Gå til innhold

Når kjæresten åpner munnen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når forholdet er rimelig ferskt og kjæresten av og til sier ting uten å tenke seg om, sier ting som kan svi litt.

Jeg har prøvd å snakke med han om det, at noen ganger, noen ting er det ikke vits i å være så brutalt ærlig om.

Da er det snakk om små ting som trenger en fin puss, og den fin pussen kommer av seg selv når en har blitt mer kjent med hverandre. Og fordi jeg dessverre tar slike ting til meg, og blir lei meg.

Føler meg av og til dum, rett og slett. Og ja, det er noe jeg selv må jobbe litt med, å ikke ta alt til meg.

Spesiellt når jeg vet at han ikke tenkte så langt før han sa det, og at han ikke mente å såre meg.

Hadde en ny runde med dette igår, og først da skjønnte han at "ooops, det skulle jeg kanskje ikke ha sagt", og han ba om unnskyldning.

Så nå håper jeg at han kanskje tenker litt lenger neste gang.

Hva han sa har jeg ikke lyst til å legge ut her, men det var mer unødvendig sagt enn noe alvorlig sånn sett.

Har noen av dere andre også vært borti dette, eller vært den som sa ting rett ut som en kanskje ikke skulle ha sagt?

Tok det lang tid før dere lærte hverandre å kjenne såpass godt at du ikke tok deg nær av det lenger osv?

Og jeg vil bare legge til at, det er ordnet opp i nå. Men, jeg tar meg ekstra nær av slike ting når forholdet fremdeles er ferskt. Og jeg har jo snakket med han om det, mer enn en gang.

Alle kan jo selvfølgelig si ting en ikke mente at skulle komme ut slik det hørtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du foretrekker at han bare tenker de stygge tingene uten å si det som han egentlig mener høyt :roll:

For da blir det liksom mye bedre, så lenge du ikke får høre det stygge han egentlig mener...?

Merkelig prioritering å foretrekke at folk finner ut hva de må la vær å si til degi stedet for å være sammen med noen som ikke tenker sånne ting i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du foretrekker at han bare tenker de stygge tingene uten å si det som han egentlig mener høyt :roll:

For da blir det liksom mye bedre, så lenge du ikke får høre det stygge han egentlig mener...?

Merkelig prioritering å foretrekke at folk finner ut hva de må la vær å si til degi stedet for å være sammen med noen som ikke tenker sånne ting i det hele tatt.

Da har du misforstått hva jeg mente.

Det er faktisk noen ting som er helt unødvendig å si og ta opp lang tid etter at det allerede har blitt finpusset.

Det er mer rett å si i fra med engang eller om det fremdeles er et problem.

For å gi et eksempel, det ville ikke vært fint av meg, eller rett å si nå "du jeg syns ikke du var god i senga i begynnelsen, du var ikke noe flink, men etter at jeg lærte deg opp så ble du så flink så!"

Men det ser jo ut som om du selv synes det er helt ok å si slike ting til den andre, tror du ikke han ville ha blitt såret hvis jeg hadde plumpet ut med noe slikt?

Som sagt, ville det da ha vært bedre om jeg sa i fra med en gang, eller om det f.eks fremdeles skulle være et problem. Og ikke minst prøve å si det på finest mulig måte.

Man må ikke og bør ikke alltid være brutalt ærlig med alt, det går faktisk an å si ting på en penere måte.

Dette var nå bare et eksempel på hva jeg prøvde å få fram i første innlegg.

Og det jeg ville få utav det var om flere som har vært borti slike ting før, om de klarte å bli såpass trygge på seg selv etterhvert at de ikke tok seg så nær av det senere.

Det er forskjell på god kommunikasjon og det å såre noen med ting man sier før man har tenkt.

Det ser jeg at du ikke mener, så jeg er glad jeg er sammen med noen som er mottakelige for å lære god kommunikasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS trenger da ikke finne seg i verken at han sier det eller tenker disse "stygge tingene". Det handler om å respektet for hvilket ordbruk man pøser ut av sin munn. Folkeskikk og sunn fornuft heter det. Og hvis det er slik et menneske tenker, så får han holde det der, og ikke lenger. Nå forsto jeg på TS at kjæresten hadde sagt noe som ble litt misforstått og ille tatt opp av TS. Dårlig kommunikasjon med andre ord, noe som kan oppstå i startfasen av et forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng var vel at jeg aldri ville ha blitt værende i et forhold med en person som tenkte ting om meg som var sårende...

Hvis man ikke tenker sånne ting så sårer man ikke heller , når man snakker.

(Hadde heller aldri kunnet vært i et forhold til en som var så hårsår at jeg måtte lære hva hun godtok at jeg sa...Eller ville at jeg lot som jeg ikke mente ting som ville såret henne... Syns fotsatt det er rart at noen ville godtatt noe sånt. Finn en som elsker deg, da vel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woops... Hehe har vel hendt jeg har gjort dette. Kjæresten min hadde ikke hatt noen sexpartnere før meg, og i starten var han helt uvisst om hvor "DET" var osv. Lærte han utrolig fort opp, og nå er han en "kløpper" i senga =D Han vet hva jeg liker osv.

Jeg har vel tullet med det noen ganger.. Sånn typisk etter en god sex-akt litt sånn "Åhh jeg husker når du ikke engang fant fram, eller den gangen du var så ivrig at du glemte at jeg hadde på meg soveshorts, og skjønte hvorfor i allverden den ikke gikk inn".. Jeg syns dette er morsomt, tror han blir litt flau, men vi BEGGE ler av dette. Nå har vi vært sammen en god stund, så det er bare litt sånn intern humor. Vi liker dette =D Ha litt å le av.. Nå er vi ikke typen som tar hverandre så serriøst og kan tulle med dette, men det kommer jo an på personen.. Må bare slenge inn at han også har ting på meg. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt poeng var vel at jeg aldri ville ha blitt værende i et forhold med en person som tenkte ting om meg som var sårende...

Hvis man ikke tenker sånne ting så sårer man ikke heller , når man snakker.

(Hadde heller aldri kunnet vært i et forhold til en som var så hårsår at jeg måtte lære hva hun godtok at jeg sa...Eller ville at jeg lot som jeg ikke mente ting som ville såret henne... Syns fotsatt det er rart at noen ville godtatt noe sånt. Finn en som elsker deg, da vel.)

Dette her er veldig typisk KG. Hver gang man lufter tankene om noe så kommer det "Dump han!" osv.

Bare fordi han ikke tenkte seg om før han åpnet munnen, så elsker han meg plutslig ikke lenger? Det er det dummeste jeg har hørt på lenge.

Her er det snakk om dårlig kommunikasjon oss i mellom akkurat der og da, og det er vi begge veldig klar over.

Hadde han ikke elsket meg lenger fordi han ikke tenkte så langt før han sa det han sa, hadde han heller ikke gått rundt som en angrende hund siden igår kveld, ei heller bedt om unnskyldning og innrømmt at han var litt for snar med kommentaren.

Og da jeg også ba om unnskyldning pga måten jeg reagerte på så hadde han ikke svart "det er ikke du som har gjort noe dumt".

Så som jeg sa litt lenger opp, jeg er glad jeg er sammen med noen som er mottakelige for god kommunikasjon. Og som vet når han har tråkket i salaten!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woops... Hehe har vel hendt jeg har gjort dette. Kjæresten min hadde ikke hatt noen sexpartnere før meg, og i starten var han helt uvisst om hvor "DET" var osv. Lærte han utrolig fort opp, og nå er han en "kløpper" i senga =D Han vet hva jeg liker osv.

Jeg har vel tullet med det noen ganger.. Sånn typisk etter en god sex-akt litt sånn "Åhh jeg husker når du ikke engang fant fram, eller den gangen du var så ivrig at du glemte at jeg hadde på meg soveshorts, og skjønte hvorfor i allverden den ikke gikk inn".. Jeg syns dette er morsomt, tror han blir litt flau, men vi BEGGE ler av dette. Nå har vi vært sammen en god stund, så det er bare litt sånn intern humor. Vi liker dette =D Ha litt å le av.. Nå er vi ikke typen som tar hverandre så serriøst og kan tulle med dette, men det kommer jo an på personen.. Må bare slenge inn at han også har ting på meg. =P

Ts her igjen, det var bare et eksempel det jeg skrev lenger oppe om sex.

Men ja, alle kan åpne munnen litt for fort noen ganger, og ting kommer ut feil.

Og jeg vet at om en stund kommer jeg også sikkert til å le av det han sa, men når forholdet fremdeles er nokså ferskt, så blir jeg fort litt usikker.

Og jeg vil heller ta slike ting opp med gang for å unngå at det koker over hos den ene eller den andre.

Hva han sa vil jeg som sagt ikke legge ut om her, og jeg vil heller ikke legge ut hvorfor jeg ble lei meg pga av det. Da må jeg legge ut om ting som har skjedd tidligere i livet som gjør at enkelte ting er såre for meg. Og dette er han også klar over, men i farta klarte han ikke helt å koble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...