Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I 2018 var det en helt ordinær leilighet https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=126642589

Anonymkode: 9ecb3...077

Ja, den var helt ordinær og litt kjedelig, men jeg ville likevel mye heller hatt den enn den «oppgraderte» utgaven.

Anonymkode: 35ba9...78e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Norges dyreste for tiden?

https://www.finn.no/eiendom/nybygg/prosjekt?finnkode=280123130

Anonymkode: 04930...9a5

Skal man få noe ut av den tegnede planløsningen?? 🤔 Ikke lett å lese ordene på telefonen her hvertfall.

Er det ingen yttergang? Hvordan er 2.etg utformet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 time siden):

Skal man få noe ut av den tegnede planløsningen?? 🤔 Ikke lett å lese ordene på telefonen her hvertfall.

Det ser ut som man går inn gjennom garasjen og en "Galleri Hall" forbi kinoen(!) og bad med hundedusj. Andre etasje har mange rom med egne bad. Det er familierom og heis i tillegg til en gjestefløy.

Det er sånne hus man lurer på om blir bygget i det hele tatt. Det må i så fall være for ekstremt rike folk som ikke har flyttet til Sveits enda, men har ca 3 barn (siden det er tre soverom i hoveddelen i tillegg til master). Gjestefløyen har to soverom, også med egne bad og der ligger også hjemmekontoret, så det kan også passe til de eldste barna.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (2 minutter siden):

Det ser ut som man går inn gjennom garasjen og en "Galleri Hall" forbi kinoen(!) og bad med hundedusj. Andre etasje har mange rom med egne bad. Det er familierom og heis i tillegg til en gjestefløy.

Det er sånne hus man lurer på om blir bygget i det hele tatt. Det må i så fall være for ekstremt rike folk som ikke har flyttet til Sveits enda, men har ca 3 barn (siden det er tre soverom i hoveddelen i tillegg til master). Gjestefløyen har to soverom, også med egne bad og der ligger også hjemmekontoret, så det kan også passe til de eldste barna.

I stad fikk jeg opp planløsning for 1etg to ganger, må vært en glitch. Ser 2etg nå.

Dette var bare helt merkelig. Bittesmå soverom med bad, men veldig lite oppbevaring. Og ja.., hvor har man yttertøy og sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (4 minutter siden):

I stad fikk jeg opp planløsning for 1etg to ganger, må vært en glitch. Ser 2etg nå.

Dette var bare helt merkelig. Bittesmå soverom med bad, men veldig lite oppbevaring. Og ja.., hvor har man yttertøy og sko?

Det er kjempegarderobe "bak" stuen nede. Det er lagt inn plass for skap på de forskjellige soverommene, men noe måtte nok vært i hovedsoverommets walk-in.

image.png.e407212ef662164d41bf76047afaf76e.png

Endret av sofie777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofie777 skrev (5 minutter siden):

Det er kjempegarderobe "bak" stuen nede. Det er lagt inn plass for skap på de forskjellige soverommene, men noe måtte nok vært i hovedsoverommets walk-in.

image.png.e407212ef662164d41bf76047afaf76e.png

Jo, men, skal man gå over foajeen med sko, eller holde de i hånden mens de drypper på gulvet bort til garderobekapene bak stua? Og uansett blir foajeen våt, og den må man gjennom for å komme til garasje, vin, teknisk, vaskerom, bodene og treningsrommet. I tillegg til at det er der trappen til 2.etg ligger, hvis man skal opp til soverommene og TV-stuen...

Så, hvordan er dette i praksis? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Jo, men, skal man gå over foajeen med sko, eller holde de i hånden mens de drypper på gulvet bort til garderobekapene bak stua? Og uansett blir foajeen våt, og den må man gjennom for å komme til garasje, vin, teknisk, vaskerom, bodene og treningsrommet. I tillegg til at det er der trappen til 2.etg ligger, hvis man skal opp til soverommene og TV-stuen...

Så, hvordan er dette i praksis? 

Hvis gangen har varmekabler (som de mest sannsynlig har i et så dyrt hus), så skal det ganske mye regn osv. til før det blir vått gjennom hele gangen. Der er det nok også fliset eller har andre "tørkende" belegg. De kan jo ha et "skifte-sko"-stativ lenger ute også. Husk at alt dette er under bakken. Det er dessuten også tonnevis med garasjeplass, så dette gjelder kun gjester. De som bor der fast, kan gå tørrskodd hele veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (1 time siden):

Hvis gangen har varmekabler (som de mest sannsynlig har i et så dyrt hus), så skal det ganske mye regn osv. til før det blir vått gjennom hele gangen. Der er det nok også fliset eller har andre "tørkende" belegg. De kan jo ha et "skifte-sko"-stativ lenger ute også. Husk at alt dette er under bakken. Det er dessuten også tonnevis med garasjeplass, så dette gjelder kun gjester. De som bor der fast, kan gå tørrskodd hele veien.

Vi får bare være uenige om hvor praktisk denne boligen er. For 120 mill skulle jeg hatt et ordentlig inngangsparti, men skjønner at ikke alle trenger det.

Jeg hadde ønsket meg et skikkelig bryggers! Men nå er jeg også ute i natur hver dag, blir møkkete når det regner på sommeren og ellers fra september til mai da det stort sett er slaps på asfalten og gjørme i skogen. Varmekabler løser ikke problemet med skitt.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (8 timer siden):

Du kommer inn i hallen, trapp på den ene siden og heisen på andre siden. Så er foajéen, og garderoberommet. Klønete.
Er barna møkkete, så får en nok ta de gjennom garasjen, inn på hundebadet, dusje de der, før de går videre….🙈

Anonymkode: 45ade...0aa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kommer inn i hallen, trapp på den ene siden og heisen på andre siden. Så er foajéen, og garderoberommet. Klønete.
Er barna møkkete, så får en nok ta de gjennom garasjen, inn på hundebadet, dusje de der, før de går videre….🙈

Jeg vet! 🤣 For 120mill skulle virkelig enhvert behov og ønske vært innfridd. En ordentlig gang med oppbevaring før man kommer skikkelig inn i boligen er viktigere enn mange andre tullerom som er tegnet inn i denne boligen. Å bære våte og møkkete klær og sko gjennom huset er veldig rart. Man har antakelig en nanny eller noe som tar seg av bæring og vasking da, men likevel...

Da sparte jeg de 120millionene. 😛

Noe annet jeg også synes er rart er at noen velger å bygge en så dyr bolig for salg. De fleste som har så god råd har lyst til å ha ting slik de selv ønsker. Så av miljø og økonomihensyn virker det litt rart å bygge noe slikt når man vet at de som kjøper sikkert kommer til å gjøre masse endringer. Kan man ikke bare selge tomten? Burde vært ulovlig å sette opp slike hus for salg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 20.11.2022 den 22.37):

https://www.finn.no/278857358

Denne vil jeg ha! 🥺

Skulle hatt utsikt da, men ellers synes jeg det var så koselig.

358_1334964602.jpg

Kjempefint! Men høyglans kjøkken passet virkelig ikke inn her 🙈

Anonymkode: 734ff...65e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåttvann skrev (39 minutter siden):

Jeg vet! 🤣 For 120mill skulle virkelig enhvert behov og ønske vært innfridd. En ordentlig gang med oppbevaring før man kommer skikkelig inn i boligen er viktigere enn mange andre tullerom som er tegnet inn i denne boligen. Å bære våte og møkkete klær og sko gjennom huset er veldig rart. Man har antakelig en nanny eller noe som tar seg av bæring og vasking da, men likevel...

Da sparte jeg de 120millionene. 😛

Noe annet jeg også synes er rart er at noen velger å bygge en så dyr bolig for salg. De fleste som har så god råd har lyst til å ha ting slik de selv ønsker. Så av miljø og økonomihensyn virker det litt rart å bygge noe slikt når man vet at de som kjøper sikkert kommer til å gjøre masse endringer. Kan man ikke bare selge tomten? Burde vært ulovlig å sette opp slike hus for salg.

Om de har barn de som kjøper det, så er det utrolig tungvint. Barna kan ikke leke ute, gå rett inn og vrenge av seg klærne i hallen. 
Men en får foajé da!! Veldig viktig. Ikke så stor, men uansett…😂😂😂😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Stod om det i lokalavisen også, klippet ut litt:

"Vi lanserte huset i går, søndag, sier partner Espen Hordnes i Privatmegleren Aveny som står for salget av luksusboligen på Nesøya.
Prisantydningen er på solide 120 millioner kroner, men allerede dagen etter at salgsannonsen ble publisert, kan han melde om stor interesse.
– Det er selvsagt masse kikkermentalitet, men vi jobber også med seriøse interessenter og gjennomfører egne lukkede visninger.
– Dere har allerede avtalt visninger?
– Ja vi jobber ut mot noen helt håndfaste, sier Hordnes som ikke vil kommentere nærmere på hvem eller hvor mange de er i kontakt med."

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om de har barn de som kjøper det, så er det utrolig tungvint. Barna kan ikke leke ute, gå rett inn og vrenge av seg klærne i hallen. 
Men en får foajé da!! Veldig viktig. Ikke så stor, men uansett…😂😂😂😂

Tipper det ikke er barnefamilier de markedsfører seg mot.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tipper det ikke er barnefamilier de markedsfører seg mot.

Rikinger formerer seg også, og ett sted må de oppbevare ungene sine. Det er nok antall soverom, men resten av løsningene er ikke så praktiske. Nå som au pair-ordningen kanskje forsvinner, så tror jeg mange vil oppdage akkurat hvor lite barnevennlig husene deres er.    

Jeg har ikke tro på at dette blir lettsolgt. Det bærer preg av for mange kompromisser og som @Blåttvann skrev, rikinger vil gjerne bestemme selv, og har veldig spesifikke ønsker. Hvorfor kjøpe noen andres drøm, hvis du kan bygge din egen? Jeg tror heller ikke stilen på huset er noe pluss. kan man kalle det Hamptons-wannabe? Jeg tror funkis, sveitser eller klassisk norsk som man ser mye av i Holmenkollen treffer bedre.

Anonymkode: 3b767...67e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Virker utrolig harry. Men Nesøya er også for harry rikinger. Snarøya og spesielt Bygdøy er mer classy. 

Anonymkode: 5fd48...901

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 19.24):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=281286301&ci=20

Koselig hus på Nesoddtangen med potensial.

image.jpeg.d21c5f39bff8c71abbfce23f6251819d.jpeg

image.jpeg.de9a41efe308b75a4aad7e88a4914ff8.jpeg

image.jpeg.ff1bae739f753879351118576f097292.jpeg

image.jpeg.97ec377a4a23c9515b7d3b67ab53eebe.jpeg

image.jpeg.f3ca5497d6636b64173edc3f28aebe4f.jpeg

Anonymkode: 5fd48...901

Det var veldig dyrt på Nesoddtangen når bad og kjøkken var så gammelt. 

Kattugla skrev (På 20.11.2022 den 20.55):

Jeg synes det er ganske fint med hus på ett plan og beliggenheten på denne boligen var det ingenting å klage på! Ikke alt jeg liker innvendig, jeg kan f.eks ikke fordra flislagte gulv, men jeg synes dette er en bolig med stor potensiale.

Flislagte gulv er grusomt, og her var det mye av det. Og synes det virket så lavt under taket? Jeg likte ingenting inni der tror jeg, var veldig amerikansk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (15 minutter siden):

Det var veldig dyrt på Nesoddtangen når bad og kjøkken var så gammelt. 

Nesodden er vel det området nærmest Oslo som har hatt størst prisoppgang de siste årene, så slettes ikke overrasket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...