Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #1 Del Skrevet 18. februar 2011 Har holdt på med ei dame nesten et år, hun har mann og alt det der. Dette kom på bordet og hun valgte da å avslutte dette med meg, greit tenkte jeg og sa jeg syns det burde hun gjøre, hva positiv til dette. Så starter det jeg syns er problemet. Vi har snakka mye om oss og hvordan vi skal ha det i framtiden, jeg selv har fortalt at jeg skal trekke meg helt ut!!! Noe hun syns er fint for hun vil prøve å ordne opp hjemme og lignende. Så kommer det når jeg trekker meg unna at hun begynner å forlange og få samme oppmerksomheten som jeg har gitt henne hele tiden, det er helt uforståelig etter min smak. Snakka med henne om dette, sa jeg syns hun burde ta et valg hva hun ville (enten så vil hun ha meg der eller så bør hun vise meg såpas respekt at hun ikke kan forlange den oppmerksomheten fra meg) da forteller hun meg at hun vil at jeg skal trekke meg unna! Jaha tenker jeg hva er det hun vil? Hun skal ha både i pose og sekk enda, noe jeg sa til henne men hun sier at det er ikke det hun vil. Vi jobber sammen og hun har merket at jeg ikke gir noe form for oppmerksomhet, virker som hun savner det og det blir bare verre som tiden går for henne. Hva ville dere gjort eller er det noen som har noe å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva81 Skrevet 18. februar 2011 #2 Del Skrevet 18. februar 2011 Hun har en mann, men savner deg og din oppmerksomhet. Halleluja! Mitt råd, slutt å gi henne noe som helst oppmerksomhet, kutt henne ut og la henne konsentrere seg om mannen sin og hjemmet, der hun hører hjemme. Og du, kommer deg videre og lever ditt eget liv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #3 Del Skrevet 18. februar 2011 Hun har en mann, men savner deg og din oppmerksomhet. Halleluja! Mitt råd, slutt å gi henne noe som helst oppmerksomhet, kutt henne ut og la henne konsentrere seg om mannen sin og hjemmet, der hun hører hjemme. Og du, kommer deg videre og lever ditt eget liv. Det er jo det jeg gjort, jeg gir henne ikke et blikk engang. Hun har fått det som hun vil, at hun vil satse på det som hun har hjemme. Men hvorfor tror du at hun sier at hun vil det, men samtidig vil hun ha det? hun viser det med hele kroppsspråket er ikke noe trivelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauren Skrevet 18. februar 2011 #4 Del Skrevet 18. februar 2011 Hvis du synes det er ubehagelig og du mener at hun bør slutte, fordi hun har en mann som hun heller bør fokusere på og prøve å ordne det opp med, så kan jo det ta en skikkelig prat med henne, der du gir klar beskjed om hva du føler! Dette får henne forhåpentligvis til å skjønne ditt synspunkt på det og hva du tenker, og derfor kan hun da slutte å ville ha oppmerksomhet i fra deg og la deg være i fred. Hun burde respektere hva du ønsker, spesielt med tanke på at hun har sagt at hun ville gjøre det slutt med deg og fokusere på mannen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 18. februar 2011 #5 Del Skrevet 18. februar 2011 Hehe dette er jo typisk kvinnfolk da. Hun savner oppmerksomheten, hun ville ikke at du bare skulle trekke deg unna uten å be på dine knær om å få henne tilbake. Hun elsket oppmerksomheten og det er jo kjempetrist for henne å se at du går videre og hun ikke. Hun har sikker valgt sin mann fordi det var det lureste, ikke for at følelsene tilsa det. Jeg syns du er helt fantastisk som klarer dette, og jeg ser situasjonen for meg å må faktisk flire litt. Kvinnfolk vil jo helst ha det slik de ser for seg ting kan bli inni hodet sitt. Det er jo veldig søtt egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #6 Del Skrevet 18. februar 2011 Det er jo veldig søtt egentlig Nja, jeg tviler på om mannen hun har hjemme ville sagt seg enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 18. februar 2011 #7 Del Skrevet 18. februar 2011 Nja, jeg tviler på om mannen hun har hjemme ville sagt seg enig. Off all respekt til han stakkars. Han kunne jo fått blitt med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #8 Del Skrevet 18. februar 2011 Hvis du synes det er ubehagelig og du mener at hun bør slutte, fordi hun har en mann som hun heller bør fokusere på og prøve å ordne det opp med, så kan jo det ta en skikkelig prat med henne, der du gir klar beskjed om hva du føler! Dette får henne forhåpentligvis til å skjønne ditt synspunkt på det og hva du tenker, og derfor kan hun da slutte å ville ha oppmerksomhet i fra deg og la deg være i fred. Hun burde respektere hva du ønsker, spesielt med tanke på at hun har sagt at hun ville gjøre det slutt med deg og fokusere på mannen sin. Ja jeg mener at det er ubehagelig og at hun bør vise meg den respekten som jeg gir henne. Har snakka med henne når hun har dratt meg til siden, og jeg har vært ganske tydelig på hva jeg føler, men det er der det liksom ikke går inn. Når jeg spør henne hva hun vil så sier hun at hun vil prøve å lappe sammen det som hun har og at jeg skal trekke meg unna. Men det er når vi snakker sammen og det som skjer i praksis er noe helt annet, hun kan gå nesten en hel dag og vente på oppmerksomhet og når hun ikke får det så trekker hun meg til siden og sier hvorfor er du sånn! Så jeg får liksom ikke til å se fornuftig på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2011 #9 Del Skrevet 18. februar 2011 Hehe dette er jo typisk kvinnfolk da. Hun savner oppmerksomheten, hun ville ikke at du bare skulle trekke deg unna uten å be på dine knær om å få henne tilbake. Hun elsket oppmerksomheten og det er jo kjempetrist for henne å se at du går videre og hun ikke. Hun har sikker valgt sin mann fordi det var det lureste, ikke for at følelsene tilsa det. Jeg syns du er helt fantastisk som klarer dette, og jeg ser situasjonen for meg å må faktisk flire litt. Kvinnfolk vil jo helst ha det slik de ser for seg ting kan bli inni hodet sitt. Det er jo veldig søtt egentlig Det virker på meg at hun har det kjempe trist, men jeg føler at det er riktig. At hun har valgt mannen sin er vist det lureste!! etter nesten et år så har jeg fått hørt en del hva som hun har manglet og lignende. Er ikke så lite heller. Hun har faktisk ventet på at dette skulle bli oppdaget så hun kunne pakke sitt, men hun har ikke akkurat hatt det lett med å dra etter hun fikk diverse trusler om ting og tang (unger, ikke får en dritt med seg+++) men det er vel en vanlig ting å få høre i en sånn situasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 18. februar 2011 #10 Del Skrevet 18. februar 2011 Det virker på meg at hun har det kjempe trist, men jeg føler at det er riktig. At hun har valgt mannen sin er vist det lureste!! etter nesten et år så har jeg fått hørt en del hva som hun har manglet og lignende. Er ikke så lite heller. Hun har faktisk ventet på at dette skulle bli oppdaget så hun kunne pakke sitt, men hun har ikke akkurat hatt det lett med å dra etter hun fikk diverse trusler om ting og tang (unger, ikke får en dritt med seg+++) men det er vel en vanlig ting å få høre i en sånn situasjon? Visst det er slik du sier så er det jo enda vanskeligere for henne. Hva med å si til henne at (om du ønsker å være sammen med henne) at om hun velger å dra fra mannen sin (for sin egen del) så vil du støtte henne og hjelpe henne gjennom dette? Et dette en mann hun har vært sammen med i 20 år er det, såvidt meg fortalt, veldig vanskelig å dra. Du mister ikke bare mannen, men hus, rutiner, venner, støtte... osv osv. Kjenn på hva du selv vil og ta utgangspunkt i det. Si du bryr deg, men ikke kan holde på slik du er nødt til å gå videre i livet om det ikke skal bli dere. Igjen, står respekt av pågangsmotet ditt! Slike trusler er ikke uvanlig nei, men heller varierende hvor mye personen legger i det, det finnes psyke mennesker der ute som faktisk gjør alvor ut av trusslene. Men dette vet "dere" som kjenner han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #11 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg ville nok valgt å ta det hun sier om mannen sin med en god klype salt, i og med at er hun utro så klarer hun jo altså fint allerede å bedra noen. Vil hun ha oppmerksomhet så vil hun også kanskje prøve å fiske etter sympati. For all del, kan hende hun sier sannheten også men ikke ta det for gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2011 #12 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg ville nok valgt å ta det hun sier om mannen sin med en god klype salt, i og med at er hun utro så klarer hun jo altså fint allerede å bedra noen. Vil hun ha oppmerksomhet så vil hun også kanskje prøve å fiske etter sympati. For all del, kan hende hun sier sannheten også men ikke ta det for gitt. Man skal selvfølgelig ta det hun sier med ei klype salt. Det er mye jeg har hørt som jeg har stusset over. At hun vil ha oppmerksomhet er jeg ikke i tvil om, men jeg vil rett og slett ikke gi henne det, og det har hun et problem med. Hvor hun vil med det vet jeg ikke, kanskje hun savner det og i utgangspunktet vil ha det som vi hadde det? hvem vet? Men en ting jeg vet og jeg syns er riktig av meg er å holde meg unna til hun innrømmer det over for seg selv at hun egentlig tok feil vei når dette kom på bordet. Er sikker på at hun har lovet mannen sin at hun skal gå skikkelig inn for at hun skal være med på å redde dette forholdet og at hun ser at hun ikke klarer eller vil det, det er en tanke jeg har eller det jeg tolker av dette hun både sier og gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2011 #13 Del Skrevet 19. februar 2011 Visst det er slik du sier så er det jo enda vanskeligere for henne. Hva med å si til henne at (om du ønsker å være sammen med henne) at om hun velger å dra fra mannen sin (for sin egen del) så vil du støtte henne og hjelpe henne gjennom dette? Et dette en mann hun har vært sammen med i 20 år er det, såvidt meg fortalt, veldig vanskelig å dra. Du mister ikke bare mannen, men hus, rutiner, venner, støtte... osv osv. Kjenn på hva du selv vil og ta utgangspunkt i det. Si du bryr deg, men ikke kan holde på slik du er nødt til å gå videre i livet om det ikke skal bli dere. Igjen, står respekt av pågangsmotet ditt! Slike trusler er ikke uvanlig nei, men heller varierende hvor mye personen legger i det, det finnes psyke mennesker der ute som faktisk gjør alvor ut av trusslene. Men dette vet "dere" som kjenner han. Har foreslått for henne at vis hun vil så er jeg der for henne om det ikke skulle gå sånn hun håper at det gjør på hjemmebane. Også at jeg skal være en støtte stiller for henne om hun vil forlate. De har ikke vært sammen i 20 år, det er mye man mister vis man velger å gå, men tenker litt på hvorfor hun har kommet med så mye som hun mente ikke hadde så stor verdi i, da blir jeg egentlig litt forundret at hun vil på liv og død skal gi en sjanse på en ting som har vært død i mange år! Men til svar får jeg egentlig ikke et klart svar. Har sagt til henne at jeg bryr meg så mye om henne og at jeg vil at hun skal ha det bra. Ser jo på henne at hun ikke har det bra, hun prøver men det blir på en måte falskt! Egentlig så vil jeg bare ha et klart svar fra henne om hva hun vil at jeg skal stå.. men at jeg skal trekke meg unna samtidig så skal jeg gi henne oppmerksomhet blir for meg uhørt! Det er enten eller!! Ja han legger mye i truslene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 19. februar 2011 #14 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg synes du skal slutte med å analysere og tolke alt hun gjør og sier - og kun forholde deg til at det er slutt mellom dere. At hun reagerer på at hun ikke får den ønskede oppmerksomhet fra deg er ikke ditt problem. Når du lærer deg å overse forsøkene på oppmerksomhet - så vil hun kanskje miste interessen. Samtidig er det viktig at du beholder en kollegial tone. Men - jeg tror du eier noe av problemet her. Du er kanskje ikke ferdig med henne og håper kanskje hun skal velge deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2011 #15 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg synes du skal slutte med å analysere og tolke alt hun gjør og sier - og kun forholde deg til at det er slutt mellom dere. At hun reagerer på at hun ikke får den ønskede oppmerksomhet fra deg er ikke ditt problem. Når du lærer deg å overse forsøkene på oppmerksomhet - så vil hun kanskje miste interessen. Samtidig er det viktig at du beholder en kollegial tone. Men - jeg tror du eier noe av problemet her. Du er kanskje ikke ferdig med henne og håper kanskje hun skal velge deg? Ja jeg analyserer vel alt hun gjør og sier, men er ikke dette ei side som man kan spørre om alt og ingenting? Hadde i grunn håpet på at noen som hadde vært i samme situasjon som ville svare. Er ikke helt ferdig meg henne nei! Det er vanskelig å ikke få noe klart svar fra henne hva hun egentlig vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauren Skrevet 25. februar 2011 #16 Del Skrevet 25. februar 2011 Ja jeg mener at det er ubehagelig og at hun bør vise meg den respekten som jeg gir henne. Har snakka med henne når hun har dratt meg til siden, og jeg har vært ganske tydelig på hva jeg føler, men det er der det liksom ikke går inn. Når jeg spør henne hva hun vil så sier hun at hun vil prøve å lappe sammen det som hun har og at jeg skal trekke meg unna. Men det er når vi snakker sammen og det som skjer i praksis er noe helt annet, hun kan gå nesten en hel dag og vente på oppmerksomhet og når hun ikke får det så trekker hun meg til siden og sier hvorfor er du sånn! Så jeg får liksom ikke til å se fornuftig på dette. Hmm, hun virker veldig ubesluttsom og ser ut til at hun bare tenker på seg selv oppi alt dette her. Siden det ikke virker som hun respektere hva du tenker og føler oppi alt dette. Jeg kan skjønne at det ikke er noe lett for deg, men hvis jeg skulle sagt min mening, så sier jeg at du skal kutte kontakten med henne, og la hun fikse opp med mannen sin. Hun vil ha i bøtter og spann får jeg et inntrykk av, og det kan hun ikke få, fordi det kommer til å ende i et stort rabalder hvis hun skal få det. Så tenk deg om, og kanskje slutt å ha kontakt med henne på noen måte. Det finnes en annen der ute for deg! Ta dette som en erfaring, og voks på det og gå videre med livet ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå