Gå til innhold

Masteroppgave-tråden

Pingting

Anbefalte innlegg

Jeg har fått dato for muntlig! :haar:

Og fått vite hvem som skal være sensor! Intern sensor er en veldig flink akademiker... også grådig skummel og ganske kravstor tror jeg. Men også hyggelig, har jeg inntrykk av. Ekstern sensor har jeg referert til flere ganger (*dø på seg*), og h*n jobber på det som egentlig er drømme-fremtidig-arbeidssted for meg. Jælp!

Men altså: 24. juni.

:bond:

Hvordan forbereder man seg til det her a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal nå levere til trykk på mandag uansett jeg :fnise:

Gjør det, gjør det, gjennomfør det! :duskedame:

Ekstern sensor har jeg referert til flere ganger (*dø på seg*), og h*n jobber på det som egentlig er drømme-fremtidig-arbeidssted for meg. Jælp!

Det må jo være en kjempefordel! For det første blir han (evt. hun) nok smigra over at du har brukt hans arbeid i oppgava di, og synes dermed at du må være en svært klok og oppvakt student som har fått med deg viktigheten i arbeidet hans :opplyse: For det andre betyr jo det at han kanskje fester seg ved navnet ditt, og hvis du gjør et godt inntrykk på muntlig vil jo det være en gyllen mulighet til å få ei lilletå innafor. Er du "frekk" nok så skriver du en åpen jobbsøknad og leverer sensor etter du har fått karakteren din (forutsatt at du får en god karakter, kanskje?). Vet ikke jeg om jeg hadde turt da, men søren heller, hvorfor ikke? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiledningen gikk kjempebra i dag :) Jeg kan bruke alt jeg har av tekst, og trenger bare å flikke på feil og forbedre setninger frem til jeg leverer på tirsdag! Jeg ser faktisk for meg at det til og med kan bli tid til bittelitt moro i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være en kjempefordel! For det første blir han (evt. hun) nok smigra over at du har brukt hans arbeid i oppgava di, og synes dermed at du må være en svært klok og oppvakt student som har fått med deg viktigheten i arbeidet hans :opplyse: For det andre betyr jo det at han kanskje fester seg ved navnet ditt, og hvis du gjør et godt inntrykk på muntlig vil jo det være en gyllen mulighet til å få ei lilletå innafor. Er du "frekk" nok så skriver du en åpen jobbsøknad og leverer sensor etter du har fått karakteren din (forutsatt at du får en god karakter, kanskje?). Vet ikke jeg om jeg hadde turt da, men søren heller, hvorfor ikke? :fnise:

Jooooa. Men men men, jeg skriver jo om noe som det knapt nok er forsket på, så det hadde vært rart om jeg IKKE hadde med arbeidene h*ns.

Også tror jeg ikke h*n har så mye med ansettelser og slikt å gjøre, så åpen søknad blir litt for drøyt. Men jeg kan jo prøve å snike inn et ord om at jeg er interessert. Hvis jeg tør. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så kult Ping! Skjønner at du er litt stressa, men forutsatt at oppgaven er bra, så har du gode sjanser å merkere deg som en framtidig kollega ;)

AB! Fantastisk! Stå på og lever!

Og jeg har hatt en aldri så liten vårrengjøring på terrassen :P Skrev ferdig konklusjonen og sendte den av gårdet til veilederen. Får se hvilken tilbakemld jeg får på fredag. Min mann har bursdag i morgen, så jeg måtte skynde meg ned til sentrum for å kjøpe gave til han. Resten av kvelden holdt jeg på og rundsleiket den aldri så skitten terrassen vår. Alt fra tak til gult fikk seg et skikkelig trykk fra brannslangen :P Men nå kan vi snart nyte vår/sommerdager på en ren terrasse. Og jeg har fått ut litt frustrasjon for i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hå!! Ser det er mange som nærmer seg, og noen som attpåtil har levert!! Stå på folkens, det er DU som er eksperten nå ;)

Jeg bare lurer på en ting jeg. Har dere et krav til antall sider? Vi har i studiehåndboken fått defienrt 100-125 sider, men seksjonssjefen på instituttet sier det kun er for å begrense oss. Altså MÅ vi ikke skrive 100 sider. Jeg har nå snart 85, og helt seriøst, det ER IKKE MER i materialet. Syns dere jeg skal tolke "100-125 sider" som veiledende, eller finne en ny teori eller liknende?? Jeg ser at jeg helt fint kan putte på en del om aktør-struktur-forhold, men syns det blir litt "jeg hadde ikke mer jeg, så jeg puttet på dette"....

Ser at jeg ikke var videre optimistisk forrige gang jeg skrev her... :fnise: Vel, det går nå i all hovedsak ganske greit. Er ferdig med oppfølging av informanter, og nå er det bare flikkingen igjen egentlig.

I går kom jeg på at jeg ikke har gredd håret mitt på to uker...Jeg har dreads i nakken :skratte:

Edit: korrektur er noe man overlater til word for tiden.

Endret av Spirali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis seksjonssjefen sier at dere ikke trenger å nå 100 sider, så er det vel greit? Jeg har krav på 80-100 sider, og tenker at det er jo type standardsider på rundt 2300 tegn osv., men det er det visst ikke ifølge min veileder, så må kutte ned på noe. Har en del tabeller som tar litt plass også, som jo ikke burde vært med i sidetallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skrive 80-100 sider og i følge veilederen min så gjaldt 10%-regelen slik at alt mellom 72 og 110 sider er lov. For sikkerhets skyld kontaktet jeg instituttet og i reglementet er 10%-regelen allerede inkludert (idealet er 90 sider), så det er opp til sensor å vurdere om jeg trekkes hvis jeg har for lite eller for mye. Jeg fikk i alle fall tynt oppgaven opp i 81 sider :)

Jeg sier ikke at det er sånn hos dere, Spirali, men ville bare opplyse om at det kan være lurt å sjekke med eksamenskontoret der du studerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Det har du allerede gjort ja! Jeg syns det høres rart ut at de setter grensen til mellom 100 og 125 sider hvis de ikke er nøye på sidetallet i det hele tatt. Jeg ville tolket 100-125 sider som at det er innenfor der sidetallet bør ligge :/ Spør han rett ut om 85 sider går greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og takk for svar :)

Jeg sendte mail til instituttlederen jeg. Like greit å gå rett til toppen :gjeiper:

I følge han har vi på vårt institutt det slappeste forholdet til sidetall i landet. Han mente at hvis jeg var fornøyd per nå og ikke hadde 100-125 sider, så bør jeg la det ligge, og heller bekymre meg for om innholdet gjør opp for lengden. Estimatet på 100-125 sider var visst for å begrense de som gjerne vil skrive oppgaver på mange hundre sider. De innførte den etter at en fyr brukte 18 år (!!!) på en masteroppgave på 600 sider..

Han kunne forøvrig også fortelle at den beste masteroppgaven han noensinne hadde lest var på 55 sider og tilsvarte 60 studiepoeng. Vedkommende er nå stipendiat på instituttet :sjokkert:

Så det er det tilbake til maskinen da :)

Han en finfin skrivedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite, da slipper du å bekymre deg for sidetallet. Men 18 år på 600 sider. :hakeslepp:

Selv sitter jeg med en laptop som ser det for godt å skru seg av akkurat når det måtte passe. Det har skjedd tre ganger de siste dagene, sist nå for bare et kvarter siden. Heldgivis lagrer jeg ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei! Datahavari er vel det siste du trenger nå... Kan det være fordi den går for varm? Jeg hadde i hvert fall problemer med overoppheting, og da skrudde rett og slett maskinen seg av.

Ja, 18 år og 600 sider, det er helt hinsides. Veilederen hans måtte ta kontakt med han siden han skulle gå av med pensjon. Da kom han med blekka og beklaget at den ikke var ferdig :fnise:

Endret av Spirali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være den går varm, jeg har den jo enten på sofaen eller i fanget. Men har jo brukt den slik i flere år nå. Det er mulig den ene ledningen er litt løs - får bare håpe det er noe slikt, jeg trenger den virkelig de siste ukene nå! Det er jo ikke totalkrise, samboer har jo en PC, og jeg kan reise ut til universitetet og jobbe, men trenger ikke ekstra stress akkurat nå.

Håper stakkaren fikk god karakter på mursteinsoppgaven sin, da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De innførte den etter at en fyr brukte 18 år (!!!) på en masteroppgave på 600 sider..

:hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

Det er jo to doktorgrader i sidetall det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan være den går varm, jeg har den jo enten på sofaen eller i fanget.

Prøv å legge en stor bok under hvis du sitter med den i fanget, så stenger du ikke for luftingen på undersiden (type atlas-stor) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

En bok under pcen, er lurt ja! Men om du har vært vant til å sitte med den i fanget eller i sofaen i flere år, så anbefaler jeg å åpne hele greia og sjekke vifta for støv. Oddsen for at det ligger en tettpakka kanin der er ganske stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke åpnet den enda, samboer sier at hvis den hadde vært tettpakket for støv så hadde vifta gått på høygir kontinuerlig. Men takk for tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...