Gå til innhold

Fuktighetskrem for min hudtype?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann :) Har sett at det florerer av flinke folk her på den delen av forumet så stiller et spørsmål her.

Siden jeg var liten har jeg hatt ganske skjør hud som er veldig tørr. Men jeg har holdt det i sjakk med diverse ansiktetskremer. Hovedproblemet er ansiktet siden jeg bruker sminke og da blir huden ganske tørr etterpå, så bruker krem under sminken, på dagtid og på natten. Hvis jeg ikke gjør denne daglige rutinen begynner huden å bli rød og klør, litt eksemaktig. Jeg har til nå kjøpt en fuktighetskrem på apoteket for ansiktet som har hjulpet veldig, husker ikke navnet i farten, men problemet er at de har sluttet å selge denne kremen. Selve merket er tatt av markedet, så nå er jeg på leting etter en ny fuktighetskrem for ansiktet som kan brukes dag og natt, både under sminke og når jeg ikke har på sminke. Dette må passe til huden min som er veldig sensitiv og kan bli tørr lett. Den må ikke ha parfyme i seg, men bør helst ikke lukte dritt.

Hvis du har noen gode tips setter jeg veldig stor pris på det :) Når det gjelder pris har jeg ingen forutsetninger, pris betyr ingenting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør snuse litt på Matis sin Délicate serie. Den beste serien for sensitiv hud, slik jeg ser det! Du får kjøpt serien på feelunique.com, blant annet. Anbefales meget :)

Skrevet

Du bør snuse litt på Matis sin Délicate serie. Den beste serien for sensitiv hud, slik jeg ser det! Du får kjøpt serien på feelunique.com, blant annet. Anbefales meget :)

Den hørtes ganske bra ut :) *legger til i listen*, takk for tips!

Skrevet

For meg ble ikke den rikeste av Matis Délicate-kremene rik nok; den var silikonaktig og tykk, men lå som en hinne oppå huden, som ble tørrere og tørrere under. Nå har jeg akkurat kjøpt Decleor Harmonie Calm krem, og den er blant de bedre kremene jeg har testet både når det gjelder å gi fuktighet, og på å roe ned en irritert hud. :)

Skrevet

signerer på decleor serien. har brukt apotekprodukter tidligere(boots, avene, cosmica), men såogsi alt inneholder mineraloljer som etter noen års bruk stoppet huden min fullstendig til.....tok laaang tid på rette opp igjen.

MD Formulations gav ikke tilstrekkelig med fukt til meg(ei heller ønskelig effekt på hudutbrudd) - og forsøkte dermed Decleor. Det var suksess over natten både mht fukt og langt mindre urenheter.

Var ganske skeptisk - både fordi den er dyr og lukter ganske så mye(takler dårlig parfyme, og blir fort kvalm av parfymelukter) - men dette ble redningen for meg.

Vennet meg til duften, og huden er myk og glødende istedetfor tørr og gusten.

Jeg valgte angelique balm som nattkrem(serie for tørr hud), og neroli olje om morgenen(men du kan bruke angelique om du er veldig tørr).

man kan bruke krem over også om morgenen, og har man SKIKKELIG knusktørr hud kan man prøve cocooning cream, men da snakker vi supertørr.

ellers er det vel mye hydro floral krem som blir anbefalt, men lukten blir dessverre helt feil for meg. andre elsker den ;)

men igjen, er dyrt - så jeg bestiller fra feelunique/trygge selgere på ebay.

tips: spør om prøver, så får du testet i et par uker før du bestemmer deg....kjiptmed bomkjøp på noe såpass dyrt.

Skrevet

Oi, masse gode tips ser jeg!! Og alt er notert :)

Får man kjøpt noe av Decleor serien i noen butikker også eller er det bare på nett?

Skrevet

Oi, masse gode tips ser jeg!! Og alt er notert :)

Får man kjøpt noe av Decleor serien i noen butikker også eller er det bare på nett?

Du får kjøpt Decleor på de aller fleste hudpleiesalonger, men der er det kjempedyrt. Gjerne opp til 600-900 kr pr produkt. Så ville ha spurt etter prøver der og etterpå kjøpt på nettet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...