Gå til innhold

Han sier han elsker meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble sammen med typen for to uker siden og han har nå alt begynt å si at han elsker meg.. Altfor tidlig for meg og det har jeg sagt mn det virker ikke som han respekterer det. Tips for ha jeg kan si for å få han til å skjønne? Får meg liksom ikke til å tro at hn er veldig seriøs når det detter ut av anså fort... Skjønner bare ikke hvorfor han ar behov for å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da vel ikke så mye å gruble over, folk legger forskjellig ting i det. Viktigere er hva han viser gjennom handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terskelen for å bruke ordene "elsker deg" er VELDIG forskjellig for folk.

Selv ville jeg nok kunnet sagt det ganske tidlig hvis jeg følte jeg var forelsket og jeg trodde hun elsket meg. Men da det for mange tar veldig lang tid å få seg til å bruke ordene kan det kanskje føles overfladisk å bruke de så tidlig. Jeg tror allikevel du skal tro han når han sier det.

Selvsagt vet man ikke etter to uker om man kommer til å leve sammen resten av livet, men det er langt fra å si "jeg elsker deg" til å fri da.. ;) Så kos deg med å vite at han elsker deg, men si gjerne at det sitter litt lenger inne hos deg og at han ikke må legge så mye i at du ikke svarer det samme når han sier det til deg. PS: Har du sett filmen "Ghost"? -> "Ditto" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han faktisk elsker deg?

Med min første kjæreste sa jeg det aldri, på 7 år.

Med min andre kjæreste, heller aldri, men så varte det også bare noen få måneder.

Med min nåværende bare VISSTE jeg omtrent med èn gang at jeg elsket ham, og sa det etter ca 1 uke. Måtte bare si det. Aner ikke når han begynte å si det tilbake engang, det var ikke viktig. Jeg ville bare at han skulle vite hva jeg følte for ham.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ei her oppe: Han må da få lov å beskrive hva han føler? Han frir tross alt ikke!

Her tror jeg jenter sammenlikner sin kaldstart med guttas varmstart. På dette feltet er vi ulike. Lev med det.

Seriøst. Finner du det avtennende eller frastøtende at kjæresten din elsker deg, burde du kanskje finne deg en annen hobby?

Rettet en inkurie.

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med ei her oppe: Han må da få lov å beskrive hva han føler? Han frir tross alt ikke!

Her tror jeg jenter sammenlikner sin kaldstart med guttas kaldstart. På dette feltet er vi ulike. Lev med det.

Seriøst. Finner du det avtennende eller frastøtende at kjæresten din elsker deg, burde du kanskje finne deg en annen hobby?

Det blir kanskje å ta i litt? Jeg skjønner TS godt, jeg. Jeg hadde også oppfattet det som useriøst hvis kjæresten min sa at han elsket meg etter 2 uker. Jeg tror ikke jeg noen gang hadde klart å heeelt stole på at han mente det, når terskelen tydeligvis var så lav for å si det.

TS, mitt tips er å ikke henge seg for mye opp i det. Han har sagt det, han vet at du ikke er klar for å si det, så det er i grunnen bare å fortsette fremover og se hvordan ting går.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan han kan elske meg allerede.. Har ikke gitt så mye av meg selv enda. Men vi er ganske like da, han føler vel han kjenner meg bedre enn han gjør. Ellers er han bare desperat. :fnise: Vi har ikke hatt sex enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan han kan elske meg allerede.. Har ikke gitt så mye av meg selv enda. Men vi er ganske like da, han føler vel han kjenner meg bedre enn han gjør. Ellers er han bare desperat. :fnise: Vi har ikke hatt sex enda...

Helt enig! Man skal elske på grunn av hva en person gjør eller hvordan en person er eller ser ut, ikke til trass for.

Det er bare når en person elsker på grunn av at det er ekte kjærlighet, ikke når en person elsker til trass for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere? Det kan være litt forskjell på hvor tidlig forskjellige aldersgrupper bruker de ordene. Det er også noen personer som bare kaster dem rundt og sier det til alle de blir sammen med i to uker. Vi kjenner ikke kjæresten din, så vi kna ikke vite. Du får stole på magefølelsen :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige, det er på tide at man lærer det. Jeg sa det selv etter et par uker til kjæresten min og mente det, det samme gjorde han. Vi gjorde det fordi vi følte det var riktig, og hvorfor er det feil hvis man føler det er riktig? Du kan ikke kreve at han skal føle annerledes enn han faktisk gjør hvis han er oppriktig bare fordi du ikke klarer å forstå ham. Med mindre han presset deg til å si det samme til ham forstår jeg ikke helt problemet her.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle er dere? Det kan være litt forskjell på hvor tidlig forskjellige aldersgrupper bruker de ordene. Det er også noen personer som bare kaster dem rundt og sier det til alle de blir sammen med i to uker. Vi kjenner ikke kjæresten din, så vi kna ikke vite. Du får stole på magefølelsen :skravle:

Er alle personer i samme aldersgruppe helt like? Er hudfarge også relevant? Eller religiøs tilknytning?

Eller holder det med å vite alder på personen for at du skal vite nøyaktig hva det er for en person, hvordan han er og hvordan han tenker og føler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret ditt lengre opp! Det er netopp ikke lett å kunne stole på at det betyr noe for han når det bare dette ut. Det skurrer litt sammen med at disse 2 ukene heller ikke bare har vært fluffy skyer, det at han kommer med denne bekjennelsen oppi dette. Skal gi han en sjanse, ta det ekstra rolig å se hva som viser seg. Vi er 23 og 25 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er alle personer i samme aldersgruppe helt like? Er hudfarge også relevant? Eller religiøs tilknytning?

Eller holder det med å vite alder på personen for at du skal vite nøyaktig hva det er for en person, hvordan han er og hvordan han tenker og føler?

Selvfølgelig ikke, men alle oppegående personer annerkjenner jo at 17-åringer og 25-åringer stort sett har litt forskjellig syn på forhold, fremtiden og kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier det for å komme ned i buksene på deg.

Håpr ikke det er defor han sier det.. :snurt: Det skjer ihvertfall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige, det er på tide at man lærer det. Jeg sa det selv etter et par uker til kjæresten min og mente det, det samme gjorde han. Vi gjorde det fordi vi følte det var riktig, og hvorfor er det feil hvis man føler det er riktig? Du kan ikke kreve at han skal føle annerledes enn han faktisk gjør hvis han er oppriktig bare fordi du ikke klarer å forstå ham. Med mindre han presset deg til å si det samme til ham forstår jeg ikke helt problemet her.

For meg handler det om hensyn. For meg føles det som en forventning som bare tjener til å skremme meg bort noe han tydeligvis ikke skjønner? Spesielt når det er så tidlig, noe som ikke tjener noen av oss. Det er et problem at han sier det nå, akuratt nå vi blir kjent, det er masse vi ikke vet om hverandre. Føler han sier det for å holde på meg som igjen forteller mer om han en jeg liker. Har alle følere ute når det gjelder sånt. Han er "needy" og frampå. Turnoff selv om jeg ikke vil det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det om hensyn. For meg føles det som en forventning som bare tjener til å skremme meg bort noe han tydeligvis ikke skjønner? Spesielt når det er så tidlig, noe som ikke tjener noen av oss. Det er et problem at han sier det nå, akuratt nå vi blir kjent, det er masse vi ikke vet om hverandre. Føler han sier det for å holde på meg som igjen forteller mer om han en jeg liker. Har alle følere ute når det gjelder sånt. Han er "needy" og frampå. Turnoff selv om jeg ikke vil det..

Hensyn går vel begge veier? Du har rett til å føle det du føler, men han har faktisk rett til å føle det han føler. Hvis du ikke føler det samme for ham, så si det, men du kan ikke nekte noen å føle det de gjør. Hvis du synes han virker "needy" eller frampå så må du jo faktisk si det til ham, det nytter ikke å klage om det på KG.

Det jeg vil frem til er at: jeg har ikke problemer med å forstå at du føler det slik, men like mye som du har rett på dine følelser, har han rett på sine. Hvis det er et problem for deg så bør løsningen å være å snakke sammen. Det blir veldig mye "jeg føler" og ikke mye "jeg vet", og det kan du faktisk ikke vite uten at dere tar en skikkelig prat.

Han kan uansett ikke vite at han har gått over en linje her i forhold til deg, og det er helt greit hvis du synes det er helt feil å si det så tidlig. Men igjen: det krever dialog, han kan ikke lukte dine grenser eller dine behov.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...