Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
58 minutter siden, Peanut said:

Om det skal være nybygg, så passer det best i samme stil som resten tenker jeg :sleep: Var i Paris og det jeg så laget av nybygg der var i samme stil som husene rundt, ikke noe sånn glass/ betong og aluminium som skilte seg ut som en ulv blant sauer :dry: 

jeg undrer over dette også, men det finne en rar "regel" i Norge, at det ikke er lov å bygge nye bygninger som skal etterlikne gamle. Nye skal bygges i ny og moderne stil. Veldig rar regel sånn egentlig. Tror mye av Oslo sentrum ville vært mye finere om den regelen ikke eksisterte.. Samtidig har jeg lest at det er en vending i arkitektur-miljø, når det ikke er lengre om å skille seg ut men om å blende seg med omgivelser. :) 

Anonymkode: fdddf...f39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Peanut
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror mye av Oslo sentrum ville vært mye finere om den regelen ikke eksisterte.. 

Mange som er enig i det tror jeg 🤫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Luna Llena skrev:

Det har du rett i, men stedet likte jeg veldig godt.

Fatter ikke at noen vil leie tomta huset deres står på.  Ikke hytta heller for den saks skyld.

Men, ja..som jeg sa er det et flott sted.   😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 30.6.2019 den 16.32, AnonymBruker skrev:

Koselig med retro.

Anonymkode: 1fb13...3ad

På 30.6.2019 den 21.18, bippo skrev:

Tror faktisk jeg hadde spart på furuen, syns det var litt fint. Kanskje ikke i kombinasjon med de skitne strieveggene, men med rene gipsvegger tror jeg det kunne blitt fint.

Furuen og retroen regagerte jeg mindre på. Hele leilgheten er slitt og fryktelig møkkete. Malingen er dårlig utført de flrste steder der det er nærbilder. Ingen som så den? 

Anonymkode: 3900f...0e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2019 den 14.36, Jerry Lee skrev:

Fatter ikke at noen vil leie tomta huset deres står på.  Ikke hytta heller for den saks skyld.

Men, ja..som jeg sa er det et flott sted.   😊

Hva er problemet med det? Kommer vel an på festekontrakten?

Noen er uoppsigelige og har lav pris, andre kan eier kreve at huset/ hytta flyttes. Det er litt verre ;) Aner ikke hva slags festekontrakt det er på huset det ble lenket til der altså.

Fint hus, men langt fra min stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1.7.2019 den 16.08, Jerry Lee skrev:

Festetomt er alltid nei-nei-NEI!   :sukk:

Men det er et flott sted.

Festeavgift på kr 852,- pr. år, regulert i 2019, neste gang 2029, evigvarende og grunneier har fraskrevet seg forkjøpsrett er ingen fare. Opplysninger fra salgsoppgaven.

Anonymkode: 45ade...0aa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.7.2019 den 6.25, Peanut skrev:

Fascinerende denne:  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147522725

Personlig synes jeg det er ufattelig lite pent med bygg som bryter opp arkitekturen i området. De fleste husene er fra første halvdel av 1900-tallet og vernet etter Plan- og bygningsloven. 

Også alltid fascinerende hvordan meglere smører tykt på: «Herfra spaserer du til både Vigelandsparken og Solli plass på ti minutter.» Jeg bor i området og vet at skal man komme til Solli på ti minutter, må man beine som f. Det tar ca rundt 20 min å spasere :sleep:

Jeg syntes ikke akkurat dette bygget var spesielt fint, men det henter igjen både teglsten og søyler fra huset overfor, så det kan godt tenkes at de har prøvd å harmonere det litt med omgivelsene, men med et moderne uttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saul skrev:

Noen er uoppsigelige og har lav pris, andre kan eier kreve at huset/ hytta flyttes. Det er litt verre ;) Aner ikke hva slags festekontrakt det er på huset det ble lenket til der altså.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Festeavgift på kr 852,- pr. år, regulert i 2019, neste gang 2029, evigvarende og grunneier har fraskrevet seg forkjøpsrett er ingen fare. Opplysninger fra salgsoppgaven.

Kan snakke for meg sjøl bare...  det har med følelsen å gjøre. Det å vite at man eier sjøl er mer betryggende for meg.

Kjenner til nok av drittale grunneiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Kan snakke for meg sjøl bare...  det har med følelsen å gjøre. Det å vite at man eier sjøl er mer betryggende for meg.

Kjenner til nok av drittale grunneiere.

Det kan jeg være enig i at det finnes nok av de grunneiere, men akkurat her var det ikke noe problem. Med dette objektet, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg være enig i at det finnes nok av de grunneiere, men akkurat her var det ikke noe problem. Med dette objektet, mener jeg.

Men uansett flott objekt og de beste festekontraktene vil jeg aldri ha hus og hytte på en leiet eiendom! Aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Saul skrev:

Jeg trodde heller ikke at festetomt kunne være noe problem hvis prisen var lav og varigheten uendelig. Det gjaldt helt til jeg skulle gå fra privat til offentlig vannanlegg og i tillegg skulle bygge på huset litt. Da oppdaget jeg at det trengte godkjenning fra grunneier, og når han satte seg på bakbeina, så fkk vi ingen ting gjort, selv om alt var godkjent av kommunen. Så aldri mer! Vi kan kke en gang felle trær på eiendommen uten grunneiers godkjennelse.

Anonymkode: 9b190...c9a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/1/2019 at 10:09 AM, AnonymBruker said:

Nyoppusset enebolig i Bærum hvor absolutt alt av gulv er lagd feil, både laminat og fliser. Kunne du leve med sånt gulv? Kunne ikke jeg.. Til 8 millioner kan du nå kjøpe et hus hvor man må legge om alt gulv. Og hva sier det om kvalitet på resten av arbeidet.. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=150487158 Bilde 9, 12, osv. 

Hovedproblemet er jo at boligen ligger ti meter fra Europaveien. Men den ble jo solgt likevel.

Anonymkode: 938f3...576

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 7/2/2019 at 6:25 AM, Peanut said:

Fascinerende denne:  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147522725

Personlig synes jeg det er ufattelig lite pent med bygg som bryter opp arkitekturen i området. De fleste husene er fra første halvdel av 1900-tallet og vernet etter Plan- og bygningsloven. 

Også alltid fascinerende hvordan meglere smører tykt på: «Herfra spaserer du til både Vigelandsparken og Solli plass på ti minutter.» Jeg bor i området og vet at skal man komme til Solli på ti minutter, må man beine som f. Det tar ca rundt 20 min å spasere :sleep:

Stuevinduene er nesten helt nordvendte. Dette er jo en trøst for oss som ikke hadde hatt råd til boligen uansett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 timer siden, sommermor skrev:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=150564670

Fargerikt og litt annerledes iallefall.

Oj, de veggene og innredningen var helt fantastisk! Det der kunne jeg virkelig ha tenkt meg! Ikke plasseringen og størrelsen (litt smått), men stilen! Jeg ble helt forelsket her ❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hovedproblemet er jo at boligen ligger ti meter fra Europaveien. Men den ble jo solgt likevel.

så sant, jeg sjekket ikke kartet. Hvem er de stakkare som kjøpte det huset?! Må være noen unge mennesker som ikke visste bedre.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...