Gå til innhold

Eiendom på finn.no


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Egentlig til mange av annonsene her:

Det hadde vært artig å se en stue der det ikke er plass til sofa, tv og annet møblement (der det siste kan varieres etter plass og ønske)

image.png.403731241dd48a630c39553cd3aa8e17.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Kan de det? Aldri vært borti det

Skal man bruke «alle-utleiere-er-djevelens-avkom»-trådene på KG som kilde, er det visst mulig å nekte dette.

Anonymkode: 35ba9...78e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banjo skrev (1 time siden):

Merkelig pynting av en ellers helt ok leilighet.

 

Enormt mange tomatbokser på kjøkkenet og døde blomster teipet opp på stueveggen....

 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=281619188&fbclid=IwAR0ULmP-BA2pqU1up5On_FH6mYyY6qVLhUkYkY8k8tdrtR7WEGXu5xccd7E

Hvor mange bilder var det egentlig av de tomatboksene? Jeg hadde flere ganger lyst til å si: Ja, vi har sett dem. Ja, vi har virkelig sett dem! Du, vi trenger ikke se dem mer nå!

Det er nok bare en ivrig megler som ønsker oppmerksomhet. De som eier leiligheten har det neppe sånn til vanlig. Det mest irriterende er at boksene , de opplimte rosene og plastblomstene som var festet i taklampa stjal så mye oppmerksomhet at jeg ikke fikk med meg hvordan leiligheten er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (1 time siden):

 

Det hadde vært artig å se en stue der det ikke er plass til sofa, tv og annet møblement (der det siste kan varieres etter plass og ønske)

image.png.403731241dd48a630c39553cd3aa8e17.png

Mye av det som bygges i dag, og mange av de mer klassiske større bygårdsleilighetene i Oslo/sentrale Østlandsområdet jeg har sett på har rett og slett ikke veggplass nok til å kunne henge opp en 65" eller større skjerm uten å måtte plassere sofaen i en helt ulogisk posisjon i forhold til dører og vinduer etc.

Halvdelen og jeg er løselig på utkikk etter å flytte på oss om noen år og følger såvidt med på hvordan markedet går men akkurat det med veggplass ser vi kan bli en utfordring. Vet jo at vi som har større skjermer er i mindretall men hva med folk som f.ex har større bilder eller kunstinstallasjoner de ønsker veggplass til ? Eller plass til skjenk eller annet møblement ?

Men for å spore litt inn på tråden igjen. Dette er f.ex en leilighet jeg ville vurdert om jeg ble alene, bare byttet ganske kraftig om på fargevalget men det er jo som kjent en smakssak. Bytter man om plasseringen de viser her på sofa og spisebord er det god veggplass til tv eller andre ønskelige installasjoner som krever veggplass. Eneste minuset jeg kan se på denne leiligheten er at den mangler opplegg til vaskemaskin, eller har jeg bare oversett det på bildene ?

Dette er også en leilighet jeg liker godt. Ville bare fått malt om de fleste rommene, renovert badet og bygget inn det de kaller "bibliotek/kontor" til en skikkelig innendørs bod så den fikk lagringsplass men bortsett fra det så har den noe udefinerbart jeg trekkes mot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minienthe skrev (5 minutter siden):

Mye av det som bygges i dag, og mange av de mer klassiske større bygårdsleilighetene i Oslo/sentrale Østlandsområdet jeg har sett på har rett og slett ikke veggplass nok til å kunne henge opp en 65" eller større skjerm uten å måtte plassere sofaen i en helt ulogisk posisjon i forhold til dører og vinduer etc.

Halvdelen og jeg er løselig på utkikk etter å flytte på oss om noen år og følger såvidt med på hvordan markedet går men akkurat det med veggplass ser vi kan bli en utfordring. Vet jo at vi som har større skjermer er i mindretall men hva med folk som f.ex har større bilder eller kunstinstallasjoner de ønsker veggplass til ? Eller plass til skjenk eller annet møblement ?

Men for å spore litt inn på tråden igjen. Dette er f.ex en leilighet jeg ville vurdert om jeg ble alene, bare byttet ganske kraftig om på fargevalget men det er jo som kjent en smakssak. Bytter man om plasseringen de viser her på sofa og spisebord er det god veggplass til tv eller andre ønskelige installasjoner som krever veggplass. Eneste minuset jeg kan se på denne leiligheten er at den mangler opplegg til vaskemaskin, eller har jeg bare oversett det på bildene ?

Dette er også en leilighet jeg liker godt. Ville bare fått malt om de fleste rommene, renovert badet og bygget inn det de kaller "bibliotek/kontor" til en skikkelig innendørs bod så den fikk lagringsplass men bortsett fra det så har den noe udefinerbart jeg trekkes mot.

Det var først og fremst ment som en liten morsomhet, men du gjorde mer ut av det og det er jo bra!! :D Det var vel mer den gjentagende setningen om at "i dette rommet som heter "stue" får du faktisk plass til en sofa" osv.

Jeg tror aldri jeg kommer til å henge opp tv. Jeg må ha dingsene mine sånn at jeg kan bruke dem uten å måtte åpne skapdører eller gå inn i andre rom, så et bord under tv MÅ jeg ha og da kan tv stå der. Det blir så stygt på veggen også. Har vært i en leilighet der jeg har lurt på hvor jeg skulle ha tv, men de som bodde der hadde ikke tv, de så bare av og til på pc, så da var det jo greit. Jeg kunne ikke bodd der.

Det var verre det forrige stedet jeg bodde, der kunne jeg ikke ha bilder på veggene, for alle veggene i stuen var skråtak. Vinduene sto loddrett, men det var liten plass mellom vinduene, så der ble det bare hengt noen småting. De rette veggene på soverom og kjøkken ble brukt til andre ting

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal man bruke «alle-utleiere-er-djevelens-avkom»-trådene på KG som kilde, er det visst mulig å nekte dette.

Anonymkode: 35ba9...78e

Okis har vel vært heldig med mine leietakere da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofie777 skrev (1 time siden):

Det var først og fremst ment som en liten morsomhet, men du gjorde mer ut av det og det er jo bra!! :D Det var vel mer den gjentagende setningen om at "i dette rommet som heter "stue" får du faktisk plass til en sofa" osv.

Jeg tror aldri jeg kommer til å henge opp tv. Jeg må ha dingsene mine sånn at jeg kan bruke dem uten å måtte åpne skapdører eller gå inn i andre rom, så et bord under tv MÅ jeg ha og da kan tv stå der. Det blir så stygt på veggen også. Har vært i en leilighet der jeg har lurt på hvor jeg skulle ha tv, men de som bodde der hadde ikke tv, de så bare av og til på pc, så da var det jo greit. Jeg kunne ikke bodd der.

Det var verre det forrige stedet jeg bodde, der kunne jeg ikke ha bilder på veggene, for alle veggene i stuen var skråtak. Vinduene sto loddrett, men det var liten plass mellom vinduene, så der ble det bare hengt noen småting. De rette veggene på soverom og kjøkken ble brukt til andre ting

Vi har vegghengt tv med ledninger skjult i veggen, har en tv benk under med PS5, og andre kjekke ting 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Vi har vegghengt tv med ledninger skjult i veggen, har en tv benk under med PS5, og andre kjekke ting 🙂

Ja, det fungerer fint med vegghengt TV og skjenk under også. Da får man plass til mye... Men i huset vårt er det omtrent den eneste veggen vi har tilgjengelig, så kunst og skap er det verre med. Typisk nybygg. Men vi bor i vakker natur, så vinduene blir nesten kunstverk i seg selv.

Anonymkode: 3b767...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (2 timer siden):

Det var først og fremst ment som en liten morsomhet, men du gjorde mer ut av det og det er jo bra!! :D Det var vel mer den gjentagende setningen om at "i dette rommet som heter "stue" får du faktisk plass til en sofa" osv.

Jeg tror aldri jeg kommer til å henge opp tv. Jeg må ha dingsene mine sånn at jeg kan bruke dem uten å måtte åpne skapdører eller gå inn i andre rom, så et bord under tv MÅ jeg ha og da kan tv stå der. Det blir så stygt på veggen også. Har vært i en leilighet der jeg har lurt på hvor jeg skulle ha tv, men de som bodde der hadde ikke tv, de så bare av og til på pc, så da var det jo greit. Jeg kunne ikke bodd der.

Det var verre det forrige stedet jeg bodde, der kunne jeg ikke ha bilder på veggene, for alle veggene i stuen var skråtak. Vinduene sto loddrett, men det var liten plass mellom vinduene, så der ble det bare hengt noen småting. De rette veggene på soverom og kjøkken ble brukt til andre ting

Skråtak og bilder går fint... Vi testet med superlim og borrelås i mine yngre dager 😅 (Det var sånn jeg lærte meg å sparkle... Når vi måtte fikse opp i hull og merker i taket etter de prosjektene så huseier ikke tok depositumet 😳)

Vi har en 75" på veggen nå, det ble egentlig litt tilfeldig at det ble sånn for vi oppdaget at å finne en tv-benk vi likte som også var lang nok var enten håpløst eller så dyrt at det ikke var verdt det. Men nå er jeg såpass glad i den vegghengingen at jeg tror jeg hadde fått utfordringer med å venne meg til vanlig plassering med føtter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Denne var fin og hadde veggplass nok til TV og kunst. Men hva f... er greia bak benken? Backsplash-soloppgang med ledlys?

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=285925304

Skjermbilde 2023-01-05 kl. 20.55.20.png

Anonymkode: 3b767...67e

 

Den var... Rar. Har de foret ut veggen for å få plass til belysningen?

Endret av minienthe
Tasteleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banjo skrev (5 timer siden):

Merkelig pynting av en ellers helt ok leilighet.

 

Enormt mange tomatbokser på kjøkkenet og døde blomster teipet opp på stueveggen....

 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=281619188&fbclid=IwAR0ULmP-BA2pqU1up5On_FH6mYyY6qVLhUkYkY8k8tdrtR7WEGXu5xccd7E

Spesielt....... 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Letharia
AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 23.40):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=285432676&ci=54
 

Hvem har ikke plutselig fått skikkelig cravings på boller, for så å ikke huske hva du trenger til boller, ikke har internett på mobilen eller eier en kokebok? Fortvil ikke, kjøp dette huset og få en bolleoppskrift med på kjøpet! Med store bokstaver, rett på veggen. 

Anonymkode: d8521...1a9

Haha, en sånn bolle oppskrift hadde vi på veggen til huset vi kjøpte i fjor vår, bare at den var laget som et slags skilt. Den hadde selgeren av huset laget selv, også sååå utrolig stolt hun var av den. Hun hadde laget mange sånne type Home, Live Laugh Love skilt, og plassert de rundt i hele huset. Spurte om hun ville ha de med seg når vi fikk nøklene, da de ikke ville passe inn her siden vi skulle pusse opp, men nei vi skulle de få av henne 😂 Donerte de til Fretex dagen etter vi flyttet inn 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Denne var fin og hadde veggplass nok til TV og kunst. Men hva f... er greia bak benken? Backsplash-soloppgang med ledlys?

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=285925304

Skjermbilde 2023-01-05 kl. 20.55.20.png

Anonymkode: 3b767...67e

Dette er en flipp:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=255057622

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Denne var fin og hadde veggplass nok til TV og kunst. Men hva f... er greia bak benken? Backsplash-soloppgang med ledlys?

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=285925304

Skjermbilde 2023-01-05 kl. 20.55.20.png

Anonymkode: 3b767...67e

Beskrivelsen står på neste bilde...

Screenshot_20230106_070752.jpg

Anonymkode: 74c0e...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hulderen skrev (14 timer siden):

Hvor mange bilder var det egentlig av de tomatboksene? Jeg hadde flere ganger lyst til å si: Ja, vi har sett dem. Ja, vi har virkelig sett dem! Du, vi trenger ikke se dem mer nå!

Det er nok bare en ivrig megler som ønsker oppmerksomhet. De som eier leiligheten har det neppe sånn til vanlig. Det mest irriterende er at boksene , de opplimte rosene og plastblomstene som var festet i taklampa stjal så mye oppmerksomhet at jeg ikke fikk med meg hvordan leiligheten er. 

Enig. Altfor mange planter, rot og nips til at jeg så leilighetens egentlige potensiale. Det med de boksene ødelegger jo bare. Minner meg om et studenthybel-kjøkken enn en stilren og klassisk leilighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letharia skrev (10 timer siden):

Haha, en sånn bolle oppskrift hadde vi på veggen til huset vi kjøpte i fjor vår, bare at den var laget som et slags skilt. Den hadde selgeren av huset laget selv, også sååå utrolig stolt hun var av den. Hun hadde laget mange sånne type Home, Live Laugh Love skilt, og plassert de rundt i hele huset. Spurte om hun ville ha de med seg når vi fikk nøklene, da de ikke ville passe inn her siden vi skulle pusse opp, men nei vi skulle de få av henne 😂 Donerte de til Fretex dagen etter vi flyttet inn 🤭

Hu var sikkert lei av de og glad for å bli kvitt de hun også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minienthe skrev (3 timer siden):

Hjelpes, de har jo omtrent ødelagt den. Det forrige kjøkkenet var jo fantastisk 😳

Her må jeg si meg enig!

Jeg er glad i åpen stue/kjøkken-løsning, men da må man jo ha en øy eller noe, så man har kontakt med rommet. Her står man med ryggen til gjestene og da er det poengløst. For lite benkeplass også, det blir fort rotete. Det forrige kjøkkenet var sosialt, lyst og funksjonelt.

Så her har de tatt en god planløsning og ødelagt den fullstendig.DA716C6A-2ACB-4886-947E-8B61AD87A326.thumb.png.b2a6224c0528f3ed46abe919effa5753.png1869C1CC-7EE9-4351-96C1-48B086EA6121.thumb.png.27ef0e2d0c370f87a60096a4f4ce53bb.png

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beskrivelsen står på neste bilde...

Screenshot_20230106_070752.jpg

Anonymkode: 74c0e...c05

Det var et retorisk spørsmål…

Anonymkode: 3b767...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Denne var fin og hadde veggplass nok til TV og kunst. Men hva f... er greia bak benken? Backsplash-soloppgang med ledlys?

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=285925304

Skjermbilde 2023-01-05 kl. 20.55.20.png

Anonymkode: 3b767...67e

Likte den pynten men den var litt feil iforhold til komfyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...