bluebird Skrevet 26. oktober 2003 #1 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hva slags jobber er det som har denne "godtgjørelsen"? Noen eksempler? Er litt nysgjerrig.. Og kanskje litt misunnelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. oktober 2003 #2 Del Skrevet 26. oktober 2003 Sambo får mobilgodtgjørelse. Han er håndverker og dette er ganske vanlig blant rørleggere, snekkere og elektrikere i alle fall. Han får ikke dekket hele regninga, men får en fast sum hver måned for å være tilgjengelig på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 26. oktober 2003 #3 Del Skrevet 26. oktober 2003 De som reiser mye i jobben , de som jobber med it og må kunne kontaktes ifm. beredskap , konsulenter , sjefer , de med snille sjefer ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. oktober 2003 #4 Del Skrevet 26. oktober 2003 En del advokater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 26. oktober 2003 #5 Del Skrevet 26. oktober 2003 Journalister i aviser/blader som har god råd. Vil tro det dreier seg om yrker hvor man må reise en del og/eller være tilgjengelig store deler av døgnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. oktober 2003 #6 Del Skrevet 26. oktober 2003 Mannen min får dekket mobiltelefon, og han jobber som vaktmester. Må være tilgjengelig hele dagen :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 26. oktober 2003 #7 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg får dekke mobiltelefon (innkjøp) og abbonement fra jobben fordi jeg er mye ute på kurs, reiser osv. I tillegg er det til en viss grad forventet at jeg er tilgjengelig på fritiden også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 26. oktober 2003 #8 Del Skrevet 26. oktober 2003 Jeg jobber som systemutvikler og får dekket telefon og abonnement fra jobben, men det forventes ikke at jeg av den grunn skal være tilgjengelig utenfor arbeidstid bestandig. Det er lønn på lik linje med annen lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Skrevet 26. oktober 2003 #9 Del Skrevet 26. oktober 2003 Nå som flere og flere bedrifter blir såkalt "Trådløs bedrift" er det slike ordninger i de fleste bransjer. I min jobb har jeg ikke behov for å være tilgjengelig utenom arbeidstid og i arbeidstiden jeg er stort sett på kontoret. Men i og med at vi når har kvittet oss med alle fastlinje telefoner og bruker mobil i stede, har jeg mulighet til å ta tlf med meg hjem etter arbeid og bruke den privat. Hvis jeg har forstått reglene riktig, så skal man fordelsbeskattes av slike avtaler og jeg tror det er alt som overstiger 6000 kr i løpet av ett år, man må betale skatt for. Uansett så blir det jo veldig billig å ringe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. oktober 2003 #10 Del Skrevet 26. oktober 2003 Sambo får dekket mobil og internett. Han jobber med IT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 26. oktober 2003 #11 Del Skrevet 26. oktober 2003 Min kjære får dekket mobilregningen fordi han er konsulent - og jobber ca. 10% ved bedriftens fasttelefon i løpet av ett år... Bedriften er også "trådløs bedrift" fra Netcom. Han forventes å være tilgjengelig døgnet rundt til tider - spesielt på arbeidsreise til USA (tidsforskjell vet dere...). Dette gjelder både pr. mobiltelefon og pr. Internett. Han må markere ut private samtaler på fakturaen, for disse skal ikke bedriften betale. Men han får dekket alle samtaler i den tiden han har jobbet (arbeidstiden føres opp ukentlig og rapporteres videre). På grunn av "mulighet til å jobbe hjemmefra", får han også dekket deler av telefonregningen. Der er det valgt en fast sum pr. mnd. som dekkes. Han har også fått være med på en prøveprosjekt med GPRSkort - som et alternativ for å få kontakt med nettverket (data altså) hos sin bedrift - i stedet for å bruke mobiltelefonen til dette. Nå er det snakk om at bedriften skal dekke hele eller deler av Internettabonnementet her hjemme også -fordi han bruker vpnløsning herfra. Bedriften har vel ca. 2000 ansatte bare i Norge. Og uten mobiltelefon til en mengde av sine ansatte vil jeg påstå at de ville stoppe opp ganske så umiddelbart. Du må gjerne være misunnelig på de som får mobilen via arbeidsgiver, men det er ikke så mye å hige etter - egentlig. Man får noe, men må også gi noe. Grensene mellom jobb og privatliv er her blitt kraftig visket ut - til det positive (jobbe hjemme) og det negative (mer tilgjengelig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 26. oktober 2003 #12 Del Skrevet 26. oktober 2003 I min tidligere jobb fikk jeg dekket mobiltelefon, også private samtaler. Men det ble jo da til at jeg var tilgjengelig 24/7 (var ikke skriftlig da, men..), da jeg satte hovedtelefonen over til denne når jeg forlot kontoret. Nå i min nye jobb, har jeg ikke behov for mobil, og må dermed betale selv. Må likevel si at det er herlig. Når jeg forlater kontoret har jeg fri. Så jeg er kommet fram til at jeg vil heller betale for min egen telefon, og ha fritia mi for meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 26. oktober 2003 Takk for mange interessante og opplysende svar. Litt mindre misunnelig nå ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 26. oktober 2003 #14 Del Skrevet 26. oktober 2003 I forrige jobb ble abbonementet dekket til alle telefoner, siden jeg jobbet som utvikler / konsulent. Slapp heldigvis telefoner til alle døgnets tider likevel. Kjempekjekt da jeg fikk kjæreste i en annen by. Nå jobber jeg på samme sted hele tiden, og trenger ikke mobil på jobbens regning, så da får jeg ikke det dekket. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 26. oktober 2003 #15 Del Skrevet 26. oktober 2003 det er ikke så mye å hige etter - egentlig. Man får noe, men må også gi noe. Grensene mellom jobb og privatliv er her blitt kraftig visket ut - til det positive (jobbe hjemme) og det negative (mer tilgjengelig). Kansje litt feil tenkt... Dersom man har krav i jobben om å være tilgjengelig 24/7 er det nok neppe fordi man har mobiltelefon. Det er vel heller slik at fordi bedriften avhenger av dette, har man fått en mobiltelefon. Det er bare litt rart å skylle på mobiltelefonen... Telefonen er et gode, det er jobben som setter kravene :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. oktober 2003 #16 Del Skrevet 26. oktober 2003 Sambo må ikke være tilgjengelig 24/7. Det er absolutt et gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 28. oktober 2003 #17 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg får dekket mobilregninga. Jeg er journalist, og redaksjonen jeg jobber i er gått over til utelukkende mobiltelefoner. Det er det viktigste arbeidsredskapet jeg har. Dessuten er det nødvendig å kunne få tak i meg også etter arbeidstid v/ spørsmål etc., eller i "krisesituasjoner". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 29. oktober 2003 #18 Del Skrevet 29. oktober 2003 Både jeg og typen får dekket telefonen. Han er konsulent og er mye på farten. Jeg som megler må være tilgjengelig hele tiden. Får utbetalt en fast sum i mnd. i tillegg til lønn (skattefritt) for å betale regningen. Typens abbonoment står på firmaet, så han ser ikke noe til regningen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devi Skrevet 29. oktober 2003 #19 Del Skrevet 29. oktober 2003 Endel innen it-bransjen. Men avhenger nok av stilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå