Gå til innhold

Lørenskog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å flytte, flytte ut av Oslo pga diverse ting. Jeg vil ikke langt bort, vant til å bo i Oslo, født og oppvokst her. Hvordan er det å bo på Lørenskog vs Oslo? Er ikke dette nesten det samme?? Føler vel kanskje at Lørenskog er en bydel av Oslo på en måte..¨

Vi har også vurdert Brånåsen, men DET synes jeg blir for langt ut. Vet ikke helt, vil flytte fra Oslo, men ikke sånn at jeg er på landet liksom. Er det noen som har erfaringer med Lørenskog, evt hvilke områder som er fine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg veit er at Lørenskog er en bydel av Oslo :) Det virker ganske så fint der, landlig, selv om det er sentralt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg veit er at Lørenskog er en bydel av Oslo :) Det virker ganske så fint der, landlig, selv om det er sentralt :)

Lørenskog er ikke del av Oslo.

Det er en kommune i Akershus fylke, på nord-øst siden av Oslo. Lørenskog - Wikipedia

Landlig og relativt sentralt er det dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørenskog er et veldig koslig sted, med to sentere (det ene er nettop nyoppusset), sykehus i nærheten, to vgs skoler, kulturhus og masse mer. Om dere vurderer Lørenskog, ville jeg sett nærmere på Fjellhamar eller Rasta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørenskog er et veldig koslig sted, med to sentere (det ene er nettop nyoppusset), sykehus i nærheten, to vgs skoler, kulturhus og masse mer. Om dere vurderer Lørenskog, ville jeg sett nærmere på Fjellhamar eller Rasta

Tusen takk, akkurat de stedene er det jeg tenker på, vi får se, det ser iallefall fint ut der. Er ikke så veldig kjent, men det er jo ikke lange biten bort for å kikke litt nærmere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor her og stortrives! Er innbitt Oslo-jente, men siden jeg ikke kan bo der lenger ble det Lørenskog i stedet. Det er som de andre her sier sentralt og landlig. Føler meg hjemme her nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg veit er at Lørenskog er en bydel av Oslo :) Det virker ganske så fint der, landlig, selv om det er sentralt :)

Lørenskog er ikke en del av Oslo. Lørenskog er en kommune i Akershus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørenskog er ikke del av Oslo.

Det er en kommune i Akershus fylke, på nord-øst siden av Oslo. Lørenskog - Wikipedia

Landlig og relativt sentralt er det dog.

Og boligprisene er som om det var sentralt i Oslo. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og boligprisene er som om det var sentralt i Oslo. :forvirret:

Neppe store forskjellen nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Trur du rett og slett må lenger ut på landet for at prisene skal ned så mykje. Vi vurderte ikkje Lørenskog då vi flytta, men det har med togmoglegheiter, sykkelmoglegheiter og slikt å gjere også. Kan ikkje seie det virkar så triveleg der, då, Lørenskog sentrum er liksom Metro-senteret. Kan hende er det berre eg som ikkje synest kjøpesenter er særleg trivelege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da to to eller tre togstopp i Lørenskog, så det skjønner jeg ikke? Og lørenskog har mark og sykkelmuligheter også. Lørenskog er litt mer enn Metrosenteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ville heller kjørt 5min ekstra og bodd i lillestrøm, mere der og bedre kollektiv-tilbud. Tog fra lillestrøm til oslo sentrum tar 10min. Fra lørenskog går det kun lokaltog. Lørenskog kan vel sammenlignes med groruddalen, ser bare litt mere landlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men i Lillestrøm koster det jo like mye som i Oslo.

Sant!

Men så har ikke TS sagt at prisnivået betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha barn der, ville jeg revurdert. Jeg har hørt at det er en del "grums" i Lørenskog, og min far som vokste opp der var fast bestemt på at det skulle hans barn ikke. Og bare for å spesifisere, så handlet det ikke om at han mistrivdes som sådan, bare at han så at det var dårlig miljø før barn å vokse opp i. Nå vet ikke jeg om det er stort forskjell på områder i Lørenskog da, vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du skal ha barn der, ville jeg revurdert. Jeg har hørt at det er en del "grums" i Lørenskog, og min far som vokste opp der var fast bestemt på at det skulle hans barn ikke. Og bare for å spesifisere, så handlet det ikke om at han mistrivdes som sådan, bare at han så at det var dårlig miljø før barn å vokse opp i. Nå vet ikke jeg om det er stort forskjell på områder i Lørenskog da, vel å merke.

Hjelpes! Kan du fortelle meg hvor man skal bosette seg for å skåne ungene sine for det du kaller "grums"?

Og - hva eksakt mener du med "grums"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Kan du fortelle meg hvor man skal bosette seg for å skåne ungene sine for det du kaller "grums"?

Og - hva eksakt mener du med "grums"?

Nei, jeg har ikke full oversikt over det, jeg vet bare hva jeg har hørt om Lørenskog. Med grums mener jeg vel egentlig mye narkotika. Der min far gikk var det i alle fall flere som var fullt ut narkomane før de var ute av barneskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst i Lørenskog, og skal flytte tilbake nå. Grums? Hvis du bor på feil steder så kan det kanskje være noe, men langt i fra så ille som innenfor Oslo-grensa. Det er også mye mer grums i Strømmen og Lillestrøm, og ikke minst lengre ut på landet der ungdommene har lite å ta seg til. Fjellhamar er et kjempefint sted, og jeg ble aldri berørt av dette grumset så lenge det ikke kom gjenger fra Skjetten eller Høybråten en sjelden gang. Jeg kjenner INGEN som begynte med narkotiske midler for eksempel, og ikke en eneste kriminiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narkomane kan man finne i hele Norge, det avhenger bare av hva slags venner man er uheldig å få. Det er kanskje litt færre av dem i de verste utkantstrøkene fordi tilgangen til stoff er dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...