Gå til innhold

hva synes dere om en eks som roter med din venninne

Gjest lise

Anbefalte innlegg

jeg er venn med min eks. Ble slutt etter at han gjentatte ganger ble tatt på fersken med og rote med andre damer og vi nok ikke var helt skapt for hverandre.

JEg har nå funnet med en veldig god og trofast mann som jeg bor sammen med. for noen måneder siden hadde jeg bursdag og jeg inviterte denne eksen min som nå kun er en venn. Der begynte han omtrent og legge ann på alle mine venninner samt flørta vel og noe med meg, selv om han og opptil flere ganger snakket med typen min om at jeg og han bare var venner og han hadde ingen ting og frykte. Den natten ble han med en venninne av meg hjem til henne.

Dagen etter fikk jeg meldinger fra alle som hadde vært der om hvor hyggelig det hadde vært i bursdagen min mens fra han fikk jeg "faen, jeg hadde fyllekuk hos ..... i natt. dro derfra nettopp" Kjente jeg ble mektig irritert over dette da jeg synes det var teit av han og formidle dette til meg.

For en måned siden hadde jeg besøk av nok en venninne som var hos meg noen dager. Da begynte han og legge ann på henne og rett forann meg. Da sa jeg tydelig fra, hold deg unna mine venninner. Da gjorde han det og når det kom til denne venninnen her.

Så i natt ringte han meg (var full) og fortalte videre at han hadde truffet henne han møtte i bursdagen min to ganger til, og ville ha mine råd. Hun venninnen min har sagt hun ikke er interessert og hun sa hadde kuttet kontakt rett etter den natten på bursdagen min. Hun er dermed heller ikke ærlig.

Er jeg rar som føler meg såra? og ikke minst mener disse menneksene ikke viser respekt for meg? jeg er mest irritert over min eks for han aktiv går og forteller meg dette. Han vet jeg ikke har noen intresse av og høre om hans sexliv. Er det ikke uskrevene regler og om at man ikke skal rote med venninner av ekser? er jo så mange fisk i havet. Forstår ikke hvordan han på død og liv må rote med mine venninner.

Er jeg rar som bryr meg om dette? eller er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hans omgangskrets, hans valg. Du er ikke kjæresten hans, du eier han ikke lenger.

Du har ingen rett til å bestemme hvem han skal legge an på eller ikke.

Din nåværende type er garantert en eks av noen. Ville du likt det hvis den eksen la seg i deres liv?

Så ikke legg deg i dine eksers liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare du er rar som frivillig vil ha ham i ditt liv. Det virker jo ikke som en spesielt sympatisk person.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må få lov til å gjøre som han vil!

Om det er å rote med og/eller knulle din(e) beste veninne®. Det er uskreven regel, men siden den er uskreven er det ingenting som tilsier at man MÅ forholde seg til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Unødvendig oppførsel fra hans side, men så lenge han er singel kan han holde på med hvem han vil.

Hvis du skal ha han i livet ditt burde du kunne snakke såpass med han at du kan gi beskjed om at du ikke ønsker å høre om hans siste erobringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med og respektere den man tidligere har vært glad i da? jeg kunne aldri funnet på og gjort dette med en kompis av han liksom. kompiser av ekser er off limit i min verden men mulig man bare får kutte ut vennskapet om han skal drive på slik.,

det som irriterer meg mest er jo at han driver og skravler om det og skryter av det samt ber meg om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at han har behov for å knulle venninnene dine og fortelle deg om det tyder jo på at han ikke er helt ferdig med deg. Men utrolig harry å holde på sånn, han roter jo med hvem han vil, men å informere deg om det er unødvendig, så det beste er nok å kutte han ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du bryr deg om dette, det med ekser og venninner er ikke noe særlig..

Nå virker jo denne typen litt merkelig da, nesten som han MÅ demonstrere for deg.

Tror jeg hadde sagt til han at dersom vi skal fortsette å ha et venneforhold og omgås i slike anledninger, bør han ikke involvere deg i sexlivet/kjærlighetslivet sitt. Han bør også holde seg for god til å legge ned alle dine venninner, med mindre det skulle være at han er håpløst forelsket i en av dem og ikke klarer unngå det, men det er jo ikke tilfellet her.

Men siden det høres ut som om dere omgås en del, kan det jo være at de som du kjenner og betegner som venninner, er hans venninner også. Du har jo ikke enerett på dem, sånn sett. Og er det sånn at dere hele tiden omgås den samme vennekretsen, med både gamle og nye bekjentskaper, så kan det jo være denne kretsen som kan være hans "område" å treffe en evt. partner i også.

Om det er slik, så må du nesten bare svelge en kamel, eller vurdere om dere kanskje burde omgås mindre. Uansett kan du si fra at du ikke ønsker å involveres i hans sexliv.

Om det er sånn at din vennekrets ikke er hans vennekrets, men du inviterer han til diverse anledninger, så kan du be han om å ikke legge seg etter dine venninner men heller prøve å finne seg sexpartnere i andre kretser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil at han skal kontakte deg på den måten, så må du enten si det til han eller slutte å ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gitt beskjed om dette flere ganger og er stort sett han som tar kontakt med meg da. Virker han tar kontakt med meg for og formidle disse tingene som om han digger og få en reaksjon fra meg. Er lei nå ja men litt vanskelig og kutte han ut fra livet mitt og fordi han er en venn som og har stilt opp for meg i vanskelige perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med og respektere den man tidligere har vært glad i da?

det som irriterer meg mest er jo at han driver og skravler om det og skryter av det samt ber meg om råd.

Glad i?? Skrev du ikke at han bedro deg? Man bedrar ikke den man er glad i...

At han velger "gni det inn" ved å betro seg til deg er i min verden bare en fortsettelse av det syke han holdt på med mens dere liksom var i et forhold..

Jeg som en over her skjønner ikke at man velger ha slike egosentriske personer i livet - de tapper en for energi og tilfører en særdeles lite positivt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du bryr deg om dette, det med ekser og venninner er ikke noe særlig..

Nå virker jo denne typen litt merkelig da, nesten som han MÅ demonstrere for deg.

Tror jeg hadde sagt til han at dersom vi skal fortsette å ha et venneforhold og omgås i slike anledninger, bør han ikke involvere deg i sexlivet/kjærlighetslivet sitt. Han bør også holde seg for god til å legge ned alle dine venninner, med mindre det skulle være at han er håpløst forelsket i en av dem og ikke klarer unngå det, men det er jo ikke tilfellet her.

Men siden det høres ut som om dere omgås en del, kan det jo være at de som du kjenner og betegner som venninner, er hans venninner også. Du har jo ikke enerett på dem, sånn sett. Og er det sånn at dere hele tiden omgås den samme vennekretsen, med både gamle og nye bekjentskaper, så kan det jo være denne kretsen som kan være hans "område" å treffe en evt. partner i også.

Om det er slik, så må du nesten bare svelge en kamel, eller vurdere om dere kanskje burde omgås mindre. Uansett kan du si fra at du ikke ønsker å involveres i hans sexliv.

Om det er sånn at din vennekrets ikke er hans vennekrets, men du inviterer han til diverse anledninger, så kan du be han om å ikke legge seg etter dine venninner men heller prøve å finne seg sexpartnere i andre kretser.

Om de var forelsket hadde jeg nok og følt det annerledes. Vil jo de begge skal bli lykkelige og hadde de blitt det med hverandre så tror jeg faktisk jeg skulle syntes det var hyggelig, er nok mer at jeg reagerer på at de begge ikke er interessert men møtes i fylla og koser seg og så føler spesielt han behov for og fortelle meg dette. (for og irritere meg eller gjøre meg sjalu eller noe?) Finnes jo mange andre jenter der ute. Mine venninner er ikke hans venner, Han møtte hun han har rotet med første gangen i min bursdag for noen måneder siden.

Er noe spesielt med ekser, selv om jeg er over han følelsesmessig nå så kjenner jeg en reaksjon hver gang han snakker om sex med andre jenter. Forstår ikke hvorfor han kjenner så behov for og fortelle dette til meg? Tror muligens hun ene som sier over her at det er fordi han ikke er over meg at han har behov for og demostrere oven for meg at han har draget på alle disse damene. Mulig han og er litt missunderlig på at jeg nå har et seriøst samboer forhold der jeg har det bra og har en mann som behandler meg bra. Vi har og kjøpt en super fin leilighet sammen nylig noe han og kansje er missunnerlig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du høre på hvem han har sex med? Driver andre venner og forteller deg tilsvarende?

Foreslår at neste gang sier du "hvem du har sex med er ikke noe jeg har noe med, så du trenger ikke fortelle meg om det". Og så gjentar du den setningen et par ganger til, hvis det viser seg at han er tunglært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...