Gå til innhold

Eiendom på finn.no

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

loveli skrev (4 timer siden):

Jeg har alltid lurt på hva slags folk som bygger så dyre hus langt ute i gokk?

Hvem flytter inn? 😳

Hehe, jeg er en av de som gjerne flytter til gokk (bor i mini gokk allerede). Vil helst knapt se til naboen. Jeg har familie fra Stavanger - Molde og isentralt på Østlandet. Jeg er barnløs enke, ikke på jakt etter ny partner. Sliter med sykdom så omgivelsene er viktiger for meg da jeg er mest hjemme. Jeg ønsker overkommelig reisevei med bil til familien og plass nok til at de kan komme på besøk uten at vi sitter oppå hverandre. Ville nok ikke hatt tårn, om jeg hadde hatt råd til å bygge til meg selv, men gjerne sveitserstil.

Egen livskvalitet er viktigere enn å etterlate meg veldig store veridier.

Anonymkode: 09cec...909

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hehe, jeg er en av de som gjerne flytter til gokk (bor i mini gokk allerede). Vil helst knapt se til naboen. Jeg har familie fra Stavanger - Molde og isentralt på Østlandet. Jeg er barnløs enke, ikke på jakt etter ny partner. Sliter med sykdom så omgivelsene er viktiger for meg da jeg er mest hjemme. Jeg ønsker overkommelig reisevei med bil til familien og plass nok til at de kan komme på besøk uten at vi sitter oppå hverandre. Ville nok ikke hatt tårn, om jeg hadde hatt råd til å bygge til meg selv, men gjerne sveitserstil.

Egen livskvalitet er viktigere enn å etterlate meg veldig store veridier.

Poenget var at markedet for svære og oppussede boliger som ligger i ingenmannsland umulig kan være stort?

Små hytter, mindre hus osv kan jeg forstå, men huset jeg snakker om er 4-500kvm stort og koster 8mill. Det har 5 soverom og passer vel best til en barnefamilie. Men disse ønsker vel nærhet til barnas venner og skole/barnehage, fritidstilbud og butikk? 

Eller holder slike familier seg mest for seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (14 minutter siden):

Poenget var at markedet for svære og oppussede boliger som ligger i ingenmannsland umulig kan være stort?

Små hytter, mindre hus osv kan jeg forstå, men huset jeg snakker om er 4-500kvm stort og koster 8mill. Det har 5 soverom og passer vel best til en barnefamilie. Men disse ønsker vel nærhet til barnas venner og skole/barnehage, fritidstilbud og butikk? 

Eller holder slike familier seg mest for seg selv?

Markedet er nok ikke stort, men jeg svarte fordi jeg godt kunne kjøpt eller bygget et slikt sted om jeg hadde muligheten. (og tomten lå et annet sted) Utenom tårnet som jeg personlig ikke likte.

Det er jo endel familier som bor på store gårder i Trøndelag slik jeg forstår det. Så jeg kan se for meg at man kanskje skiller ut en tomt så den som ikke overtar gården kan bygge seg hus. Da har man kanskje søskenbarn eller nabogårder med venner man kan sykle/gå til. Jeg har en barndomsvenninne som giftet seg med en odelsgutt fra Nord-Trøndelag. De har et veldig stort hus (lån?) og hele familien har hatt det godt slik - barna har vokst opp til flotte unge voksne, og har hatt en god barndom med stor omgangskrets.

Jeg kan også godt se for meg at noen par i besteforeldre-alder gjerne kan kjøpe noe såpass stort om de har barnebarn i nærheten. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg ønske dere et godt nytt finn-år og takke for mange vakre, fine, ganske utrolige og rett og slett forferdelig bebyggelse som dere og vi har lagt ut linker til i 2021. Håper vi kan finne enda flere varianter som ikke etterlater en urørt når vi har sett på bildene.

Hovedsaken er jo å ha det gøy her inne og ikke bli blodalvorlige i forhold til pris, beliggenhet og alt annet som ville ha blitt et problem i den virkelige verden. Her inne skal vi fantasere...og drømme oss bort i det vi liker, la oss gremmes over ting vi absolutt ikke liker og dele alt fra A til Å når det gjelder hus, hytter, gårder eller hva som helst som fanger interessen på vårt drømme-seg-bort-sted..: "Finn.no" - måtte 2022 bli et underholdende år i denne tråden! :biggrin: 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (16 minutter siden):

Da vil jeg ønske dere et godt nytt finn-år og takke for mange vakre, fine, ganske utrolige og rett og slett forferdelig bebyggelse som dere og vi har lagt ut linker til i 2021. Håper vi kan finne enda flere varianter som ikke etterlater en urørt når vi har sett på bildene.

Hovedsaken er jo å ha det gøy her inne og ikke bli blodalvorlige i forhold til pris, beliggenhet og alt annet som ville ha blitt et problem i den virkelige verden. Her inne skal vi fantasere...og drømme oss bort i det vi liker, la oss gremmes over ting vi absolutt ikke liker og dele alt fra A til Å når det gjelder hus, hytter, gårder eller hva som helst som fanger interessen på vårt drømme-seg-bort-sted..: "Finn.no" - måtte 2022 bli et underholdende år i denne tråden! :biggrin: 

Takk til deg også for at du startet tråden. Jeg koser meg med mange flotte steder jeg aldri ville sett, og lsynes det er flott å drømme meg bort litt :)

Har også likt å lese andres betraktninger. Det er kjekt å se hvor forskjellige perspektiv vi har på hva som er fine boliger, hvordan og hvor vi ville bodd.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (10 timer siden):

Hvem flytter inn? 😳

Sikkert en Lottomillionær! 

Verdal er jo stedet med flest lottomillionærer i Norge!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (På 25.12.2021 den 23.07):

Når stua i utleiedelen er 100000000 ganger bedre enn den i hoveddelen....

https://www.finn.no/241125873

Hva har de tenkt med her? I hoveddelen har stua svære vindusflater og så ser du bare rett i husveggen til naboen.

Screenshot_20211225-230629.jpg

Alltid morsomt når de som har plukket ut bildene ikke har sett godt nok på dem:

3996E5E1-2BA3-49A5-88E1-F5A12FE7A7E7.jpeg

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se hvordan salgsfolk klarer å klippe/lime, trikse og mikse så bildevinklene skal se fordelaktige ut for selgeren...og de har glatt utelatt tett-på-naboer så det ser ut som den gode, romslige plassen/verandaen utenfor, bort med hovedinnfartsårer, store trær av el-kabler som sneier taket og på med vidvinkel så det knøttlille badet ser ut som et greit spa...men vi gjennomskuer det!
Det må mere til enn tente stearinlys, peisflammer og digert nybakt bollefat for at vi ikke skal legge merke til underlighetene de forsøker å skjule for oss...og vi skal være årvåkne etterforskere som går alt etter i sømmene med lupe det neste året også. Lykke til på ferden for oss alle. :laugh: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bygget i 2013, fremdeles ikke ferdig...

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=241356262

Anonymkode: 3b767...67e

Flott utsikt, men selve huset synes jeg hadde litt for mye vinkler og skråtak. Liker ikke skråtak, altså.

Anonymkode: 45ade...0aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter hus på Østlandet og synes dette var fint. Er det noen her som gidder å lese tilstandsrapporten (den trenger ikke å lastes ned) og si sin mening? Hadde dere turt å kjøpe huset med de feilene på badet og vaskerommet ? Evt hva ville dere gitt som bud ? 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=242832437

Anonymkode: 71660...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er på utkikk etter hus på Østlandet og synes dette var fint. Er det noen her som gidder å lese tilstandsrapporten (den trenger ikke å lastes ned) og si sin mening? Hadde dere turt å kjøpe huset med de feilene på badet og vaskerommet ? Evt hva ville dere gitt som bud ? 

Noen andre får svare på det byggtekniske, men må si at jeg synes selve huset og garasjen var veldig fint 🤩 Likte det både utvendig og innvendig. Det eneste som trekker ned (ganske mye) for min del er at ligger midt i et (V-)kryss, altså trafikk på 3 av 4 sider av huset - men det er vel et område med generelt lite trafikk?

Anonymkode: 74c0e...c05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Veldig fint hus, som ser godt vedlikeholdt ut. Likte fargene veldig godt. Men det ser ut til at det er tatt noen snarveier. Vinduene på soverom ikke godkjent rømningsvei, terrassen litt større enn godkjent, boden er ikke byggesøkt osv. I tillegg til bad og vaskerom. Og som nevnt får man trafikk på alle kanter. Og det ligger ikke akkurat sentralt...

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å kjøpe det, men jeg hadde aldri gitt 6 mill! Sammenlignet med andre hus i området er det altfor dyrt, særlig siden det ligger midt i ingenmannsland og har en del feil. Hvis du får prutet en mill, så slå til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (På 27.12.2021 den 1.14):

Hvem flytter inn? 😳

Om jeg først skulle bo landlig så jo selve stedet veldig fint ut (?).

Og tanken med sveitserstil er god, men dette synes jeg ble kaotisk 🧐

Tror man kommer mye lengre med å tenke litt enklere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen andre får svare på det byggtekniske, men må si at jeg synes selve huset og garasjen var veldig fint 🤩 Likte det både utvendig og innvendig. Det eneste som trekker ned (ganske mye) for min del er at ligger midt i et (V-)kryss, altså trafikk på 3 av 4 sider av huset - men det er vel et område med generelt lite trafikk?

Anonymkode: 74c0e...c05

Jeg også likte huset veldig godt. Jeg sjekket på Google map og ser ut som veien på ene siden går til et gårdsbruk, så må være begrenset med trafikk dit 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig fint hus, som ser godt vedlikeholdt ut. Likte fargene veldig godt. Men det ser ut til at det er tatt noen snarveier. Vinduene på soverom ikke godkjent rømningsvei, terrassen litt større enn godkjent, boden er ikke byggesøkt osv. I tillegg til bad og vaskerom. Og som nevnt får man trafikk på alle kanter. Og det ligger ikke akkurat sentralt...

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å kjøpe det, men jeg hadde aldri gitt 6 mill! Sammenlignet med andre hus i området er det altfor dyrt, særlig siden det ligger midt i ingenmannsland og har en del feil. Hvis du får prutet en mill, så slå til!

Jeg er også usikker på om prisen er riktig satt med tanke på at huset ganske store feil i mine øyne til å være så nytt. Ser teknisk verdi er på 4,4 mill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var ikke bare badet og vaskerommet der, det står forøvrig i tilstandsrapporten. Men om du har råd til å utbedre alle TG3 ganske omgående så er det bare opp til deg om du vil legge inn bud eller ikke.

Huset ligger fint til, det ser ut som det er mest landbruk i området. Nå er ikke jeg kjent i området. Hvor mye trafikk det er på veien på nedsiden av huset, er nok vanskelig for oss ukjente å uttale oss om.

Er heller ikke kjent med prisene der, så om prisantydning er høy eller ikke er vanskelig å si.

Anonymkode: 45ade...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...