Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dette er vistnok Norges mest usalgbare bolig. I følge eieren er det en perle, men tvangsselges fordi han har oppført et ulovlig basseng som har medført dagbøter i 17 år. Det skal koste 6 millioner å rive bassenget. Eieren mener at Bergen kommune har vært lite smidige. Eieren og jeg har nok ulik oppfatning av hva en perle er...

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=325754724

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rl73am/mister-huset-og-kastes-ut-det-er-uhorvelig-bittert

Anonymkode: 17014...4d0

Samme linken ligger lenger opp i tråden. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne var frekk og freidig 😄 Her er det en som skal spare noen kroner på å selge selv. Greit nok, men burde kanskje satt bort bildene til noen som har tatt i et kamera tidligere? Likte også at prisen er satt på bakgrunn av Krogsveen.no sin priskalkulator, og da oppjustert til nærmeste million.

Stort hus med sjøutsikt over Nesbryggesundet med 6 soverom, 2 kjøkken, badstue og svømmebasseng | FINN eiendom

image.thumb.png.cca38fb5ef09c5b03f70901a91a9c951.png

Anonymkode: 60f08...cd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Denne var frekk og freidig 😄 Her er det en som skal spare noen kroner på å selge selv. Greit nok, men burde kanskje satt bort bildene til noen som har tatt i et kamera tidligere? Likte også at prisen er satt på bakgrunn av Krogsveen.no sin priskalkulator, og da oppjustert til nærmeste million.

Stort hus med sjøutsikt over Nesbryggesundet med 6 soverom, 2 kjøkken, badstue og svømmebasseng | FINN eiendom

 

Anonymkode: 60f08...cd7

Wow... det der var faktisk imponerende dårlig kameraføring. Halvparten av bildene er jo ute av fokus tilogmed. Og for et GRUSOMT interiør... 

Anonymkode: 096ed...567

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Denne var frekk og freidig 😄 Her er det en som skal spare noen kroner på å selge selv. Greit nok, men burde kanskje satt bort bildene til noen som har tatt i et kamera tidligere? Likte også at prisen er satt på bakgrunn av Krogsveen.no sin priskalkulator, og da oppjustert til nærmeste million.

Stort hus med sjøutsikt over Nesbryggesundet med 6 soverom, 2 kjøkken, badstue og svømmebasseng | FINN eiendom

image.thumb.png.cca38fb5ef09c5b03f70901a91a9c951.png

Anonymkode: 60f08...cd7

Det er noe av det verste jeg har sett. Og renovert i 2023??

Anonymkode: 8f428...f50

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Denne var frekk og freidig 😄 Her er det en som skal spare noen kroner på å selge selv. Greit nok, men burde kanskje satt bort bildene til noen som har tatt i et kamera tidligere? Likte også at prisen er satt på bakgrunn av Krogsveen.no sin priskalkulator, og da oppjustert til nærmeste million.

Stort hus med sjøutsikt over Nesbryggesundet med 6 soverom, 2 kjøkken, badstue og svømmebasseng | FINN eiendom

image.thumb.png.cca38fb5ef09c5b03f70901a91a9c951.png

Anonymkode: 60f08...cd7

Nei huff 😂 Bling bling over det hele og fryktelige dårlige bilder. Hun har til og med fått med seg selv i speilet... 

Anonymkode: 986f1...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Denne var frekk og freidig 😄 Her er det en som skal spare noen kroner på å selge selv. Greit nok, men burde kanskje satt bort bildene til noen som har tatt i et kamera tidligere? Likte også at prisen er satt på bakgrunn av Krogsveen.no sin priskalkulator, og da oppjustert til nærmeste million.

Stort hus med sjøutsikt over Nesbryggesundet med 6 soverom, 2 kjøkken, badstue og svømmebasseng | FINN eiendom

image.thumb.png.cca38fb5ef09c5b03f70901a91a9c951.png

Anonymkode: 60f08...cd7

Ja, den ligger lenger opp i tråden her også... håpløs annonse! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.11.2023 den 13.29):

Denne var frekk og freidig 😄 Her er det en som skal spare noen kroner på å selge selv. Greit nok, men burde kanskje satt bort bildene til noen som har tatt i et kamera tidligere? Likte også at prisen er satt på bakgrunn av Krogsveen.no sin priskalkulator, og da oppjustert til nærmeste million.

Stort hus med sjøutsikt over Nesbryggesundet med 6 soverom, 2 kjøkken, badstue og svømmebasseng | FINN eiendom

image.thumb.png.cca38fb5ef09c5b03f70901a91a9c951.png

Anonymkode: 60f08...cd7

Huset er fylt til bristepunktet med billige plastikkblomster, glorete gamle møbler og tacky speil, gullmaling og engler. Altså, helt grusomt! Umulig for kjøperen å klare å se for seg sitt eget liv og sine egne møbler i et slikt hoarder-palass. Og hun skriver at huset kommer til å ha en egen reportasje i Tønsberg blad "pga sin unike stil"?? Altså, dette er jo bare grellt og merkelig!

Anonymkode: 04836...1c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Huset er fylt til bristepunktet med billige plastikkblomster, glorete gamle møbler og tacky speil, gullmaling og engler. Altså, helt grusomt! Umulig for kjøperen å klare å se for seg sitt eget liv og sine egne møbler i et slikt hoarder-palass. Og hun skriver at huset kommer til å ha en egen reportasje i Tønsberg blad "pga sin unike stil"?? Altså, dette er jo bare grellt og merkelig!

Anonymkode: 04836...1c0

hvorfor er det umulig?

Klarer ikke folk noe som helst lenger?  Må man ha alt tilrettelagt av stylister og fotografer med vidvinkellinse?

Tips: Se på gulvene, veggene og taket, ta mål av rommene om de ikke går frem av prospektet. Sjekk vinduer, rør og det elektriske, mye her bør stå i takstrapporten. 

Slik klarte folk å kjøpe hus og leiligheter i gamle dager, og det er nok ikke umulig i dag heller! 

Anonymkode: f8802...da6

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=315337205
 

Bodde i området der før.
Er den med rød pil mot, delt på midten da det er en tomannsbolig.
De med rosa er leiligheter og påbegynt hus («Frognerdrapet») som er til salgs nå. 
IMG_2973.thumb.jpeg.6f3d72c156bbfd3fa18b83ca21e7b811.jpeg
Grenser til den Tyrkiske ambassaden ned i høyre hjørnet. (Kan være demonstrasjoner av og til). Er jo ved Ring 2 så trafikk er det en del av. 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

hvorfor er det umulig?

Klarer ikke folk noe som helst lenger?  Må man ha alt tilrettelagt av stylister og fotografer med vidvinkellinse?

Tips: Se på gulvene, veggene og taket, ta mål av rommene om de ikke går frem av prospektet. Sjekk vinduer, rør og det elektriske, mye her bør stå i takstrapporten. 

Slik klarte folk å kjøpe hus og leiligheter i gamle dager, og det er nok ikke umulig i dag heller! 

Anonymkode: f8802...da6

Du har ikke sett på annonsen, har du? Man ser knapt gulv og vegger, det er ingen plantegning eller mål og ingen takstrapport. 

Anonymkode: 8f428...f50

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har ikke sett på annonsen, har du? Man ser knapt gulv og vegger, det er ingen plantegning eller mål og ingen takstrapport. 

Anonymkode: 8f428...f50

Jo, det har jeg . 

Jeg ser godt vegger, tak og gulv, men har utmerket syn da.

Seriøst interesserte kjøpere vil selvsagt kreve takstrapport, på lik linje med andre objekt man vurderer å kjøpe.  Stylet eller ikke stylet.  

Nå har ikke selgerne av dette huset lagt mye arbeid i prosjektet de vil selge, særlig med de elendige bildene. Men at mengden med ting skal stoppe folk fra å kjøpe, det er det dummeste jeg hører. 

Anonymkode: f8802...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, det har jeg . 

Jeg ser godt vegger, tak og gulv, men har utmerket syn da.

Seriøst interesserte kjøpere vil selvsagt kreve takstrapport, på lik linje med andre objekt man vurderer å kjøpe.  Stylet eller ikke stylet.  

Nå har ikke selgerne av dette huset lagt mye arbeid i prosjektet de vil selge, særlig med de elendige bildene. Men at mengden med ting skal stoppe folk fra å kjøpe, det er det dummeste jeg hører. 

Anonymkode: f8802...da6

Hvis det er det dummeste du hører kan du umulig høre mye. Man selger ikke bare et hus i teknisk forstand, man selger en følelse. Sånn funker mennesker, vi bli interessert i det som tiltaler oss. Vi et ikke matematikk «skal vi se gulv, vegger, tak - fin takstrapport ok den kjøper jeg» vi kjøper stemning, miljø, trivsel. Det er helt avgjørende å formidle i et prospekt, det er ingen (tilnærmet - siden du er av den bokstavelige sorten) som  bestiller takst på noe som ikke vekker gjenklang i seg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du har ikke sett på annonsen, har du? Man ser knapt gulv og vegger, det er ingen plantegning eller mål og ingen takstrapport. 

Anonymkode: 8f428...f50

Jeg synes faktisk det overraskende nok var enklere å få et inntrykk av plassforholdene i stue/spisestue når det var så overfylt som på disse bildene. 😆 Det verste er annonser der de plasserer en bitteliten sofa, sofabord og et lite spisebord i et rom og bruker vidvinkel - ser rommelig ut, men når man studerer plantegningen ser man at det ikke er plass til noe særlig mer der.

Anonymkode: 35ba9...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PallePalle skrev (1 time siden):

Hvis det er det dummeste du hører kan du umulig høre mye. Man selger ikke bare et hus i teknisk forstand, man selger en følelse. Sånn funker mennesker, vi bli interessert i det som tiltaler oss. Vi et ikke matematikk «skal vi se gulv, vegger, tak - fin takstrapport ok den kjøper jeg» vi kjøper stemning, miljø, trivsel. Det er helt avgjørende å formidle i et prospekt, det er ingen (tilnærmet - siden du er av den bokstavelige sorten) som  bestiller takst på noe som ikke vekker gjenklang i seg

I denne tråden ja. 

Selger en følelse? Haha, jaja... 

Bra en del boligkjøpere er så enkle, vi andre gjør bedre kjøp fordi vi bruker forstanden, ikke følelseslivet når vi kjøper bolig. 

Det første jeg ser på er beliggenhet, ok, jeg orker virkelig ikke gjenta det tre ganger slik normen er. 

Deretter teknisk stand, grundig! Hvilke møbler og farger folk har valgt i objektet bryr meg ikke i det hele tatt. Stemning? Det skaper jeg selv hvis jeg kjøper og flytter inn. 

Anonymkode: f8802...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg synes faktisk det overraskende nok var enklere å få et inntrykk av plassforholdene i stue/spisestue når det var så overfylt som på disse bildene. 😆 Det verste er annonser der de plasserer en bitteliten sofa, sofabord og et lite spisebord i et rom og bruker vidvinkel - ser rommelig ut, men når man studerer plantegningen ser man at det ikke er plass til noe særlig mer der.

Anonymkode: 35ba9...78e

Haha, ja ikke sant? 

Må være derfor en del folk flytter fra de nye leilighetene sine straks det er gått et år, iallfall her i byen. De finner ut at følelsen og stemningen ikke hjalp på elendig planløsningen og knøttsmå rom, uansett hvor flott det var stylet på visning. 

Anonymkode: f8802...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Fjugur said:

Ohh! 🤩

Ikke alt i leiligheten er min smak, men guuuuud for en lekker (og dyr!) sak 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=327813678

Er visstnok Kiwi-arving som selger pga emigrering til Sveits…..

I E24-artikkelen om salget stod det også at godt over 40 hadde emigrert til Sveits de siste 2 årene.  Så er nok godt marked for de som ønsker og har råd til å kjøpe superdyre boliger. 

https://e24.no/naeringsliv/i/Knx23e/kiwi-arving-selger-toppleilighet-13-millioner-dyrere-enn-i-2020

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...