Personlig12 Skrevet 11. februar 2011 #1 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Ja jeg vet det, man må jobbe. Men det er vel lov å ta seg fri i helgene vel? Har ikke vært sammen så lenge, og det irriterer meg allerede. Noen andre "jobbeenker" der ute som har det likedan? Er det mulig å leve slik, eller blir man bare frustrert? hehe Å godt å få klage litt Endret 11. februar 2011 av Personlig12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #2 Del Skrevet 11. februar 2011 Er det virkelig så unormalt å jobbe i helgen? Er vel nærmest et krav i veldig mange jobber... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest j23 Skrevet 11. februar 2011 #3 Del Skrevet 11. februar 2011 en mann med god jobb og status? hva klager du etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 11. februar 2011 #4 Del Skrevet 11. februar 2011 Dette er nok veldig individuelt. Selv vet jeg at jeg ikke hadde taklet deg, men har også ei venninne som ikke har kommet til å hatt noe problem med det. Du må nok finne ut av dette selv, men at du irriterer deg allerede er nok dessverre ikke et bra utgangspunkt. Enten må du nok lære deg å leve med det eller finne deg en annen mann som ikke har helgejobb. Han kan du nok ikke endre, og å starte forholdet med å tenke at du kanskje kan endre han, vil nok ikke funke. (Ikke at du sa du ville det, men du skjønner) Vil anbefale deg å finne ut hva du kan tollere og hva som er ok og som vil funke for deg Kanskje kan jo dette bli positivt på deg, bruk tiden på venner osv. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #5 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg jobber også i helgen, men tror ikke samboer sturer av den grunn. Han tar seg av datteren min og takler dette ganske bra. Jobber forresten hver 3. helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 11. februar 2011 Nei for det første er det ikke unormalt å jobbe i helgene, og for det andre så ja, god mann, god jobb, ja takk. Det er vel bare litt uvant og du føler at det blir du som maser om å treffes hele tiden. Med god blanding av å ha en bad dag også da :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 11. februar 2011 #7 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Jeg har jobbet en periode i fengsel, og vet veldig godt at advokatene er innom klientene sine sent og tidlig, og klientene ringer advokaten sent og tidlig (de renner tilogmed ned dørene på 1. juledag! ). En advokat har en jobb uten arbeidstid, han/hun må rett og slett bare stille opp. En advokat som ikke tar seg tid til klientene sine blir fort upopulær og taper konkurransen om å få klienter. ingen klienter, ingen penger. Tror nok du bare må venne deg til tanken. Advokater jobber mye, sånn er det. Ingen vits i å mase på han om det heller, skal han velge deg over klientene mister han levebrødet, om man skal sette det litt på spissen. Har selv en samboer som jobber mye, denne uken har han hatt et prosjekt på jobben, så han har kun vært hjemm for å sove. Vi har ikke spist en eneste middag sammen siden forrige uke, ingen sex, ingenting. Jeg må egentlig bare godta at han er opptatt med jobb en periode nå, men så er det jo jobben hans som setter mat på bordet her også. Vi burde egentlig anse oss som heldige som har menn som står på og ikke er late sofagriser Snu det til noe positivt og se frem imot de stundene dere har sammen, gjør ekstra stas på det Endret 11. februar 2011 av Envy 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pauline Skrevet 11. februar 2011 #8 Del Skrevet 11. februar 2011 Er selv gift med en mann som er vekke på jobb 2 av 5 helger. Det fungerer helt fint. Er mange jobber der det forventes at en står på også i helga, det gjelder til en viss grad også for min jobb. Det viktigste etter mitt syn, er at en bruker den tida man har sammen på en positiv måte. Da har de fleste nok tid. Det er massevis av eksempel på folk som har (for) mye tid sammen, og bruker den til krangling og kjefting. Men det er klart, dette må du finne ut av selv, men jeg synes de som sier de ikke ville klart det er en smule smålige. Skaff dere et liv, og la mannen jobbe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #9 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg giftet meg med en lege...og han giftet seg med en sykepleier.... Vi begge jobber helger, helligdager, netter osv.... Og av og til så møtes vi knappest nok i døren! Sånn er det bare! Og vi har og barn, så hverdagen kan være et puslespill...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg har jobbet en periode i fengsel, og vet veldig godt at advokatene er innom klientene sine sent og tidlig, og klientene ringer advokaten sent og tidlig (de renner tilogmed ned dørene på 1. juledag! ). En advokat har en jobb uten arbeidstid, han/hun må rett og slett bare stille opp. En advokat som ikke tar seg tid til klientene sine blir fort upopulær og taper konkurransen om å få klienter. ingen klienter, ingen penger. Tror nok du bare må venne deg til tanken. Advokater jobber mye, sånn er det. Ingen vits i å mase på han om det heller, skal han velge deg over klientene mister han levebrødet, om man skal sette det litt på spissen. Har selv en samboer som jobber mye, denne uken har han hatt et prosjekt på jobben, så han har kun vært hjemm for å sove. Vi har ikke spist en eneste middag sammen siden forrige uke, ingen sex, ingenting. Jeg må egentlig bare godta at han er opptatt med jobb en periode nå, men så er det jo jobben hans som setter mat på bordet her også. Vi burde egentlig anse oss som heldige som har menn som står på og ikke er late sofagriser Snu det til noe positivt og se frem imot de stundene dere har sammen, gjør ekstra stas på det Helt sant, takk for oppvekkeren. Må bare få presisere at jeg overhodet ikke maser på han altså. Får nesten heller litt vondt av han når han er så sliten og ikke orker noe. Jeg skal nok finne ut av det, og heller finne på andre ting i helgene. Blir så liten tid i ukene når vi jobber en del begge to, men sjønner vel egentlig at dette er "livet",. Jeg har vært single ALT for lenge ser jeg hehe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 11. februar 2011 Er selv gift med en mann som er vekke på jobb 2 av 5 helger. Det fungerer helt fint. Er mange jobber der det forventes at en står på også i helga, det gjelder til en viss grad også for min jobb. Det viktigste etter mitt syn, er at en bruker den tida man har sammen på en positiv måte. Da har de fleste nok tid. Det er massevis av eksempel på folk som har (for) mye tid sammen, og bruker den til krangling og kjefting. Men det er klart, dette må du finne ut av selv, men jeg synes de som sier de ikke ville klart det er en smule smålige. Skaff dere et liv, og la mannen jobbe! Uten tvil skal jeg klare det, bare et lite hjertesukk en fredags kveld Jeg uner han all suksess i verden, og det vet jeg han gjør med meg og min jobb også. Jeg klarer bare ikke å sette meg ned i helgene å jobbe. Jeg skal blir flinkere å ta vare på tiden vi faktisk er sammen, og det er veldig sant som du sier, det kan bli for mye også. Av og til er ting litt vanskelig i begynnelsen. Men takker og bukker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
budeia_89 Skrevet 11. februar 2011 #12 Del Skrevet 11. februar 2011 Om han jobber hver helg skjønner jeg deg godt.. er ikke så kult å være den som sitter igjen hjemme.. veit åssen den er! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runekki Skrevet 11. februar 2011 #13 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) . Endret 26. februar 2011 av runekki 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 11. februar 2011 #14 Del Skrevet 11. februar 2011 Verden består ikke bare av 8-16 mandag til fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 11. februar 2011 #15 Del Skrevet 11. februar 2011 Ja, kjedelig med jobbemenn, men man kan venne seg til det. Nå prøver mannen min å ha mest mulig fri i helger, og heller jobbe lenger på hverdager om det er mye å gjøre. Men i perioder blir det både sene hverdagskvelder og helger. Det var veldig irriterende i starten, men man finner måter å leve med det på. Jeg har blitt vant til å lage mine egne rutiner og sysselsette meg selv (nå er jeg også en som trives med en del alenetid). Samtidig er vi opptatt å ha kvalitetstid sammen når vi da har fritid sammen. Og så er det fint at selv om jeg gjør mer husarbeid i mannens hektiske jobbeperioder, slenger han ikke beina på bordet når han først kommer hjem. Nå har vel han mer energi enn de fleste, så jeg er nok heldig sånn sett. For min del blir det også noe utholdelig ved at vi ser dette som en midlertidig løsning. Planen er at han skal jobbe mindre når vi forhåpentligvis får barn etter hvert, enten ved at han skifter jobb eller at han får mindre ansvar. Det er i grunnen fordelen med å ha en mann som har vokst opp med en far som har jobbet mye, noe som har gjort ham bevisst på å ønske seg mye tid med fremtidige barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #16 Del Skrevet 11. februar 2011 Advokater er et av yrkene der man virkelig kan jobbe 24h og 7 dager. Slike liberale yrker er litt forræderske siden man har problemstillingene i hodet, og man "jobber med hodet". Da er det svært vanskelig å bare klare "legge fra seg jobben" i det man kommer hjem. Har selv vært arbeidsnarkoman med helt ville arbeidsperioder, så bare tverrsnudde jeg - solgte alle firmaer og ville begynne leve istedenfor. Økonomisk sett hadde jeg muligheten til det også - aldri mere behøve jobbe i mitt liv. Men det er ikke lett å "ikke gjøre noe" mhp fagfelter osv, men nå har jeg litt andre mål enn å "bare tjene penger" som før. Når man står i dusjen, setter seg ned et øyeblikk - så kan "jobb" dukke opp i tankene igjen. Også er det slik at når man får kroppen til å slappe av, skal sovne inn - så er det mindre "omkringliggende støy" og da kan litt "klarsyn" dukke opp i problemstillinger som man har hatt i underbevisstheten gjennom dagen. Ikke alltid så lett med slike yrker ... Se en innsiktsfull artikkel om John Christian Elden og hvordan han opplevde det ... http://www.dagbladet.no/a/12528619/ Er man litt overachiever og har hang til arbeidsnarkomani eller ofrer mye for karriere, jobb, kolleger - da ofrer man også mye personlig. Det trengs en balanse, og det er noe man må innse selv. Det beste er å være bevisst "farene" gjennom andres tilsvarende erfaringer - slik at man vet om fallgruvene som man helst vil unngå. Man vil gjerne ha suksess, men risikoen er noe man må håndtere gjennom bedre balanse og harmoni - for man lever ikke fullt gjennom bare jobben. Selv kunne jeg umulig vært i forhold på den tiden jeg jobbet som mest - opptil 5200 timer fakturert på et år, og over 520-550t i 3 mnd på rad osv. Satt opptil 84t i strekk før verdenslansering etc. Litt vilt når jeg ser tilbake på det, men hadde et tilbakefall for et par år siden med 580t en mai-måned, men det er ikke akkurat sunt. Kolleger varsler ofte fra at de synes man jobber for mye, og det kan kjære gjøre også - men man må oppfatte det selv også, før helsen sier stopp og man bare sitter der. Cheers! -runekki ;-) Takk for du delte det med "oss". Jeg mener det er veldig viktig å tenke på helsa ift til jobb. Å nå er jeg en liten sonn helsefreak som faktisk henter han på jobb innimellom for å ta han med på en liten luftetur. Det er ikke bra å sitte foran en pc skjerm 14 timer til dagen. Jeg ringte han en mandags morgen når jeg skulle på jobb, klokken var 07:00. Jeg sa god morgen, han ble kjempe overrasket, da hadde han sotte hele natta å jobbet uten å ha kontroll på hva klokka faktisk var. Det er litt skremmende, og i tråd med det du forteller her og den linken så syns jeg det er viktig å ta det på alvor. Glad for deg at du har funnet en livstil du trivs med. Jeg skal og vil på ingen måte forhindre han i å jobbe, men jeg vet hvordan han blir når han har seg en uke med 16*7. Jeg tenker egentlig helst på han, og litt på meg hehe. MEN kun fordi jeg vil ha han frisk og at han skal ha et ok liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katana Skrevet 11. februar 2011 #17 Del Skrevet 11. februar 2011 Alt blir en vane, men det er klart det kan være litt vanskelig når man jobber mye helger og helligdager for øvrig. Det verste er hvis begge jobber slik, og man knapt ser hverandre. Det gjelder å finne løsninger som fungerer greit, og å akseptere at slik er det (i alle fall i perioder), i stedet for å stadig irritere seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 11. februar 2011 #18 Del Skrevet 11. februar 2011 Her er det motsatt. Jeg jobber ALLTID i helgene, og ofte jobber jeg 15 timer om dagen og er borte til langt på natt. Jeg er en arbeidsnarkoman! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 11. februar 2011 Her er det motsatt. Jeg jobber ALLTID i helgene, og ofte jobber jeg 15 timer om dagen og er borte til langt på natt. Jeg er en arbeidsnarkoman! :-) Hvordan fikser du det da med venner, mann, trening ol? Du må ta vare på deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 11. februar 2011 #20 Del Skrevet 11. februar 2011 Kjæresten min har en jobb med turnus-ordning og er borte store deler av tiden. Det har fungert de siste 3 årene uten problem Det er fordi at jeg er en veldig opptatt person når han er borte også. Det at jeg holder meg opptatt er veldig viktig sånn at jeg ikke sitter hjemme å sturer alene. Når han er hjemme tilbringer vi så mye tid sammen som mulig og vi gjør alltid noe koselig sammen! Det er litt av trikset, å faktisk utnytte tiden å ikke krangle eller være sure på hverandre, da blir det bra Kan DU leve med en person som jobber mye? Det vet ikke jeg. Jeg vet bare at det er mulig, i visse situasjoner og forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå