Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 10.36):

Hvis du synes at dette er dårlig beliggenhet så har du aldri vært på Kjelsås. Dette er ypperlig beliggenhet. Jeg syklet forbi der senest i helga, og huset ligger godt skjermet.

Anonymkode: 60f08...cd7

Hehe, artig, for jeg er nemlig på Kjelsås 5 dager i uken og går forbi huset relativt hyppig..
Og det jeg sier ang beliggenhet er da min personlige mening, hvis jeg skulle ha brukt 28 millioner på et hus, så ville jeg ikke ha hatt trikken og en relativt trafikert vei rett på utsiden. Trikkene er jo ikke akkurat stillegående.

Kan også meddele om at huset er solgt, under prisantydning.

Anonymkode: 2e239...ecd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
sofie777 skrev (På 7.6.2024 den 0.39):

Altså, man bor i en by, da MÅ man tåle bråk. Det tar ikke lang tid før man ikke hører det uansett. Noen bor enda tettere enn dette. Det er jo en hel eiendom (markert flåsete i rødt) mellom eiendommen som er til salgs og trikken, så da er det et enda mindre problem. Hele befolkningen kan ikke bo på 1000 meter fra vei, da blir det ikke plass til noen/ting.

image.png.80688c2b2f62dc0f80f400271c75f6e5.png

For det første er det min personlige mening om at synes plasseringen er dårlig. Kan ikke jeg synes det? Og selvsagt, noen må bo inntil trikkelinjen (kjenner flere som bor langs akkurat den trikkelinjen der). Poenget mitt er at hvis jeg skulle ha brukt 28 millioner på et hus , hadde jeg valgt noe litt lengre unna en støyende trikkelinje med avganger hvert 7. minutt.

På nabotomten blir det også i disse dager startet et stort byggeprosjekt (men det også må man jo selvsagt bare regne med i en by...) Men huset er nå solgt til under prisantydning..

Noen steinkast unna (bokstavlig talt) finner man f.eks dette til ca samme pris
https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=306599761&ci=11
Ikke like "spektakulært" utseedemessig men. Og litt støy fra byggingen av vannverket må forventes en liten stund til.

Anonymkode: 2e239...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne leiligheten på Løren i Oslo hadde en flott planløsning og et par av soverommene var av veldig god størrelse, sammenlignet med andre nybygg når det kommer til leiligheter. Den ligger i øverste etasje, 8 etg, i bygget.

Men selv om leiligheten var stor (136) til å være leilighet, så fikk jeg litt hakeslepp av prisen... det er snakk om (inkl fellesgjeld) over 20 millioner for en leilighet som ligger direkte over en firefelts-motorvei!?! Trafikkstøy og veistøv året rundt, døgnet rundt. Nei, det kunne jeg aldri tenkt meg, selv om den altså hadde en flott planløsning inni som jeg likte veldig godt. Den har også en stor terrasse/uteområde med noe grønt (takløk kan jeg tenke meg) foran.

458_758384320.jpg

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (3 timer siden):

Denne leiligheten på Løren i Oslo hadde en flott planløsning og et par av soverommene var av veldig god størrelse, sammenlignet med andre nybygg når det kommer til leiligheter. Den ligger i øverste etasje, 8 etg, i bygget.

Men selv om leiligheten var stor (136) til å være leilighet, så fikk jeg litt hakeslepp av prisen... det er snakk om (inkl fellesgjeld) over 20 millioner for en leilighet som ligger direkte over en firefelts-motorvei!?! Trafikkstøy og veistøv året rundt, døgnet rundt. Nei, det kunne jeg aldri tenkt meg, selv om den altså hadde en flott planløsning inni som jeg likte veldig godt. Den har også en stor terrasse/uteområde med noe grønt (takløk kan jeg tenke meg) foran.

458_758384320.jpg

Igjen: Det er EN HEL BLOKK!!! mellom leiligheten og veien!! Se på kartet! Jeg har gjengitt det under der en helt blokk er markert. Jeg skjønner ikke hysteriet med dette med støy, særlig når det ikke er veldig reelt og midt i en by! Du skal få slippe å bo der. Ja, det er litt av en pris, men det blir nok solgt til noen som ønsker å bo i byen med de fasiliteter på godt og vondt som finnes der. Har en sterk mistanke om at siden dette er nye hus, så har de nok den lyddempingen som kreves også.

image.thumb.png.253251e849131010cd2ecc0a4797b418.png

Endret av sofie777
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (5 timer siden):

Igjen: Det er EN HEL BLOKK!!! mellom leiligheten og veien!! Se på kartet! Jeg har gjengitt det under der en helt blokk er markert. Jeg skjønner ikke hysteriet med dette med støy, særlig når det ikke er veldig reelt og midt i en by! Du skal få slippe å bo der. Ja, det er litt av en pris, men det blir nok solgt til noen som ønsker å bo i byen med de fasiliteter på godt og vondt som finnes der. Har en sterk mistanke om at siden dette er nye hus, så har de nok den lyddempingen som kreves også.

"Igjen"??? "Du skal få slippe å bo der"? Jeg vet ikke hvem du åpenbart har diskutert denne blokka med før siden du hisser deg sånn opp, men det er ikke meg du har tatt det opp med? Og jeg så faktisk på kartet, kartet som var nederst i annonsen (tegnet kart). Der var feil bygning markert med kart-markøren. Det er nr 29 som denne leiligheten ligger i. Og nr 29 ligger direkte innil fortauet ved motorveien.

Uansett om det hadde vært en bygning i mellom så vil det være trafikkstøy og svevestøv pga beliggenheten. Jeg bor i dag lengre unna en motorvei enn det, men hører likevel trafikken godt og får svevestøv inn. Jeg trives likevel godt med å bo i Oslo by.

Jeg ser når jeg sjekker kartet på nytt at markøren på kartet står mellom nr 11 og 13, ikke på Børstevn 29 som er blokken denne omtalte leiligheten ligger i.  Og som du ser, ligger 29 helt inntil fortauet langs motorveien. 

Her er utdrag av kartet, samt utdrag av den eksakte adressen blokken ligger i. Kartmarkøren er altså feil, den du har brukt.

PS! Ja, jeg antar og jeg regner med at det er brukt gode lydisolerende vinduer i disse byggene langs veien

Screenshot 2024-06-18 05.24.48.png

Screenshot 2024-06-18 05.36.06.png

Endret av Million
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (7 timer siden):

"Igjen"??? "Du skal få slippe å bo der"? Jeg vet ikke hvem du åpenbart har diskutert denne blokka med før siden du hisser deg sånn opp, men det er ikke meg du har tatt det opp med? Og jeg så faktisk på kartet, kartet som var nederst i annonsen (tegnet kart). Der var feil bygning markert med kart-markøren. Det er nr 29 som denne leiligheten ligger i. Og nr 29 ligger direkte innil fortauet ved motorveien.

Uansett om det hadde vært en bygning i mellom så vil det være trafikkstøy og svevestøv pga beliggenheten. Jeg bor i dag lengre unna en motorvei enn det, men hører likevel trafikken godt og får svevestøv inn. Jeg trives likevel godt med å bo i Oslo by.

Jeg ser når jeg sjekker kartet på nytt at markøren på kartet står mellom nr 11 og 13, ikke på Børstevn 29 som er blokken denne omtalte leiligheten ligger i.  Og som du ser, ligger 29 helt inntil fortauet langs motorveien. 

Her er utdrag av kartet, samt utdrag av den eksakte adressen blokken ligger i. Kartmarkøren er altså feil, den du har brukt.

PS! Ja, jeg antar og jeg regner med at det er brukt gode lydisolerende vinduer i disse byggene langs veien

"Igjen" fordi det er noen her som alltid klager på at det er støy i storbyen Oslo og "man kan jo ikke bo der, 100 meter fra hovedveien, det bråker sånn". Det er forskjellige hus og kanskje det er forskjellige som klager, jeg ser ikke på navn, for det har ingen betydning. Det å bo i by medfører alltid støy, bor i by selv og forventer ikke at det skal være stille rundt meg, men noen gjør faktisk det og det skjønner jeg ikke.

Resten av det du skriver, beklager jeg, jeg så ikke på adressen, kun pilen på kartet og der skylder jeg mest på de som sendte inn kartet til Finn og satt det feil. Jeg står på mitt når det gjelder pilen, men selvfølgelig ikke akkurat når det gjelder den aktuelle adressen.

Endret av sofie777
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt avsporing. Men noen som vet hvor godt nye leiligheter isolerer mot trafikkstøy? Trodde bass-lyder var vanskelig å isolere mot. I tillegg så må vel leilighetene også ventileres og da kommer det jo lyd gjennom der. 

På kinoer bruker de tykke tepper. Men det er kanskje ikke så mange som ønsker tykke tepper på alle vegger og foran alle vinduer.

Anonymkode: a0ffc...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

20 for å bo på Løren? Er det blott så ille i Oslo??

Anonymkode: f65c5...cc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Litt avsporing. Men noen som vet hvor godt nye leiligheter isolerer mot trafikkstøy? Trodde bass-lyder var vanskelig å isolere mot. I tillegg så må vel leilighetene også ventileres og da kommer det jo lyd gjennom der. 

På kinoer bruker de tykke tepper. Men det er kanskje ikke så mange som ønsker tykke tepper på alle vegger og foran alle vinduer.

Er vel hovedsaklig balansert ventilasjon i nye bygg. Da ofte med aggregat plassert en plass du ikke høre noen særlig til det. Samt med lydfeller og eventuelt plenumskammer får du ett stillegående anlegg. Vinduer mot vei er ofte også lydisolerte.

Anonymkode: 283ac...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er vel hovedsaklig balansert ventilasjon i nye bygg. Da ofte med aggregat plassert en plass du ikke høre noen særlig til det. Samt med lydfeller og eventuelt plenumskammer får du ett stillegående anlegg. Vinduer mot vei er ofte også lydisolerte.

Anonymkode: 283ac...95e

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der går ring 3 i tunnell, og veien oppå er tildels firefelts, ja, men ikke akkurat motorvei 😄

Anonymkode: 06c20...ad8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

20 for å bo på Løren? Er det blott så ille i Oslo??

Anonymkode: f65c5...cc6

Det var det jeg reagerte på også. Løren ligger ikke i en fancy bydel, det ligger ved inngangen til Groruddalen. Du får en ganske flott enebolig på Nordstrand for den summen. Men leiligheter er blitt skikkelig dyre, og da tenker jeg spesielt på nybygg. Det er tydelig at byggekostnadene har skutt i været. Det må de ta igjen et sted, og det stedet de prøver å ta inn dette er jo da i salgsprisene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, Million said:

458_758384320.jpg

Selv i en så stor leilighet er kjøkkenet bare en vegg i stua. Vil folk virkelig ha dette?

Anonymkode: 02917...dff

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Selv i en så stor leilighet er kjøkkenet bare en vegg i stua. Vil folk virkelig ha dette?

De selges jo så noen vil jo ha den slags, tydeligvis ganske mange også, for utbyggerne bygger jo det "folk flest" vil ha. Og det er den kjøkken-i-stua-løsningen. Virker som de da krymper kjøkkenet for at det skal bli noe stue igjen, liksom?

Persolig kunne jeg ikke tenke meg det. Når de da i tillegg fjerner alle overskap fordi det er "in" å ikke ha det for tiden, så blir det faktisk knapt noe kjøkken igjen. Finnes knapt noe lagringsplass i det hele tatt i mange kjøkken i nybygg jeg har sett. Til og med i eneboliger er kjøkkenet rene hybelkjøkkenet noen ganger. Litt overdrevet, men det er små greier altså.

Hobbyen min er å se på boligannonser, så jeg har sett noen hundre sånne. Bittesmå kjøkken. Knapt med benkeplass, knapt med skapplass. Fatter ikke at folk kjøper sånt, jeg heller. 

PS! Det er kjøkkenøy også på den planløsningen du siterer, så det hjelper jo litt i dette tilfellet da.

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Million skrev (15 timer siden):

Ring 3 går i tunnel under der, så det er ikke noen motorvei ved siden av blokka. 

Anonymkode: 23376...614

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ring 3 går i tunnel under der, så det er ikke noen motorvei ved siden av blokka. 

Anonymkode: 23376...614

Jeg tror du tar feil. Bilene suser forbi de blokkene i fire felt.

Du kan jo se selv her på Google street view. Ingen tunnel der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er nå at den ligger inntil en stor vei. Noe ganske annet er felleskostnaden i måneden på 25-30000. Tjuefem tusen, ja. Har sett det på flere nybygde leiligheter på Løren, og det er jo en temmelig vill sum å betale i måneden spør du meg. I tillegg til lån. 

Endret av smurfebuss
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, smurfebuss said:

En ting er nå at den ligger inntil en stor vei. Noe ganske annet er felleskostnaden i måneden på 25-30000. Tjuefem tusen, ja. Har sett det på flere nybygde leiligheter på Løren, og det er jo en temmelig vill sum å betale i måneden spør du meg. I tillegg til lån. 

Det er jo fordi 1/4 av prisen på leiligheten er felleslån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...