Gå til innhold

Mannfolk som gråter

Gjest tamtaam

Anbefalte innlegg

Gjest tamtaam

Er det bare jeg som har en kjæreste som ikke gråter?

Leser her inne om mannfok som gråter bare de krangler litt med dama osv..

KJæresten min er kanskje litt stereotypisk macho-moderne-mann? Men kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har vært borti menn som gråter, eller hørt noe om kjærester til andre gjøre det heller.. Kanskje vestlandske mannfolk ikke kan gråte? :klo:

Ikke ment som kritikk altså. bare lufter tanken litt.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest mann

Jeg gråter aldri, men får av og til noe rusk i øyet :)

:)

Rusk i øynene har jeg også fått.

Jeg kan også få en type allergisk reaksjon mot sterke følelser som gjør at jeg får rennende øyne og problem med å puste helt som vanlig.

Det som hjelper da er å si til noen fordomsfrie personer hva jeg reagerer allergisk mot. Når de tar det alvorlig går allergien over på bare få sekunder.Spesiellt hvis den personen er dama mi og hun hører etter uten å synes at jeg er teit.Da kan jeg bli frisk fra allergi i lange tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min får tårer i øynene, viser følelser når han blir rørt og lei seg. mye bedre det enn en mann som tror han er for kul til å vise følelser. :hjerte:

Endret av ekh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Applecore

Menn gråter, men det er jammen et sjeldent syn.

Jeg har aldri sett mannen min gråte, og har bare sett enkelte mannlige venner gjøre det ved noen ganske få tilfeller...

Men har ingenting imot at mannfolk våger å vise følelser og gråte en skvett når de har behov for det, tvert imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, får helt hetta av menn som gråter jeg da. Orker bare ikke å se på. Det blir liksom helt feil.

Kanskje p.g.a psykopat x-mann som "gråt" for å få medlidenhet... grøss og gru...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eks gråt en gang - det var når bestekameraten han døde. Og jeg har sett fetteren min gråte i begravelse. Og bestefar gråt i begravelsen til bestemor. Det tror jeg er de eneste gangene jeg har sett menn gråte. Hypotese: menn gråter bare i begravelse/når noen dør.

Men fy f*@&7, de få gangene jeg har sett menn gråte, da begynner jeg å gråte også. Det er sterkt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seriøst

Men herregud, er dere helt dumme her inne eller? Selvfølgelig gråter menn også, vi har stort de sammen følelsene som kvinner!

Eneste forskjellen er kanskje at menn har mere lett for å stenge følelsene inne og at det innimellom skal litt mere til for vi gråter,men dette tror jeg varierer en del;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke på over to år sammen med kjæresten min sett han grine. Syns han kunne vært bedre på å vise om han er lei seg eller noe slikt. Jeg griner ofte foran han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekte mannfolk er trygge nok på at de er ekte mannfolk til å kunne gråte. Menn har også følelser nemlig. Hva du foretrekker er jo en annen sak, men at menn som gråter nødvendigvis har sviktende psyke eller fysikk er ikke riktig.

Fint at ikke vi trenger å være kjærester da :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Å lære? Jeg tenner ikke på myke menn. Jeg vil ha en sterk mann. Både fysisk og psykisk.

Store sterke menn trenger også å gråte iblant.

Jeg tror at de mennene som er mest psykisk stabile og sterke er de som tillater seg å gråte av og til.

Menn som aldri klarer å gråte har det som regel ikke godt på innsiden.

Du skjønner vel at man ikke trenger å være myk og svak og sutrete bare fordi man viser at man er menneske av og til?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å lære? Jeg tenner ikke på myke menn. Jeg vil ha en sterk mann. Både fysisk og psykisk.

Vell, det er sterke menn som gråter... Det er de som tørr vise hvem de er! Trodde det kun var besteforeldre generasjonen som holdt på "menn gråter ikke"...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliane

Da Titanic gikk ned, hvem gikk ned og møtte sin skaper med verdighet? De som ledet kvinner og barn i livbåtene og tok tappert farvel, eller de som gråt hysterisk som små barn og var redde for å dø? Det er trist å se hvor få ekte menn som er igjen i vår moderne tid.

Heldigvis er min mann en sterk mann som aldri lar seg vippe av pinnen eller lar følelsene ta overhånd. Jeg vet at han alltid vil beskytte meg og gi sitt liv om nødvendig. Det er mye bedre enn blomsterbuketter og annet søtt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Da Titanic gikk ned, hvem gikk ned og møtte sin skaper med verdighet? De som ledet kvinner og barn i livbåtene og tok tappert farvel, eller de som gråt hysterisk som små barn og var redde for å dø? Det er trist å se hvor få ekte menn som er igjen i vår moderne tid.

Heldigvis er min mann en sterk mann som aldri lar seg vippe av pinnen eller lar følelsene ta overhånd. Jeg vet at han alltid vil beskytte meg og gi sitt liv om nødvendig. Det er mye bedre enn blomsterbuketter og annet søtt.

WOW, du har virkelig ikke skjønt det! :sjokkert:

Å gråte er ikke det samme som å bryte sammen psykisk!

For alt hva du vet så kan det hende mennene på Titanic felte noen tårer selv om de var aldri så modige.

Fint at du har en mann som kan beskytte deg, men det høres veldig enveis ut.

Han er den staute og sterke, mens du kan bryte sammen når du føler for det....?

Kommer du noensinne til å være sterk for ham om han skulle få det tungt, eller kommer du til å be ham ryke og reise om han skulle komme til å vise en og annen følelse på noe tidspunkt?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliane

WOW, du har virkelig ikke skjønt det! :sjokkert:

Å gråte er ikke det samme som å bryte sammen psykisk!

For alt hva du vet så kan det hende mennene på Titanic felte noen tårer selv om de var aldri så modige.

Fint at du har en mann som kan beskytte deg, men det høres veldig enveis ut.

Han er den staute og sterke, mens du kan bryte sammen når du føler for det....?

Kommer du noensinne til å være sterk for ham om han skulle få det tungt, eller kommer du til å be ham ryke og reise om han skulle komme til å vise en og annen følelse på noe tidspunkt?

Jeg liker japanske tradisjoner i slike forbindelser. Der de med verdighet avsluttet sine liv og fikk dø med æren i behold og med stor stolthet. Om min mann en dag ikke lenger skulle være i stand til å beskytte meg håper jeg at han har verdighet nok til å gå fra meg. Det vil være uverdig av han å påføre meg den skammen det er å måtte forlate sin mann.

Det er et privilegium for oss kvinner å kunne være svakere enn menn. Men vi trenger ikke bryte helt ammen. Vi har jo en plikt i å være verdige våre menns beskyttelse. Selv om det har hendt at jeg har grått, så har jeg gjort det så diskret som mulig for å ikke gjøre han flau på mine vegne.

Respekt og verdighet er verdier jeg ønsker å se få større plass i vår kultur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...