AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1121 Del Skrevet 2. juli 2019 58 minutter siden, Peanut said: Om det skal være nybygg, så passer det best i samme stil som resten tenker jeg Var i Paris og det jeg så laget av nybygg der var i samme stil som husene rundt, ikke noe sånn glass/ betong og aluminium som skilte seg ut som en ulv blant sauer jeg undrer over dette også, men det finne en rar "regel" i Norge, at det ikke er lov å bygge nye bygninger som skal etterlikne gamle. Nye skal bygges i ny og moderne stil. Veldig rar regel sånn egentlig. Tror mye av Oslo sentrum ville vært mye finere om den regelen ikke eksisterte.. Samtidig har jeg lest at det er en vending i arkitektur-miljø, når det ikke er lengre om å skille seg ut men om å blende seg med omgivelser. Anonymkode: fdddf...f39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 2. juli 2019 #1122 Del Skrevet 2. juli 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror mye av Oslo sentrum ville vært mye finere om den regelen ikke eksisterte.. Anonymkode: fdddf...f39 Mange som er enig i det tror jeg 🤫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 2. juli 2019 #1123 Del Skrevet 2. juli 2019 3 timer siden, Luna Llena skrev: Det har du rett i, men stedet likte jeg veldig godt. Fatter ikke at noen vil leie tomta huset deres står på. Ikke hytta heller for den saks skyld. Men, ja..som jeg sa er det et flott sted. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #1124 Del Skrevet 2. juli 2019 På 30.6.2019 den 16.32, AnonymBruker skrev: Koselig med retro. Anonymkode: 1fb13...3ad På 30.6.2019 den 21.18, bippo skrev: Tror faktisk jeg hadde spart på furuen, syns det var litt fint. Kanskje ikke i kombinasjon med de skitne strieveggene, men med rene gipsvegger tror jeg det kunne blitt fint. Furuen og retroen regagerte jeg mindre på. Hele leilgheten er slitt og fryktelig møkkete. Malingen er dårlig utført de flrste steder der det er nærbilder. Ingen som så den? Anonymkode: 3900f...0e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saul Skrevet 4. juli 2019 #1125 Del Skrevet 4. juli 2019 På 2.7.2019 den 14.36, Jerry Lee skrev: Fatter ikke at noen vil leie tomta huset deres står på. Ikke hytta heller for den saks skyld. Men, ja..som jeg sa er det et flott sted. 😊 Hva er problemet med det? Kommer vel an på festekontrakten? Noen er uoppsigelige og har lav pris, andre kan eier kreve at huset/ hytta flyttes. Det er litt verre Aner ikke hva slags festekontrakt det er på huset det ble lenket til der altså. Fint hus, men langt fra min stil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1126 Del Skrevet 4. juli 2019 På 1.7.2019 den 16.08, Jerry Lee skrev: Festetomt er alltid nei-nei-NEI! Men det er et flott sted. Festeavgift på kr 852,- pr. år, regulert i 2019, neste gang 2029, evigvarende og grunneier har fraskrevet seg forkjøpsrett er ingen fare. Opplysninger fra salgsoppgaven. Anonymkode: 45ade...0aa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
semperflorens Skrevet 4. juli 2019 #1127 Del Skrevet 4. juli 2019 På 2.7.2019 den 6.25, Peanut skrev: Fascinerende denne: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147522725 Personlig synes jeg det er ufattelig lite pent med bygg som bryter opp arkitekturen i området. De fleste husene er fra første halvdel av 1900-tallet og vernet etter Plan- og bygningsloven. Også alltid fascinerende hvordan meglere smører tykt på: «Herfra spaserer du til både Vigelandsparken og Solli plass på ti minutter.» Jeg bor i området og vet at skal man komme til Solli på ti minutter, må man beine som f. Det tar ca rundt 20 min å spasere Jeg syntes ikke akkurat dette bygget var spesielt fint, men det henter igjen både teglsten og søyler fra huset overfor, så det kan godt tenkes at de har prøvd å harmonere det litt med omgivelsene, men med et moderne uttrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 4. juli 2019 #1128 Del Skrevet 4. juli 2019 1 time siden, Saul skrev: Hva er problemet med det? Kommer vel an på festekontrakten? Noen er uoppsigelige og har lav pris, andre kan eier kreve at huset/ hytta flyttes. Det er litt verre Aner ikke hva slags festekontrakt det er på huset det ble lenket til der altså. Fint hus, men langt fra min stil. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Festeavgift på kr 852,- pr. år, regulert i 2019, neste gang 2029, evigvarende og grunneier har fraskrevet seg forkjøpsrett er ingen fare. Opplysninger fra salgsoppgaven. Anonymkode: 45ade...0aa Kan snakke for meg sjøl bare... det har med følelsen å gjøre. Det å vite at man eier sjøl er mer betryggende for meg. Kjenner til nok av drittale grunneiere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1129 Del Skrevet 4. juli 2019 31 minutter siden, Jerry Lee skrev: Kan snakke for meg sjøl bare... det har med følelsen å gjøre. Det å vite at man eier sjøl er mer betryggende for meg. Kjenner til nok av drittale grunneiere. Det kan jeg være enig i at det finnes nok av de grunneiere, men akkurat her var det ikke noe problem. Med dette objektet, mener jeg. Anonymkode: 45ade...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 4. juli 2019 #1130 Del Skrevet 4. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jeg være enig i at det finnes nok av de grunneiere, men akkurat her var det ikke noe problem. Med dette objektet, mener jeg. Anonymkode: 45ade...0aa Men uansett flott objekt og de beste festekontraktene vil jeg aldri ha hus og hytte på en leiet eiendom! Aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1131 Del Skrevet 4. juli 2019 5 timer siden, Saul skrev: Hva er problemet med det? Kommer vel an på festekontrakten? Noen er uoppsigelige og har lav pris, andre kan eier kreve at huset/ hytta flyttes. Det er litt verre Aner ikke hva slags festekontrakt det er på huset det ble lenket til der altså. Fint hus, men langt fra min stil. Jeg trodde heller ikke at festetomt kunne være noe problem hvis prisen var lav og varigheten uendelig. Det gjaldt helt til jeg skulle gå fra privat til offentlig vannanlegg og i tillegg skulle bygge på huset litt. Da oppdaget jeg at det trengte godkjenning fra grunneier, og når han satte seg på bakbeina, så fkk vi ingen ting gjort, selv om alt var godkjent av kommunen. Så aldri mer! Vi kan kke en gang felle trær på eiendommen uten grunneiers godkjennelse. Anonymkode: 9b190...c9a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 5. juli 2019 #1132 Del Skrevet 5. juli 2019 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=150564670 Fargerikt og litt annerledes iallefall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1133 Del Skrevet 5. juli 2019 On 7/1/2019 at 10:09 AM, AnonymBruker said: Nyoppusset enebolig i Bærum hvor absolutt alt av gulv er lagd feil, både laminat og fliser. Kunne du leve med sånt gulv? Kunne ikke jeg.. Til 8 millioner kan du nå kjøpe et hus hvor man må legge om alt gulv. Og hva sier det om kvalitet på resten av arbeidet.. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=150487158 Bilde 9, 12, osv. Anonymkode: fdddf...f39 Hovedproblemet er jo at boligen ligger ti meter fra Europaveien. Men den ble jo solgt likevel. Anonymkode: 938f3...576 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1134 Del Skrevet 5. juli 2019 On 7/2/2019 at 6:25 AM, Peanut said: Fascinerende denne: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147522725 Personlig synes jeg det er ufattelig lite pent med bygg som bryter opp arkitekturen i området. De fleste husene er fra første halvdel av 1900-tallet og vernet etter Plan- og bygningsloven. Også alltid fascinerende hvordan meglere smører tykt på: «Herfra spaserer du til både Vigelandsparken og Solli plass på ti minutter.» Jeg bor i området og vet at skal man komme til Solli på ti minutter, må man beine som f. Det tar ca rundt 20 min å spasere Stuevinduene er nesten helt nordvendte. Dette er jo en trøst for oss som ikke hadde hatt råd til boligen uansett. Anonymkode: 938f3...576 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1135 Del Skrevet 5. juli 2019 7 minutter siden, sommermor said: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=150564670 Fargerikt og litt annerledes iallefall. Trikken... Det føles som om den går inni leiligheten når den går forbi, og det gjør den ofte. Og tidlig. Anonymkode: 938f3...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 5. juli 2019 #1136 Del Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, sommermor skrev: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=150564670 Fargerikt og litt annerledes iallefall. Liker at de har valgt noe annet, den er sikkert midt i blinken for noen, må bare finne riktig kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 5. juli 2019 #1137 Del Skrevet 5. juli 2019 10 timer siden, sommermor skrev: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=150564670 Fargerikt og litt annerledes iallefall. Oj, de veggene og innredningen var helt fantastisk! Det der kunne jeg virkelig ha tenkt meg! Ikke plasseringen og størrelsen (litt smått), men stilen! Jeg ble helt forelsket her ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1138 Del Skrevet 5. juli 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: Hovedproblemet er jo at boligen ligger ti meter fra Europaveien. Men den ble jo solgt likevel. Anonymkode: 938f3...576 så sant, jeg sjekket ikke kartet. Hvem er de stakkare som kjøpte det huset?! Må være noen unge mennesker som ikke visste bedre.. Anonymkode: fdddf...f39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #1139 Del Skrevet 6. juli 2019 On 7/5/2019 at 10:04 AM, sommermor said: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=150564670 Fargerikt og litt annerledes iallefall. 3,3 mill for 30 kvm. Jaja... Anonymkode: 1fb13...3ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 7. juli 2019 #1140 Del Skrevet 7. juli 2019 Leilighet som det og snakkes om på E24: https://e24.no/privat/selger-4-roms-paa-36-kvadrat-det-er-helt-absurd/24653548 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=151095029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå