Gå til innhold

Respektløs venninne

Bella123

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som sier jeg er hennes beste venninne og det er jo veldig godt å vite at jeg har henne. Men venninnen min kan finne på å ringe sent og i utide. Jeg har tatt telefonen når hun ringer de gangene sent på kvelden. Siste gangen spurte jeg hvorfor hun ringer så sent på kvelden. Så satt hun bare å snakket om seg selv. Jeg har barn selv og er mye opptatt hjemme med et prosjekt jeg holder på med, samtidig jeg ofte har søvnproblemer om nettene. Mye å tenke på.

Syns selv hun kan virke veldig selvopptatt og når hun ringer forteller hun mest om seg selv og om ungen hun bærer. Om hvem som er forelsket i henne. Jeg får nesten aldri komme til ordet når hun setter i gang praten gjennom røret. Jeg blir ganske ør i hodet av å høre på henne til tider. Hun vil samtidig jeg skal bli gudmor til hennes barn når den blir født. Og jeg vil nødig såre henne og si at jeg ikke orker å høre på henne. Grunnen til dette er at hun hadde støttet meg da jeg hadde det tøft, men er mange år siden dette skjedde. Orker ikke å gå i detaljer hva dette dreide seg om. Men uansett jeg vet ikke hva jeg skal si til henne. Kan ikke bare lukke ørene for henne heller. Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Latt være å ta telefonen etter eit visst klokkeslett og satt mobil på lydløs. Om ho snakker mye om seg sjøl, brøte inn og bytta emne over til noe annet - gang på gang. Evt så hadde eg tatt det opp med ho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hermine

Har ei venninne som sier jeg er hennes beste venninne og det er jo veldig godt å vite at jeg har henne. Men venninnen min kan finne på å ringe sent og i utide. Jeg har tatt telefonen når hun ringer de gangene sent på kvelden. Siste gangen spurte jeg hvorfor hun ringer så sent på kvelden. Så satt hun bare å snakket om seg selv. Jeg har barn selv og er mye opptatt hjemme med et prosjekt jeg holder på med, samtidig jeg ofte har søvnproblemer om nettene. Mye å tenke på.

Syns selv hun kan virke veldig selvopptatt og når hun ringer forteller hun mest om seg selv og om ungen hun bærer. Om hvem som er forelsket i henne. Jeg får nesten aldri komme til ordet når hun setter i gang praten gjennom røret. Jeg blir ganske ør i hodet av å høre på henne til tider. Hun vil samtidig jeg skal bli gudmor til hennes barn når den blir født. Og jeg vil nødig såre henne og si at jeg ikke orker å høre på henne. Grunnen til dette er at hun hadde støttet meg da jeg hadde det tøft, men er mange år siden dette skjedde. Orker ikke å gå i detaljer hva dette dreide seg om. Men uansett jeg vet ikke hva jeg skal si til henne. Kan ikke bare lukke ørene for henne heller. Hva ville dere ha gjort?

[/q

Så ring henne selv på tidspunkt som passer DEG da, og prat om det du ønsker. Må signere en annen her. Du høres ut som du ikke orker stort. Pass deg så du ikke ender uten venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Så slitsomt... Jeg aner ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort. Jeg er alt for snill og høflig til å avbryte eller være "bestemt" sånn sett.

Har en venninne som er veldig selvsentrert og som har sosiale antenner som aldri utviklet seg... Hun er typen til å snakke om mat, når du sier "min bestemor døde i dag morges". Det er helt utrolig hvordan noen mennesker bare ikke "ser" eller "forstår" signaler :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la vær å ta telefonen/sett på lydløs. Svar kun når det passer deg. Er det noe hun MÅ formidle, kan hun vel sende en sms.

Har lignende venninner selv, det er slitsomt, men jeg har blitt mye flinkere til å la være å ofre meg selv hele tiden. Nå tar jeg kun tlf når det passer MEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo. Selvsagt orker jeg mye. Men å høre på dette gang på gang, orker jeg ikke. Jeg trener mye og. Jeg jogger ca 4 ganger i uken. Så vil ikke høre jeg er uten energi. Jeg har hjulpet henne en del ganger med div ting i tillegg.

Men jeg skal bli flinkere til å la være å ta tlf når tidspunktet ikke passer. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...