Gjest Jay Skrevet 12. februar 2011 #22 Skrevet 12. februar 2011 Sædberg var det første jeg tenkte på. Blir flau bare av tanken...
Fanta Exotic Skrevet 13. februar 2011 #24 Skrevet 13. februar 2011 Guttorm, Morten, Planke, Langballe, Bolme, Lima
Buljo Skrevet 13. februar 2011 #25 Skrevet 13. februar 2011 (endret) Slettet. Endret 14. februar 2011 av FrideFisk
fruBeist Skrevet 13. februar 2011 #26 Skrevet 13. februar 2011 (endret) Selv har jeg et -sennavn. Kanskje ikke det aller vanligste, men det er fortsatt over 11.000 med navnet i Norge. Kona sitt etternavn er det bare litt over 200 som har. Da vi gifta oss kombinerte vi disse med bindestrek. Hennes til slutt. For noen år siden ekspedert ejeg en kunde på jobb, og måtte ha navnet hans. Jeg fikk ikke med meg hva han sa, og måtte spørre opp igjen 2 ganger. Jeg ble litt flau da jeg endelig hørte det, kunden må ha trodd jeg stussa på navnet, og ikke at jeg ikke hørte hva han sa. Han sa han het Nisse. I følge ssb er det max 3 som har Nisse som etternavn... Sitat og kommentar til sitat fjernet. Kråkesaks, moderator. Endret 14. februar 2011 av Kråkesaks 1
Gjest Raindrops Skrevet 13. februar 2011 #27 Skrevet 13. februar 2011 Jeg vet om en familie herfra som heter Bergsbak, problemet er at her (vet ikke om dette også gjelder andre steder) sier man gjerne bæsj-something isteden for bergs-something. Så de ender opp med å hete bæsjbak. Samme med Bergsøya som alle bare kaller får bæsjøya.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. februar 2011 #28 Skrevet 13. februar 2011 Kjenner flere som heter "ballestad" til etternavn, det er ikke nødvendigvis heldig. Da jeg jobbet med kundeservice over telefon snakket jeg med innmari mange med morsomme/rare etternavn. Men jeg husker ikke noen av dem nå lengre. :/
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #29 Skrevet 13. februar 2011 (endret) Selv har jeg et -sennavn. Kanskje ikke det aller vanligste, men det er fortsatt over 11.000 med navnet i Norge. Kona sitt etternavn er det bare litt over 200 som har. Da vi gifta oss kombinerte vi disse med bindestrek. Hennes til slutt. For noen år siden ekspedert ejeg en kunde på jobb, og måtte ha navnet hans. Jeg fikk ikke med meg hva han sa, og måtte spørre opp igjen 2 ganger. Jeg ble litt flau da jeg endelig hørte det, kunden må ha trodd jeg stussa på navnet, og ikke at jeg ikke hørte hva han sa. Han sa han het Nisse. I følge ssb er det max 3 som har Nisse som etternavn... Nissen er et ganske vanlig etternavn. Sitatet er endret. Kråkesaks, moderator. Endret 14. februar 2011 av Kråkesaks
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #30 Skrevet 13. februar 2011 Ormberget. Grøss. Hadde jeg hett noe med Orm i hadde jeg bytta navn. Knotten er heller ikke et veldig lekkert etternavn.
kirstiJ Skrevet 13. februar 2011 #31 Skrevet 13. februar 2011 Synes det er mange eternavn som er mindre heldige ja, men er jo ikke så lett å få gjort noe med da... Der jeg kommer fra var det noen som hette Dusterud, og sønnen deres var svært prematur og derfor tilbakestående. De byttet etternavn til morens en stund ut på barenskolen, men tror ikke de som plaget guttungen glemte hva de hadde hett... :S Ellers kjenner jeg noen som heter Kåten til etternavn, ikke veldig heldig det heller..
Edie Skrevet 13. februar 2011 #32 Skrevet 13. februar 2011 Tanta mi hadde tidligere to kollegaer som het henholdsvis Kaaten og Mentzen.. Fornavn som etternavn er også merkelig (om ikke alltid stygt); Odd, Magne, Hilde Hvertfall hvis foreldre kaller ungen Magne Magne...
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #33 Skrevet 13. februar 2011 Hadde en i klassen som hette Berre til etternavn.. Vri det til dialekten vår og det ble "bærre", noe som er "bare" på bokmål. Si han hette Fredrik Berre. Når klassen hadde opprop, sa lærerne etternavn først og fornavnet etterpå. Berre Fredrik - bare fredrik.. Ingen heldig kombinasjon det heller..
sajk Skrevet 13. februar 2011 #34 Skrevet 13. februar 2011 (endret) Litt OT men for skalle er ikke så veldig stygt men han jeg kjenner heter Tom til fornavn altså: TOM SKALLE You go parents! Endret 13. februar 2011 av sajk 4
Envy Skrevet 13. februar 2011 #35 Skrevet 13. februar 2011 Haha, det minner meg om en jeg kjente som het Hansen Johansen til etternavn, de foreldrene var så greie at de ga han mellomnavnet Jo i tillegg, så ble det Jo Hansen Johansen :gjeiper: 3
agenda Skrevet 13. februar 2011 #36 Skrevet 13. februar 2011 Så en dame på nyhetene i dag som het Vennevold. Ikke at det var så lite pent, men jeg lo litt jeg
PepsiMax Skrevet 13. februar 2011 #37 Skrevet 13. februar 2011 Mange av navnene som nevnes her er det da vel ingen som har??
Gjest Eurodice Skrevet 13. februar 2011 #38 Skrevet 13. februar 2011 (endret) Gressløs og Gatevold Her hvor jeg bor er det en gartner som heter Gressløs . Jeg kjenner en dame som heter Skrikerud til etternavn. Stortingsrepresentanter fra "oppi dalom" har også morsomme etternavn, Hanekamhaug, Blodstrupmoen. Så har vi Vår Staude, da . Endret 13. februar 2011 av Belladonna
Buljo Skrevet 13. februar 2011 #39 Skrevet 13. februar 2011 (endret) SVELE er iallefall et etternavn! Ser jo ofte han B( r)ent Svele på tv når det er snakk om håndball Edit: kom ®, tok bort den. Endret 13. februar 2011 av FrideFisk
Kråkesaks Skrevet 14. februar 2011 #40 Skrevet 14. februar 2011 Tråden er ryddet for identifiserende innlegg. Kråkesaks, moderator.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå