hvert og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det :-? Får du ikke jobb i det du er utdannet i, eller er du ikke interessert i å jobbe med dette i det hele tatt? Har du begynt på et nytt studium kun fordi du er arbeidsledig? Kanskje du burde ta det litt med ro.....Det har du vel sjansen til om du er arbeidsledig, såfremt du har ok økonomi da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har begynt på en ny utdannelse mest fordi jeg var arbeidsledig og holdt på å kjede vettet av meg. Å få jobb er helt umulig, jeg har søkt masse jobber i alle kategorier, men får bare nei. Har ingen erfaring, og det må man vist ha i disse dager. Å jobbe som det jeg er utdannet til er nok ikke drømmen for meg. Jeg har en fireårig lærer utdanning bak meg, og jeg kan ikke helt fatte at jeg ikke hoppet av. Det er den undervisnings situasjonen som er på skolene i dag jeg ikke takler, jeg HATER det. Jeg håper jeg slipper å jobbe som det. Fatter ikke hvorfor jeg ble det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 29. oktober 2003 #9 Del Skrevet 29. oktober 2003 OK, vi er i litt ulike situasjoner. Du har tatt utdanning og har ikke bestemt deg, jeg skal ta utdanning, og har ikke bestemt meg. Tror ikke jeg har stort å hjelpe deg med, bare takker Felicia Femina for bra råd. Ang. å satse stort på èn ting, og bruke skylappene flittig når det er behov. :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå