Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=199526888
Hva syns dere om dette huset? Nå tenker jeg på selve huset, ikke prisen. 

Det har vært forsøkt solgt før. Min tanke er to ting: Hvis det regner kraftig har man et problem med overvann. Og for en liten stue/kjøkken! Kun to overskap på kjøkken, veldig nærme sofaen. Ikke god plass til spisebord. Dette er jo ikke en god familebolig. 

Anonymkode: 958c2...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har vært forsøkt solgt før. Min tanke er to ting: Hvis det regner kraftig har man et problem med overvann. Og for en liten stue/kjøkken! Kun to overskap på kjøkken, veldig nærme sofaen. Ikke god plass til spisebord. Dette er jo ikke en god familebolig. 

Jeg syntes det var veldig fint inni men stygt utenpå. Jeg synes det var god nok plass på stuen, kjøkkenet og spisebordet. Kommer kanskje an på hva man er vant med. Jeg er vant med veldig lite. 

Anonymkode: bb854...9b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo 81kvm fordelt på 3 etasjer, så begrenset hvor stor stue og kjøkken det er plass til.

Anonymkode: 23376...614

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg syntes det var veldig fint inni men stygt utenpå. Jeg synes det var god nok plass på stuen, kjøkkenet og spisebordet. Kommer kanskje an på hva man er vant med. Jeg er vant med veldig lite. 

Anonymkode: bb854...9b9

Men jeg tror interiøret gjør at stua ser større ut. Sofaen er en liten 2-seters, det er for lite for en familie. Du kan heller ikke ha sofaen stående der hvis du skal ha en tv opp på veggen. Da må du evt. ha tv-en rett foran kjøkkenet, og sitte og se rett på den som lager mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men jeg tror interiøret gjør at stua ser større ut. Sofaen er en liten 2-seters, det er for lite for en familie. Du kan heller ikke ha sofaen stående der hvis du skal ha en tv opp på veggen. Da må du evt. ha tv-en rett foran kjøkkenet, og sitte og se rett på den som lager mat. 

Veldig upraktisk! Altfor lite plass på stue og kjøkken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Huset er nordvendt.

Anonymkode: 938f3...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Utrolig fine løsninger inne (fargene! :hjerte: ), men det kjøkkenet der var altfor lite for meg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dårlig planløsning er min mening. 

Anonymkode: 45ade...0aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva mener du med problem med overvann?

Huset er forøvrig latterlig trangt. Mye bedre å kjøpe en leilighet på samme størrelse rett nedi veien for det huset for en langt billigere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Klagenfurt said:

Hva mener du med problem med overvann?

Huset er forøvrig latterlig trangt. Mye bedre å kjøpe en leilighet på samme størrelse rett nedi veien for det huset for en langt billigere pris.

Det ligger i en bratt skråning. Oslo har mer og mer problemer med overvann. Ikke at det nødvendigvis renner inn i huset, men gjør f. eks gresset veldig vått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=192775754

Hva i alle dager er catchen her? Fremstår som drømmeboligen for småbarnsfamilier, både inne- og uteområder, men priset nesten en million under tilsvarende rekkehus i samme område av samme standard. Annonsen ble lagt ut i går ettermiddag, visning allerede i ettermiddag (!) og bildene fra i sommer. Noen som vil spekulere med meg?

Anonymkode: 73b1e...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva i alle dager er catchen her? Fremstår som drømmeboligen for småbarnsfamilier, både inne- og uteområder, men priset nesten en million under tilsvarende rekkehus i samme område av samme standard. Annonsen ble lagt ut i går ettermiddag, visning allerede i ettermiddag (!) og bildene fra i sommer. Noen som vil spekulere med meg?

Of the top of my head: parkeringsanlegget som skal komme rett ved boligen? 

Endret av cattleya
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

jeg har svart deg i en annen tråd, men hvordan i verden kan noen tro, at et typisk rekkehus fra 60-tallet, av de som ble gitt nesten GRATIS til arbeidere da, er billig å kjøpe for 7,5 mil i 2020?! Det er bare min personlig frustrasjon. I Sandvika og Asker selges slike nå for 5 millioner og det er for så vidt også dyrt (for bare for 5 år siden kostet de 3,5 mil), og i dyre områder av Oslo kommer de opp i 10 mil, som er jo bare sinnssykt. Men uansett, akkurat denne du spør om, du kan jo sjekke prisstatistikk for område, og kvadratmeter-pris står der, det er 60 000 pr kvadrat meter.  Det er heller dyrere enn snitt kvadratmeterpris i Bærum, men det er fordi kvadratmeter er dyrere i mindre boliger. 

jeg bor selv i et slikt forresten :) men du må skjønne, 3 etasjer med 40 kvm hver, og trapp tar 2 kvm av hver etasje, det er ikke stort. Alt er smått, mye trapper, er jo for så vidt greit med trim. Men har man bodd i en leilighet på 70-80 kvm, kan den til og med oppleves større og mer luftig. 

Anonymkode: fdddf...f39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

jeg har svart deg i en annen tråd, men hvordan i verden kan noen tro, at et typisk rekkehus fra 60-tallet, av de som ble gitt nesten GRATIS til arbeidere da, er billig å kjøpe for 7,5 mil i 2020?! Det er bare min personlig frustrasjon. I Sandvika og Asker selges slike nå for 5 millioner og det er for så vidt også dyrt (for bare for 5 år siden kostet de 3,5 mil), og i dyre områder av Oslo kommer de opp i 10 mil, som er jo bare sinnssykt. Men uansett, akkurat denne du spør om, du kan jo sjekke prisstatistikk for område, og kvadratmeter-pris står der, det er 60 000 pr kvadrat meter.  Det er heller dyrere enn snitt kvadratmeterpris i Bærum, men det er fordi kvadratmeter er dyrere i mindre boliger. 

jeg bor selv i et slikt forresten :) men du må skjønne, 3 etasjer med 40 kvm hver, og trapp tar 2 kvm av hver etasje, det er ikke stort. Alt er smått, mye trapper, er jo for så vidt greit med trim. Men har man bodd i en leilighet på 70-80 kvm, kan den til og med oppleves større og mer luftig. 

På 60 tallet da rekkehuset ble bygd, var det bolignød i Norge. En vanlig årslønn var 14.500 kroner og de fleste levde på 1 inntekt og folk måtte stå på venteliste i flere år før de fikk kjøpt leilighet. Så en lelighet da kostet gjerne 3.5 ganger inntekten. Så å påstå at leilighetene ble gitt nærmest gratis til arbeidere på 60 tallet, er helt feil. Da var rentenivået tre ganger så høy som nå.

https://dnbeiendom.no/altombolig/kjop-og-salg/boligpriser1/boligpriser-da-og-na

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, sommermor said:

På 60 tallet da rekkehuset ble bygd, var det bolignød i Norge. En vanlig årslønn var 14.500 kroner og de fleste levde på 1 inntekt og folk måtte stå på venteliste i flere år før de fikk kjøpt leilighet. Så en lelighet da kostet gjerne 3.5 ganger inntekten. Så å påstå at leilighetene ble gitt nærmest gratis til arbeidere på 60 tallet, er helt feil. Da var rentenivået tre ganger så høy som nå.

https://dnbeiendom.no/altombolig/kjop-og-salg/boligpriser1/boligpriser-da-og-na

men akkurat den artikkelen forklarer jo matematisk det motsatte, av det som står i teksten? 🙄

"De betalte mye for å bo" = og det står at de betalte 3 års inntekt, og det var vanlig at det var bare en i familien jobbet. Altså, nå skulle treroms leilighet i Oslo koste 3,5 års snitt inntekt, eller ca 1,8 mil. Det er jo selvsagt ikke sant, og en treromsleilighet koster ca tre ganger mer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

men akkurat den artikkelen forklarer jo matematisk det motsatte, av det som står i teksten? 🙄

"De betalte mye for å bo" = og det står at de betalte 3 års inntekt, og det var vanlig at det var bare en i familien jobbet. Altså, nå skulle treroms leilighet i Oslo koste 3,5 års snitt inntekt, eller ca 1,8 mil. Det er jo selvsagt ikke sant, og en treromsleilighet koster ca tre ganger mer. 

Og med den logikken skulle jo rentenivået også vært høyere enn det er nå. På 80 tallet var vel rentenivået et sted mellom 16 og 17 prosent. Jeg vet ikke hva renten var på 60 tallet, bare at Norge ikke var så rike som vi er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 hours ago, sommermor said:

Og med den logikken skulle jo rentenivået også vært høyere enn det er nå. På 80 tallet var vel rentenivået et sted mellom 16 og 17 prosent. Jeg vet ikke hva renten var på 60 tallet, bare at Norge ikke var så rike som vi er nå.

Begge ting kan være sant samtidig. Norge er rikere nå enn på 60-tallet. Bolig i Oslo er dyrere nå, og er tilgjengelig for mindre gruppe folk, enn på 60-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, cattleya said:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=198116932

artig leilighet, men virker mørk, SÅ få vinduer til utsiden.

Det er takvinduer også, og jeg syns vinduene er kjempesvære.

Nå er den ene delen tidligere brukt til arrangementer og feiringer, ikke som bolig. Der er det nok lite innsyn med vilje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er takvinduer også, og jeg syns vinduene er kjempesvære.

Nå er den ene delen tidligere brukt til arrangementer og feiringer, ikke som bolig. Der er det nok lite innsyn med vilje.

Takvinduer er jo ganske kjipt da, veldig begrenset med lys og ingen dagslys. Lurer på hva de får for den til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...