Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg kom over noen annonser i dag, der den ene selgeren har tatt bilder selv. Huset ser fint ut det, utenfra hvertfall. Men hva med å rydde litt før man tar bilder, og få tatt litt mer proffe bilder? Vanskelig å danne seg et inntrykk med så få bilder, og ser ut som de er tatt med mobilkamera:

Hus, garasje og fjøs på en stor og fantastisk tomt i Russeluft med sørvendt utsikt over fjorden | FINN.no 

Så fant jeg denne, i nabolaget her. Ser ut som en koselig og innbydende leilighet, og veldig fine bilder:

Flott 3-roms toppleilighet med solrik vestvendt balkong - Attraktiv beliggenhet. | FINN.no 

Selv om man så klart må se boligen live for å finne ut om det er noe man ønsker å by på, så har presentasjon av boligen mye å si. 

Anonymkode: 8f49a...f6f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg kom over noen annonser i dag, der den ene selgeren har tatt bilder selv. Huset ser fint ut det, utenfra hvertfall. Men hva med å rydde litt før man tar bilder, og få tatt litt mer proffe bilder? Vanskelig å danne seg et inntrykk med så få bilder, og ser ut som de er tatt med mobilkamera:

Hus, garasje og fjøs på en stor og fantastisk tomt i Russeluft med sørvendt utsikt over fjorden | FINN.no 

Så fant jeg denne, i nabolaget her. Ser ut som en koselig og innbydende leilighet, og veldig fine bilder:

Flott 3-roms toppleilighet med solrik vestvendt balkong - Attraktiv beliggenhet. | FINN.no 

Selv om man så klart må se boligen live for å finne ut om det er noe man ønsker å by på, så har presentasjon av boligen mye å si. Anonymkode: 8f49a...f6f

:) Folk er forskjellige. De første bildene får meg til å tenke at det er et yngre menneske som bor der og huslighet er ikke prioritet nr. en og det er helt ok det. Jeg setter pris på normal ryddighet hvis jeg skal på visning et sted, men i hovedsak er det plassen jeg ser på - ikke graden av husmoderlighet. Tent peis, stearinlys og nybakte boller har ikke noen effekt på meg i den situasjonen, for jeg sjekker rommene, beliggenheten, nabolaget, utsikt/innsikt; hvordan er det til mitt bruk? Jeg vil ha noe annet enn tradisjonell innredning, så da er egentlig for mye styling et minus. 

"Treroms toppleilighet med vestvendt balkong" høres jo fint ut, men jeg ville heller hatt en gjennomgående større leilighet med to balkonger, så det alltid er mulighet for å søke skygge/sol etter som man føler for det, for det kan bli veldig innestengt og badstuevarmt i en liten leilighet som ligger på solsiden av bygget og har få gjennomtrekksmuligheter. Jeg vil gjerne ha en nokså ny plass med nye vegger å male på, for farger må jeg velge selv, så da hjelper det ikke med motefarger, ton-i-ton og alt på stell; min smak er ofte en annen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

:) Folk er forskjellige. De første bildene får meg til å tenke at det er et yngre menneske som bor der og huslighet er ikke prioritet nr. en og det er helt ok det. Jeg setter pris på normal ryddighet hvis jeg skal på visning et sted, men i hovedsak er det plassen jeg ser på - ikke graden av husmoderlighet. Tent peis, stearinlys og nybakte boller har ikke noen effekt på meg i den situasjonen, for jeg sjekker rommene, beliggenheten, nabolaget, utsikt/innsikt; hvordan er det til mitt bruk? Jeg vil ha noe annet enn tradisjonell innredning, så da er egentlig for mye styling et minus. 

Ja, folk er virkelig forskjellige. Jeg tenker nesten "narkoreir" (eller psykisk sykdom) av det bildet fra stua - er det noen friske og oppegående mennesker som ønsker å vise frem huset sitt på den måten når det skal selges? Svaret er i mine øyne nei, og da blir jo spørsmålet hvordan huset ellers har blitt tatt hånd om. 

Jeg syntes ikke noe om den andre leiligheten heller da, ser ikke hva som var spesielt nok med den til å dra den frem i tråden her. Ser jeg feil eller er balkongen kliss inntil naboens balkong, uten noe som helst skjerming? Det i seg selv er nok til å styre unna den leiligheten, jeg hadde aldri orket å bo sånn. 

Anonymkode: e2bcb...7eb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg tenker nesten "narkoreir" (eller psykisk sykdom) av det bildet fra stua - er det noen friske og oppegående mennesker som ønsker å vise frem huset sitt på den måten når det skal selges?  Anonymkode: e2bcb...7eb

Det finnes nok flere forklaringer enn de du nevner og en av dem er at man er såpass opptatt av helt andre ting som man går i dybden på i livet, så man tar veldig lett på husligheten. Gjør det man må, men ikke før man er helt nødt en gang eller to i året. Jeg har selv kjent en mann som ga meg bakoversveis da jeg skulle besøke ham for første gang, for der var ingenting gjort siden tidenes morgen. Matrester/kopper, kar, gryter med stivnede rester i og MUGG! under stoler, bord og på alle flater, rengjøring eksisterte ikke, heller ikke støvsuging, kattene hadde tisset inne, doen var et nedsprayet kapittel for seg (alt i alt: det stinket veldig) og jeg tenkte i ettertid at her orker jeg ikke å besøke ham igjen, så jeg gikk kun på sjeldent besøk når været var godt og vi kunne sitte ute i hagen...som forøvrig heller ikke var gjort noe med. Kjempehøyt gress og "naturomgivelser" med masse villblomster og ugress, men han likte det slik. Han var ikke psyk eller i ruspåvirket tilstand, bare annerledes. Så alt finnes. :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dette fort kan skli ut, så kanskje start en ny tråd om temaet hvor opptatt man er av å ha det rent og rydding hjemme?

Anonymkode: 3aaec...330

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp, vi sklir inn igjen og ønsker spent neste godlink velkommen. :jepp: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 16.1.2022 den 11.07):

Jatakk til alt. Beliggenheten midt i min blink! :jepp:                          
 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=240357618
618_597546084.jpg

Hver sin smak, og jeg aner ingenting om beliggenheten. Greier ikke helt forsone meg med at denne ble bygget for 9 år siden. Skifer, «mørk» trestavsparkett, panelvegger. Får litt sånn «hvis vi later som dette er eldre enn det er då kan vi kalle det «sjarmerende». Estetikken er veldig «2001», og det er liksom ikke gammelt nok til å ha kommet tilbake igjen.

Anonymkode: 04930...9a5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 21.41):

Selv om man så klart må se boligen live for å finne ut om det er noe man ønsker å by på, så har presentasjon av boligen mye å si. 

Anonymkode: 8f49a...f6f

Trodde først du mente noe var feil med den siste 😅 

Den var veldig fin :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hver sin smak, og jeg aner ingenting om beliggenheten. Anonymkode: 04930...9a5

God plass rundt hele boligen og så lenge det fungerer til mitt bruk så kan det være så nytt
eller gammelt det vil for min del. :)  Rene vinterslottet syns jeg det ser ut som.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/238227778 Denne boligen fascinerer meg, så at den ble lagt ut på nytt i dag. I første øyekast ser det ut som en ok bolig i området hvor vi vil bo. Men omtrent slik er galt med boligen🙈 Det er lekkasjer både her og der, elektrisk er ikke i orden, tak og kledning er råttent og hyblene er ikke godkjente. Og det er ikke en eneste brannvarsler eller brannslukningsapparat i boligen. Skikkelig brannfelle

Anonymkode: 23376...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (20 timer siden):

God plass rundt hele boligen og så lenge det fungerer til mitt bruk så kan det være så nytt
eller gammelt det vil for min del. :)  Rene vinterslottet syns jeg det ser ut som.

Ja, plassen og tomten skal jeg ikke klage på, mer kan man ikke ønske seg, men utskjæringer fra 2013 som skal imitere en gammel sveitservilla, syntes jeg er usjarmerende. Da hadde det vært mer «sjarm» å gjøre noe spennende arkitektonisk som faktisk var fra byggeåret. Det blir litt for amerikansk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=237183582

Noen med en formening om hvorfor denne ikke blir solgt? Har ligget ute en stund. Bortsett fra at jeg ikke kjenner området så synes jeg boligen er herlig og egentlig noe jeg kunne vurdert 😊 Det er hus "i byen", så tett på naboene føler jeg man ikke kommer utenom.

Anonymkode: 74c0e...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Noen med en formening om hvorfor denne ikke blir solgt? Har ligget ute en stund. Bortsett fra at jeg ikke kjenner området så synes jeg boligen er herlig og egentlig noe jeg kunne vurdert 😊 Det er hus "i byen", så tett på naboene føler jeg man ikke kommer utenom.

ÅÅÅÅ, den likte jeg eldig godt, liksom litt "Grorudhistorie." Folk tenker bare på grorud som de nidtriste grå høyblokkene, men disse husene finnes også på Grorud. 

Internbeliggenheten på Grorud er kanskje så som så, men huset var fantastisk!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er sånn hus jeg synes er skikkelig skummelt. Dvs kjeller og loft. Fikk helt frysninger av kjellern. Livredd sånne kjellere :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok et vernet hus. Du kan ikke gjøre hva du vil. Litt som at de slet med å selge huset i planetveien(Vettakollen)

Anonymkode: 5fd48...901

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Den er på gul liste, så det er ganske begrenset hva man kan gjøre.
Og 10 millioner er mye penger på Grorud, du kan få en ganske fin og strøken bolig for det. 

Dét sagt så syns jeg huset var veldig kult, kunne gjerne bodd der selv, men ikke hvis jeg måtte betale 10 mill.

Anonymkode: 958c2...98e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var utrolig fint! Vil tippe det er at det er vernet som gjør det vanskelig å selge. Men ååh så fint. 

Anonymkode: 3aaec...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=245173720

Sjelden sett så stor forskjell på innside og utside. Ser ut til at noen har kjøpt denne for å pusse opp og selge igjen, og så har de kanskje tatt "litt" av.... ser heller for meg at en mer nordisk, 50-tallsinspirert enkelhet hadde passet bedre inn.

Anonymkode: 3180b...a80

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...