Deadlyy Skrevet 19. februar 2011 #1 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) slettet Endret 14. april 2011 av Deadlyy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #2 Del Skrevet 19. februar 2011 samtalen ansikt til ansikt. Jeg hadde virkelig bare sendt en sms og sakt at siden han ikke kan snakke om det så er det bare slutt. Det er jo han som er barnslig og umoden her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deadlyy Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) ... Endret 14. april 2011 av Deadlyy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2011 #4 Del Skrevet 19. februar 2011 Hvis en av dere vil fortsette å bo der til oppsigelsen går ut, mens den andre flytter ut om noen dager, bør den som blir boende betale husleia... Vet ikke hvordan man gjør det med depositum da. Hvis begge vil flytte snart, kan dere bare gjøre det. Hvis det er to måneders oppsigelsestid og depositum, blir jo depositumet brukt som husleiepenger for de to månedene. Best å snakke med han først, og så tenke på det med leiligheten. Ordner seg alltids.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deadlyy Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) .... Endret 14. april 2011 av Deadlyy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 25. februar 2011 #6 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvis det virker som det bedrer seg ville jeg gitt det en god sjanse! Det er ikke sånn at forhold alltid er problemfrie, alle forhold får perioder som er tunge, der ting som for eksempel problemer med leiligheten e.l. påvirker og gjør alt verre. Det virker som om dere trengte denne gode samtalen, og jeg vil råde dere til å fortsette å samtale på denne måten! God kommunikasjon er en veldig viktig forutsetning for å få et forhold til å fungere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deadlyy Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) .... Endret 14. april 2011 av Deadlyy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 25. februar 2011 #8 Del Skrevet 25. februar 2011 Ja jeg er villig til å prøve, jobbe med forholdet sammen så godt vi kan! MEN jeg har så dårlig samvittighet også, blir på en måte (veldig) teit å først si - "jeg har ingen følelser for deg, og føler egentlig forholdet vårt har nådd slutten"- for så og bli med på å fortsette å prøve..lurer på en måte på- hvorfor gidder han??.. Kommunikasjonen har vært veldig dårlig (egentlig fra begynnelsen, der mye av problemet ligger), men nå har vi vært veldig flinke begge to! men det er snakk om at vi har klart dette i en uke da..samtidig føler jeg at det blir litt overfladisk= vi må bare være glade for ellers "ryker" det, kan ikke risikere å si en feil ting etc..må rett og slett slutte å tenke så mye jeg for at dette skal funke! og det skal jeg prøve på, legge ting bak meg og prøve å se fremover.. men føler man ikke kan påvirke følelsene sine..i så fall vil jeg gjerne vite hvordan! vi får se, kanskje de kommer krypende tilbake- forventer vel ikke at de skal komme tilbake etter en uke.. Det er viktig å huske på at selv om følelsene kan hjelpe oss og gjøre det lettere å ha et godt forhold, så er ikke følelsene noe konstant. På et tidspunkt forsvinner følelsene. Det gjør de alltid i ethvert forhold. Vi gjør en stor, stor feil hvis vi legger ensidig vekt på følelsene våre, og sammenligner forholdet med hvordan det for eksempel føltes i starten, da man var i forelskelsens rus. Så ikke tenk så mye på følelsene akkurat nå, vurder heller om kjæresten din er en god person som du kan se for deg å leve sammen med - særlig hvis dere fortsetter det gode arbeidet som dere har startet nå! Så vil følelsene komme tilbake, kanskje forsiktig, kanskje sterkt. Vi rår ikke over følelsene våre, men vi kan heller ikke la følelsene styre hele livet vårt. Men selvsagt må du ta hensyn hvis du får det riktig ille! God kommunikasjon handler ikke om å alltid si de "riktige" tingene, eller å liste seg på tå i skrekk for å si noe feil. God kommunikasjon handler om å kunne være ærlige, men å kunne være det på en god måte. Det betyr at dere må jobbe sammen og prøve å forstå hva den andre prøver å si. Man må rett og slett gi litt av seg selv, legge godviljen til og virkelig prøve å forstå den andre. Så kan man på en rolig måte forklare sitt syn. Alle par burde prøve et kommunikasjonskurs for å få det beste verktøy til å bygge et varig og godt forhold der kjærligheten råder. Her er et eksempel: http://www.modum-bad.no/kurs_cms/PREP_kommunkasjonskurs Uansett håper jeg at alt går bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deadlyy Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) .... Endret 14. april 2011 av Deadlyy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #10 Del Skrevet 4. mars 2011 For meg så høres det riktig at dere har sagt opp leiligheten og når oppsigelsestiden er over så kan dere gå videre. Er det følelser mellom dere og dere vil prøve så kan dere jo bare være kjærester og bo hver for dere. På den måten så blir det ikke så vanskelig sånn praktisk dersom det skulle ta slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå