Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Million skrev (45 minutter siden):

Jeg tror du tar feil. Bilene suser forbi de blokkene i fire felt.

Du kan jo se selv her på Google street view. Ingen tunnel der.

Dag Hammarskjølds vei, som går forbi blokka, er ikke motorvei. Det er fire felt, men to av feltene er kollektivfelt. Det er femtisone der. Ja, det er støy, men et helt annet støybilde enn motorvei. Motorveien går i tunnel mellom Økern og Sinsen.

Anonymkode: ef6b8...f09

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (58 minutter siden):

Jeg har bodd i området og gått der mange ganger, så jeg tar ikke feil. Ring 3 går i tunnel fra sinsenkrysset til Økern. Veien ved siden av er trafikkert, men ikke i nærheten av å være en motorvei.

Anonymkode: 23376...614

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Herskapelig eiendom (noe harry) med egen strandlinje/brygge, og innendørs svømmebasseng.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=307038741&ci=8

Anonymkode: 02917...dff

Den har ligget ute i godt over et år. Skjønner godt at det ikke selger, da jeg ikke tror det er mange som har sånn smak. På den annen side, har man så mye penger, har man kan råd til å pusse opp i egen smak? 🤷🏼‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, kaleidoskop said:

Den har ligget ute i godt over et år. Skjønner godt at det ikke selger, da jeg ikke tror det er mange som har sånn smak. På den annen side, har man så mye penger, har man kan råd til å pusse opp i egen smak? 🤷🏼‍♀️

Å fyttihelvete. Det er sånn smak som noen sa om Donald Trumps smak: En fattigmanns forestilling om hva som er rikmannssmak. Glorete, tacky som faen, kaldt, upersonlig, lite gjennomført og helt blottet for sjel. Kunne vært en liksom-ekslusiv danskebåt, eller en oljesheik's våte drøm. 

Høili - er dette en som er i slekt med Maria Høili? Hun er jo ikke akkurat kjent for smak, hun heller....

Anonymkode: f65c5...cc6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Million skrev (3 timer siden):

Du tar feil. Ring 3 er lagt i tunnel på den strekka der (ring 3 er forøvrig ikke noen motorvei, selv om mange kjører som om det skulle være det 😅). Oppå tunnelen er det beholdt en lokal vei med kollektivfelt og sykkelfelt. Så ja, den har fire felter, og ja, biler bråker. Men motorvei, absolutt ikke. 

Anonymkode: 06c20...ad8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (18 timer siden):

Selv jeg, som ikke er kjent i området, klarte å "gå" bittelitt oppover i gata og ende opp i den omtalte tunnelen. 

Anonymkode: e2bcb...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selv jeg, som ikke er kjent i området, klarte å "gå" bittelitt oppover i gata og ende opp i den omtalte tunnelen. 

Vi har jo ikke snakket om tunnelens begynnelse eller ende. Vi snakker om trafikken som går rett forbi blokken jeg linket til i denne tråden, nr 29. Og der er det INGEN TUNNEL! Så selv om det finnes en tunnel et sted i nærheten der, spiller det ingen rolle for trafikkstøyen man får inn vinduene (hvis man åpner for å lufte) i den omtalte 29-blokken.

Sånn. Nå har jeg sagt mitt. Trodde virkelig ikke det skulle bli en sabla diskusjon om hvorvidt det er trafikk eller ikke utenfor. Det er det jo!

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Peanut skrev (47 minutter siden):

Er det lov til å ha slike kjellervinduer i rom for varig opphold? :sjenert:  

IMG_7122.thumb.jpeg.6a3b5c04dc7cbd4ef2c9e7ebc1bf6ebf.jpeg
https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=357226913

I eldre boliger er man ofte fritatt for noen av kravene som stilles for nybygg, dvs lysinnslipp, kan ha lavere takhøyde osv. likevel er man pliktig til å ha godkjente rømningsveier. Mener det er to stykk som holder i en kjellerleilighet. Har man ytterdør, eventuelt trapp opp til hovedetasje, samt en alternativ rømingsvei er man innafor.

Anonymkode: 283ac...95e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/15/2024 at 3:10 PM, AnAngel said:

Nydelig ❤️ Tror det må bli mitt drømmehus :) Er det ikke litt billig? Kjenner ikke området, har heller ikke lest dokumentene, så mulig det er derfor? 

Jeg har vokst opp i en av nabogatene, verdens beste sted å vokse opp (helt objektivt, selvfølgelig ;) ). Prisen er kanskje litt lav, barndomshjemmet mitt ble solgt for ca det samme for noen år siden, også en Konow-villa. KYGO bodde bl.a. rett oppi gaten der tidligere, før han kjøpte huset han bor i nå. 

Anonymkode: 89fae...ede

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Million skrev (5 timer siden):

Vi har jo ikke snakket om tunnelens begynnelse eller ende. Vi snakker om trafikken som går rett forbi blokken jeg linket til i denne tråden, nr 29. Og der er det INGEN TUNNEL! Så selv om det finnes en tunnel et sted i nærheten der, spiller det ingen rolle for trafikkstøyen man får inn vinduene (hvis man åpner for å lufte) i den omtalte 29-blokken.

Sånn. Nå har jeg sagt mitt. Trodde virkelig ikke det skulle bli en sabla diskusjon om hvorvidt det er trafikk eller ikke utenfor. Det er det jo!

Siden dette er en hyggelig tråd om spennende eller rare eller fine eller av annen grunn interessante boliger, klarte jeg nesten å la være og påpeke at du selv refererer til veien som ring 3 (indirekte i ditt svar til annen bruker) (ring 3 går i tunnel der), og gjentatte ganger som motorvei (til en annen bruker) (det er ingen motorvei der). 

Det sagt:

den muren av nye hus/blokker som er satt opp nettopp langs denne veien som går oppå ring 3 og som den aktuelle boligen befinner seg i, er helt krise for husene på den andre sia av veien. På den andre sia ligger det rekkehus /småhus, og de er nå totalt skyggelagt midtvinters, og de har sikkert også fått økt støydosen sin ganske kraftig på grunn av den høye muren med nybygg. Trist :-/

Anonymkode: 06c20...ad8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (23 timer siden):

DU snakket om at ring 3, motorvei etc. går rett forbi blokken. Det gjør den ikke, den går i tunnelen! Selvsagt spiller det en stor rolle for trafikkstøyen at mesteparten av trafikken går i en tunnel langt under bakken, heller enn på den såkalte "motorveien" din rett utenfor vinduene. 

Men ok, det var dine siste ord, så jeg slutter også her 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

DU snakket om at ring 3, motorvei etc. går rett forbi blokken. Det gjør den ikke, den går i tunnelen! Selvsagt spiller det en stor rolle for trafikkstøyen at mesteparten av trafikken går i en tunnel langt under bakken, heller enn på den såkalte "motorveien" din rett utenfor vinduene. 

Men ok, det var dine siste ord, så jeg slutter også her 😂

Du sier at det ikke er ring 3. Da lurer jeg seriøst på hva karttjenesten til Finn driver med, for der står det bortover hele veien "RING 3".

Foreslår at du sjekker kartet en gang til. Kartet i annonsen har en fire felts vei rett utenfor blokken og leiligheten i nr 29, og det står merket bortover hele RING 3 på den veien på kartet.

Men nå gidder jeg ikke diskutere det lenger.

Screenshot 2024-06-20 17.36.04.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Million skrev (2 timer siden):

Du sier at det ikke er ring 3. Da lurer jeg seriøst på hva karttjenesten til Finn driver med, for der står det bortover hele veien "RING 3".

Foreslår at du sjekker kartet en gang til. Kartet i annonsen har en fire felts vei rett utenfor blokken og leiligheten i nr 29, og det står merket bortover hele RING 3 på den veien på kartet.

Men nå gidder jeg ikke diskutere det lenger.

Screenshot 2024-06-20 17.36.04.png

Du er jo tydeligvis ikke lokalkjent der, da er det ganske tullete å skulle krangle med oss som er det. Kartet du legger ut er feilmerket, det er ikke Ring 3 som går der for den går i tunnel. 

Anonymkode: 23376...614

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen bryr seg, slutt og ødelegg tråden med en tåpelig diskusjon. Dette skal jo bare være en harmløs tråd om eiendommer...

Anonymkode: 0ec4c...e65

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Om jeg vinner i Lotto i helga kjøper jeg denne https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=357942688 Rett side av byen og nærhet til fjorden, i tillegg likte jeg hva de hadde gjort med huser.

Anonymkode: 9ecb3...077

Fint hus og en fantastisk utsikt. Jeg måtte gjort noe med de svarte klumpene som er montert i tak og på vegger.
image.thumb.png.f46c5146f33347f400d46d5af3f64107.png

Anonymkode: 998ed...c9f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...