Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg likte også det lille røde som plutselig var digert når en kom innendørs. :jepp: 
Kunne ha tatt det uansett hva beliggenheten var. Historie i alle rom. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=237441229

Denne har ligget lenge og er satt ned i pris. Hvorfor tror dere den ikke har blitt solgt (bortsett fra at den ligger rett ved E6)?

Anonymkode: a820e...8b8

Hos meg fremkalte bildene en klaustrofobisk følelse. 

Anonymkode: 80e01...ade

Skrevet
loveli skrev (11 timer siden):

https://www.finn.no/243011778

Sjarmerende gammelt hus, men synd det ligger så dårlig til.

Det har ligget lenge, det har vært omtalt her et par ganger allerede Jeg så det første gang i fjor sommer, da var det sommerbilder, og jeg kan røpe at hagen også er en drøm. Da lå det ute til over 8 mill, hvis jeg ikke husker feil. Jeg kan ikke huske at jeg reagerte på beliggenheten sist, så megler har valgt å være mer ærlig på bildene denne gangen.

Jeg tror huset er tungsolgt fordi man må finne den helt rette kjøperen hvis det skal beholdes som det er. For alle andre er standarden for dårlig for dagens levestandard. Ekstra høyt under taket, kombinert med byggestil fra 1800-tallet, sier det seg selv at strømregninga blir astronomisk. Det blir kaldt på Hamar...  

Anonymkode: 3b767...67e

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=237441229

Denne har ligget lenge og er satt ned i pris. Hvorfor tror dere den ikke har blitt solgt (bortsett fra at den ligger rett ved E6)?

Anonymkode: a820e...8b8

Det ligger helt tragisk til - hører Ring 3 hele døgnet, kun en støyskjerm imellom. Som hjelper lite, pluss alt svevestøvet fra veien. Før renoveringen har huset stått forlatt i årevis.

Anonymkode: 5df08...a19

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det ligger helt tragisk til - hører Ring 3 hele døgnet, kun en støyskjerm imellom. Som hjelper lite, pluss alt svevestøvet fra veien. Før renoveringen har huset stått forlatt i årevis.

Ja, men samtidig så kan det bli tunnel der om noen år. 

Anonymkode: 5fd48...901

Skrevet
loveli skrev (17 timer siden):

https://www.finn.no/243011778

Sjarmerende gammelt hus, men synd det ligger så dårlig til.

Dette viser hvor viktig bilder er! Dette huset har blitt delt her i hvertfall siden i fjor sommer. Nå har de tatt helt nye bilder, som viser boligen mye bedre. Og nå er det blitt solgt!

Anonymkode: 3aaec...330

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men samtidig så kan det bli tunnel der om noen år. 

Anonymkode: 5fd48...901

Manglerudtunnellen? Den har man ventet på i over 20 år og fortsatt ingen avgjørelse..

• Liker 4
Gjest SnowBells
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1/6/2022 den 10.40):

Jeg har ikke ført statistikk over eiendomspriser, men jeg følger litt med på akkurat Nordberg, og der fant jeg denne perlen til 19 mill. Og den ble solgt med en gang. Sammelignet med huset på Holmenkollen til 12 mill, så er dette ei rønne.

https://www.finn.no/realexa2eHOm-y5JNVlSn_5V99sLT4z3tEPa9g

Anonymkode: 3b767...67e

Det ser ut som et gammeldags og slitent hus i hjembygda til foreldrene mine. Beliggenheten står for 95 % av prisen her, det er sikkert og visst.

Endret av SnowBells
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Oh MÆN. Tenk at det bor folk så tett innpå Ring 3 og motorveier 🧐

Altså, en ting er jo at det bygges - men at folk orker kjøpe 🤷‍♀️ Kan skjønne tupé ghetto og leiligheter, man har ikke råd til NOE annet. 

Men for den summen der og eneboliger generelt har man jo et valg, hadde laaaaaangt heller tatt en 4roms innerst på Romsås/Ellingsrud/Vestli eller hva inntil skauen enn enebolig klin inntil megastøyende helvetesvei om det er litt plass man ønsker. 

• Liker 3
Skrevet
Fløff skrev (17 minutter siden):

Oh MÆN. Tenk at det bor folk så tett innpå Ring 3 og motorveier 🧐

Altså, en ting er jo at det bygges - men at folk orker kjøpe 🤷‍♀️ Kan skjønne tupé ghetto og leiligheter, man har ikke råd til NOE annet. 

Men for den summen der og eneboliger generelt har man jo et valg, hadde laaaaaangt heller tatt en 4roms innerst på Romsås/Ellingsrud/Vestli eller hva inntil skauen enn enebolig klin inntil megastøyende helvetesvei om det er litt plass man ønsker. 

Husk på at dette huset er fra 1922. Tror at Ring 3 ikke var bygget da. Kanskje eierne som bodde i huset da veien ble bygget likte huset så godt at de ville bo der og nå er det etterkommerne som selger huset. Eller noe annet i den duren.

• Liker 3
Skrevet

Spesielt hus. Likte det utenpå og uteområdet, inne ikke så mye. Synes ikke det gamle tømmeret gjorde seg.. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=243216342

men, noe ved det var litt kjent- har dette vært med på et tv program for noen år siden? Norges fineste hus el? Det var et som kunne minne om dette, i Trondheim, der mannen var smed el og lagde mye sv løsningene i huset. (Mulig at jeg blander)

Anonymkode: c1a55...a92

• Liker 1
Skrevet
sofie777 skrev (1 time siden):

Husk på at dette huset er fra 1922. Tror at Ring 3 ikke var bygget da. Kanskje eierne som bodde i huset da veien ble bygget likte huset så godt at de ville bo der og nå er det etterkommerne som selger huset. Eller noe annet i den duren.

Ja, det kan være på akkurat dette huset.

Men nå tenkte jeg på samtlige hus langs ringene og liknende motorvei.

For eksempel om man kjører langs Ring 3 får en særlig på vestkanten se mye fine og påkostede hus. Endel har valgt å kjøpe helt nye objekt KLOSS inntil veien. 

Og i slike tilfeller hadde jeg jo mye heller kjøpt rekkehuset noen gater innover enn eneboligen inntil støyskjermen. 

• Liker 1
Skrevet
Fløff skrev (8 minutter siden):

For eksempel om man kjører langs Ring 3 får en særlig på vestkanten se mye fine og påkostede hus. Endel har valgt å kjøpe helt nye objekt KLOSS inntil veien. 

Og i slike tilfeller hadde jeg jo mye heller kjøpt rekkehuset noen gater innover enn eneboligen inntil støyskjermen. 

Bodde nylig i området der og dette er ikke etterkommere som selger, men utbygger som har kjøpt og seksjonert ut tomt. Huset er helt renovert, var en ubebodd rømme før, tror den var delvis brannskada også. Utbygger bygde tre nye boliger foran dette huset, altså enda nærmere ring 3, og disse er såvidt jeg vet solgt, så kan ikke bare være beliggenhet som er problemet. Området er populært (selv om det er mer attraktivt på Høyenhall siden), og har inntrykk av at eneboliger selges raskt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Spesielt hus. Likte det utenpå og uteområdet, inne ikke så mye. Synes ikke det gamle tømmeret gjorde seg.. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=243216342

men, noe ved det var litt kjent- har dette vært med på et tv program for noen år siden? Norges fineste hus el? Det var et som kunne minne om dette, i Trondheim, der mannen var smed el og lagde mye sv løsningene i huset. (Mulig at jeg blander)

Enig med deg. 

Likte ute bedre enn inne.

Og ble lei av gode 4 kvm, gode 6 kvm bla bla. Hovedsoverom på hode 9 kvm er jo ikke voldsomt da. Uannsett hvor gode de er.

Anonymkode: d575a...94d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Bodde nylig i området der og dette er ikke etterkommere som selger, men utbygger som har kjøpt og seksjonert ut tomt. Huset er helt renovert, var en ubebodd rømme før, tror den var delvis brannskada også. Utbygger bygde tre nye boliger foran dette huset, altså enda nærmere ring 3, og disse er såvidt jeg vet solgt, så kan ikke bare være beliggenhet som er problemet. Området er populært (selv om det er mer attraktivt på Høyenhall siden), og har inntrykk av at eneboliger selges raskt. 

Ja, jeg vet området er populært. Fatter likevel ikke at noen ønsker å bo kloss på rød støysone samt rød forurensingssone. 

Skrevet
Fløff skrev (2 timer siden):

Jeg ser også at det generelt bygges boliger kloss inntil både veier og toglinjer. Men det er jo sikkert fordi folk ønsker å bo sentralt. Det er vel også dyrere for utbygger å skulle trekke alt av vann- og kloakkrør flere hundre meter unna for å få mer landlige tomter? Vet ikke helt hvordan det fungerer..

Støy hadde nok ikke plaget meg, men å bo kloss inntil tettrafikkerte flerfelts veier må jo bringe med seg en del svevestøv. Godt det begynner å bli mange elbiler, men er vel fremdeles 5-10 år igjen før størsteparten av Noeges bilpark er elektrifisert slik at brorparten av forurensning (og støy) blir en saga blott.

Anonymkode: 59f46...f4a

Skrevet
Fløff skrev (1 time siden):

Ja, jeg vet området er populært. Fatter likevel ikke at noen ønsker å bo kloss på rød støysone samt rød forurensingssone. 

Da trumfer vel et stort og flott hus det å ha en trafikkert vei utenfor. Et vennepar av oss har et 3 år gammelt, flott hus med godt isolerte vinduer ganske nært til E6, og vi hørte ingen verdens ting til trafikken mens vi var inne der. Jeg ville heller bodd i deres luftige funkisdrøm enn i vårt lille, trange rekkehus i et roligere strøk faktisk 😅

Anonymkode: 59f46...f4a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...