Gå til innhold

Låne penger av samboer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det for det meste sambo som handler inn mat, men når jeg går tom for penger så "låner" jeg også penger. Han vil aldri ha de tilbake, men når jeg da har penger så kjøper jeg ting han trenger eller har veldig lyst på (klær, turer, lager romantiske middager osv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i huset betaler den som har penger på konto for det som trengs å betales for. Siden leiligheten er min og de fleste regninger kommer adressert til meg pleier jeg å betale strøm/tv/internett og så betaler han maten. Sparing blir også trukket fra min konto, men står i begge sitt navn. Jeg går ofte tom før han siden jeg er student og jobber deltid, mens han jobber heltid. Skal jeg på byen uten han og er blakk får jeg penger av han eller låner kortet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørr i vei. Men tar dere hensyn til at du har lavere inntekt i forhold til hvordan matbudsjettet deres er ?

Jeg er for felles økonomi, men respekterer at andre ikke nødvendigvis har det. Men hvis det er stor skjevhet syns jeg det er naturlig av det skal komme den som tjener mindre tilgode. Det er jo bare penger. Og hvis man har råd er det vel naturlig å gi til samboeren hvis hun/han er blakk og TRENGER penger til nødvendigheter ? Er forskjell på å be om penger til ny pc og å be om penger til mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man bare må spørre, jeg tenker at hvis den ene tjener mye bedre enn den andre, så bør også det tas hensyn til. Her i huset tjener jeg egentlig mest, men fordi jeg nå sparer hele min lønn (som går til blant annet vårt bryllup) har jeg i prinsippet like mye å rutte med som samboer, og til og med litt mindre i perioder. Hvis jeg ikke har penger, så sier jeg i fra, og protesterer han så minner jeg ham på at det er faktisk jeg som betaler bryllupet og mye annet, så i mine øyne skulle det bare mangle. Man må stå litt på sitt, og jeg synes ikke det er frekt. Det handler ikke om å låne penger, slik jeg ser det, men å investere i hverandre (med mindre man sløser vekk alle pengene på unødvendigheter).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...