AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #61 Skrevet 20. februar 2011 Dette navnet har alltid fascinert meg. Ordene flyter liksom ikke bløtt og nett over tunga akkurat.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #62 Skrevet 20. februar 2011 Hehe, det kommer nok veldig an på hvor man er fra. Rotevatn er såvidt jeg er bekjent i nærheten av Volda. Det blir ikke knotete i det hele tatt for meg ihvertfall, og jeg er fra samme området
Fanta Exotic Skrevet 20. februar 2011 #63 Skrevet 20. februar 2011 En kompis av eksen til søstra mi heter Hansen-Jensen til etternavn.. Så er det jo fantastis å heter Jens Pikenes
juliane Skrevet 20. februar 2011 #64 Skrevet 20. februar 2011 Så er det jo fantastis å heter Jens Pikenes Det er et artistnavn.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #65 Skrevet 21. februar 2011 Var et sted jeg leste om en mann som het per full, han giftet seg med en dame fra et østblokkland og hun het drita vers. Veit ikke om det er sant altså men sykt festlig hvordan de skulle ha løst det om det hadde vært sant. Drita full eller Per vers Anyways så kan jeg nevne navnet Sikle. Det er ikke heldig syntes jeg, særlig ikke når han jeg vet om som heter det Sikler som bare pokker, selv i voksen alder.
Munchlax Skrevet 21. februar 2011 #67 Skrevet 21. februar 2011 Så navnet Holøs for en stund tilbake. Synes ikke det var direkte vakkert. Navnet ble heller ikke stort vakrere når jeg først leste det som Hårløs heller.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #68 Skrevet 21. februar 2011 Var et sted jeg leste om en mann som het per full, han giftet seg med en dame fra et østblokkland og hun het drita vers. Veit ikke om det er sant altså men sykt festlig hvordan de skulle ha løst det om det hadde vært sant. Drita full eller Per vers Vitsesidene i Se og Hør er sjelden basert på historier fra virkeligheten. I likhet med resten av bladet, forsåvidt. 1
Gjest Eurodice Skrevet 21. februar 2011 #69 Skrevet 21. februar 2011 PERSON ANGREP!!!!! Er dette et navn? Eller er det å forstå slik at at en eller annen person har angrepet noen? 1
Dunkel Skrevet 21. februar 2011 #70 Skrevet 21. februar 2011 Vet om noen som heter Franzen Hansen haha. Ellers så er jeg ganske lei av disse VELDIG normale etternavnene som Pedersen osv.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #71 Skrevet 21. februar 2011 Stålem og Dåsvann har kontor ved siden av hverandre i en av landets kommuner !
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #72 Skrevet 21. februar 2011 Stålem og Dåsvann har kontor ved siden av hverandre i en av landets kommuner ! Jadda.
Gjest Violently Happy Skrevet 21. februar 2011 #73 Skrevet 21. februar 2011 (endret) Hansen, Jensen, Karlsen, Nilsen, Kristensen, osv. Teite dumme fantasiløse navn. Hvorfor det? Navnet er et patronymikon og betyr «Hans' sønn» (sønn av Hans). Andre skrivemåter inkluderer Hanssen og Hanssøn. De du skrev opp er altså sønn av Jens, Karl, Nils, Kristen etc. Er dette et navn? Eller er det å forstå slik at at en eller annen person har angrepet noen? Jeg går utifra at personen som sier personangrep vil si noe slikt som at det ikke er lov til å legge ut spesielle etternavn på denne måten da det er en personopplysning. Faktisk er det vel slik at det ikke er lov til å legge ut noen etternavn da det er en personopplysning. Sorry. <.< Endret 21. februar 2011 av Violently Happy
Gjest Eurodice Skrevet 21. februar 2011 #74 Skrevet 21. februar 2011 Jeg går utifra at personen som sier personangrep vil si noe slikt som at det ikke er lov til å legge ut spesielle etternavn på denne måten da det er en personopplysning. Faktisk er det vel slik at det ikke er lov til å legge ut noen etternavn i det hele tatt da det er en personopplysning. Jeg forstod hva som var ment. Mitt poeng var at det ikke skulle være orddeling. Det stod: Person angrep!!! Derfor mitt noe impertinente tilsvar .
Gjest Violently Happy Skrevet 21. februar 2011 #75 Skrevet 21. februar 2011 Jeg forstod hva som var ment. Mitt poeng var at det ikke skulle være orddeling. Det stod: Person angrep!!! Derfor mitt noe impertinente tilsvar .
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #76 Skrevet 21. februar 2011 PERSON ANGREP!!!!! MANGLENDE BRUK AV INNESTEMMEN!!!
Gjest Violently Happy Skrevet 21. februar 2011 #77 Skrevet 21. februar 2011 (endret) MANGLENDE BRUK AV INNESTEMMEN!!! Argh! Øynene mine. ;P Endret 21. februar 2011 av Violently Happy
Elizia Skrevet 21. februar 2011 #78 Skrevet 21. februar 2011 (endret) Hansen, Jensen o.l fantasiløse navn?? Man velger da ikke akkurat etternavnet sitt Men: jeg synes at Njård Røv er et ganske spesielt navn da. Synd også Meltvedt-Kleppa, Sølve Grotmol, Gregoriusdatter-Rotevant er morsomme navn. Har også møtt mennesker som har hett Kuk, Drita, Rama, Påske og Bygballe Endret 21. februar 2011 av Elizia
Perelandra Skrevet 22. februar 2011 #79 Skrevet 22. februar 2011 På en kjent norsk radiostasjon er det en som heter Ekle til etternavn. Navnet uttales imidlertid som ek-le, med trykk på ek. Tipper det kommer av treet eik som også uttales ek. Jeg vet også om en gullsmed som heter Homstvedt til etternavn.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #80 Skrevet 22. februar 2011 Syltelabbseter kan vel sies å være et snodig etternavn...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå