Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne var billig. 🤩 I Drammen 🤩

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=291346908

Anonymkode: d025b...d8f

For en kontrast det er mellom den halvparten som selges, og naboen! 

Jeg ville vært veldig skeptisk til å kjøpe det når det har vært så dårlig vedlikeholdt utvendig. Man tenker med en gang råteskader. Da hjelper det lite med nymalte vegger og nytt laminatgulv (hvorfor ikke parkett?) i stuen.

Jeg tenker de som har den andre halvparten må være sjeleglade over å skulle få nye naboer. Det kan ikke ha vært mye samarbeid der!

2E6BFEC4-5EC4-43B3-8C82-445218A09F22.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hulderen skrev (9 timer siden):

For en kontrast det er mellom den halvparten som selges, og naboen! 

Jeg ville vært veldig skeptisk til å kjøpe det når det har vært så dårlig vedlikeholdt utvendig. Man tenker med en gang råteskader. Da hjelper det lite med nymalte vegger og nytt laminatgulv (hvorfor ikke parkett?) i stuen.

Jeg tenker de som har den andre halvparten må være sjeleglade over å skulle få nye naboer. Det kan ikke ha vært mye samarbeid der!

2E6BFEC4-5EC4-43B3-8C82-445218A09F22.jpeg

Hvorfor reagerer du på laminat? Det er desidert mest slitesterkt om man har barn og dyr. Utseende på nye laminat er jo også blitt veldig mye bedre, og det er behagelig å gå på. Parkett er dyrt og unødvendig for de fleste, og dermed er det også mest laminat som selges. Selv om vi har råd til parkett nå, så kommer vi ikke til å kjøpe det pga hvor fort det blir stygt. Ja, det kan slipes, men det kan ikke gjøres i det uendelige, og hvorfor skal vi gidde så mye styr? 

Anonymkode: 219d1...98e

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor reagerer du på laminat? Det er desidert mest slitesterkt om man har barn og dyr. Utseende på nye laminat er jo også blitt veldig mye bedre, og det er behagelig å gå på. Parkett er dyrt og unødvendig for de fleste, og dermed er det også mest laminat som selges. Selv om vi har råd til parkett nå, så kommer vi ikke til å kjøpe det pga hvor fort det blir stygt. Ja, det kan slipes, men det kan ikke gjøres i det uendelige, og hvorfor skal vi gidde så mye styr? 

Anonymkode: 219d1...98e

Parkett er varmere og mykere å gå på. Akustikken i rommet  blir mye bedre. Parkett har også bedre lydisolering. Det har ekte treoverflate, mens laminat bare er en kopi. Laminat er mer slitesterkt, så det kan være greit å ha i en yttergang eller i et kjøkken der det er stor slitasje. Men parkett er absolutt å foretrekke i en stue.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (55 minutter siden):

Parkett er varmere og mykere å gå på. Akustikken i rommet  blir mye bedre. Parkett har også bedre lydisolering. Det har ekte treoverflate, mens laminat bare er en kopi. Laminat er mer slitesterkt, så det kan være greit å ha i en yttergang eller i et kjøkken der det er stor slitasje. Men parkett er absolutt å foretrekke i en stue.

For noen år siden var nok dette tilfelle, men dagens laminat er noe helt annet. Jeg hadde akkurat de samme fordommene, men nå er jeg sjeleglad for at vi valgte laminat i vårt nye hus! Ps, god laminat er ikke spesielt billig heller

Anonymkode: 17014...4d0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.finn.no/276475190

Selger de dette huset med frodig grønn utsikt og så skal alle trærne fjernes for å gjøre plass til den nye store eneboligen i hagen som kommer til å rasere hele utsikten?

Det kommer godt frem at det skal bygges på tomta, men... 😳

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 8.22):

Hva synes dere om dette? Ikke noen fan av glassbyggerstein selv, og gulvet er grusomt! Men elsker lysinnslippet! Og for en tomt!

En perle - i nyfunkis - med sjøutsikt og båtplass - Vesterøy, Hvaler | FINN eiendom

Skjermbilde_20230207_082139.png

Anonymkode: 17014...4d0

Synes den er veldig utdatert. Kan ikke begripe at dette huset sto ferdig i 2013 og bærer såpass preg av 90/00-stilen.

Og gulvene er jo stein harde overalt. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher

Denne ligger i et flott boligstrøk i Oslo. Fint i 1. etg, men herregud så trasig i kjelleren hvor soverommene ligger. Murvegger, ser ut som celler. Lurer på hva strømregningen er per måned? Og så mange våtrom. Dette blir dyrt den dagen det skal pusses opp

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=282036938

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (12 minutter siden):

Denne ligger i et flott boligstrøk i Oslo. Fint i 1. etg, men herregud så trasig i kjelleren hvor soverommene ligger. Murvegger, ser ut som celler. Lurer på hva strømregningen er per måned? Og så mange våtrom. Dette blir dyrt den dagen det skal pusses opp

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=282036938

Bare lurer på hvilket våtrom de skulle tatt bort? Det i kjelleren som er greit for nattbruk, men for lite for en dusj i tillegg? Toalettet i 1. etasje som er greit for gjester og generell dagbruk? Det eneste rommet der en dusj kan plasseres? Det er ikke store areal i leiligheten generelt, men jeg synes det er godt utnyttet når man likevel bygget om. Det så sikkert helt annerledes ut for 50 år siden, kanskje dette til og med var to separate leiligheter?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
sofie777 skrev (16 minutter siden):

Bare lurer på hvilket våtrom de skulle tatt bort? Det i kjelleren som er greit for nattbruk, men for lite for en dusj i tillegg? Toalettet i 1. etasje som er greit for gjester og generell dagbruk? Det eneste rommet der en dusj kan plasseres? Det er ikke store areal i leiligheten generelt, men jeg synes det er godt utnyttet når man likevel bygget om. Det så sikkert helt annerledes ut for 50 år siden, kanskje dette til og med var to separate leiligheter?

Aller mest reagerte jeg nok på soverommene i kjeller. Kan det ha vært boder der tidligere? Ser sånn ut med tanke på de bitte små vinduene og at det er ren mur på veggene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Inkognitoher said:

Aller mest reagerte jeg nok på soverommene i kjeller. Kan det ha vært boder der tidligere? Ser sånn ut med tanke på de bitte små vinduene og at det er ren mur på veggene

Det har nok vært boder der tidligere. Men er det ikke noe med at vinduene må være så og så store med tanke på rømningsvei? 
<_<

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (3 timer siden):

https://www.finn.no/276475190

Selger de dette huset med frodig grønn utsikt og så skal alle trærne fjernes for å gjøre plass til den nye store eneboligen i hagen som kommer til å rasere hele utsikten?

Det kommer godt frem at det skal bygges på tomta, men... 😳

Å herregud 😵💫 Et kjempefint hus som blir helt latterlig kjipt med de husa rett i trynet. Er det mulig 🤦‍♀️

Anonymkode: 06c20...ad8

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (1 minutt siden):

Det har nok vært boder der tidligere. Men er det ikke noe med at vinduene må være så og så store med tanke på rømningsvei? 
<_<

Ja, man kommer seg nok ikke ut av disse vinduene om det brenner. Må være en annen rømningsvei, tenker jeg

Anonymkode: 841df...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, man kommer seg nok ikke ut av disse vinduene om det brenner. Må være en annen rømningsvei, tenker jeg

Er det da lovlig å bruke som soverom? <_<

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (Akkurat nå):

Er det da lovlig å bruke som soverom? <_<

Ja, det vil jeg tro. Ser ut som det er dør fra leiligheten og ut i selve kjelleren 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Dette var utrolig rart. Hva har man tenkt her?

Anonymkode: 74c0e...c05

Det står: «Huset trenger rehabilitering for å nå opp til dagens krav til standard. Selger kan ved ønske sikre kontakt med erfaren entreprenør som kan påta seg oppgaven med å kombinere klassisk standard med moderne fasiliteter.»

Kan virke som de ikke ser for seg at innholdet har noe å si om alt trenger rehabilitering  O_o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...