knutsbrud Skrevet 26. oktober 2003 #1 Del Skrevet 26. oktober 2003 Min vakre brudekjole som jeg sendte inn til rens på et renseri som er kjent for, og som reklamerer for at de er best på rens av brudekjoler, har klart å ødelegge min kjole fullstendig!!!!! :evil: Den har flere fløyelsdetaljer som har farget av på det hvite silkestoffet, og knappene av fløyel er helt opprevnet. Kjolen ser nå helt grå ut!!!! Jeg begynte å gråte da jeg fikk se den! Damen på renseriet sa at de skulle ta av alle fløyelsdetaljene, rense den på nytt, for så å sy på nytt fløyel og nye knapper. Jeg håper jo at alt skal gå bra da, men har mine bange anelser!!!! Hva syns dere om det som har skjedd? Har jeg rett til å kreve noe? Det kan da ikke være lov til å bare ødelegge kostbare klesplagg slik, som de skal være eksperter på å behandle, uten å evt. erstatte kjolen hvis den ikke blir brukbar mer????? Hva har jeg rett på? Er det noen som vet! Hilsen meg, som er temmelig nedfor og ulykkelig nå! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 26. oktober 2003 #2 Del Skrevet 26. oktober 2003 De må helt klart en eller annen form for forsikring, og følgelig et erstatningsansvar!!! Det skulle bare mangle!!! *rope* Poirot!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. oktober 2003 #3 Del Skrevet 26. oktober 2003 Du bør i hvertfall få dekket det det evt koster å rette den opp et annet sted, gratis rens av kjolen samt evt økonomisk kompensasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutsbrud Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 26. oktober 2003 De må helt klart en eller annen form for forsikring, og følgelig et erstatningsansvar!!! Det skulle bare mangle!!! *rope* HEI! Så at du hadde svart ganske raskt, og vil bare spørre deg: Hva hadde du gjort i mitt sted? Greit hvis kjolen blir akkurat like fin, men hvis ikke??? Hilsen knutsbrud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. oktober 2003 #5 Del Skrevet 26. oktober 2003 Det er ikke greit om kjolen er like fin, du bør allikevel be om å slippe regningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutsbrud Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 26. oktober 2003 Du bør i hvertfall få dekket det det evt koster å rette den opp et annet sted' date=' gratis rens av kjolen samt evt økonomisk kompensasjon.[/quote'] HEI POIROT! Er du jurist eller noe "sånnt"? Huff, jeg hater slike saker der jeg ikke vet hva jeg har rett på og ikke rett på osv. Blir så usikker! Vet liksom ikke hvordan jeg skal te meg. Skal jeg være litt forsiktig, høre hva de sier og kan tilby eller skal jeg være litt frekk og kjeftete??? De er jo sikkert forsikret, så det er jo ikke deres personlige lommebok som evt. blir belastet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 27. oktober 2003 #7 Del Skrevet 27. oktober 2003 Enig med Poirot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HanneB ikke innlogget Skrevet 27. oktober 2003 #8 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg anbefaler deg og ta kontakt med Forbrukerrådet der du bor; de kan hjelpe deg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå