AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #1 Del Skrevet 14. februar 2011 Hei. Jeg leste nå innlegget under angående psykolog med avtale i Oslo, og jeg er selv i den situasjonen hvor jeg må begynne å ringe rundt til tusenvis psykologer og forklare situasjonen med depresjon og deretter etter alt styret (som jeg knapt orket så deprimert jeg er nå) stå på venteliste i flere måneder. Verste er at det er umulig å finne liste over psykologer med avtale, så man må jo først spørre 300 psykologer om de har avtale eller ikke, før vurderingsprosessen begynner. Ja, vet at noen muligens vil kunne være intressert i å ta meg inn etter et par uker hvis de mener jeg har det ille nok, men sannheten er at jeg trenger hjelp nå, raskest mulig. Vurderer derfor å bare velge en 100 prosent privat og la det koste, det vil jo koste 1800 uansett selv hos en med avtale, så den store forskjellen kan det da ikke bli? Derfor håper jeg kanskje noen her kan fortelle meg om to ting: 1. Hvor mye koster timene hos en helprivat psykolog uten avtale? 2. Får man time med en gang hos disse? Veldig takknemlig for alle innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 14. februar 2011 #2 Del Skrevet 14. februar 2011 www.apexklinikken.no Koster kr 800 pr time og du kan få time med en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 15. februar 2011 #3 Del Skrevet 15. februar 2011 Betalte 700 timen hos privat. Fikk time på dagen da jeg bestilte. Gikk der et år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Del Skrevet 15. februar 2011 Norge er et håpløst land med tanke på psykologtilbud, har selv vært i den situasjonen faktisk, og i det offentlige (hvor prisene er fair) må man stå på venteliste i 4 måneder, eller kanskje ikke bli tatt inn i det hele tatt. I det private er det så dyrt at man må være rik for å kunne ha sjans (å bruke 30.000 på psykolog kan bli i dyreste laget for de fleste) pluss at man aldri helt vet om de vil konstruere problemer for å holde deg der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 15. februar 2011 #5 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Norge er et håpløst land med tanke på psykologtilbud, har selv vært i den situasjonen faktisk, og i det offentlige (hvor prisene er fair) må man stå på venteliste i 4 måneder, eller kanskje ikke bli tatt inn i det hele tatt. I det private er det så dyrt at man må være rik for å kunne ha sjans (å bruke 30.000 på psykolog kan bli i dyreste laget for de fleste) pluss at man aldri helt vet om de vil konstruere problemer for å holde deg der. Du har rett i at det er dyrt å gå til privat psykolog. Jeg brukte 30.000 på psykologen det året jeg gikk der, men da nedprioriterte jeg shopping, ferier og dyre fornøyelser. Så da var det helt greit. God fysisk og psykisk helse er så viktig at det ikke har en pris. Da betaler jeg gjerne 30.000 for å investere i mitt psykiske velbehag (om jeg kan kalle det det), fordi det får jeg nytte av resten av livet. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten psykologen min. Jeg kunne sikkert ha brukt diverse medikamenter, men det gjorde jeg aldri. Endret 15. februar 2011 av Nøtteskall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #6 Del Skrevet 15. februar 2011 Sjekk på www.unity.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 18. februar 2011 #7 Del Skrevet 18. februar 2011 Skjønner godt at prosessen med å finne en psykolog er frustrende. For liste over psykologer med driftsavtale se: www.helse-sorost.no/pasient/avtale/avtalespesialister/Documents/Psykologer%20Oslo%20-%20alfabetisk%20telefonliste%202010.pdf Et tips kan være å skrive et kort brev om hvorfor du ønsker psykologbehandling og legge ved kopi av henvisning. Da slipper du hvertfall alle telefonene. Som du sier er det som regel venteliste. Men hvorfor ikke stå på en venteliste? I mellomtiden kan du ta timer hos privat psykolog (f.eks. www.psykologtjenesten.no) uten avtale. Når du får time hos en med avtale kan du vurdere å bytte. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 18. februar 2011 #8 Del Skrevet 18. februar 2011 Når jeg var student, gikk jeg til en psykolog som tok 400kr per time. Jeg fikk time ca 1-3 uker etter at jeg tok kontakt. Ikke vanskelig å få time i ettertid heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest belia Skrevet 18. februar 2011 #9 Del Skrevet 18. februar 2011 Bruk penger på privat terapi! Selv betaler jeg 900,- per time men gir gladelig avkall på andre ting så lenge jeg kjenner jeg har utbytte av det. Prøvde først å få tak i en med avtale men enten så svarte de ikke eller så hadde de inntakstopp. Kan være lurt å sjekke hva slags terapi du tror vil hjelpe også. For eksempel kan kognitiv terapi være et alternativ og dette er det definitivt ikke all psykologer som har peiling på. Jeg fant "min" psykolog på kognitiv.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå