Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Peanut skrev:

Ja, arkitekturen er kjempefin :rodmer: Jeg liker spesielt den andre delenden av rekkehuset fordi det har blyglassvinduer, og det synes jeg er så pent ^^, 

Åh 😍Skulle ønske de fremdeles bygget sånne deilige hus, i stedet for de kjipe boksene de lager nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
14 minutter siden, bippo skrev:

Ååå, jeg ELSKER sånn arkitektur! Hadde jeg hatt pengene hadde jeg kjøpt den på flekken! 

Likte kunsten også jeg 😄 Mye av den hvertfall.

Og jeg likte måten bøkene lå i bokhyllen på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
Akkurat nå, bippo skrev:

Åh 😍Skulle ønske de fremdeles bygget sånne deilige hus, i stedet for de kjipe boksene de lager nå.

Enig. På en måte litt rart når man ser hvor ettertraktet slike hus er når de en gang kommer ut for salg. Bokser er dessuten ikke spesielt egnet, i regn- og snøvær, synes jeg. Er en boksblokk nedenfor der jeg bor som har problemer med fukt og mugg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, bippo said:

Ååå, jeg ELSKER sånn arkitektur! Hadde jeg hatt pengene hadde jeg kjøpt den på flekken! 

Likte kunsten også jeg 😄 Mye av den hvertfall.

Jeg også. Det er ikke alle boliger i den prisklassen jeg er så begeistret for, men denne kunne jeg tatt glatt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dævendøtte said:

Og jeg likte måten bøkene lå i bokhyllen på! 

Å kopiere det er mye billigere enn å kjøpe boligen, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, T-Rex skrev:

Å kopiere det er mye billigere enn å kjøpe boligen, i alle fall.

Ja :) Får kjøpe meg noen bokhyller i så fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Og jeg likte måten bøkene lå i bokhyllen på! 

Det la jeg ikke merke til engang! Kjekt for lesing av titlene, men litt upraktisk ellers kanskje?

37 minutter siden, Peanut skrev:

Enig. På en måte litt rart når man ser hvor ettertraktet slike hus er når de en gang kommer ut for salg. Bokser er dessuten ikke spesielt egnet, i regn- og snøvær, synes jeg. Er en boksblokk nedenfor der jeg bor som har problemer med fukt og mugg. 

Ja, ikke sant! Det er selvfølgelig deilig med ting som er nytt, og spesielt hvis det er ganske vedlikeholdsfritt, men når det har like mye personlighet som en dorull er det jo ikke særlig attraktivt. Men men, alle trenger tak over hodet, og da har det vel ikke så mye å si hvordan det taket ser ut, så lenge det er i god stand :P 

37 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg også. Det er ikke alle boliger i den prisklassen jeg er så begeistret for, men denne kunne jeg tatt glatt! :P

Samme her 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Og jeg likte måten bøkene lå i bokhyllen på! 

Nå måtte jeg jo inn å se hvordan de lå da!! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så plutselig mitt verste mareritt:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=140412635

Altså ja, det er nytt og fint, MEN HVORDAN ER DET LOV TIL Å BYGGE NOE MED SÅ ELENDIG PLANLØSNING? Hvordan skal man møblere den stua der? Få plass til en tv? Det er helt krise altså. Se på den forferdelige kjøkken/stue-løsningen. Hadde jeg kjøpt den hadde jeg sannsynligvis endt opp med å rive kjøkkenet og sette opp en ekstra vegg der for å skille det av, bare for å kunne møblere på en ordentlig måte. Helt tragisk at det er dette som blir bygget nå.

 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=141049635 

Denne er også helt tragisk mtp prisen. Skulle ikke vært lov!

Endret av bippo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bippo skrev:

Jeg så plutselig mitt verste mareritt:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=140412635

Altså ja, det er nytt og fint, MEN HVORDAN ER DET LOV TIL Å BYGGE NOE MED SÅ ELENDIG PLANLØSNING? Hvordan skal man møblere den stua der? Få plass til en tv? Det er helt krise altså. Se på den forferdelige kjøkken/stue-løsningen. Hadde jeg kjøpt den hadde jeg sannsynligvis endt opp med å rive kjøkkenet og sette opp en ekstra vegg der for å skille det av, bare for å kunne møblere på en ordentlig måte. Helt tragisk at det er dette som blir bygget nå.

 

Litt klassisk salgsmøblering i den der. Tv'n er tenkt plassert der hvor de har puttet spisebordet nå (du ser flerstikkene under bordet). Hadde jeg bodd der så hadde jeg puttet bordet der hvor de har plassert det digre speilet og satt sofaen med ryggen til kjøkkenveggen.

Dog.... Ville aldri kjøpt boligen siden kjøkkenet ikke er adskilt. Er forøvrig enig i at mye at det som bygges i dag er upraktisk og noe av et verste jeg ser er fenomenet "kjøkken er en vegg i stua".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, bippo said:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=141049635 

Denne er også helt tragisk mtp prisen. Skulle ikke vært lov!

Ha, ha, der har søsteren min bodd på hybel for 250 kroner måneden. Det er en god stund siden, riktignok, og det var felles do og dusj på gangen, ingen balkong.

Anonymkode: 938f3...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.3.2019 den 20.45, minienthe skrev:

Dog.... Ville aldri kjøpt boligen siden kjøkkenet ikke er adskilt. Er forøvrig enig i at mye at det som bygges i dag er upraktisk og noe av et verste jeg ser er fenomenet "kjøkken er en vegg i stua".

Hvordan kan noen ha kommet på at den type kjøkken er en god idé? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cata skrev:

Hvordan kan noen ha kommet på at den type kjøkken er en god idé? 

 

Aner ikke.... Grøsser lang nedover ryggen når jeg ser de skriver "sosial matlaging" eller noe annet lurt for å pynte på mangelen på adskilt kjøkken.

For all del, jeg skjønner at det er mer behov for et ekstra soverom enn et kjøkken på eget rom men når jeg var på boligjakt selv så frustrerte det meg for jeg trengte jo ikke det ekstra soverommet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, minienthe skrev:

Aner ikke.... Grøsser lang nedover ryggen når jeg ser de skriver "sosial matlaging" eller noe annet lurt for å pynte på mangelen på adskilt kjøkken.

For all del, jeg skjønner at det er mer behov for et ekstra soverom enn et kjøkken på eget rom men når jeg var på boligjakt selv så frustrerte det meg for jeg trengte jo ikke det ekstra soverommet.

 

Det kan da ikke koste så vanvittig mye mer å slenge opp en lettvegg - enten hel eller halv for å skille litt av i det minste? Har åpen løsning selv, men da ligger kjøkkenet i en separat krok og ikke langs stueveggen. 

Og sånn for å bidra til trådens egentlige tema og ikke spore aldeles av - dette ser ut som et helt greit krypinn dersom man vil bli kvitt en del millioner. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=141928272 Har alltid ønsket meg bibliotek og den vinkjelleren var heller ikke verst (og jeg er ikke en gang særlig glad i vin :ler: ). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er en nydelig brannstasjon med utleiemuligheter til en brøkdel av det man må betale for en liten leilighet i tigerstaden.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=141789965

Anonymkode: 79749...e30

Nå trenger den en del oppussing da. 

Så kan en ikke sammenligne ett lite sted med en by. Blir som å sammenligne Oslo med N.Y. for eksempel, der er prisene enda høyere.

Anonymkode: 45ade...0aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Cata said:

Og sånn for å bidra til trådens egentlige tema og ikke spore aldeles av - dette ser ut som et helt greit krypinn dersom man vil bli kvitt en del millioner. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=141928272 Har alltid ønsket meg bibliotek og den vinkjelleren var heller ikke verst (og jeg er ikke en gang særlig glad i vin :ler: ). 

Jeg kunne vel tatt den, om jeg fikk den rimelig. Men 33 mill for én av tre leiligheter i en villa? Med soveromsvinduer helt nede ved bakken, fordi soverommene ligger i kjelleren?

(Vanessa Rudjord og gubben (?) bor i en av leilighetene i andre etasje.)

Anonymkode: 938f3...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Cata skrev:

Det kan da ikke koste så vanvittig mye mer å slenge opp en lettvegg - enten hel eller halv for å skille litt av i det minste? Har åpen løsning selv, men da ligger kjøkkenet i en separat krok og ikke langs stueveggen. 

Og sånn for å bidra til trådens egentlige tema og ikke spore aldeles av - dette ser ut som et helt greit krypinn dersom man vil bli kvitt en del millioner. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=141928272 Har alltid ønsket meg bibliotek og den vinkjelleren var heller ikke verst (og jeg er ikke en gang særlig glad i vin :ler: ). 

De fleste har jo så lite areal at den lettveggen finnes det ikke plass til virker det som. Jeg er sær da... Når vi bygget om her så fjernet vi faktisk vinduer så vi fikk en litt mørkere stue og litt mer veggplass.

 

Men til trådens tema..... Denne her hadde ikke vært dum etter en totalrenovering. Den du linker til over her hadde vært fin hvis den ikke hadde ligget i 1 etg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...