Gjest Linda sofie Skrevet 19. februar 2011 #21 Del Skrevet 19. februar 2011 Æsj Jeg kunne aldri ha klina med en som ikke pusser tennene og som stinker fra kjeften Det er sikkelig nasty. Hvorfor pusser han ikke tennnene? Bruker han ikke munnskyll heller? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 19. februar 2011 #22 Del Skrevet 19. februar 2011 Haha.. Jeg er lik han. HATER tannkremsmaken. Dere må bare bli vant, jenter!!!!! Det går fint å pusse tennene utan tannkrem. Bruk litt bakepulver på tannbørsten, det smakar nesten ingenting, og gjer at du får bort gugga. Viss du i tillegg brukar slike små blå børstar mellom tennene eller tanntråd har du ei heilt ok munnhygiene. Viss du ikkje gjer dette må du nok rekne med å ta til takke med ingen kjæreste, eller ei som er heilt ukritisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 19. februar 2011 #23 Del Skrevet 19. februar 2011 Haha.. Jeg er lik han. HATER tannkremsmaken. Dere må bare bli vant, jenter!!!!! Man trenger da for svarte ikke å bruke en tannkrem man ikke liker smaken på! Man kan jo pusse uten krem også hvis man syns det smaker vondt. Da blir det i hvertfall LITT reinere. Så får han skylle med haugevis med vann. Å ikke ville børste tenner høres ut som tvangstanker man får av shizofreni spør du meg... Men det blir jo hans problem når han må trekke tenna etterhvert og få gebiss... Syns TS skal si at hun bli syk, ja. Pga at han smitter med bakterier. Bedrer han seg ikke så kutt han ut før du får byller og abcesser som må opereres!Du har en autoimmun sykdom for svarte. Hva tenker du med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #24 Del Skrevet 19. februar 2011 Den var ny... At folk frivillig ikke vil pusse tenner, selv om de vet at det er viktig og nødvendig.. Støtter meg til resten av folkene her.. SI IFRA PÅ EN FIN MÅTE. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. februar 2011 #25 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg sitter her nå faktisk med tannbørsten i munnen og kan ikke fatte og begripe at folk ikke liker å pusse tenna. Folk er gale. Det er mange bakterier i munnen.http://www.arkentannlege.no/c-93-Bakterier.aspx Og det er en grunn for at man bli oppfordret til å pusse tenna to ganger om dagen og også å bytte tannbørste ofte. Jeg bytter minst en gang i måneden. Nye tannbørster er digg. En person som ikke pusser tenna, har ant ennå flere dårlige vaner på skjul. Hvordan står det til med kroppsvasken? Vasker han hendene etter do-besøk? Hvordan ser det ut hjemme hos han? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest a Skrevet 19. februar 2011 #26 Del Skrevet 19. februar 2011 Noen pusser ikke tenner fordi de har vært seksuellt misbrukt oralt (tvunget til å suge)... Og man kan forvente at de nekter for allt, siden det ofte er spesiellt vanskelig for en mann å innrømme at de har opplevd overgrep. Men ofte er det et symptom å ikke greie å ta noe inn i munnen, hvis noen har presset en erigert penis inn der i en overgrepssituasjon...Så da må man si fra på en SVÆRT skånsom måte at man forventer at munnen blir renset. Og det er vanlig å lage unnskyldninger om grunnen til å ikke ville pusse tennene siden man ikke vil ,eller greier, å huske det som har skjedd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #27 Del Skrevet 19. februar 2011 Nå skal det sies at man kan være ekstremt uheldig med munn og tenner, kanskje t.o.m ha sykdommer eller ta medisiner som går utover tennene og gjør at man er nødt til å bytte ut en eller flere tenner uten at man har dårlig tann/ munnhygiene. Men har ikke skjønt det sånn at dette gjelder for tilfellet til ts. Jeg som skrev dette med exen med dårlig tannhygiene Nei, det var ikke medisiner eller noe...vi bodde sammen i 5 år, og jeg så selv hvordan han ikke tok vare på tennene.. Kunne gå flere dager uten å pusse, aldri tanntråd, ikke fluorskyll/fluortabletter. Coladrikking, saft, søtsaker.... Jeg snakket med han om det, og han sa; "Ja, jeg skal bli flinkere", men det holdt kanskje ei uke så var det på at igjen.. Han visste jo om det, og han visste og at jeg pusset tenner morgen og kveld, tanntråd morgen og kveld, pluss fluorskylling om kveldene.... Har av og til kontakt med han enda (bor på en liten plass), og nå har han akkurat vært utenlands og fikset tennene. Han har flere implantater, flere broer osv. Han måtte trekke de fleste tennene som var igjen. Men det ser bra ut nå da; godt for han:-) Og til dere som sier dere ikke liker tannkremsmaken når dere skal spise.... Det bør gå en time etter at en har pusset tennene før en spiser/drikker noe. Om kvelden bør en iallefall ikke spise etter at en har pusset tennene! Dessuten finnes det tannkremer som ikke har sterk tannkremsmak, f.eks zendiumtannkrem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullo Skrevet 19. februar 2011 #28 Del Skrevet 19. februar 2011 Sorry men dette er bare sykt nesty!!!! Eg hadde alldri kunne kyssa med en som ikke pusser tenna sine... Eg merker bare vist min type ikke pusser tenna etter en kveld på byn så vil eg ikke kysse han om mårningen før han gjør noe med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 19. februar 2011 #29 Del Skrevet 19. februar 2011 Han tar det som kritikk og avvisning. Er mitt første forhold så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. selvfølgelig avviser du han når ånden stinker. For en dust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 19. februar 2011 #30 Del Skrevet 19. februar 2011 Seriøst pusser han aldri tenna? ikke en eneste gang? Jeg finner dette svært vanskelig for ¨å tro. Han må da slite med konstant tannkjøttbetennelse og hvordan ser tenna hans ut? Fortsetter han sånn ender han med gebiss i tidlig alder altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 19. februar 2011 #31 Del Skrevet 19. februar 2011 Han er rimelig rett på sak så ikke allid jeg rekker/får snodd meg unna. Vi ble sammen for en og en halv uke siden.. Skulle hatt munnkondom. Neste gang han prøver å kysse deg så dytter du han vekk og sier at du ikke orker å kysse han før han pusser tenna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 19. februar 2011 #32 Del Skrevet 19. februar 2011 Haha.. Jeg er lik han. HATER tannkremsmaken. Dere må bare bli vant, jenter!!!!! Javel synd for deg som kommer til å miste alle tenna dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda sofie Skrevet 19. februar 2011 #33 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Javel synd for deg som kommer til å miste alle tenna dine Enig! Hvis han ikke klarer å pusse tennene pga overgrep bør han kanskje søke hjelp da! Endret 19. februar 2011 av Linda sofie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2011 #34 Del Skrevet 19. februar 2011 Pusse tenna gjør alle Menn med litt respekt for sin elskede og seg selv. Dette er ikke et krav, det er slik det er. Og om han fortsetter med dårlig tannhygiene, så sier det litt om hvor mye han driter først og fremst i seg selv og deretter deg. Som noen andre sier her, så er det slå opp grunn når et menneske ikke klarer å stelle seg selv engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2011 #35 Del Skrevet 19. februar 2011 Javel synd for deg som kommer til å miste alle tenna dine So? Kan jo bare kjøpe nye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest a Skrevet 19. februar 2011 #36 Del Skrevet 19. februar 2011 Hvis han ikke klarer å pusse tennene pga overgrep bør han kanskje søke hjelp da! Det er ikke alle som klarer å innrømme at de har vært utsatt for noe overgrep. Og gutter/menn blir ofte ikke trodd så for dem er terskelen høy for å henvende seg. (Har selv en venn som bad om hjelp til å få behandling hos fastlegen etter å ha blitt overtalt av kjæresten, der fastlegen ikke trodde på det han fortalte. Så han søkte aldri hjelp igjen og vil fortsatt ikke snakke om dette.Han nekter bare for at det noen sinne har skjedd, selv om vi forstår at han snakket sant den gangen.) Noen husker faktisk ikke at de har opplevd overgrep som liten heller , siden de fortrenger det. De vet bare at det er for ekkelt å få noe inn i munnen...Så da lar de bare være å pusse tenner. Dessuten er det vel ikke sikkert at ts sin kjæreste har opplevd noe oevegrep. kanskje han har tvangstanker, shizofreni, depresjon, dårlige vaner... Who knows. I hvertfall ikke vi som bare har lest ett innlegg. Men jeg syns ts har rett til å nekte han å komme borti henne med noe kyss når han ikke vil rense munnen. Hun kan bestille tannlegetime til han med sjekk og rens av tenner, og følge ham til timen. Etterpå kan han få merke "resultatet" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda sofie Skrevet 19. februar 2011 #37 Del Skrevet 19. februar 2011 So? Kan jo bare kjøpe nye... Er det ikke bedre å ta vare på tennene enn å måtte bruke ekstremt mye penger på nye tenner? Tenk så mye penger du sparer. Å få nye tenner er dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 19. februar 2011 #38 Del Skrevet 19. februar 2011 Men jeg syns ts har rett til å nekte han å komme borti henne med noe kyss når han ikke vil rense munnen. Hun kan bestille tannlegetime til han med sjekk og rens av tenner, og følge ham til timen. Etterpå kan han få merke "resultatet" Eventuellt tvinge han til å pusse med masse colgate og skylle med ufortynnet vademecum, og så helle i han masse appelsinjuice og Doc med eucalyptus etterpå. Så får han merke når det smaker rart etter å ha pusset tenner...Kanskje han ikke syns det gjør noe med vanlig mat etter det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2011 #39 Del Skrevet 19. februar 2011 Damer ass. Det er ikke uvanlig at menn slurver med tannpussen. Personlig pusser jeg tennene en gang i uka ca. OG JEG HAR NULL HULL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2011 #40 Del Skrevet 19. februar 2011 Damer ass. Det er ikke uvanlig at menn slurver med tannpussen. Personlig pusser jeg tennene en gang i uka ca. OG JEG HAR NULL HULL. Skal riktignok sies at jeg ikke har vært hos tannlege på 4 år... men jeg har ikke vondt i tennene liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå