AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Jeg tok en test i dag som var negativ, ved første øyekast. Jeg kunne så vidt skimte en nesten usynlig skyggestrek (bare i et veldig godt lys og kun fra enkelte vinkler). Dro ut et par timer og ser nå at skyggestreken har blitt til en syltynn, lyyyyyseblå strek (altså et veldig tvilende pluss...). Hva i helvete skal jeg tro om dette? Jeg har jo hormonspiral! Lurer på om dette er vanlig ved Clearblue. Altså at det kommer fram en svak strek uansett. Tok nemlig to til en stund senere og de er helt hvite. Hvis det var noen tvil; jeg vil IKKE være gravid! Grunnen til at jeg testet var fordi jeg har enkelte symptomer som jeg bare har hatt ved tidligere svangerskap.
Fanta Exotic Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Jeg ville nok ventet noen dager og tatt en ny for å se om streken blir sterkere. Den er visst veldig svak i starten. Eventuelt kjøpt en sånn digital
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Og grunnen til at jeg spør her inne er fordi man til stadighet hører at "en strek er en strek." Vil gjerne høre at det ikke alltid stemmer!
Envy Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Jeg fikk en svak, tynn blå strek på CB+, dagen etterpå begynte jeg å fossblø. Vet ikke enda om det var SA, forsinket mens eller hva det var fornoe. Strek er nå vanligvis strek uansett, men virker som den CB+ testen kanskje er litt ute å sykler.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 Jeg ville nok ventet noen dager og tatt en ny for å se om streken blir sterkere. Den er visst veldig svak i starten. Eventuelt kjøpt en sånn digital Men hallo! Jeg har jo hormonspiral! Det skal være så og si umulig for meg å bli gravid nå.
Fanta Exotic Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 Ingen prevensjoner er 100 % sikre.. Kjenner mange som har blitt gravide på diverse prevensjon.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Ja, men hormonspiral skal være like sikkert som kvinnelig sterilisering. Ikke for det. Vi er ekstremt fruktbare, men dette var litt vel mye!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #8 Skrevet 16. februar 2011 Jeg fikk en svak, tynn blå strek på CB+, dagen etterpå begynte jeg å fossblø. Vet ikke enda om det var SA, forsinket mens eller hva det var fornoe. Strek er nå vanligvis strek uansett, men virker som den CB+ testen kanskje er litt ute å sykler. Satser på at det er en vanlig feil, ja.
Umuriel Skrevet 16. februar 2011 #9 Skrevet 16. februar 2011 Det er en vanlig feil med vanlig CB ja. Først negativ, deretter sytrådstrek. Hvis du er gravid får du opp positivt resultat i løpet av et par minutter, og den skal være tykk.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #10 Skrevet 16. februar 2011 Det er en vanlig feil med vanlig CB ja. Først negativ, deretter sytrådstrek. Hvis du er gravid får du opp positivt resultat i løpet av et par minutter, og den skal være tykk. Takk!!!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #11 Skrevet 16. februar 2011 Googlet litt nå og ser at dette er ganske vanlig, men nå har jeg fått det på to stk (ser at den ene jeg tok også har fått en slik). Jeg tok altså tre stk i dag, to Clearblue og en First Signal. FS ble helt hvit, mens Clearblue x 2 fikk en sånn syltynn strek. Er det så vanlig? I så fall er det jo en skikkelig drittest!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #12 Skrevet 16. februar 2011 ein skal vel aldri lese av testen etter 20 min eller noko meinar eg, då det kan gje feil resultat.. men det står ganske tydeleg i bruksanvisninga. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #13 Skrevet 16. februar 2011 Testen skal IKKE leses av mer enn 10-15 min etter at du har tatt den, for det er veldig vanlig at det dukker opp en liten tynn svak skyggestrek da, og det står i ed aller fleste bruksanvisninger at det kan forespeile en falsk positiv test.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #14 Skrevet 16. februar 2011 Den første kom opp før det hadde gått 5 min. Den andre vet jeg ikke. Så på den i 2 min, så la jeg den fra meg. Jeg er fullstendig klar over det dere sier, men jeg har selv opplevd å få positiv etter tiden har gått ut, og har vært gravid begge gangene.
Gjesten Skrevet 16. februar 2011 #15 Skrevet 16. februar 2011 Kjøp den som sier gravid/ikke gravid, så slipper du å tolke resultatet
Minnimusepus Skrevet 16. februar 2011 #16 Skrevet 16. februar 2011 Jeg fikk positiv test etter noen timer og var superglad. Men den var jo selvfølgelig ikke reell og det var heller ikke graviditeten :gjeiper: Tror det er veldig vanlig med clearblue.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #17 Skrevet 16. februar 2011 Jeg fikk positiv test etter noen timer og var superglad. Men den var jo selvfølgelig ikke reell og det var heller ikke graviditeten :gjeiper: Tror det er veldig vanlig med clearblue. Det der har skjedd meg to ganger og jeg var faktisk gravid. De sier at slike resultater ikke gjelder, men det gjorde det hos meg! Er derfor ganske skeptisk til alle disse "reglene" rundt graviditetstester.
Minnimusepus Skrevet 16. februar 2011 #18 Skrevet 16. februar 2011 Det der har skjedd meg to ganger og jeg var faktisk gravid. De sier at slike resultater ikke gjelder, men det gjorde det hos meg! Er derfor ganske skeptisk til alle disse "reglene" rundt graviditetstester. Men i utgangspunktet så er de ikke gyldige, en skal vel lese av resultatet innen 5 minuttet? Husker ikke nøyaktig hvor mange minutter. Det er ikke uten grunn at det står klokke som utstyr når du skal teste Men selvfølgelig kan det stemme for mange.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå