Gå til innhold

Kjæresten min stoler ikke på meg!

Gjest Anon

Anbefalte innlegg

Hei!:)

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg deler leilighet med kjæresten min som jeg har vært sammen med i et år. Vi har det stort sett fint, men det er en ting jeg er redd vil ødelegge alt. Han stoler nemlig ikke på meg og jeg forstår ikke hvorfor. Han er den tredje personen jeg har ligget med noen gang, og også den tredje personen jeg har vært sammen med. Jeg har aldri rota med noen på fest, og jeg har heller aldri kyssa noen andre gutter annet enn de to jeg var sammen med før han. Jeg vil påstå at jeg er rimelig "uskyldig" i forhold til de fleste andre. Han derimot, har hatt en haug med one night stands før han traff meg. Men jeg stoler helt 100% på han. Jeg lar han dra ut med kompiser alene på byen ganske ofte, og sover helt greit uten å bekymre meg noe særlig. Jeg har ikke dratt ut på byen uten han så lenge vi har vært sammen. Men nå er jeg blitt invitert på en bursdagsfest til en i klassen. Det er i Oslo, og jeg er nødt til å overnatte hos en venninne for å ikke måtte dra hjem før tolv (siste toget osv). Dette har han store problemer med å takle. Han sier jeg får dra, men det er på en sånn måte at jeg føler meg skikkelig dritt. Han blir på en måte fornærma, og sier rett ut at han ikke stoler på meg. Og at det ikke er hans feil. Når jeg spør han hva jeg har gjort for at han ikke skal stole på meg, mener han at jeg har løyet til han om småting, som for eksempel at det ikke har vært skole den dagen, og at jeg blir hjemme, når egentlig det har vært skole. Det har skjedd EN gang…Og da var det fordi jeg hadde jobba/gått på skole 24/7 og var så sliten at jeg fikk et sammenbrudd. Og jeg orka rett og slett ikke at han skulle få meg til å få dårlig samvittighet fordi jeg ble hjemme. Jeg sa også (i samme uka) til jobben at jeg var syk en gang jeg ikke var det (første egenmeldingen på et helt år.) fordi jeg var sliten. Disse episodene mener han er grunnen til at han ikke kan stole på meg. Jeg ville ALDRI vært utro mot kjæresten min men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at han skal tro på meg. Det er ganske slitsomt å ikke kunne dra til en veninne uten at jeg får tusen og en spørsmål når jeg kommer hjem igjen om hva jeg EGENTLIG har bedrevet. Er så sliten av dette!

Noen råd?

(Jente, 21)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn som han høres ut, så var min umiddelbare tanke at han er utro og livredd for at du skal gjøre det samme mot ham. Jeg hadde aldri vært sammen med en kjæreste som ikke stolte på meg. Da er grunnlaget for å være kjærester borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som han høres ut, så var min umiddelbare tanke at han er utro og livredd for at du skal gjøre det samme mot ham.

Det er absolutt en mulighet ja.

Men hvis han er en veldig sjalu type - så vil han sikkert lete etter alt som kan bekrefte at du ikke er til å stole på - uansett hva det gjelder, bare han kan få tatt deg i å lyve. Effektiv måte å ta kontroll over et annet menneske på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som selv har vært utro, er også de som er mest paranoide mhp utroskap. Ikke dermed sagt at han har vært utro i dette forholdet. Det kan også være at han har vært uheldig og opplevd å bli bedratt mye, eller vært med damer som har bedratt partneren sin.

Uansett er det et helvete med noen som er sykelig sjalu, og jeg skyr de som pesten ... hehe.

De må jobbe med seg selv mye, og det er ikke lett. Sjansen er at det ikke går over av seg selv så lett, og at det tar lang tid. Derfor holder jeg meg langt unna slike veldig sjalu eller anklagende - det tar for lang tid og er et helvete mens det står på.

Har selv vært sjalu én gang for rundt 3 år siden og reagert på det, men tok en skikkelig gjennomgang med meg selv i etterkant og har aldri vært det siden. Sjalusi er en motbydelig og ekkel følelse, spesielt siden jeg har sånn motstand mot sterk sjalusi.

Cheers!

-runekki

;-)

Men også en helt naturlig følelse om du har en som gjør deg usikker. Sitter på sjekkesider, ikke kommer hjem om natta osv. Er ikke alle som er til å stole på og noen ganger er denne sjalusien helt reell! Men ekkel følelse.. ja absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stolte ikke på xen min, og det hadde ingenting med at jeg har vært utro. Jeg har aldri vært utro, og han var den eneste personen jeg hadde lyst på. Er blind når jeg er forelsket. Ser absolutt ikke på andre. På min side handlet det om at jeg hadde blitt bedratt før. Har han andre grunner enn at du har løyet om småting? Hvis ikke ville jeg revurdert hele forholdet. Virker utrolig slitsom å ha det slik at du ikke kan dra på en fest uten at han skal stille spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må ta en alvorsprat med gutten din, og fortelle han at du har store problemer med å trives under hans sjalusi, og ikke minst manglende tillit. Du ha jo mindre tillit enn en fotballtrener i nedrykksstrid!

Si at han må ta dette på alvor, og jobbe med saken. Blir han sint, så sier du at du reiser hjem til mamma, og at han kan ringe deg når han blir blid, og også har begynt å ta tak i problemene sine.

Gidder han ikke jobbe med sin sjalusi, så mangler han det som trengs av selvinnsikt, og kraft, for å fortjene deg.

Til Runekki. Jeg leste at du hadde taklet din egen sjalusi! Om du forteller om det , så er det utrolig interessant, fordi jeg har inntrykk av at dette er problemer som få klarer å håndtere.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...