Gå til innhold

Serverte saft i vinglass

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg serverer brus i vinglass i barnebursdager fordi jeg ikke har nok like vanlige glass og nekter plent å bruke papp- eller plastglass av miljøhensyn. Ikke vil jeg fylle opp skapene med flere glass heller bare pga en barnebursdag i året.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i heimen drikker vi vann fra vanlige glass til hverdags....ved kjøkkenbordet. Men til fest så dekker vi på i spisestua, og serverer både villa champagnebrus/div andre bruser i krystallvinglass! Til store og små. Og vi voksne tar gjerne et glass vin i stedet for champagnebrus....

Ser ikke helt problemet....

• Liker 2
Skrevet

Nå måtte jeg lese teksten to ganger for å se om jeg leste riktig!! Er det virkelig noen som kan se noe galt i dette også?

I hele min barndom og oppvekst har det vært helt naturlig å dekke med stettglass til finere anledninger. Jeg forbinder ikke nødvendigvis stettglass med alkohol heller, selv om det kalles vinglass. Dette er fortsatt helt vanlig både hos meg, mine foreldre og andre vi omgås, nærmest helt fra barnet vokser fra tutekoppen. Jeg har også ofte laget porsjonsdesserter i stettglass, gjerne også til barnebursdager.

Det er ikke rart at mange ser feil hos og irriterer seg på andre foreldre hvis det ikke skal mere til enn dette. Dette er noe som jeg virkelig ikke kunne klart å tenke meg til at kunne irritert andre foreldre! Sikkert bra at ungene mine nå er store, ellers kunne jeg vel risikert å fått en haug med hissige foreldre på nakken;)

Men si meg TS; til en konfirmasjon eller et bryllup f.eks., hva dekker dere et flott bord med da, om dere ikke bruker stettglass der det sitter barn??

Og når dere går ut på restaurant, hvor bordene er dekket når man kommer, blir dere irritert hvis det er dekket med vinglass til alle, også der det kanskje skal sitte barn??

Nei, dette er virkelig hysterisk mener jeg. og grenser vel omtrent til vanvidd!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er av de som drak saft av vinglass da vi var på søndagsmiddag hos besteforeldrene. Voksne som barn drakk av krystallglass. Jeg har ikke tatt skade av det.

Jeg hadde ikke gitt barn dyre vinglass før jeg hadde vært rimelig sikker på at det ikke ble knust.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser overhodet ikke hva problemet her er...

Som flere andre her synes jeg det var veldig stas å få drikke fra stetteglass som barn - ikke fordi jeg forbandt det med vin, men fordi jeg synes "voksenglassene" var så fine. Jeg har faktisk ikke tenkt tanken at dette kan være et problem.

• Liker 1
Skrevet

Folk lager problemer av de rareste ting...

Hva i all verden er galt med å servere saft i vinglass? eller i martiniglass for den saks skyld.

Skrevet

En bekjent av meg lagde alkoholfrie Cosmos og Strawberry Daquaris servert i "korrekte" glass i 14-årsdagen til datteren som eeeelsker Sex and the City. Hun burde vel vært meldt til barnevernet... :ironi:

• Liker 3
Skrevet

En bekjent av meg lagde alkoholfrie Cosmos og Strawberry Daquaris servert i "korrekte" glass i 14-årsdagen til datteren som eeeelsker Sex and the City. Hun burde vel vært meldt til barnevernet... :ironi:

Da jeg jobba på hotell hadde vi barnedisco, med fargerike alkoholfrie drinker til ungene, og det var stor stas for alle. Rart ikke politiet kom og tok razzia og arresterte alle sammen, når jeg leser reaksjonen her.

• Liker 2
Skrevet

Da jeg jobba på hotell hadde vi barnedisco, med fargerike alkoholfrie drinker til ungene, og det var stor stas for alle. Rart ikke politiet kom og tok razzia og arresterte alle sammen, når jeg leser reaksjonen her.

De ble nok alkoholikere alle sammen!!!! :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Det blir litt sånn storm i et vinglass...

• Liker 6
Skrevet

Hvordan er vinglass verre enn vanlige glass? Bare fordi de kalles vinglass? :lete: Eg ser virkelig ikkje problemet...

Skrevet

Kan ikke hjelpe for å tenke ut en verre variant av saken "mitt barn knuste glass til 500kr i barnebursdag, nå vil den andre moren at jeg skal erstatte det". :skratte:

DA hadde jeg også reagert!:fnise:

On topic: min niese har fått stetteglass i selskap fra hun var omtrent 2-3 år. Gir henne derimot ikke krystallglassene!;)

Eneste vurderingspunktet er at ikke glassene er for tynne, da barn lett kan bite i dem. Ref. Iittala tumblerglass med mummi-graveringer, er merket med "ikke egnet for små barn"

Skrevet

Herregud, ts... Hva er problemet ditt egentlig? Du burde virkelig finne deg andre ting å henge deg opp i enn hvilke glass de bruker i et barneselskap.........

Skrevet

Hva synes dere om at barn får servert rød saft i vinglass i en barnebursdag?

Det skjedde i en barnebursag jeg har vært i dag. Er ikke dette rett og slett tullete?

Kan også nevne at de voksne fikk vin til maten. Ingen var full eller synlig beruset eller noe, men det hører vel ikke hjemme i en barnebursag?

Hjemme hos oss er det ikke noe som heter vinglass...det heter stetteglass, og for barnet er det kjempestas å drikke av "voksenglass". Så isolert sett synes jeg ikke det gjør noe om barna drikker saft av stetteglass, men jeg ville aldri tatt sjansen på å risikere stetteglassene min i en barnebursdag :ler:

Vin i en barnebursdag synes jeg er feil.

• Liker 2
Skrevet

Vin i en barnebursdag synes jeg er feil.

Støttes. Er det en barnas dag så hører ikke vin hjemme der.

Skrevet

For meg betyr "barnebursdag" at barna har bursdagsfest, med godteposer, pizza og uendelige mengder brus. Da er det selvfølgelig ikke alkohol til stede, men det er jo ikke så mange voksne til stede heller. "Familiebursdag" er noe annet, det er feiringen man har med familien etterpå, og da er det gjerne et mer formelt preg over det, og det er like mye de voksnes feiring som bursdagsbarnets. Det blir jo mer som et mini-slektstreff. Da var det vanlig med øl og vin til maten hos min familie, uten at noen av barna følte seg snytt for sin dag. Vi brydde oss uansett mest om barnebursdagen, familieselskapet var gørr kjedelig - men vi fikk i det minste leke voksne med glass med stedd.

Skrevet

jeg ville ikke servert vin i en barnebursdag, men vi har da hatt "julebord" for barna i barnehagen vi, der vi serverte rød saft i vinglass, ungene syns det var kjempestas med full oppdekking :D

Skrevet

I barnehagen sønnen min gikk i fikk de saft i vinglass i bursdager. Synes det var koselig. :)

• Liker 1
Skrevet

Altså - jeg gir snuppa mi melk fra shotglass :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Altså - jeg gir snuppa mi melk fra shotglass :sjenert:

He he

Det er jo bare glass da:)

Er forresten veldig praktisk med vin glass om det er drikke som skal være kald på sommeren for om en holder mye i glasset så smelter en isen med hendene. Om det er smothie eller milk shake for eksempel bruker vi vin glass.

Vi kan også ha is i glass som er for sterkere drikke for at den ikke skal smelte like fort som om den er i en flat skål på sommeren.

Jeg opplever at det blir mindre søl med fine glass og da de oppmuntrer til og holdes litt fint i motsetning til plastkopper for eksempel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...