AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg og mannen min har vært gift i 4 år og har en datter sammen. Vi deler på noe utgifter, men ellers har vi "delt" økonomi. Problemet er at han av ulike årsaker har opparbeidet seg en del gjeld - det er snakk om ca 700 tusen, og nå må han mest sannsynlig starte på gjeldsordning. Noen mener jo at penger betyr ikke alt, men dette ønsker jeg virkelig ikke å være en del av. Jeg er lei av å ha dårlig råd, hele tiden, og jeg vil kunne ha muligheten til å kjøpe et hus og begynne å betale ned på lån helst før jeg blir 40.. Jeg har en grei jobb, men må betale mesteparten av regningene i tillegg til all maten, så det er ikke mye jeg sitter igjen med. Jeg vurderer faktisk å gå fra ham. Ikke bare pga dette, det er flere årsaker til det men denne økonomiske situasjonen er vel det som sliter mest på meg. Er jeg egoistisk? Hva ville dere gjort? Håper noen kan hjelpe meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #2 Del Skrevet 18. februar 2011 Kommer litt an på hvordan han kom opp i dette øknomiske uføret. Hvis han for eksempel gjorde et oppriktig forsøk på å starte en bedrift og hadde din støtte da han gjorde det så synes jeg det ville være noe egoistisk. Men hvis han ikke har økonomisk styring og har søla bort pengene på vissvass og duppeditter så er det jo naturlig å gå lei og da må du jo bare gjøre det som du synes er best for deg og barnet sett under ett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2011 #3 Del Skrevet 19. februar 2011 Ser ut som han ikke tar ansvaret sitt bevisst. At han lar ting skure og gå. Dette i seg selv er ikke en god egenskap. Så ja, jeg kan forstå at du vil gå. Nå har dere et barn sammen, og det gjør det hele mye vanskligere. Ungen skal også få si sitt ord. Hva er best for ungen? Jeg blir ofte bare oppgitt når folk får unger før de VET hva de begir seg ut på. Dette var ikke ment som kritikk til deg, men mer som et utløp for min egen frustrasjon. Er selv gift og mener at 3-4 år bør man helst ha vært sammen før man i det hele tatt evaluerer et barn sammen. Nok om det.. Du kan ikke gå fra han bare pga økonomiske årsaker, men holdningen hans til forvaltningen av sine penger og livet generellt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå