Gå til innhold

Foreldresamtale hos dagmamma?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå er jeg dagmamma. Har vært fast for ene barnet i 14 dager. Nå ymter foreldrene frampå om foreldresamtale???? Er det vanlig? Hun sier hun ikke får nok info om hva vi "gjør" hver dag ved henting. Hun spør da heller ikke. De andre foreldrene spør og da forteller jeg og. Disse foreldrene virker så travle hele tida. Må hente en unge i SFO når ungen er henta hos meg.

Så jeg vil liksom ikke "plage " dem unødig når de har det travelt.

Virker også som de ikke er fornøyd med at vi ikke kommer oss ut hver dag. Passer bare ettåringer. Så det passer ikke alltid med soving , utgåing og andre aktiviteter. Tiden strekker ikke til. Vet at så små unger ikke er ute hver dag i barnehager heller. De sover jo ute i vogn. så det er ikke noe jeg stresser med. Hun spurte tilogmed en dag det var snestorm ute :roll:

Jeg prioterer kos med ungene.

Er det jeg som er dårlig dagmamma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mattahara

nei jeg syntes da ikke det...

Jeg har sønnen min i en fam barnehage...

Et lite tips som hun bruker er en fredags hilsen der skriver hun kort for hver dag om hva de har gjort.

Noe jeg setter stor pris på...

Hun sier også uppfprdret om hvor lenge han har sovet og om det har skjedd noe spess...

Men forelsresamtale med så små?? du er vel bare en vanlig dagmamma?? er det vanlig at de har det da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja jeg er vanlig dagmamma. Forteller alltid hvor lenge ungen har sovet. Og forteller også om han har sagt eller gjort noe morsomt.

Skjønner ikke helt hva hun mener hva vi gjør? Vi gjør som vi pleier hver dag. De leker, ser i bøker alene, vi leser i bøker sammen, synger masse, tegner eller maler. Dette gjør vi jo hver dag. Så skal jeg liksom ramse opp dette hver dag?

Får en litt dårlig følelse av disse foreldrene. Synes de virker utakknemlige. De måtte tilgomed ha kontrakten med hjem å diskutere den. Enda det er en helt normal kontrakt. Om de ikke er fornøyde med hvordan jeg har det synes jeg de bare kan si opp plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dagmamma til begge mine to barn. Syns ikke du virker som en dårlig en, derfor har du sikkert heller ingenting å skjule....! La dem få en foreldresamtale om de ønsker det. De er sikkert bare litt "overstressa"... ! Du gjør nok en flott jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også dette er litt stressede foreldre, som trenger "komprimert" informasjon, fordi de ikke har tid til å ta inn litt av gangen.

Bare sett opp en dag da vel, og si at dere kan ha en halvtime der du først forteller om hva dere gjør generelt, og så kan de komme med spørsmål.

Og om de har ønsker du ikke kan oppfylle, sier du det, så får de finne en annen dagmamma (eller være sammen med barnet sitt selv) om de vil ha spesialløsninger.

Dette er nok ingen kritikk til deg - bare en vanlig væremåte for dem i deres liv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg ville nok også reagere dersom 1-åringen min ikke fikk komme ut hver dag,- uten at jeg dermed tror du er noen dårlig dagmamma, da.

Da ser jeg selvfølgelig bort fra de dagene med ekstremt vær. Snø eller regn generelt har aldri skadet noen, tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...