AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #41 Skrevet 20. februar 2011 Man kan ikke "programmere" et barn til å like å gå på ski. Jeg likte å leke i snøen som barn, og jeg elsket å lage snømenn, snøhuler, bruke akebrett, skøyter og spark. Når jeg ble eldre forandret jeg meg, og nå er jeg en frossenpinn med helt andre interesser.
Nurke Skrevet 20. februar 2011 #42 Skrevet 20. februar 2011 De fleste kommuner har også en utlånsbod med utstyr til folk som ikke har råd til å kjøpe det. Så ja, skolen kan tvinge barnet dit til å stå på ski, det betyr ikke nødvendig vis at du må kjøpe det.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #43 Skrevet 20. februar 2011 Skolen skal i prinsippet være gratis, og ski er relativt dyrt utstyr. Trodde skolen var forpliktet til å legge opp til alternativer i slike situasjoner. Som bergenser føler jeg for å påpeke en påstand om at vi i Norge har snø i flere måneder i strekk. Sist vinter hadde vi riktignok det i Bergen også, tror vi slo en ganske gammel rekord. Denne vinteren har vi hatt flere perioder med snø i uker i strekk før den forsvant igjen. Men i løpet av en ekte bergensk vinter slik jeg kjenner den bli snøen ofte ikke liggende mer enn 2-3 dager i strekk. Ofte kan vi ha en dag med snø, en dag med regn og sludd etterfulgt av frost og klink is på alle fortauene. Hvit jul er noe de har i eventyrene, på kysten er dette en skjeldenhet. 2
ToveM Skrevet 20. februar 2011 #44 Skrevet 20. februar 2011 Her har inegn noen gang blitt tvunget til å gå på ski. Når barneskolen har hatt "skidager" her de som vil ha med akebrett fått lov til det. Selv hadde jeg alltid ski som barn, og vi hadde skiløyper rett utenfor huset. (når det var snø, vel og merke) Alle vet at ved kysten på vestlandet er det ikke mye snø, det kan faktisk gå flere år uten skiføre. Her vi bor nå, må vi stort sett i bil for å finne langrennspret...selv om det er snø. Siden vi ikke er noen skientusiaster, tar vi ikke til fjells for å gå på ski. . Ungdomskolen drar som regel til fjells på skitur og der kan de leie seg ski hvis de vil. Har da noen langrennski i garasjenlikevel som kan tas i bruk om nødvendig. Og kalle ski som nødvendig gymutstyr gjør de heldigvis ikke her.
Dobbeltseng Skrevet 20. februar 2011 #45 Skrevet 20. februar 2011 Syns heller det er utrolig at barnet ditt ikke har ski jeg.. Om du ikke bor et sted hvor det 'aldri' er snø..
Myrthel Skrevet 20. februar 2011 #46 Skrevet 20. februar 2011 Skolen skal i prinsippet være gratis, og ski er relativt dyrt utstyr. Trodde skolen var forpliktet til å legge opp til alternativer i slike situasjoner. Som bergenser føler jeg for å påpeke en påstand om at vi i Norge har snø i flere måneder i strekk. Sist vinter hadde vi riktignok det i Bergen også, tror vi slo en ganske gammel rekord. Denne vinteren har vi hatt flere perioder med snø i uker i strekk før den forsvant igjen. Men i løpet av en ekte bergensk vinter slik jeg kjenner den bli snøen ofte ikke liggende mer enn 2-3 dager i strekk. Ofte kan vi ha en dag med snø, en dag med regn og sludd etterfulgt av frost og klink is på alle fortauene. Hvit jul er noe de har i eventyrene, på kysten er dette en skjeldenhet. Bor du et sted med "vanligvis" nesten snøfrie vintre, vil jeg vel ikke tro at skolene der legger opp til ski nesten hver uke i vinterhalvåret heller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå