Gå til innhold

Ble oppringt av sjefens kone

Gjest reggie

Anbefalte innlegg

Hei.

Er en jente på 24 år, begynte i høst i drømmejobben. Iallefall fram til nå. siden jeg er ny så liker jeg jo å stå på, og var på en messe i utlandet for jobben i helgen. Sendte ett "referat" til sjefen sånn i 7 tiden på lørdagskvelden, han hadde sagt han ville ha det.

Fikk ikke noe svar, men en litt rar melding på søndagne. Bare flott, vi tar resten når du er tilbake. Kom hjem fra reisen i dag, og var bare en kjapp tur innom jobben. Sjefen min snakket ikke til meg, men tenkte han bare var stressa.

I kveld ringte kona hans og lurte på om vi hadde ett forhold, eventuelt om jeg la meg etter han?? Jeg bare what da f***. Han er sikkert 30 år eldre en meg, og jeg har ALDRI tenkt på han på den måten og har da aldri følt at han har tenkt sånn på meg heller. Sa bare at jeg ikke ante hva hun snakket om , og da sa hun at hun hadde sett at jeg hadde sendt han en melding sent på lørdagskvelden?? Jeg sa at ja, jeg hadde sendt ett referat fra messen i 7 tiden, men hun påstod meldingen hadde kommet kvart på 12??? Da sa jeg at det skjønte jeg ikke, men at da måtte det være tull med sms fra utlandet. Så kjeftet hun litt, sa jeg burde passe meg og la på. Skjønte ingen ting, og ett par timer senere ringte sjefen meg. Han var også ganske rar. Fortalte at meldingen hadde kommet sent, at han og kona hadde kranglet tidligere på kvelden den dagen og at hun da hadde sett at det kom en medling fra meg og konkludert med at vi hadde ett forhold. Han beklaget at hun hadde ringt meg, og sa bare at jeg kunne ta fri ett par dager...

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre, jeg mener stoler folk så lite på hverandre. De er gift og har barn og jeg har samboer. Kjenner jeg gruer meg til å gå på jobb på mandag og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Elsker jo jobben min og har jo bare villet stå på for å gjøre en god jobb... Men nå vet jeg ikke, sitte å sipper som en dritt unge og føler meg helt teit. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Ånei så kjipt :tristbla: Veldig trist for deg at andre folks uenigheter skal ødelegge for deg. Skjønner deg om du gruer for å dra på jobb nå, men du er jo ikke skyldig i denne saken. Du er bare et offer. Så du burde kunne dra på jobb med hodet hevet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av. Sjefen din vet akkurat hva du meldte han. Du leverte nøyaktig det han hadde bestilt. At sms-trafikken var dårlig var ikke din feil.

Han har ei sjalu kone som elsker han. Det er temmelig slitsomt, men også litt godt. Det er hans problem. Og sjefskona sitt problem.

Gå på jobben du, og vær fornøyd med at du gjorde det du skulle.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei så kjipt :tristbla: Veldig trist for deg at andre folks uenigheter skal ødelegge for deg. Skjønner deg om du gruer for å dra på jobb nå, men du er jo ikke skyldig i denne saken. Du er bare et offer. Så du burde kunne dra på jobb med hodet hevet.

[Helt enig,dra på jobb med hodet hevet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke DU som skal føle deg teit i denne situasjonen. Jeg hadde vært utrolig flau hadde min livspartner ringt til en på jobbe/en kollega/en av mine ansatte og anklaget oss for å ha et forhold!

Endret av HenLu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt. Forhåpentligvis føler hun seg veldig dum etter hvert når/hvis hun forstår at SMSen var jobbrelatert. Forhåpentligvis for du også en beklagelse fra henne.

Ikke la dette gå utover jobben din! Bare gjør som de over meg sier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HUff - vond sammenblandig av jobb og privatliv - og du skal ikke føle noen skyld her. Han har en sjalu kone - og da leter hun kanskje etter alle tegn på at han har vært utro. Hva de sliter med seg imellom er ikke ditt problem.

Men - du kan jo i fremtiden være nøye på at du ikke sender sjefen jobb sms utenfor arbeidstid - og ikke i helgene. Og den avtalen kan du jo lage med sjefen ikke sant?

Gå på jobben, gled deg over jobben og fortsett å gjøre en god jobb. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av. Sjefen din vet akkurat hva du meldte han. Du leverte nøyaktig det han hadde bestilt. At sms-trafikken var dårlig var ikke din feil.

Han har ei sjalu kone som elsker han. Det er temmelig slitsomt, men også litt godt. Det er hans problem. Og sjefskona sitt problem.

Gå på jobben du, og vær fornøyd med at du gjorde det du skulle.

HELT enig! Du kan bare slappe av. Klart det var en ubehagelig og rar episode, men du har ikke gjort noe galt, og det vet sjefen din også. La det gå, og smil litt av det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier jo aldri å kontakte sjefen min i helgen, isåfall så sender jeg bare jobbmail jeg regner med at han leser på mandagen. Han hadde bedt meg gi rapport om hvordan det gikk ol og siden jeg ikke hadde tilgang på mail akkurat da så tenkte jeg det var greit å sende SMS. Vi bruker generelt SMS endel i fimaet til å gi hverandre beskjeder. Og jeg sendte melding kl. 7 da jeg var ferdig på messen og før jeg skulle ut med kunder. Men den ble tydeligvis ikke levert før flere timer senere. Og jeg er vant til at SMS leser man når man har tid, altså at det ikke er så forstyrrende som å ringe. Men jeg skal aldri snakke med han etter kl 4 igjen. Føler bare det er så uretferdig og dumt. Og kona til sjefen er kjempegod veninne med hun i resepsjonen og hun ene på regnskap. Sikker på at jeg blir fulgt med argus øyne nå. Er sikkelig mannsdominert på jobben, jeg er den eneste jenta som ikke jobber på regnskap eller sentralbord/resepsjon. Og har liksom stått på ekstra for å bevise at jeg takler jobben, men nå kommer jeg jo til å tenke på alt jeg sier og gjør. Kjenner bare jeg er sikkelig sint og har lyst til å snakke med sjefen men vet jeg bare feiger ut. Sitter å ser på annonser på finn, samtidig så har jeg jo likt jobben min helt frem til nå. OG jeg har jo virkelig ikke gjort noe galt. Dritt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren!!

Er du organisert? I tilfelle hadde jeg bedt om en samtale med klubbrepresentanten din, og fortalt hva som har skjedd, og hvordan du opplever det. Ikke for noen annen grunn enn at noen skal være orientert. Hva om kona begynner å presse sjefen din og kreve at du skal vekk. Det kan være lurt å ha sagt fra til noen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du kun gjort som du fikk beskjed om. Du har ingenting å bekymre deg for :)

Ja det kan selvsagt bli fort prat på arbeidsplassen, men spørs om sjefskona tørr å spre slike rykter.

Det kan vel tenkes at sjefen din ga deg fri fordi han selv var for flau til å møte deg..

Ville gått på jobb og latt som ingenting overfor dine medarbeidere, slik vil du fremstå som seriøs. Det verste en kan gjøre i en slik situasjon er å eskalere hendelsen ved å prate om det til medarbeidere. Om du føler at noe er usagt med din sjef ville jeg tatt en kort prat med ham slik at du kan gå videre og fokusere på jobben :)

Teit at en slik personlig greie skal gå utover deg som bare forsøker å gjøre en god jobb! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viste han ikke henne hva som sto i meldingen da? Eller inneholdt den taushetsbelagt informasjon (eller-hva-det-nå-heter)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Nå skriver du ingenting om hvilke ord (og eventuelle symboler/forkortelser) du benyttet i denne meldingen. Kvinner har jo som kjent en lei tendens til å overtolke, overanalysere og tillegge utsagn meninger de slett ikke hadde i utgangspunktet så jeg tipper du har vært utsatt for en av den sorten. Det eksisterer forøvrig mengder av tråder her inne om akkurat det. At en kollega/underordnet har brukt tegnet * :) * f.eks. har jo avstedkommet alskens ville spekulasjoner når dette tolkes av brukere her inne. Synes sjefen din, basert på din versjon, takler denne glippen (det er jo knapt mer enn det) på en svært lite proffesjonell og fornuftig måte. Han er sannsynligvis gift med et hysterisk, eiesykt eksemplar som, på toppen av alt, kontakter deg med æreskjelling og injurierende påstander, også fordi meldinga kom nærmere midnatt, som var helt utenfor din kontroll. Du bør vurdere å forfølge akkurat den synes jeg, sånn oppfører man seg bare ikke.

Er du beintøff i trynet så ringer du på hjemme hos dem og ber om en samtale for å renske lufta, få oppklart noen åpenbare, men for deg uforståelige, misforståelser og bli ferdig med dette.

Men - før dommen felles: Kunne vært interessant om du kunne referert litt mer konkret av hva du eksakt skrev, om du brukte symboler osv....

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kan jo faktisk tenkes at det er grunn til at sjefskona var mistenksom i utgangspunktet? Hvem vet om han er utro med noen andre. Din sms kom nok bare på feil sted til feil tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var en helt nøytral sms, oppsummerte dagen, hvordan det hadde gått med kundene og hva konkurrentene gjorde. Ingen smilefjes, klemmer eller noe. Jeg aner ærligtalt ikke hvordan forholder er til hans kone. Han har trappet veldig ned på reisevirksomheten, legger seg tidlig på samlinger og jeg har inntrykk av at han er sammen med familien når han ikke jobber. Men for alt jeg vet så har han ett harem av damer, men tviler på det da...

Er ikke organisert på noen måte, vi har ett verneombud men det er selvfølgelig besteveninna til kona... Tror ikke jeg er tøff nok til å ta det opp. Rart, i jobbsammenheng er jeg tøff som bare der, men når det gjelder meg så blir jeg feig. Vil bare hjemme meg under dyna. Vurderer å sende sjefen en Mail i morgen når jeg har fordøyd det litt, sånn at jeg kan tenke igjennom hva jeg vil si. Takk for støtten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker vel som at sjefen var veldig flau, samtidig som han taklet situasjonen ganske bra ved å ringe deg og beklage. Han har antakeligvis snakket godt ut med kona si, og vil bare at du ikke skal grue deg så fælt til mandagen igjen at han heller gir deg noen dager fri.

Foreløpig synes jeg virkelig ikke denne situasjonen er så ille. Du har oppført deg riktig, sjefen har ikke gjort noe galt utenom å ha en sjalu kone, og forhåpentligvis har de ordnet opp.

Det kan såklart være at kona er helt koko og kommer til å ringe deg flere ganger, men det vet du ikke ennå. Foreløpig synes jeg du skal stresse ned og håpe at kona ikke deler ubegrunnede mistanker til venninnene sine, og at det ikke blir noen sånne situasjoner igjen.

Hvis det skjer igjen, da kan du utbrodere mer i denne tråden. Men jeg ser ingen grunn til at folk skal gi masse råd som ikke er relevante før noe mer har skjedd, eller opphause situasjonen. Du var uheldig, sjefen var uheldig. Jeg krysser fingrene for at arbeidsdagen din kan bli som normal igjen!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du syns dette var ekkelt, hadde heller ikke følt meg særlig høy i hatten på jobb etter dette. Det er likevel ikke din feil, meldingen kom ikke fram når du sendte den og han hadde bedt om oppdatering. Det er ikke noe du hadde gjort. Som en annen foreslo over her kunne du jo bedt om å ta en ordentlig prat med sjefen og kona, spesielt om lignende hendelser oppstår i fremtiden. Du har absolutt ikke gjort noe galt, her er det snakk om en sjalu kone som sannsynligvis var veldig opprørt etter krangelen med sjefen din tidligere på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...