catwar Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #21 Del Skrevet 13. februar 2011 I utgangspunktet har ikke jeg heller noe forhold til morsdag/farsdag/valentinsdagen, men jeg ser dagene som en fordel likevel. Grunnen er at ofte når man har vært sammen i mange år, så kan det å sette pris på hverandre falle bort i alt stresset i hverdagen. Man glemmer det rett og slett. Ikke fordi man ikke bryr seg, men det blir bare ikke. Så slike dager som er "laget", er egentlig positivt for da blir man minnet på at man har noen som fortjener litt ekstra en dag. Nettopp!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizette Skrevet 13. februar 2011 #22 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Jeg er enig med samboeren din- morsdag er bare noe tull som er startet opp av handelsstanden for å melke forbrukerne for enda mer penger. Jeg har en kjæreste som er langt over gjennomsnittet romantisk, og jeg har faktisk måttet be han om å være så snill å IKKE ta helt av på valentine's day, morsdag osv. Jeg synes bare det blir tåpelig, og enda verre blir det når folk skal kringkaste "lykken" på Facebook. For meg er det langt viktigere at han gir meg oppmerksomhet og viser sin kjærlighet i hverdagene og gjennom hele året, ikke bare på utvalgte dager. Endret 13. februar 2011 av Lizette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catwar Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #23 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg er enig med samboeren din- morsdag er bare noe tull som er startet opp av handelsstanden for å melke forbrukerne for enda mer penger. Jeg har en kjæreste som er langt over gjennomsnittet romantisk, og jeg har faktisk måttet be han om å være så snill å IKKE ta helt av på valentine's day, morsdag osv. Jeg synes bare det blir tåpelig, og enda verre blir det når folk skal kringkaste "lykken" på Facebook. For meg er det langt viktigere at han gir meg oppmerksomhet og viser sin kjærlighet i hverdagene og gjennom hele året, ikke bare på utvalgte dager. http://nn.wikipedia.org/wiki/Morsdag Les her Tror ikke alle forstår her.. Samboeren min er ikke romantisk i det hele tatt, så når han på toppen av alt gir faen i slike dager (som er mitt siste håp for å bli satt LITTEGRANNE pris på ).. så blir jeg litt lei meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #24 Del Skrevet 13. februar 2011 Vel, da får du prate til han da. Eller dump han og finn en som du er mer fornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #25 Del Skrevet 13. februar 2011 Vel, da får du prate til han da. Eller dump han og finn en som du er mer fornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catwar Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #26 Del Skrevet 13. februar 2011 Vel, da får du prate til han da. Eller dump han og finn en som du er mer fornøyd med. Føler en anelse irritasjon her.. Men dumper han nok ikke pga det her, bare ville dele mine tanker om temaet. Om det var flere som hadde det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 13. februar 2011 #27 Del Skrevet 13. februar 2011 Føler en anelse irritasjon her.. Men dumper han nok ikke pga det her, bare ville dele mine tanker om temaet. Om det var flere som hadde det slik. Det er dessverre ofte slik på dette forumet, at man får en krass melding om å dumpe ham, når man egentlig bare vil lufte tanker og dele erfaringer. Enkelte evner ikke å se at det finnes en helhet. Alle har feil som andre ikke setter pris på, og det må være lov å dele erfaringer rundt dette. Kanskje har noen funnet en løsning på problemet, som andre også kan dra nytte av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 13. februar 2011 #28 Del Skrevet 13. februar 2011 Føler en anelse irritasjon her.. Men dumper han nok ikke pga det her, bare ville dele mine tanker om temaet. Om det var flere som hadde det slik. Mens jeg tolker det ikke som irritasjon, men som rett på sak. Det er greia med internett og mangel på kroppsspråk. Ikke ta deg nær av det Jeg er forsåvidt enig med personen og med det mener jeg at den som lager irritasjonen her er deg (i saken, ikke tråden). Om du velger å ta deg nær av det at din samboer ikke er romantisk, så velger du også å ha det leit. Om du heller velger å se andre ting han gjør for deg som kanskje ikke innebærer roser og champis og fokuserer på det, så vil du kanskje ikke ha det så leit. Min mann er heller absolutt IKKE romantisk. Men jeg ser at han tar seg av meg, han sørger for at jeg har det bra her vi bor, at vi har nok med penger (jeg er kronisk syk og kan ikke jobbe), han tenker på meg i dagliglivet. Det gjør meg glad. Så istedenfor å fokusere på det negative, så fokuserer jeg på det positive. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catwar Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #29 Del Skrevet 13. februar 2011 Mens jeg tolker det ikke som irritasjon, men som rett på sak. Det er greia med internett og mangel på kroppsspråk. Ikke ta deg nær av det Jeg er forsåvidt enig med personen og med det mener jeg at den som lager irritasjonen her er deg (i saken, ikke tråden). Om du velger å ta deg nær av det at din samboer ikke er romantisk, så velger du også å ha det leit. Om du heller velger å se andre ting han gjør for deg som kanskje ikke innebærer roser og champis og fokuserer på det, så vil du kanskje ikke ha det så leit. Min mann er heller absolutt IKKE romantisk. Men jeg ser at han tar seg av meg, han sørger for at jeg har det bra her vi bor, at vi har nok med penger (jeg er kronisk syk og kan ikke jobbe), han tenker på meg i dagliglivet. Det gjør meg glad. Så istedenfor å fokusere på det negative, så fokuserer jeg på det positive. Beklager virkelig om eg har framstått som supernegativ, det var ikke meningen. Jeg vil bare at han skal bry seg, og jeg har ingen andre å snakke med som kanskje forstår meg, så derfor skriver jeg her. Snakk med han! Jada, har gjort det.. men han er ikke snakkesalig om noe som har med følelser eller voksenliv å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mille Skrevet 13. februar 2011 #30 Del Skrevet 13. februar 2011 TS, Hvorfor kan ikke du lage morsdag med barna dine? Sette i gang og klippe og lime og lage fine kort sammen, slik at barna får anledning til å glede seg over at de lager noe fint til mammaen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 13. februar 2011 #31 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) skjønner at det kan være sårt med manglende oppmerksomhet på morsdag og bursdag når man er vant til at det markeres. Men husk at han igjen IKKE er vant til å markere det. Han gjør det ikke for å være ekkel med deg; "TS er så dårlig mor at hun ikke fortjener morsdagspresang". Og husk at dette bare er et par dager i året, og at han har en rekke gode egenskaper året rundt, blant annet at han er flink med husarbeide. (joda, burde være selvfølge, blablabla, men det er faktisk veldig mange menn som ikke er det) Er det viktig at han kjøper presang til morsdag? Eller kan det være fint å bare gi deg frokost på sengen? Det tjener jo ikke handelsstanden noe på. Mat må du jo ha uansett Men ikke hint. Si at markering av disse dagene er viktig for deg. Om han kan gjøre det for å glede deg? Endret 13. februar 2011 av Jade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catwar Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #32 Del Skrevet 14. februar 2011 skjønner at det kan være sårt med manglende oppmerksomhet på morsdag og bursdag når man er vant til at det markeres. Men husk at han igjen IKKE er vant til å markere det. Han gjør det ikke for å være ekkel med deg; "TS er så dårlig mor at hun ikke fortjener morsdagspresang". Og husk at dette bare er et par dager i året, og at han har en rekke gode egenskaper året rundt, blant annet at han er flink med husarbeide. (joda, burde være selvfølge, blablabla, men det er faktisk veldig mange menn som ikke er det) Er det viktig at han kjøper presang til morsdag? Eller kan det være fint å bare gi deg frokost på sengen? Det tjener jo ikke handelsstanden noe på. Mat må du jo ha uansett Men ikke hint. Si at markering av disse dagene er viktig for deg. Om han kan gjøre det for å glede deg? Nei, er ikke presangen som er viktig. Det er det å bli satt pris på engang i blandt. Frokost på sengen hadde vert helt ypperlig! Tror kanskje jeg bare må ta meg en prat med han.. Og jeg er sjeleglad for at han er flink med husarbeid, for jeg vet at det ikke er alle menn som er det. Nettopp fordi det forventes av kvinnen i huset.. Men vi deler husarbeid ganske likt oss i mellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleblomst Skrevet 14. februar 2011 #33 Del Skrevet 14. februar 2011 TS, Hvorfor kan ikke du lage morsdag med barna dine? Sette i gang og klippe og lime og lage fine kort sammen, slik at barna får anledning til å glede seg over at de lager noe fint til mammaen sin. Dette syntes jeg var en veldig god ide, tenk så koselig! Mannen din føler kanskje at det du kaller "å bli satt pris på" er unaturlig for ham å gjennomføre, han har nok et helt annet syn på hva det vil si "å sette pris på". For ham ligger det gjerne omtanke i det å gjøre rent, lage vanlige måltider eller dra på jobben og tjene noen ekstra kroner for familien. I tillegg er det ikke sikkert at han engang får med seg dine hint, noen må enkelt og greit ha ting i klartekst. Jeg har måtte akseptere at min mann ikke tar hint, og det er mye lettere å si ting rett ut en å gå rundt grøten og så være furten etterpå. Hva med å for eksempel si til ham at på bursdagen din har du veldig lyst på et morgenkyss og en kopp kaffe på sengen, og så legge til at dette er ment som et hint, dette gjerne etterfulgt av en liten latter. Det er ikke alltid like lett å forstå hva andre ønsker seg, og spesielt når man ikke har evnen til å lese mellom linjene. Og jeg kan godt forstå at mannen din synes det er vanskelig å møte deg på midtveien når du ikke engang forteller ham hvilken vei du vil han skal gå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 14. februar 2011 #34 Del Skrevet 14. februar 2011 Sambo (og meg) har lang tradisjon på å ignorere mors, fars og valentinesdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bettyboop28 Skrevet 14. februar 2011 #35 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg blir litt lei meg når eg ser på alle statusoppdateringene på Facebook. Det er så mange som gratulerer alle mødre med morsdagen osv. Samboeren min gir blanke faen. Han mener at morsdag vart oppfunnet av handelstanden for å tene mer penger. Noe som ikke er sant, siden det vart oppfunnet av en lærer som ville hedre mor si. Men sånn er det med alt. Når vi har jubileum, ikke et ord. Valentines, ikke så veldig nøye for meg.. men syns det er litt koselig. .. men bursdager? Er det for mye å be om oppmerksomhet på bursdagen sin?? Nå framstår jeg kanskje veldig arrogant og selvopptatt, men vi jenter liker å bli satt pris på! Sier ikke at han skal kjøpe dyre smykker og ringer osv, men bare en liten fin oppmerksomhet? Jeg synes morsdag og farsdag er en kjempefin tradisjon for å hedre foreldrene i huset litt ekstra. Foreldre gjør så utrolig mye som blir tatt for gitt. Noen tanker rundt dette? Det jeg mener er at det er en ting å glemme valentines (noe som bare er tull igrunn siden det overhode ikke er en norsk høytid), morsdag, farsdag og navnedager o.l, Men bursdager. Å glemme kjærestens bursdag den er ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 14. februar 2011 #36 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg blir litt lei meg når eg ser på alle statusoppdateringene på Facebook. Det er så mange som gratulerer alle mødre med morsdagen osv. Samboeren min gir blanke faen. Han mener at morsdag vart oppfunnet av handelstanden for å tene mer penger. Noe som ikke er sant, siden det vart oppfunnet av en lærer som ville hedre mor si. Men sånn er det med alt. Når vi har jubileum, ikke et ord. Valentines, ikke så veldig nøye for meg.. men syns det er litt koselig. .. men bursdager? Er det for mye å be om oppmerksomhet på bursdagen sin?? Nå framstår jeg kanskje veldig arrogant og selvopptatt, men vi jenter liker å bli satt pris på! Sier ikke at han skal kjøpe dyre smykker og ringer osv, men bare en liten fin oppmerksomhet? Jeg synes morsdag og farsdag er en kjempefin tradisjon for å hedre foreldrene i huset litt ekstra. Foreldre gjør så utrolig mye som blir tatt for gitt. Noen tanker rundt dette? Jeg synes det en partner bør huske på den andre parten på dens bursdag. Enten med en liten, eller med en stor oppmerksomhet. Valentine synes jeg er mest stas de første par årene av et forhold. Hvis man har økonomi for dette er det jo ingenting i veien for å ta litt ekstra i heller. Morsdag og farsdag synes jeg er dager som bør feires. Egentlig liker jeg alle gode grunner for å feire en hvilken som helst dag litt ekstra. Vi har ikke så god økonomi, og lønninga kommer i morgen. Dvs dagen etter valentine. Jeg har ikke noe å klage på når det gjelder mannen min sånn sett, men det er jo stas å ha en dag fri som bleieskiftarbeider, eller hvis man ikke har oppvaskmaskin kan jo den andre parten ta oppvasken frivillig for å glede den andre i stedet for å kjøpe noe.. Kjipt at menn av og til skal være så treige. Har du fortalt ham hvordan du har det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. februar 2011 #37 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg synes ikke morsdag er tull, men jeg blir overrasket over hvor mange som forventer noe fra mannen/samboeren sin. Du er da ikke moren hans? Frokost på sengen, gave, kake e.l. fra barna er koselig, men jeg synes det er bare rart med de som får noe fra mannen. Dessuten er det jo også slik at folk har ulike tradisjoner i forhold til feiring av slike dager. Kanskje har han og familien hans aldri brydd seg om mors-/farsdag, Valentines osv. Det er jo ikke nødvendigvis bare dine tradisjoner og forventninger som skal føres videre og oppfylles. Det beste er å snakke med ham, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest regine Skrevet 14. februar 2011 #38 Del Skrevet 14. februar 2011 Det jeg lurer på er om han setter pris på at du gjør noe ut av hans "dager"? Eller er det greit at det og forbigås i stillhet? Har nemlig inntrykk av at en del av de (menn) som stadig glemmer konas dag/felles jubileum el, likevel blir snydens fornærma hvis de ikke blir gjort stas på på "sine" dager..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorFarsDag Skrevet 14. februar 2011 #39 Del Skrevet 14. februar 2011 Noen tanker rundt dette? Morsdag, farsdag, halloween og valentine. Fire dager av handelstanden, for handelsstanden og uten noen betydning eller innhold å ta vare på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 14. februar 2011 #40 Del Skrevet 14. februar 2011 Det kommer jo an på hva du gjør utav det selv. Blås i handelsstanden, og velg SELV hvilke tradisjoner du vil innføre. Men bli enig med partneren. Ellers blir disse dagene bare elendighet :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå