Gå til innhold

Er det slemt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det slemt å ikke ville ha jobb innen helse og omsorg. Jeg er nå student, men hver gang jeg trenger jobb sier alle jeg bør søke innen for helse og omsorg fordi der får de fleste jobb og det er godt betalt. Ja okay. Men jeg vil ikke jobbe på et pleiehjem. Jeg vil ikke ta vare på eldre mennesker eller mennesker som er psykisk utviklingshemmet.

Ikke misforstå. Jeg har ikke problem med eldre og sånn. Men jeg ønsker bare ikke en jobb som innebærer å måtte ta vare på andre mennesker.

Er det slemt? Jeg føler meg slem noen ganger. Og når folk spør meg hvorfor jeg ikke søker på slike jobber er jeg flau for å svare fordi jeg er redd for at folk skal tenke stygt om meg. Jeg er bare ikke en person som kan tenke meg å ta vare på andre mennesker. Hvorfor gjør det meg til slemmingen. Fortjener de ikke en person som faktisk vil ha jobben?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Jeg er sykepleier, men jeg vil heller ikke jobbe med eldre eller psykisk utviklingshemmede. Fordi jeg ikke interesserer meg nok, og vil derfor ikke gjøre en god nok jobb. Det er en ærlig sak, føler meg ikke slem av den grunn ;)

Skrevet

Alle er forskjellige, synes ikke du er slem, selv om jeg elsker å jobbe med psykisk utviklingshemmede :jepp:

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg har heller ikke lyst til å jobbe med eldre mennesker. Kanskje det hadde vært noe å jobbe med noe innen for psykisk helse, det kunne jeg kanskje tenkt meg. Men da må jeg i såfall bli helt ok selv først tror jeg...

Men man er da ikke slem fordi om man ikke vil jobbe med eldre mennesker eller " noe sånt" hvorfor skulle man vært det ? :P Alle kan uansett ikke jobbe innenfor det :P

Skrevet

Tar du ikke den jobb som blir tilbudt deg er du en latsabb og en unnasluntrer. Da fortjener du ikke å bo i et så godt land som Norge synes jeg! Alle må bidra.

Skrevet

Som andre sier her så er det en ærlig sak og ikke slemt. Litt trist kanskje, men ikke slemt.

Jeg har selv jobbet i noen år med eldre og da som aktivitør. For meg var det faktisk veldig givende på mange måter. Jeg var alltid interessert i hva slags liv de hadde hatt og dette var noe de fleste likte å snakke om. Tro det eller ei, men det var mange spennende og interessante livshistorier jeg fikk høre.

Eldre mennesker har levd et langt liv og det var sannelig ikke bare A4 liv jeg fikk høre om, på både godt og vondt.

Jeg lærte mye den tiden jeg jobbet der, tro meg. Ja til eldre mennesker. :)

Skrevet

Tar du ikke den jobb som blir tilbudt deg er du en latsabb og en unnasluntrer. Da fortjener du ikke å bo i et så godt land som Norge synes jeg! Alle må bidra.

Jeg er student. Jeg sluntrer ikke unna. Jeg har hatt flere jobber takk og betalt skatt til dette landet. Dessuten bor hos foreldrene mine sommerferien da jeg studerer i utlandet. Så du kan tre ned fra din høye hest og skrive noe fornuftig ellers er det ingen vits å svare på innlegget. Ikke tro at du er bedre enn andre bare fordi du har jobb. Det er ikke så greit å være arbeidsledig heller. :kjefte:

• Liker 5
Skrevet

Synes ikke det er slemmere enn at jeg f.eks ikke har lyst til å jobbe med barn...:) Kunne tenkt meg en jobb i helsevesenet, men ikke på barsel eller føden.

Jeg er derimot mer tiltrukket av akutten, kirurgi o.l. så jeg er vel slemmere, som "håper" noen skal bli alvorlig skadet! :fnise:

Ærlig sak å ha preferanser, bare man ikke ser ned på de som ønsker å jobbe med et annet felt!;)

• Liker 3
Skrevet

Vil nå tro det er mer slemt å frivillig sette seg sammen med mennesker en absolutt ikke ønsker å jobbe med.. :) Dårlig gjort både ovenfor en selv og de en jobber med.

Skrevet

Jeg er student. Jeg sluntrer ikke unna. Jeg har hatt flere jobber takk og betalt skatt til dette landet. Dessuten bor hos foreldrene mine sommerferien da jeg studerer i utlandet. Så du kan tre ned fra din høye hest og skrive noe fornuftig ellers er det ingen vits å svare på innlegget. Ikke tro at du er bedre enn andre bare fordi du har jobb. Det er ikke så greit å være arbeidsledig heller. :kjefte:

Som arbeidsledig får du alt servert på et fat. Sosialkontoret sponser deg med klær, vaskemaskin, tv, internett, telefon, hus, alt mulig. Jeg har til og med hørt om folk som har fått seg en splitter ny dress bare for å bruke i en begravelse og aldri igjen, av sosialkontoret. Så forstår ikke hva det er som ikke skulle være så greit med å være arbeidsledig? Du får en minimumspensjon når du blir eldre fordi du ikke har arbeidet som vanlig folk og gjort deg fortjent til noen pensjonspoeng, det er det eneste. Men ellers ser jeg jo folk som får i bøtter og spann av sosialkontoret.

Jeg hadde aldri klart meg som arbeidsledig, men det er fordi jeg trenger noe å gjøre, jeg trenger å føle at jeg bidrar med noe. Det er ikke alle som har god sosial samvittighet. Fler og fler ungdommer blir jo trygdet nå for tiden selv om de er arbeidsføre. Det er å stjele fra det sosiale fellesskapet mener jeg. Og da er det jo ikke rart at vi får dårlig råd her i landet.

Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt meg å jobbe med psykisk utviklingshemmede. Syns ikke jeg passer til det i det hele tatt. Og da hadde det blitt litt krise om jeg faktisk skulle ha jobbet med dem for da ville jeg gjort en veldig dårlig jobb. Folk som trenger pleie fortjener de beste menneskene, og det er nok av folk som tar slike jobber kun fordi det er lett å få jobb, og ikke fordi de bryr seg om pasientene/brukerne. Syns heller folk burde tenke som deg TS og styre unna slike jobber hvis de ikke er villig til å legge sjela si i jobben (noe man ikke klarer hvis man ikke har interesse for det).

Skrevet

Jeg synes egentlig det er mer slemt å jobbe med noe du ikke vil, spesielr når det kommer til pleing og service til andre. Jeg vil anta at man gjør en lant bedre jobb når man faktisk trives i jobben og når man vil gjøre jobbben.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Som arbeidsledig får du alt servert på et fat. Sosialkontoret sponser deg med klær, vaskemaskin, tv, internett, telefon, hus, alt mulig. Jeg har til og med hørt om folk som har fått seg en splitter ny dress bare for å bruke i en begravelse og aldri igjen, av sosialkontoret. Så forstår ikke hva det er som ikke skulle være så greit med å være arbeidsledig? Du får en minimumspensjon når du blir eldre fordi du ikke har arbeidet som vanlig folk og gjort deg fortjent til noen pensjonspoeng, det er det eneste. Men ellers ser jeg jo folk som får i bøtter og spann av sosialkontoret.

Jeg hadde aldri klart meg som arbeidsledig, men det er fordi jeg trenger noe å gjøre, jeg trenger å føle at jeg bidrar med noe. Det er ikke alle som har god sosial samvittighet. Fler og fler ungdommer blir jo trygdet nå for tiden selv om de er arbeidsføre. Det er å stjele fra det sosiale fellesskapet mener jeg. Og da er det jo ikke rart at vi får dårlig råd her i landet.

Du svarer jo på spørsmålet selv. Dette er noe de fleste føler,også de som er arbeidsledige. Tro ikke et sekund at du er den eneste som liker å bidra og å ha noe å gjøre. Selvfølgelig finnes det latsekker som bare ikke gidder, men du kan ikke dømme alle arbeidsledige på den måten.

TS: Jeg synes ikke det er slemt, jeg føler det på nøyaktig samme måte selv. Det er vel å be om bråk å si det, men jeg er arbeidsledig, mottar dagpenger og søker ikke på jobber som innebærer pleie av andre mennesker. Med den innstillingen jeg har til andre mennesker tror jeg ikke jeg ville vært med på å skape et bra miljø på arbeidsplassen i en slik jobb, så det er absolutt siste utvei for min del.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er helt greit å ha preferanser, men jeg synes ikke man kan være kresen når man er arbeidsledig og ikke får jobb. Jeg kan overhodet ikke tenke meg å jobbe på et sykehjem hvor jeg må stelle gamle mennesker, det er noe av det minst spennende og fristende jeg kan tenke meg å jobbe med. Derfor har jeg alltid søkt på andre stillinger, og har heldigvis fått noe annet som er etter mine preferanser. MEN, om det ikke hadde vært tilfelle, så hadde jeg tatt det jeg kunne få og heller søkt etter andre jobber mens jeg jobbet innenfor den jobben jeg kanskje ikke hadde likt noe særlig.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke slemt, men om du mottar dagpenger så bør man ta den jobben man får selv om det ikke er drømmejobben.

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Det er ikke slemt å unngå jobber en ikke passer til, men er man i en økonomisk knipe så må man av og til finne seg i å jobbe med noe en ikke liker fram til en finner noe annet. En har i alle fall ikke noen rett til å klage over dårlig råd hvis en nettopp har takket nei til en jobb som kunne motvirket en stram økonomisk situasjon.

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Det er ikke slemt, men om du mottar dagpenger så bør man ta den jobben man får selv om det ikke er drømmejobben.

Man ikke bare bør, men plikter faktisk å ta den jobben en blir tilbudt hvis en går på dagpenger. Ellers kan man bli fratatt dagpengene.

Skrevet

Man ikke bare bør, men plikter faktisk å ta den jobben en blir tilbudt hvis en går på dagpenger. Ellers kan man bli fratatt dagpengene.

Jeg vet, men noen sitter bare passivt å venter på drømmejobben likevel.

Skrevet

Overså du alle stedene hvor ts skriver at hun er student?

Ts lurer på om hun er slem som ikke vil jobbe innenfor omsorgsyrket. Ikke hva du mener om arbeidsledige.

For å svare ts: Nei, jeg synes ikke du er slem.

Skrevet

TS: Du er ikke slem, og alle har sine preferanser når det gjelder hvor man vil jobbe. Jeg kunne heller ikke tenke meg å jobbe med å ta meg av andre mennesker, uten at det gjør meg til et slemt menneske eller en latsabb av den grunn. Jeg tok jobber som lå enda lengre nede på rangstigen; jeg jobbet som renholder for å finansiere studiene. :gjeiper:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...