Gå til innhold

Kvinner som dater yngre menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

T.S her..

He, he... Tror det er noen som har sett for mye på film her...

En ting er ihvertfall sikkert, jeg er ikke på noen som helst måte truet av kvinner som er yngre enn meg.. Ville han gått fra meg for noen andre hadde det ihvertfall ikke vært alderen som var grunnen.. Heller to forskjellige livssituasjoner, noe jeg veldig godt kan forstå siden det går begge veier..

Vi hadde en lang prat igår, og jeg må innrømme at jeg liker han bedre og bedre.. Han inviterte meg på kveldsmat ikveld, og jeg skal gå.. :) Gleder meg!

Hva er det en gammel kvinne ser i en så ung jypling egentlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke han ser noen alder hos deg. Han ser bare deg. Og du er fin. Når du blir femti er du fortsatt fin.

Et problem som kan oppstå er generasjonskløfta, men jeg ser ikke den hos dere. Jeg var gift med ei dame som var 4 år eldre. Det var for mye, fordi hun kom fra steinalderen, og jeg fra atomalderen.

Det kan godt tenkes at dere står kulturelt nærmere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det en gammel kvinne ser i en så ung jypling egentlig??

T.S her...

Jeg ser ikke på meg selv som en gammel kvinne for å si det sånn... Og heller ikke på han som en ung jypling..

Men jeg selv lurer jo på om det kan bli for stor forskjell i alder og ikke minst forskjellig livssituasjon.. Jeg er jo tross alt skilt og har to barn..

Nå skal vi bare bli kjent i første omgang, så får vi se om det er noe vits.. Til nå syntes jeg han virker mye mer voksen og ansvarsfull enn andre på hans alder og faktisk enn menn som er på min alder og eldre også, men blir spennende og komme hjem til han..

Skrekk og gru hvis det er nok av highschool dvd'er og actionfiguerer i stua... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder har vel generellt lite og si hvis alt annet klaffer.

Merker meg at du syns det er litt flaut som du sier.

Min erfaring er, at er det ett eller annet med typen man er litt flau over,men blir sammen men han alikevel, og man ikke kommer over det man er flau over,blir dette noe som gnager en så det blir ett problem ut av det.

Hvis du ikke kan overvinne flauheta så la det vare.

Det og være sammen betyr jo at man viser seg i offentlig rom sammen,ikke bare innenfor sine egne 4 vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden var nabodama i samme situasjon, 32 år, skilt to små barn. Hun fant seg en på 22. Det forholdet har vart i mange år. De har vært lykkelig gift i mange år nå.("Unggutten" fyller vel 50 neste år) Fikk seg etterhvert et felles barn og. Så man skal aldri si aldri.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casanova

Sånne forhold varer aldri lenge. Guttens motivasjon ligger i det "forbudte" og litt kinky ved å ha en affære med "mor" eller "tante", mens kvinnen forsøker å holde liv i en illusjon om evig ungdom. Resultatet kan dessverre bli ganske trist og patetisk, og selv om hun ikke skjønner det der og da , vil den middeladrende kvinnen på 35+ være den tapende part i forhold. Som ung mann vil jeg advare dere godt voksne damer: gutter på min alder kan gjerne være interessert i et eksperiment, men bak ryggen deres ler vi oss ihjel:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag en topic der du er 21 og mannen 30, skilt med to barn, så får du totalt andre svar. Rart hvordan dette enda henger igjen - er dama yngst så er "alder bare et tall", er dama eldst kommer det "aldri til å holde" "handler bare om sex" og ikke minst er man "en ekkel cougar".

Dersom du føler at han er noe å satse på, så gjør du det. Jeg tror det beste tipset er å ikke spørre om tips til sånt på KG , her er holdningene mer inngrodde enn i resten av samfunnet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en yngre mann som har et tenningsmønster på 10-20 års eldre kvinner, eller også et par år til. Noen vil vel si at jeg er syk, og jeg selv skammer meg over dette. Det er vel bare slik at det er noen mennesker som er skrudd sammen med en seksualitet som ikke er god. Noen tenner på barn, andre på eldre, et fåtall etterhvert har både riktig tenningsmønster, og evnen til å skaffe seg kjæreste.

30-20 tror jeg er akseptert, eller i hvert fall i grenseland. Dersom du juger deg ned to år, og han juger seg opp to år, så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier go for it, man vet ikke før man har prøvd. Men jeg syns du skal være veldig avventende med å ta barna inn i dette. Du er voksen og kan prøve og feile alt du vil, men barna trenger ekstra hensyn i forhold til en ny person sammen med mamma/pappa. Det gjelder uansett alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en topic der du er 21 og mannen 30, skilt med to barn, så får du totalt andre svar. Rart hvordan dette enda henger igjen - er dama yngst så er "alder bare et tall", er dama eldst kommer det "aldri til å holde" "handler bare om sex" og ikke minst er man "en ekkel cougar".

Dersom du føler at han er noe å satse på, så gjør du det. Jeg tror det beste tipset er å ikke spørre om tips til sånt på KG , her er holdningene mer inngrodde enn i resten av samfunnet.

Jeg er enig, det er en del fordommer rundt det. Er en mann på 27 år, og har i lengere tid vært sammen med ei på 40, og det er ikke få ganger vi har måttet "forklare" oss.

Men, jeg tror nok ikke at det er så vanlig at det begynner som rene kjæresteforhold, for oss begynte det som et rent elskerforhold med kun fysisk tiltrekning. Så fant vi etterhvert ut at vi hadde en del annet felles også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne forhold varer aldri lenge. Guttens motivasjon ligger i det "forbudte" og litt kinky ved å ha en affære med "mor" eller "tante", mens kvinnen forsøker å holde liv i en illusjon om evig ungdom. Resultatet kan dessverre bli ganske trist og patetisk, og selv om hun ikke skjønner det der og da , vil den middeladrende kvinnen på 35+ være den tapende part i forhold. Som ung mann vil jeg advare dere godt voksne damer: gutter på min alder kan gjerne være interessert i et eksperiment, men bak ryggen deres ler vi oss ihjel:)

Dette er jaggu meg den mest treffende diagnosen jeg har sett på lenge. Litt for brutal i stilen etter min smak, men akk så presis. Nei aldrende damer, vær så snill og behold et minimum av verdighet og selvrespekt! At unge gutter "tenner" på alder og andre fetisher betyr ikke at de er interessert i noe annet enn selve tenningen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så enig, så enig Porcelain, på dette området synes jeg ikke vi har kommet langt i dag. Alder sier bare noe om hvilket år du tilfeldigvis er født i, hvorfor skal man gå ut ifra at 20-åringer er slik, 32-åringer er slik, 40-åringer er slik? Her inne får du råd etter erfaringer folk har hatt og og det er jo forskjellig som man leser på svarene, men egentlig er det litt nytteløst å gi råd, for hvert forhold er unikt og det er bare dere som kan finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Min kjæreste er 5 år yngre enn meg (ikke like "mye" som dere, men) funker som f. :)

Jeg bryr meg ikke om aldersforskjeller jeg. Eneste jeg rynker på nesen av er 60 år gamle europeiske menn og 20 år gamle asiatiske damer. Men det blir noe annet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T.S her..

Ja, da var jeg hos han igår.. Det var faktisk veldig koselig.. :)

Hva som skjer videre vet jeg ikke...Jeg er jo nettop blitt skilt, så jeg vil konsentrere meg om meg selv og barna i første omgang..

Men jeg syntes denne "unge" mannen er helt herlig og jeg kan ikke si noe negativt foreløpig om aldersforskjellen..

Men takk for mange forskjellige synspunkter!!

En ting: Er jeg virkelig en aldrende kvinne når jeg er 30 år? Eldre kvinne? Ser flere har skrevet det, og jeg kjenner meg bare ikke igjen i dette.. Nå er jeg heldig og har beholdt mitt unge utseende (blir fremdeles spurt om jeg er barn eller voksen på bussen.. ;) )

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en topic der du er 21 og mannen 30, skilt med to barn, så får du totalt andre svar. Rart hvordan dette enda henger igjen - er dama yngst så er "alder bare et tall", er dama eldst kommer det "aldri til å holde" "handler bare om sex" og ikke minst er man "en ekkel cougar". Dersom du føler at han er noe å satse på, så gjør du det. Jeg tror det beste tipset er å ikke spørre om tips til sånt på KG , her er holdningene mer inngrodde enn i resten av samfunnet.

Grunnen til at du får andre svar, er ganske enkelt at realitetene er forskjellige: eldre kvinne-ung mann forhold er statistisk sett dømt til å mislykkes på sikt, mens det samme på ingen måte er tilfellet når aldersforskjellen går motsatt vei. Forklaringen på at det faktisk er slik er antakelig sammensatt. Dels er nok middelaldrende damer med unge menn en evolusjonbiologisk unaturlig allianse, og dels har vel slike forhold lav sosial status ( medmindre kvinnen er veldig rik)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 år eldre enn samboeren min...vi har nå holdt sammen i 5 år. Jeg er like gammel som deg, traff ham på 20-årsdagen hans..Funker fint det. Han er moden for alderen, alle mine ekser var eldre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 6 år eldre enn samboeren min...vi har nå holdt sammen i 5 år. Jeg er like gammel som deg, traff ham på 20-årsdagen hans..Funker fint det. Han er moden for alderen, alle mine ekser var eldre enn meg.

Seks års aldersforskjell er vel ikke så mye at det skiller mellom ung gutt og gammel dame - iallfall ikke når gutten har passert 25. Det er når aldersforskjellen nærmer seg 10 år at det begynner å bli håpløst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vennine som er 33 som har vært sammen med en på 21 i 1.5 år nå. De har det kjempe bra. Han er moden for alderen, tar ansvar osv. Jeg har kun vært sammen med menn som har vært minst 1 år eldre en meg, men nå som jeg er snart 31 er jeg sammen med en på 27. Han er mye mer moden en faren til ungene mine som er 6 år eldre en han så alder trenger ikke bety noe. Noen blir aldri voksen. For min del kunne jeg datet menn i beg av 20 årene. Det er fordi det er så stor forskjell på hvor vi er i livet og hva vi har erfart. Selv om kjæresten min ikke har barn selv har han opplevd mye i livet og viser seg for å være både ansvarsfull, moden og realistisk. Jeg kunne nok vært kjæreste med en på 21, men ikke i forhold til at jeg har barn fra før.

Det er lett at forelskelsen gjør blind. Jeg var selv sammen med som var 3 år yngre en meg ikke så lenge etter skilsmisse. Han var helt perfekt for meg følte jeg. Tok ansvar og viste tydelig at han ville være sammen med meg/oss, men etter 1.5 år ble det slutt. Han trodde nok at han var klar for det når forelskelserusen var på topp, men etter som tiden gikk merket jeg store forskjeller. Han ville være mest med kompiser, reise og feste og tenker nok at han ikke helt hadde sett for seg et liv som "stefar" når ting roet seg, selv om han var glad i de osv.

Så tenkt deg om hva du søker og ønsker. Regner med at du ønsker å dele livet ditt med han, eller kanskje du ønsker å kose deg. Så lenge du ikke blander ungene i det så kan dere bare være sammen og se etterhvert hva dere begge ønsker for fremtiden. Han ønsker kanskje få barn en dag. Det er jo litt vesentlig hvilken tanker du har om den biten. Du er jo brent fra før du også og vet nok hva du ønsker deg i en mann.

For min del er det ikke hvem som helst mann som passer inn i livet mitt. Det er mangen menn som jeg kan finne intresang og som jeg helt sikkert kunne fått det fint sammen med, men igjen han skal også passe inn i hverdagen min med barna mine ;)

Lykke til og ikke bry deg om hva alle andre tenker eller mener.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vennine som er 33 som har vært sammen med en på 21 i 1.5 år nå. De har det kjempe bra. Han er moden for alderen, tar ansvar osv. Jeg har kun vært sammen med menn som har vært minst 1 år eldre en meg, men nå som jeg er snart 31 er jeg sammen med en på 27. Han er mye mer moden en faren til ungene mine som er 6 år eldre en han så alder trenger ikke bety noe. Noen blir aldri voksen. For min del kunne jeg datet menn i beg av 20 årene. Det er fordi det er så stor forskjell på hvor vi er i livet og hva vi har erfart. Selv om kjæresten min ikke har barn selv har han opplevd mye i livet og viser seg for å være både ansvarsfull, moden og realistisk. Jeg kunne nok vært kjæreste med en på 21, men ikke i forhold til at jeg har barn fra før.

Det er lett at forelskelsen gjør blind. Jeg var selv sammen med som var 3 år yngre en meg ikke så lenge etter skilsmisse. Han var helt perfekt for meg følte jeg. Tok ansvar og viste tydelig at han ville være sammen med meg/oss, men etter 1.5 år ble det slutt. Han trodde nok at han var klar for det når forelskelserusen var på topp, men etter som tiden gikk merket jeg store forskjeller. Han ville være mest med kompiser, reise og feste og tenker nok at han ikke helt hadde sett for seg et liv som "stefar" når ting roet seg, selv om han var glad i de osv.

Så tenkt deg om hva du søker og ønsker. Regner med at du ønsker å dele livet ditt med han, eller kanskje du ønsker å kose deg. Så lenge du ikke blander ungene i det så kan dere bare være sammen og se etterhvert hva dere begge ønsker for fremtiden. Han ønsker kanskje få barn en dag. Det er jo litt vesentlig hvilken tanker du har om den biten. Du er jo brent fra før du også og vet nok hva du ønsker deg i en mann.

For min del er det ikke hvem som helst mann som passer inn i livet mitt. Det er mangen menn som jeg kan finne intresang og som jeg helt sikkert kunne fått det fint sammen med, men igjen han skal også passe inn i hverdagen min med barna mine ;)

Lykke til og ikke bry deg om hva alle andre tenker eller mener.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skilt og har to barn på 2 og 4 år..

Er det noe vits?

Han er utrolig herlig, og vi har masse å prate om.. Han virker voksen for alderen og jeg er veldig tiltrukket av han..

Han sier han vil treffe meg og se om det kan føre til noe..

Tenker mye på han og vil treffe han, men syntes rett og slett det er litt flaut for å være helt ærlig... Hvis vi treffer kjente på en date f.eks..

Har egentlig alltid tenkt at hvis jeg skulle treffe en ny mann i livet mitt, så ville han være 40+.. Pga at jeg som regel alltid har likt menn som er eldre enn meg.. Så har jeg plutselig truffet en som er så ung...

Føler jeg er litt for ung til å bli en "cougar"... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...