AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #1 Del Skrevet 14. februar 2011 Hei, vet ikke om dette er riktig sted å "poste". Som "alle" vet så var det morsdag i går, og siden jeg ble mor for 6 mnd siden så forventet jeg at min mann skulle gratulere med meg morsdagen! Men den gang ei..Han ringte sin mor å gratulerte henne, men ikke til meg. Da jeg tok dette opp med han så sa han; du er vel ikke moren min, så jeg skal ikke si gratulerer til deg? Da sa jeg; forventer du at vår baby på 6 mnd skal si gratulerer da? Jeg forventet ikke gave (han er svært dårlig på sånne "ting"), men at han skulle si gratulerer forventet jeg. Jeg sa det til han flere ganger i går, hva jeg følte, men han bare "blåste det bort..".. Ok, dette er kanskje "teit" av meg å henge meg opp i, men ble irritert...Han "feirer" jo Valentins day med meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AskEmbla Skrevet 14. februar 2011 #2 Del Skrevet 14. februar 2011 Hmmm... Jeg synes absolutt han kunne gratulert deg med morsdagen fremfor å feire valentinsdagen jeg da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 14. februar 2011 #3 Del Skrevet 14. februar 2011 What?! Jeg hadde krevd kake og morsdags kort. I min familie kjøper pappa alltid kake og blomster til moren min fordi hun er moren til barna hans. Så drar han på besøk til sin mor i lag med broren sin som også har kone som har fått gratulasjon. Det er vel ikke bare barna som skal stå for gratulasjonen. Dårlig gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aelita Skrevet 14. februar 2011 #4 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg gratulerer gjerne mine nære venninner med morsdagen, og jeg skal love deg at her forventes det at en mann gratulerer moren til sitt barn altså.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady La-Laa Skrevet 14. februar 2011 #5 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Jeg hadde ikke brydd meg overhodet!! Du er da like mye mor, om du så ikke får et "gratulerer med dagen" For meg er morsdag/farsdag noe som er mer stas for barnas skyld enn foreldrene...(Når barna er gamle nok til å forstå vel og merke) Er stas for barna med kake og litt "ekstra" samt det og lage et fint kort / være med på å kjøpe blomster/gave.. Det å ha en "hemmelighet" for så å overraske og se at mamma/pappa blir kjempeglade er stort for ungene. Og det er den gleden barna får ved å gjøre dette, som gjør at jeg som mor blir glad, og ikke det at pappaen har stelt istand noe, eller sier gratulerer med dagen fordi det forventes Nei, da betyr det myyyyye mer for meg om han faktisk sier "takk for at du er en så god mor for barna mine" i hverdagen, eller gir meg en oppmerksomhet utenom de vanlige merkedagene (bursdag/morsdag/valentines osv) For da er det frivillig og jeg vet at det virkelig ligger en dypere tanke bak, og at det er ikke noe som er blitt gjort bare fordi alle andre gjør det. Endret 14. februar 2011 av Lady La-Laa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 14. februar 2011 #6 Del Skrevet 14. februar 2011 Vi har aldri brydd oss så voldsomt om slike dager i min familie, men det var vi barna som gratulerte mor og far på disse dagene. Vi fikk av og til hjelp når vi var små, enten mor hjalp til med å bake en kake, eller far ga oss penger til blomster, men like ofte var det hjemmelaget kort, frokost på sengen eller en selvplukket bukett villblomster. Som voksne feirer vi ikke lenger, siden vi ikke støtter kommersialiseringen av en slik dag, men personlig ser jeg på det som en dag for å hedre sin egen mor, ikke sin kjæreste eller kone. Forhåpentligvis vil han hjelpe barnet deres med å klippe til kort eller lignende når h*n vokser til litt, så har du i alle fall noe å se frem til der. Vi feirer alle forskjellig, og jeg synes ikke det er noe galt i at han fokuserer på sin egen mor denne dagen. Det er jo det som er hans tradisjon. Om han i tillegg feier Valentine's Day med deg synes jeg ikke du har stort å klage over. Det er vel uansett bedre at han først og fremst tenker på deg som en kjæreste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 14. februar 2011 #7 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg skjønner deg godt ts, selv om det er en dum ting "å henge seg opp i", som du sier. Kanskje han er en skikkelig "prinsipp-fyr" som i tillegg synes det ble teit å gratulere etter at du "etterlyste" det, og minst ble litt flau over å ikke ha tenkt på deg på morsdagen. (Samboeren min nektet en gang konsekvent å gratulere meg med bursdagen når klokken rundet midnatt og vi fortsatt var oppe, fordi dette var et prinsipp for han. "Man har fødselsdag fra morgenen av!" Tåpelig!) Jeg er vant med morsdagsfeiring hjemme hos mine foreldre, hvor det da er den andre av foreldrene mine (som ikke har mor/farsdag) som ordner ut litt ekstra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå