Gjest Iva Skrevet 16. februar 2011 #1 Del Skrevet 16. februar 2011 Forholdet har vart i nesten 7 år, og i går fikk jeg fortalt at han for 3-4 år siden hadde en lengre periode hvor han hang på datingsider, norske som utenlandske, flørtet og hadde "nettsex", lot som om han var singel og sikkert pervet seg til. Han møtte aldri noen visstnok, og har aldri vært utro, det var bare spennende. Jeg ble satt ut og følte nesten at de siste årene kun har vært en løgn. Hvordan ville dere reagert? Vi har hatt det kjempefint hele veien syns jeg, inkludert de siste årene hvor vi virkelig har vokst sammen, så det føles rart å slå opp over noe han gjorde for mange år siden, samtidig som jeg helt sikkert hadde dumpet han på flekken hvis jeg hadde fått vite om det i den perioden dette skjedde. Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 16. februar 2011 #2 Del Skrevet 16. februar 2011 Forholdet har vart i nesten 7 år, og i går fikk jeg fortalt at han for 3-4 år siden hadde en lengre periode hvor han hang på datingsider, norske som utenlandske, flørtet og hadde "nettsex", lot som om han var singel og sikkert pervet seg til. Han møtte aldri noen visstnok, og har aldri vært utro, det var bare spennende. Jeg ble satt ut og følte nesten at de siste årene kun har vært en løgn. Hvordan ville dere reagert? Vi har hatt det kjempefint hele veien syns jeg, inkludert de siste årene hvor vi virkelig har vokst sammen, så det føles rart å slå opp over noe han gjorde for mange år siden, samtidig som jeg helt sikkert hadde dumpet han på flekken hvis jeg hadde fått vite om det i den perioden dette skjedde. Hva ville dere gjort? Nå er det vanskelig å si hva jeg ville gjort, men en ting er sikkert. I følge min definisjon har han definitivt vært utro. Utroskap er mye mer enn å dytte kjønnsorganet sitt borti andre. Jeg har opplevd lignende i et tidligere forhold, men da fikk jeg vite om det med en gang, ikke flere år etterpå. Det forholdet gikk ad undas, da jeg ikke klarte å tilgi det sviket min samboer utsatte meg for. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsTux Skrevet 16. februar 2011 #3 Del Skrevet 16. februar 2011 Tja, jeg synes også dette er over grensen, særlig når det har foregått bak din rygg. Det er nå opp til deg å finne ut om du kan greie å komme over dette og stole på ham igjen, og bygge videre på det dere har sammen nå. Jeg tror jeg kunne klart det, men det vet jeg jo ikke sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 16. februar 2011 #4 Del Skrevet 16. februar 2011 Enig med Iah, dette er absolutt utroskap i mine øyne. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde klart å tilgi et slikt svik, for meg er det å tråkke langt over mine grenser for hva som er greit og ikke. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #5 Del Skrevet 16. februar 2011 jeg svarte ikke ærlig på antall sex-partnere og ble nødt til å tenke meg om. Når det var ferdig tellt fikk både han og jeg litt sjokk. Han kaller dette min mørke fortid, mens jeg er over dette for lengst. Så det gjorde noe med dynamikken i forholdet. Ts, la det ligge, og ikke bruk det mot han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 16. februar 2011 #6 Del Skrevet 16. februar 2011 Hadde jeg vært i den situasjonen hadde jeg vært litt splittet. Om jeg ser på det som utroskap er jeg litt usikker på, jeg syns mer at det er patetisk at en voksen mann som er i et 7 år langt forhold føler behovet for å sette seg på nett å chatte med tilfeldige kvinner i andre land. Jeg syns også at det er litt merkelig at hvis han søker den "spenningen", hvorfor han oppsøker den på nett istedet for å ta det opp med ts, partneren sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #7 Del Skrevet 16. februar 2011 Tja. Vanskelig å si. Stoler du på ham igjen da? Hvordan vet du at han ikke gjør det fortsatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 16. februar 2011 #8 Del Skrevet 16. februar 2011 Takk for alle svar! Jeg også ser på dette som et utroskap, det skal være helt klart. Jeg husker at vi hadde en skikkelig drittperiode hvor alt var håpløst etter 2 år sammen, rett etter at vi ble samboere og falt inn i et dårlig hverdagsmønster med krangling, og det var i denne perioden dette skjedde. Det er en forklaring, men selvfølgelig ingen unnskyldning. Jeg vet ikke at han ikke fortsatt holder på med det, men det er jo sånn jeg må tro på når han sier det. Hadde han gjort dette over en peridoe på 5 år mens vi bodde sammen vil jeg tro at jeg hadde skjønt det. Så akkurat det må jeg bare stole på når han sier, ellers er det jo ikke noen vits å fortsette uansett. Jeg har stolt på han i 4 år etter dette og har liksom aldri hatt noen grunn til å ikke gjøre det. Men jeg tenker mest på meg selv nå, for jeg har tidligere slitt med dårlig selvtillit og er redd for å havne der igjen, redd for å føle meg verdiløs som tilgir noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 16. februar 2011 #9 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Hvordan kom dette opp først nå? Endret 16. februar 2011 av MikeWaters Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 16. februar 2011 #10 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Vil ikke støtte opp under utroskap når jeg skriver dette. Men du Ts, skriver jo at dere har hatt det fint (med unntak av den perioden dere nettopp flyttet sammen) hele veien, dere har vokst i lag. det virker jo som dere er et fint par som trives i hverandres selskap. Vil du gi opp et 7 års langt forhold? som for det meste har vært fint. er det blitt noen fysiske forskjeller i forholdet etter at dette kom frem idagens lys? Hvis du fremdeles trives godt i lag med han, og Elsker han, og har det komfortabelt med han, så hvorfor dumpe han for noe han gjorde for 4 år siden? (han burde jo i grunn ikke gjort det i det hele tatt) Men klarer du å stole ordentilg på han igjen? føler du at du klarer å fortsette som før, med den infoen du nå har fått fra han? Jeg synes ikke du er verdiløs dersom du velger å tilgi han. alle kan begå feil, og selv om det ikke var pent gjort det han gjorde, så har han ihvertfall ikka hatt fysisk kontakt eller følelse med/for andre og han har valgt å fortelle deg sannheten. Endret 16. februar 2011 av Betty2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optimist40 Skrevet 16. februar 2011 #11 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Det er vel en grunn til at han nå kommer og forteller deg om hva han har gjort. Dere må ta en skikkelig prat,gi rolig utrykk for dine følelser og lytt til hva han har å si, ikke angrip eller anklag.La han fortelle med egne ord hvordan han følte seg, før, under og etter det han gjorde. La han prøve å sette ord på hvorfor. Det er gjennom forståelse man kommer enda nærmere hverandre. Ikke gjør dette til et selvbilde problem, dette har ingenting med deg personlig å gjøre, men med en situasjon han trolig følte var vanskelig å håndtere på tidspunktet.Og han tok noen feil valg. Det er leit om ikke feil kan tilgis, leit om et forhold ikke inneholder romslighet nok til i det minste å gi det en sjanse. Du må se på hele forholdet, ikke bare denne hendelsen, du må se mannen foran deg og se hva han ønsker å gi, og ut fra egen magefølelse finne ut om du har kjærlighet nok i deg til å gi det en ny mulighet. Prat sammen, gråt sammen, finn svaret sammen. Livet er ikke svart /hvitt , ingen går feilfritt gjennom livet, man må ikke stå i et gjørmehull for å oppdage det. Å tilgi er en styrke, ikke en svakhet. håper dere finner ut av dette Endret 16. februar 2011 av Optimist40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2011 #12 Del Skrevet 17. februar 2011 For ham skjedde dette for 4-5 år siden, for DEG skjedde det i går. Så jeg skjønner godt om du dumper ham på flekken. I alle fall bør dere snakke sammen om dette.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 17. februar 2011 #13 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg bare tenker at når han først har strukket grensene, og gjort dette, så er terskelen lavere for å gjøre det igjen. Hva om dere får barn, får en vanskelig periode, en kjedelig periode - kanskje han tyr til dette igjen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå