Gå til innhold

Masteroppgave-tråden

Pingting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å nei?? Hva skriver du om?

Jeg skal la veileder gå igjennom min oppgave i månedsskiftet.. Er livredd for at hun skal finne mye «nytt» eller at mye må endres.. Oppgaven skal leveres rett etter 17 mai.. 

Beundrer virkelig at du jobber fullt i tillegg. Jeg er alene med tre små og har ikke kapasitet til å stå i full jobb. Derfor skal det nå bli J**** godt å bli ferdig med dette utdannings-opplegget mitt, og komme seg ut i jobb. Opplever derimot at det ikke er «bare bare» å stå i jobbsøkingsprosess heller. Trodde det skulle være enkelt å komme seg inn i barnehage/skole, men nei.. Er vel mange søkere til de type stillingene.

Anonymkode: 64600...693

Jeg skriver en samfunnsvitenskapelig oppgave. Jeg er ikke alene med barna da, det hadde ikke gått. Står stor respekt av å balansere både studier og eneansvar for barn! 

Jeg klarte faktisk å finne en inngang i dag, så nå er jeg i hvert fall i gang. Så får vi se da, om jeg kommer i mål.. levere gjør jeg uansett. Så får man bare krysse fingrene for at jeg består! 

Har i utgangspunktet ikke igjen flere veiledninger, men veileder satte selv opp en ny veiledning så da har jeg en deadline søndag neste helg. Da MÅ analyse og drøfting være ferdig. 

Anonymkode: 9663f...6e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg skriver en samfunnsvitenskapelig oppgave. Jeg er ikke alene med barna da, det hadde ikke gått. Står stor respekt av å balansere både studier og eneansvar for barn! 

Jeg klarte faktisk å finne en inngang i dag, så nå er jeg i hvert fall i gang. Så får vi se da, om jeg kommer i mål.. levere gjør jeg uansett. Så får man bare krysse fingrene for at jeg består! 

Har i utgangspunktet ikke igjen flere veiledninger, men veileder satte selv opp en ny veiledning så da har jeg en deadline søndag neste helg. Da MÅ analyse og drøfting være ferdig. 

Takk for det.

Blir spennende! Det skal nok mye til å ikke bestå, så det gjør du nok. Tenker det samme som deg. Jeg gjør mitt beste, og mer kan jeg ikke gjøre..

Jeg har et par avsnitt av teorien igjen, også gjenstår endel drøfting, men det syns jeg er minste problemet i grunn. Aldri følt meg mindre lei av å skrive 🤣

Lykke til med innlevering når den tid kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk for det.

Blir spennende! Det skal nok mye til å ikke bestå, så det gjør du nok. Tenker det samme som deg. Jeg gjør mitt beste, og mer kan jeg ikke gjøre..

Jeg har et par avsnitt av teorien igjen, også gjenstår endel drøfting, men det syns jeg er minste problemet i grunn. Aldri følt meg mindre lei av å skrive 🤣

Lykke til med innlevering når den tid kommer!

Lei av å skrive ja.. Jeg liker jo i utgangspunktet ikke å skrive. Særlig ikke mye og langt. Så dette er regelrett tortur.. 

Lykke til du også! Her er det ny dag og nye muligheter for nederlag.. 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 9.06):

Hvordan går det med dere? Siste veiledning gikk ikke bra og jeg må omskrive store deler av oppgaven. Det i seg selv er en ting, men jeg klarer bare ikke forstå hva veileder egentlig ønsker at jeg skal gjøre. For meg ga oppgaven mening slik den var, å presentere stoffet på den måten han ønsker er helt uforståelig for meg. Og jeg vet at jeg selvsagt ikke MÅ gjøre det veileder sier, men han var såpass tydelig i tilbakemeldingen om at det var virkelig noe som burde gjøres.. 

Før påske hadde jeg en plan, en retning. Nå føler jeg meg helt lost og har en måned til innlevering og mye som gjenstår. Dette i kombinasjon med full jobb, og ansvar for små barn virker helt uoverkommelig.. 

Ånei! Klem til deg :klem3: Ser du har skrevet at noe løsnet siden dette, men forstår det er frustrerende når du virkelig ikke forstår hva vedkommende mener. Kan det hende noe har blitt misforstått? 

Jeg sendte inn min "ferdige" oppgave for noen dager siden, og er i gang med å finlese, pirke på referanser, fjerne gjentakelser og tilføye mest mulig. Er kjempenervøs for det som trolig blir den siste tilbakemeldingen, og har dårlig samvittighet over å ha andre planer enn kun masterskriving den kommende uken. Irriterer meg også over å ikke kjenne på noe "nytt giv" i sluttspurten, vil BARE bli ferdig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reckless skrev (19 minutter siden):

Ånei! Klem til deg :klem3: Ser du har skrevet at noe løsnet siden dette, men forstår det er frustrerende når du virkelig ikke forstår hva vedkommende mener. Kan det hende noe har blitt misforstått? 

Jeg sendte inn min "ferdige" oppgave for noen dager siden, og er i gang med å finlese, pirke på referanser, fjerne gjentakelser og tilføye mest mulig. Er kjempenervøs for det som trolig blir den siste tilbakemeldingen, og har dårlig samvittighet over å ha andre planer enn kun masterskriving den kommende uken. Irriterer meg også over å ikke kjenne på noe "nytt giv" i sluttspurten, vil BARE bli ferdig nå!

Ja, det har absolutt vært en misforståelse. Bare synd den ikke ble oppdaget for lenge siden. Det verste er egentlig at jeg i utgangspunktet var inne på det, men endret retning fordi jeg var overbevist om at var feil. Nå må jeg bare stole på at det jeg gjør er godt nok. Og skulle det ikke være det må jeg bare levere uansett, fordi der vil ikke være mulig å gjøre flere store endringer.

Herlighet så deilig det må være å så nærme slutten. Når er innleveringsfrist? Det å være nervøs for tilbakemelding og dårlig samvittighet for å gjøre andre ting enn masteroppgaven kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Har kronisk dårlig samvittighet uansett hva jeg gjør. Jobber jeg med oppgaven har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke er med barna/familien eller tar igjen det som glipper på jobben. Hvis jeg er med barna/familien eller jobber, så har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke skriver på oppgaven..

Har lagt ned ca 20 timer på oppgaven i helgen og kommet et solid stykke på veien. Straks klar for å sende den omarbeidede analysen til språkvask og så må jeg kaste meg over drøftingen igjen. Teori og metode er så godt som ferdig. Den kommende uken blir heftig. Etter det håper jeg at det kun blir småplukk, referanser, innledning, sammendrag, legge den inn i malen osv igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja, det har absolutt vært en misforståelse. Bare synd den ikke ble oppdaget for lenge siden. Det verste er egentlig at jeg i utgangspunktet var inne på det, men endret retning fordi jeg var overbevist om at var feil. Nå må jeg bare stole på at det jeg gjør er godt nok. Og skulle det ikke være det må jeg bare levere uansett, fordi der vil ikke være mulig å gjøre flere store endringer.

Herlighet så deilig det må være å så nærme slutten. Når er innleveringsfrist? Det å være nervøs for tilbakemelding og dårlig samvittighet for å gjøre andre ting enn masteroppgaven kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Har kronisk dårlig samvittighet uansett hva jeg gjør. Jobber jeg med oppgaven har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke er med barna/familien eller tar igjen det som glipper på jobben. Hvis jeg er med barna/familien eller jobber, så har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke skriver på oppgaven..

Har lagt ned ca 20 timer på oppgaven i helgen og kommet et solid stykke på veien. Straks klar for å sende den omarbeidede analysen til språkvask og så må jeg kaste meg over drøftingen igjen. Teori og metode er så godt som ferdig. Den kommende uken blir heftig. Etter det håper jeg at det kun blir småplukk, referanser, innledning, sammendrag, legge den inn i malen osv igjen. 

For noe herk! Høres virkelig ut som om du har fått til å gire opp på slutten, da! Beundrer den evnen, og misunner deg ikke å måtte ha dårlig samvittighet overfor jobb og familie. Jeg har som nevnt frasagt meg all jobb i en periode, men har veldig dårlig samvittighet overfor kjæresten som kommer i andre rekke om dagen. Han er heldigvis veldig forståelsesfull!

Jeg har innleveringsfrist 15. mai, og leser meg (TREIGT) gjennom oppgaven og prøver å tilføye litt ord og setninger mens jeg venter på tilbakemelding på diskusjon og litt analyse. Føler mye avhenger av tilbakemeldingen nå, og skjønner ikke helt når den stakkars korrekturleseren min skal få tid til å lese gjennom. Når skal du levere? Jeg heier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare innom og juble over veileders siste tilbakemelding!!🥺 Disse innvendingene kommer ikke til å ta nattesøvnen fra meg, som antatt. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reckless skrev (21 timer siden):

Må bare innom og juble over veileders siste tilbakemelding!!🥺 Disse innvendingene kommer ikke til å ta nattesøvnen fra meg, som antatt. 

Jeg skal også levere 15. mai. Den dagen kan både ikke komme fort og sakte nok.. 🤪

Så utrolig herlig med en slik tilbakemelding! Krysser fingrene for at jeg opplever det samme neste uke, men har mine tvil.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal også levere 15.Mai.. Har forhåpentligvis etter siste innlevering til veileder "kun" konklusjonen igjen.  Men er redd for at veileder kommer med masse som må endres på. 

Anonymkode: 4a697...c73

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiledning mandag og skal levere utkast til sluttføringsseminar i morra. Endelig innlevering 1. juni. Veiledninga gikk bra, mye positiv feedback, og endel pirk på småting. Men ser absolutt enden der framme et sted. Har 70 sider, ender nok opp rundt 80 tenker jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skal også levere 15.Mai.. Har forhåpentligvis etter siste innlevering til veileder "kun" konklusjonen igjen.  Men er redd for at veileder kommer med masse som må endres på. 

Anonymkode: 4a697...c73

Ja, skjønner den frykten. Det var det som skjedde med meg. Men ser jo de andre her har fått bedre tilbakemeldinger så det går nok bra for de fleste! 

Lorieen skrev (2 timer siden):

Jeg hadde veiledning mandag og skal levere utkast til sluttføringsseminar i morra. Endelig innlevering 1. juni. Veiledninga gikk bra, mye positiv feedback, og endel pirk på småting. Men ser absolutt enden der framme et sted. Har 70 sider, ender nok opp rundt 80 tenker jeg. 

Så misunnelig på dere som kun får tilbakemelding om småpirk! 

Jeg ligger våken og stresser.. Skal levere inn til siste veiledning på søndag og har så MYE jeg skulle ha gjort før det. Innser nå at jeg ikke kommer til å klare å komme i mål med alt veileder ønsker, så nå ligger jeg og prøver å vurdere hva det er viktigst at jeg prioriterer. Skal få ting på plass til innlevering, men skulle jo helst fått en vurdering av det før det går til sensur.. Jeg har jo misforstått tidligere, så sliter veldig med å stole på egen vurderingsevne. Men men, får prøve å stille gode spørsmål på siste veiledning. 

Er spent på hva slags forfatning jeg kommer til å være i ved levering. Nå kjører jeg hardt med 12-13 timersdager med 7,5 timer jobb først og noen timer med oppgave utover ettermiddagen og kvelden. I tillegg til at jeg sliter med mat og søvn på grunn av stress, som heller ikke hjelper på konsentrasjon og prestasjon. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, skjønner den frykten. Det var det som skjedde med meg. Men ser jo de andre her har fått bedre tilbakemeldinger så det går nok bra for de fleste! 

Så misunnelig på dere som kun får tilbakemelding om småpirk! 

Jeg ligger våken og stresser.. Skal levere inn til siste veiledning på søndag og har så MYE jeg skulle ha gjort før det. Innser nå at jeg ikke kommer til å klare å komme i mål med alt veileder ønsker, så nå ligger jeg og prøver å vurdere hva det er viktigst at jeg prioriterer. Skal få ting på plass til innlevering, men skulle jo helst fått en vurdering av det før det går til sensur.. Jeg har jo misforstått tidligere, så sliter veldig med å stole på egen vurderingsevne. Men men, får prøve å stille gode spørsmål på siste veiledning. 

Er spent på hva slags forfatning jeg kommer til å være i ved levering. Nå kjører jeg hardt med 12-13 timersdager med 7,5 timer jobb først og noen timer med oppgave utover ettermiddagen og kvelden. I tillegg til at jeg sliter med mat og søvn på grunn av stress, som heller ikke hjelper på konsentrasjon og prestasjon. 

Huff. Men som min veileder sa til meg: Det er du som bestemmer til syvende og sist. Jeg bare kommer med forslag! 

Klem til deg! Håper du finner gnisten til å trøkke til de siste ukene nå. Og etterpå skal du unne deg noe du har ønska deg LENGE. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff og huff, nå er jeg bare overbevist om at jeg stryker. All denne jobben til ingen nytte. 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Huff og huff, nå er jeg bare overbevist om at jeg stryker. All denne jobben til ingen nytte. 😭

Det gjør du ikke! Stå på!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Flere som skal trekke seg?🙋🏼‍♀️😅

Anonymkode: 74a26...5c3

Aldri i livet. Det er nå eller aldri. 

Lorieen skrev (18 timer siden):

Det gjør du ikke! Stå på!

Takk. ❤️ Jeg gir meg ikke, men det koster. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 16.21):

Heier på dere alle. 
Dere er så dyktige og utholdende at dere fortjener all heder og ære. Uansett karakter.

Husker med skrekk på min egen tid som masterstudent. Det var et strev uten like, men kom tilslutt i mål. Det var nydelig. Jeg har hatt svært god nytte av masteroppgaven. Ikke selve oppgaven egentlig, men alt jeg lærte i prosessen. I tillegg fikk jeg nye muligheter i arbeidslivet og høyere lønn. 

Så stå på siste innspurten!! Dere greier det! 

Anonymkode: 40bda...7be

Samme her- grusom prosess som var langdryg og ubehagelig. 
Oppgaven i seg selv har ikke gitt meg så mye- men prosessen, analysen og det kritiske blikket har styrket meg som fagperson. 
I tillegg landet jeg en seniorrådgiver stilling innen et spennende felt- med 150k i lønnsøkning. Så hold ut! 

men en phd blir det ALDRI! 🤣

Anonymkode: a8cf3...768

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme her- grusom prosess som var langdryg og ubehagelig. 
Oppgaven i seg selv har ikke gitt meg så mye- men prosessen, analysen og det kritiske blikket har styrket meg som fagperson. 
I tillegg landet jeg en seniorrådgiver stilling innen et spennende felt- med 150k i lønnsøkning. Så hold ut! 

men en phd blir det ALDRI! 🤣

Anonymkode: a8cf3...768

Nå har jeg aldri vært fristet til noen akademisk karriere, men hvis det noen gang har vært et fnugg av tvil så er det definitivt ikke det nå for å si det sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig vanskelig å skrive en master-oppgave? Holder på med bachelor oppgave selv men hva kan jeg forvente med master? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplekakepåpizza skrev (2 timer siden):

Er det veldig vanskelig å skrive en master-oppgave? Holder på med bachelor oppgave selv men hva kan jeg forvente med master? 

Det er ikke veldig vanskelig. Om du mestrer akademisk skriving, så klarer du det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...