Gjest Illiya Skrevet 21. februar 2011 #81 Del Skrevet 21. februar 2011 Som sagt, det er fordi det ikke er noen leilighet i nærheten som er ledig. Vi har fint råd til en større leilighet, men det er ikke noe som er ledig nå, i gang avstand fra skolen. Da synes jeg dere kan vente. Er det noen grunn til at dere ikke kan det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #82 Del Skrevet 21. februar 2011 Da synes jeg dere kan vente. Er det noen grunn til at dere ikke kan det? Ja, det er mange grunner til det, men de er private, de er hvertfall gjeldene så jeg ikke kan bo hjemme. I tillegg så flytter ham nå fra en hybel som er mindre, og inn i den av litt andre grunner enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #83 Del Skrevet 21. februar 2011 Det er nok ikke stort, men jeg tror det kommer ann på dere som personer. Er dere for det meste ute (studerer, jobber, hobbyer, reiser, på besøk med andre) osv, så er det fort stort nok. Men skal dere sitte "oppåhverandre" fra dere er hjemme fra skole/jobb til dere legger dere hver kveld kan det hende det kommer til å tære litt på forholdet. Noe annet å tenke på er også at en student ofte trenger å ha fred rundt eksamenstiden, men hvis han er flink til å bruke skolen, så går jo det greit. (Her har vi nemmelig ikke dør annet enn til badet, og min kjære som er ferdigutdannet synes det er temmelig irriterende at jeg demper lyden på TV'n konstant i eksamenperioden (bor langt unna skolen)). Men man kan få de underligste ting til å fungere, bare man er innstilt på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 21. februar 2011 #84 Del Skrevet 21. februar 2011 Vi holdt på å klikke da vi bodde på 18 kvm... Det er ikke fordi det ikke går an å være på liten plass sammen med kjæresten, men fordi det rett og slett blir for lite for to mennesker å trives i. Luften blir tett, og man får klaus. Nå bor vi på 35 kvm, det er en liten leilighet det også, men nå har vi i hvert fall to forskjellige rom, og ikke bare ett. Det er det som er den store forskjellen for meg, å kunne oppholde meg på to forskjellige steder. Selv om plassen er liten. Vi har i tillegg vinduer langs to hele vegger. Det åpner veldig opp, og gjør at det ikke føles så trangt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #85 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvor skal hesten stå da? Om dere ikke har mulighet til buss, eller bil, eller noe, regner jeg med at stallen er i gåavstand? Og hvis dere en gang skal flytte, skal dere ha hesten i den samme stallen da, det går jo ikke hvis dere ikke har lappen, bil eller buss.. Ja, du skjønner greia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #86 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvor skal hesten stå da? Om dere ikke har mulighet til buss, eller bil, eller noe, regner jeg med at stallen er i gåavstand? Og hvis dere en gang skal flytte, skal dere ha hesten i den samme stallen da, det går jo ikke hvis dere ikke har lappen, bil eller buss.. Ja, du skjønner greia? Hesten skal ikke bli anskaffet før vi har funnet en større leilighet. Leiligheten er kun midlertidig, max en måned. Jeg holder i tillegg på å tar lappen, men jeg rekker ikke det nå. Jeg trenger å ha et plass å bo, og det er et nødstilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 21. februar 2011 #87 Del Skrevet 21. februar 2011 Hesten skal ikke bli anskaffet før vi har funnet en større leilighet. Leiligheten er kun midlertidig, max en måned. Jeg holder i tillegg på å tar lappen, men jeg rekker ikke det nå. Jeg trenger å ha et plass å bo, og det er et nødstilfelle. Mener ikke å tråkke deg på tærne nå altså, men hvis dere kun skal bo der max en mnd, ville jeg nok heller holdt ut der jeg var. 1 mnd går fort, så kan dere se etter noe mer varig istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #88 Del Skrevet 21. februar 2011 Mener ikke å tråkke deg på tærne nå altså, men hvis dere kun skal bo der max en mnd, ville jeg nok heller holdt ut der jeg var. 1 mnd går fort, så kan dere se etter noe mer varig istedet. Hvis jeg kunne vente, så hadde jeg så klart gjort det, men det er ingen mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 21. februar 2011 #89 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg lurer på om dere kunne taklet å flyttet sammen med kjæresten i en ti kvadrats leilighet? Hvorfor ikke? Hvor stor plass er det dere "trenger" minimum? Helst mer enn 25 m2. Skapplass blir ett problem når det er trangt. Det kan kanskje alikevel gå med militær orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommertid Skrevet 21. februar 2011 #90 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg og en eks bodde i en 30 kvadrats leilighet og jeg synes det var alt for lite. Å bo sammen med et annet menneske på mindre plass en det hadde jeg aldri taklet. Jeg trenger plass rundt meg. Men for en kort periode kan det sikkert funke for dere. Jeg kjenner jo ikke dere som mennesker. Det kan jo hende dere har personligheten til å bo så utrolig trangt for en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 21. februar 2011 #91 Del Skrevet 21. februar 2011 Kjæresten min og jeg bor i en 45kvm, og det er akkurat passe for oss. vi liker å ha muligheten til å være litt for oss selv, selv om begge er hjemme. Også ville jeg ha kjøkken, ettersom jeg har bodd to år i et knøttlite hybelrom. Tror ikke vi hadde klart oss med mindre leilighet enn dette, vi har for mye og for store saker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleblomst Skrevet 22. februar 2011 #92 Del Skrevet 22. februar 2011 Må man, så må man, så enkelt er det. Da er det bare å hoppe i det. Men jeg vil råde dere sterkt til å lage en plan for hvordan dere skal få det til å fungere best mulig. Er det mulighet til å leie litt lagerplass den perioden dere bor der? Bestemme dere for hvilke ting dere vil klare dere uten, og bare ha et minimum tigjengelig i leiligheten? Det er jo kjekt å ha både vaffeljern, et lite utvalg selskapskjoler, skidress, treningsvekter, stort skoutvalg, mange bøker i bokhyllen osv. Men på så lite plass er det ikke lurt. Velg en selskapskjole som kan brukes i de fleste sammenhenger, bare treningsutstyr som faktisk brukes ukentlig, et begrenset antall sko, har dere mye klær er det lurt å sortere ut nok til at dere får vasket og tørket klærne før dere går tom, men ikke mer. Resten går på lager, så får dere heller gå litt med de samme klærne om igjen en periode. Man kan ikke tenke kjekt å ha på så lite plass, man må heller tenke hva er nødvendig. Og ha i bakhodet begge to at selv dyr som blir satt på for lite areal begynner å sloss, så oppstår det problemer vet dere hva som mest sansynlig er grunnen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #93 Del Skrevet 22. februar 2011 Hvis jeg kunne vente, så hadde jeg så klart gjort det, men det er ingen mulighet. Der har du svaret ditt. Hvis du ikke har noe valg så må du vel enten flytte inn til han eller bo på gata da? Ingen vits å stille et spørsmål når du har svaret selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 22. februar 2011 #94 Del Skrevet 22. februar 2011 Hesten skal ikke bli anskaffet før vi har funnet en større leilighet. Leiligheten er kun midlertidig, max en måned. Jeg holder i tillegg på å tar lappen, men jeg rekker ikke det nå. Jeg trenger å ha et plass å bo, og det er et nødstilfelle. Er det bare en måned klarer dere det ok. Da er begge instilt på å holde ut, og man vet konkret at dette kun er midlertidig. Anbefaler uansett å lete etter nytt sted å bo slik at dere har en konkret dato å forholde dere til. Må man, så må man, så enkelt er det. Da er det bare å hoppe i det. Men jeg vil råde dere sterkt til å lage en plan for hvordan dere skal få det til å fungere best mulig. Er det mulighet til å leie litt lagerplass den perioden dere bor der? Bestemme dere for hvilke ting dere vil klare dere uten, og bare ha et minimum tigjengelig i leiligheten? Det er jo kjekt å ha både vaffeljern, et lite utvalg selskapskjoler, skidress, treningsvekter, stort skoutvalg, mange bøker i bokhyllen osv. Men på så lite plass er det ikke lurt. Velg en selskapskjole som kan brukes i de fleste sammenhenger, bare treningsutstyr som faktisk brukes ukentlig, et begrenset antall sko, har dere mye klær er det lurt å sortere ut nok til at dere får vasket og tørket klærne før dere går tom, men ikke mer. Resten går på lager, så får dere heller gå litt med de samme klærne om igjen en periode. Man kan ikke tenke kjekt å ha på så lite plass, man må heller tenke hva er nødvendig. Og ha i bakhodet begge to at selv dyr som blir satt på for lite areal begynner å sloss, så oppstår det problemer vet dere hva som mest sansynlig er grunnen Humleblomst kommer med mange gode tips her. Vær svært bevisst og selektiv når det kommer til hva dere tar med til leiligheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå