mia83 Skrevet 22. august 2011 #361 Del Skrevet 22. august 2011 Vi vurderte lerret men kom til at vi heller ville ha 3D-TV. Og film ser vel bedre ut på TV enn på lerret har jeg inntrykk av. Det er digg å se film i stort format uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 22. august 2011 #362 Del Skrevet 22. august 2011 Vi vurderte lerret men kom til at vi heller ville ha 3D-TV. Og film ser vel bedre ut på TV enn på lerret har jeg inntrykk av. Det er digg å se film i stort format uansett! Jeg er ikke enig i det. Har man en bra projektor og et bra lerret, så kan man ikke sammenligne det med en tv en gang. Har man noe ordentlig utstyr, så er det bedre å se på projektor enn kino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 22. august 2011 Forfatter #363 Del Skrevet 22. august 2011 Syns det var litt stort til å begynne med, men ble vant til det. Jeg likte det. Å se film på min 42tommer blir ikke helt den samme opplevelsen... Jaggu mandag igjen.. Helgene går alltid så fort!! Mye å gjøre på jobben nå, så denne uken blir jobb prioritert foran alt annet, til og med trening.. Et par økter skal jeg alltis klare å snike inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 22. august 2011 #364 Del Skrevet 22. august 2011 OK. Jeg synes også film er bedre hjemme enn på kino etter at vi gjorde istand kjellerstua! Nei det er ikke det samme med 42 tommer etter at man har sett på storskjerm altså.. Håper du får en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 22. august 2011 Forfatter #365 Del Skrevet 22. august 2011 Blir nok ei uke full med stress. Må virkelig prioritere jobb denne uken her, blir lite med trening og sosiale og kjekke ting. Men får jeg gjort mye jobb denne uken kan jeg senke skuldrene litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 22. august 2011 #366 Del Skrevet 22. august 2011 Ja, noen ganger er det mye jobb å jobbe som avdelingsleder. Jeg merker at jeg ikke orker å gjøre så mye i år ettersom jeg bare har tre uker igjen. Men må få gjort litt på planleggingsdagen vi skal ha neste fredag, slik at papirer o.l er i orden til det (forhåpentligvis) kommer to nye pedagoger inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 22. august 2011 Forfatter #367 Del Skrevet 22. august 2011 Vi skal i år jobbe me "det er mitt valg" og ha tema eventyr. Jeg ser at det er ikke går an å jobbe med to så store temaer på engang.. Vet ikke helt hva jeg syns om "det er mitt valg.. " syns det virker litt teit.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 22. august 2011 #368 Del Skrevet 22. august 2011 Vi skal i år jobbe me "det er mitt valg" og ha tema eventyr. Jeg ser at det er ikke går an å jobbe med to så store temaer på engang.. Vet ikke helt hva jeg syns om "det er mitt valg.. " syns det virker litt teit.. Hva går "det er mitt valg" ut på? Slik jeg ser det så må man nesten dele opp temaet eventyr i bare noen få eventyr. 3-4 eventyr er jo mer enn nok i løpet av et år. Og hva om du trekker inn "det er mitt valg" inn i eventyrene. Se om du finner noen eventyr hvor du kan finne igjen dette? Ellers så kan dere jo bare jobbe med "det er mitt valg" i det daglige og ikke spesifikt som et tema i samling o.l? Men dere er vel ferdige med årsplanen, og der står det vel hvordan dere har tenkt å jobbe med det? Jeg har funnet ut at når man skal jobbe med tema og satsningsområdet så må man tenke helt annerledes enn til vanlig, slik at man får jobbet med begge ting samtidig. Utfordrende, men samtidig kjempespennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 22. august 2011 Forfatter #369 Del Skrevet 22. august 2011 Det er mitt valg”er et opplegg der fokuset er på sosial og emosjonell kompetanse og et trygt omsorgs- og læringsmiljø... ser at ditta e noke vi jobba me i det daglige, så trur ikkje det blir delt opp i tema, men noke vi prata om og har som et opplegg i samling, mens eventyr blir meir utvida.. har 2 eventyr dette halvåret og 2-3 eventyr neste halvår.. jeg liker best å bruke god tid enn å stresse gjennom flest mulig eventyr. Gå i dybden på ting og gjør forskjellige aktiviteter og opplegg innenfor hvert eventyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 22. august 2011 #370 Del Skrevet 22. august 2011 Høres ut som om du har ganske bra oversikt over hvordan dere skal gjøre det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 22. august 2011 Forfatter #371 Del Skrevet 22. august 2011 Joda.. tar bare tid å få det ned på papiret og skrive målformuleringer og arbeidsmåter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 22. august 2011 #372 Del Skrevet 22. august 2011 Flink du Janne! Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 23. august 2011 #373 Del Skrevet 23. august 2011 Men...ikke for å kritisere, bare for å stille spørsmålet...hvorfor gjør dere ikke ferdig årsplanen før sommeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 23. august 2011 #374 Del Skrevet 23. august 2011 Godt det ikke bare er meg som er oppe tidlig en tirsdagsmorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 23. august 2011 Forfatter #375 Del Skrevet 23. august 2011 Årsplanen var ferdgi før sommeren, men det er jo ganske generell for bhg. Vi lager egne tema\halvårsplaner på basene. Der skriver jeg ned hva vi skal gjøre de forskjellige mnd, hvorfor og hvordan.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 23. august 2011 #376 Del Skrevet 23. august 2011 Årsplanen var ferdgi før sommeren, men det er jo ganske generell for bhg. Vi lager egne tema\halvårsplaner på basene. Der skriver jeg ned hva vi skal gjøre de forskjellige mnd, hvorfor og hvordan.. Hmm...det gjøres så mye forskjellig fra barnehage til barnehage. Vi skriver bare årsplan for hver aveling vi - ikke noe felles for hele barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 24. august 2011 Forfatter #377 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg syns det var ekstra arbeid til å begynne med, og det er jo mye arbeid. Men planen er grei å ha, vet hver mnd hva vi skal igjennom og hvordan vi skal planlegge det. Alt i alt gjør det ting enklere Formen er skikkelig hanglende.. Har sove ti timer i natt, men er enda trøtt og sliten.. Konstant hodeverk. Men nå er jeg klar for seinvakt. Skal bli ei litt rolig helg, skal ut å drikke litt vin på fredag, og lørdag skal tantebarnet overnatte her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 24. august 2011 #378 Del Skrevet 24. august 2011 Ja, det er greit å ha det skrevet ned hva man skal gjøre hver måned. Er det vi skriver ned i årsplanen som vi lager før sommeren da Håper formen din ble bedre utover dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 24. august 2011 Forfatter #379 Del Skrevet 24. august 2011 Skriver hver avd det ned i årsplanen? Finnes mange måter å gjøre det på ja Formen ble ikke noe bedre, kom seg etter jobb når jeg fikk slappa av.. Håper jeg snart er ferdig med denne forkjølelsen, er lei no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 24. august 2011 #380 Del Skrevet 24. august 2011 Titter innom innimellom alt barnehagesnakket. Håper du blir helt frisk snart!! Vondt å gå sånn og hangle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå