Gå til innhold

Spiralis

Spiralis

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut for å handle noe maling. Synd det er en regnværsdag. Ikke det at det regner så mye, men nok til at jeg ikke kan drøye tiden med å male. Tiden går mest med til å vente.... Skal skrive kontrakt og ta over båten kl. 17. Jeg finner vel på noe å bedrive tiden med... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var litt nervøst å legge til med større båt enn jeg er vant til i går, men jeg hadde en båtsmann med båtshake som kunne korrigere for mine feil med ukjent båt, ukjent motor og ukjent havn. I går var det regn. I dag er det sol og varme ..  og om få minutter blir det feriepils :)

Endret av Spiralis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig fornøyd med dette været :dry: Ikke at det er direkte skitvær eller at jeg ikke tåler en regndag eller to, men jeg hadde beregnet å enten male eller være ute i båt. Male går ikke og å sitte under kalesjen i regnvær er ikke det samme som solskinnstur det heller. Det skal lysne opp utover dagen så jeg får være optimist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: Grytidlig oppe. Skal kose kaffekopp lenge. Så skal jeg ut med båten, litt utpå dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en utrolig fin sommerdag i går. Startet tidlig med båttur og så hagekos. Det var mye solkrem i går, men det viser seg at noen flekker ikke var dekket. :dry:

I dag har det vært skikkelig varmt og fint, men bra med skyer. Riktig den dagen jeg har ventet på for å få malt en del ting, tilknyttet terrassen. Malt terrassetrappa og diverse dekkbord. Det ble litt varmt i genser og langbukser. Malerbuksa og malergenseen er snart så stiv av maling at de står av seg selv, i tillegg har de farger fra en mote som nåtiden ikke vil vedkjenne seg :) Fikk også unna noe små gjøremål innimellom strøkene. Det er slike dager det er skikkelig fint å ha cab. Farting fra byggvare til byggvare til biltema til matvarebutikk og pol blir skikkelig feriekos når taket er nede.

Det er to toppbord/vannbord som gjenstår. Jeg rekker forhåpentligvis det i morgen. Har lyst ut i båt i morgen, så det er mulig jeg kun tar et strøk, før jeg tar resten av dagen på sjøen. Får se hva omstendighetene tillater. 

Tenker jeg har gjort meg fortjent til et vinglass ganske så snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De går så fort de fine sommerdagene. I dag ble jeg ferdig å male og er klar for fisketur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt ekstra mye :kaffekopp: i dag. Jeg og ene bestissen tok alternativ santhansfeiring med dorging utover kvelden og natta. Det var utrolig fint. Kjempeflott solnedgang. Vi tøffet innover fjorden rett ut for land med fiskesnørene ute. Det var dottet med bål og små fester langs strendene. Fisk ble det også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var allerede over 20 grader da jeg sto opp. Har sløvet behagelig i hagen for å utnytte de siste timene før regnværet kommer. Nå har jeg akkurat kjent de første dråpene og flyttet inn under markisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på jobb etter litt fri. Det burde være stille og rolig, men jeg må nok bruke uka på å forberede en krevende sak. I ettermiddag har jeg testet et nyåpnet treningssenter mellom her og jobben. Bare 5 min å gå og splitter ny bygning. velutstyrt praktisk og renslig. Har meldt meg inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig middagsmat i magen. Har vært og trent på senteret tok bare noe småtteri å spise før jeg gikk dit. Var litt forsiktig siden det er noen av øvelsene som jeg ikke har hatt mulighet til med utstyret i heimen. Greit å ikke bli for støl i morgen.  

Tenkte litt på å klippe plenen, men tar det heller i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg :)

Jeg kjøpte et par esker med kandisert tamarind i en asiatisk matbutikk i går. Det er ikke så ofte jeg kjøper det for jeg får helt dilla. Jeg spiste en hel eske i går. Må begrense meg i dag... men lett er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: Formiddagskaffe på terrassen. Det var planen å komme oss ut i båt i går, men regnbygene kom og gikk. Usikkert vær i dag også så da blir det ikke noe båt denne helga. En av kjenningene er fra Island har organisert opplegg i kveld. Det blir sikkert artig, selv om jeg tror Frankrike vinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sol og terrasse....... og det er en hel uke til ferien. Det slo meg med full tyngde i dag. Jeg merker at sommerstillheten har sneket seg inn på jobben så det har blitt litt stille og kjedelig. Det gjør ikke de siste arbeidsdagene noe lettere. Klør i kroppen etter å sitte på et svaberg på Sørlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt kvelden på fisketur med ene kompisen. Vi dorga langsomt langs ukjente strender. Han fikk et par stykker og jeg ingen. Ikke så farlig. Jeg nøt sommerkvelden likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten etter å ha trent så det er deilig å ligge i strandstolen med mild kveldssol. Nesten vindstille og lun varme. Litt bekymret for at jeg sovner. Bare jeg våkner før kampen så er det greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen unger som har okkupert strandvolleybanen i parken og holder på å bygge sandslott. Jeg teller ned til ferie. Har vært og kjøpt en boks med vin til ferien, men jeg reiser ganske raskt til Sørlandet så den blir mest til jeg kommer tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du skal feriere her på vakre Sørlandet. :bolledeig:  Håper landsdelen viser seg fra sin beste side, og at du får fine dager her sør. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Den 8.7.2016 at 10.00, Sauen Shaun skrev:

Så koselig at du skal feriere her på vakre Sørlandet. :bolledeig:  Håper landsdelen viser seg fra sin beste side, og at du får fine dager her sør. :klemmer: 

Det ble en fin uke på en hytte på et svaberg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart på jobb ble ikke så himla ille. Trøtt selvfølgelig, men ellers helt ok.

Nå har jeg kjøpt den nye Harry Potter-boka og en pose snop, så da er resten av kvelden spikra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...