Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke navn synes du er finest? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Jeg liker mange tradisjonelle navn, jeg.

Guttenavn som Håvar, Trygve, Tormod, Eskil, Sigurd, Oskar, Anders og Even er blant mine favoritter.

Av jentenavn synes jeg Sigrid, Ingrid, Gine, Ragnhild, Edel og Ingvil er fine.

Jeg er dessuten ukorrekt nok til å like en hel del topp-10-navn, som Emilie, Nora og Linnea, og det er jeg neppe alene om, ellers ville de ikke vært på topplistene ;)

Endret av Spinell
Skrevet (endret)

Jeg synes de aller fleste navn kan være fine i rett setting, altså i kombinasjon med passende etternavn osv. F.eks synes jeg Anlaug kan være et pent jentenavn, men heter du f.eks Gonzales til etternavn vil det være litt rart. Jeg har en venninne som heter Rachael Hope *etternavn* og synes det er fint, men det ville hørtes helt vilt ut dersom hun for eksempel het Andersen til etternavn...

Samboeren min er britisk, så eventuelle babynavn (i en fjern fremtid) vil være nøytrale/evt. britiske for å klinge bra med farens etternavn...Favoritter for ham er Nathan og Lily som jeg også liker godt. *min topp 2* ;)

Endret av kazcade
Skrevet

jeg liker jentenavnet Hjørdis, og generelt en del av de norrøne navnene. av for tiden populære (såkalte motenavn) synes jeg Ida og Ingrid er fine.

det er ingen spesielle guttenavn jeg liker.

Skrevet (endret)

Jesper og Jørgine! :rodmer: I tilegg, så elsker jeg navnet til sønnen min, men det har jeg ikke tenkt til å røpe her! :fnise:

Andre pene guttenavn: Aslak, Max, Emil, Ludvig, Christian, Trym.

Andre pene jentenavn: Emma, Charlotte, Christina, Fredrikke.

Edit: Også av jentenavn, så liker jeg også, Olivia og Simone. Vakre navn. :)

Det er de jeg kommer på nå! :nigo:

Endret av Krizzy
  • Liker 1
Skrevet

Hadde vi fått jente denne gangen hadde det blitt Mali :rodmer::rodmer:

Skrevet

Er veldig glad i litt spesielle og utradisjonelle namn. Men tykkjer også at norrøne namn er heilt nydelege.

Fine jentenamn: Ylva, Andrea, Mie, Elvira, Ronja og Silja.

Fine gutenamn: Eirik, Rein, Storm, Trym, Ravn og Varg.

Skrevet

Jentenavn: Othilie, Linnea, Desireé, Yvonne, Iris og Mille (og mange, mange fler!)

Guttenavn: Henrik, Andreas, Tobias og Leo er favorittene...

:rodmer:

Skrevet (endret)

Jentenavn: Viil, Ingvild, Eliana, Thale

Guttenavn: Hauk, Eirik, Kristian, Bjørn, Lukas

Huff, nå var det så mange jeg ikke kom på :/ Skal oppdatere listen min litt etter en tankepause hehe. Men Viil er ihvertfall mitt favorittnavn <3

Edit: Ylva og Storm som noen nevnte over her er også nydelige!

Endret av jenta90
Skrevet

Har egentlig ikke noen favoritt guttenavn, men av jentenavn synes jeg Amalie og Kaspara er veldig fine! :)

Gjest Instamatic
Skrevet
Er veldig glad i litt spesielle og utradisjonelle namn. Men tykkjer også at norrøne namn er heilt nydelege.

Fine jentenamn: Ylva, Andrea, Mie, Elvira, Ronja og Silja.

Fine gutenamn: Eirik, Rein, Storm, Trym, Ravn og Varg.

Henger meg på din navneliste jeg, men legger til Brand og Eydis i tillegg:)

Skrevet

Jeg liker Annelene, Mie, Asta og Evelina.

Av guttenavn liker jeg best Eirik :)

Skrevet

Hehe! Ventet på denne tråden etter den med "hvilke navn liker du ikke". :-)

Jeg liker Maja, Vilde, Frida, Anna, Brage, Mathias, Ole, Sander og mange fler. :)

Skrevet

Tristan (guttenavn)

Skrevet

Karna synes jeg er nydelig :rodmer:

Skrevet

Jeg vil legge til at jeg er godt fornøyd med mitt eget navn :fnise:

Skrevet

Tradisjonelle, norske/norrøne navn funker ikke for meg, men jeg er en av dem som er veldig glad i internasjonale/utenlandske navn. Mitt egen navn er norsk, men det blir ofte brukt i andre land også, jeg er iallefall veldig fornøyd med det :jepp: Det er helt vanlig i Norge, men er langt unna topp 10. Faktisk er det ikke mange rundt her jeg bor som heter det :nigo:

Men for å svare på tråden da, her er mine favoritter:

Guttenavvn: David, Kevin, Dennis, Noah, Adrian, Tomas (jepp, uten H)

Jentenavn: Michelle, Isabell/Isabella, Natasha, Alita

Jøss, vet det er mange fler men kommer rett og slett ikke på dem nå. Oppdaterer senere ;)

Skrevet

Eg likar best tradisjonelle namn. På gutesida er det vel berre norrøne namn eg kunne tenke meg å bruke på ein framtidig son. På jentesida er det litt meir variert, men samtidig tykkjer eg det er vanskelegare å finne pene jentenamn. Det blir enten "kjerring" eller "kjedeleg", liksom... Men, men... Alle namna eg listar opp no, kunne eg kalt eit framtidig barn, men nokon er sjølvsagt meir aktuelle enn andre.

I uprioritert rekkefølge, gutenamn:

Aslak, Amund, Øystein, Sverre, Tarjei, Trygve, Vemund, Leif, Asbjørn, Sveinung, Hallvard

I uprioritert rekkefølge, jentenamn:

Astrid, Karen, Solveig, Johanne, Tora, Ragnhild, Ragna/Ragni, Frøydis

Har dessutan eit jentenamn til som eg held tett til brystet ;)

Skrevet

Guttenavn: Håkon, Kristian, Kristoffer, Erik

Jentenavn: Ingrid, Julie, Karoline, Nora

Skrevet

I uprioritert rekkefølge, gutenamn:

Aslak, Amund, Øystein, Sverre, Tarjei, Trygve, Vemund, Leif, Asbjørn, Sveinung, Hallvard

I uprioritert rekkefølge, jentenamn:

Astrid, Karen, Solveig, Johanne, Tora, Ragnhild, Ragna/Ragni, Frøydis

Har dessutan eit jentenamn til som eg held tett til brystet ;)

Jeg er litt overrasket over at navnelistene våre ikke overlapper hverandre i det hele tatt, med tanke på at vi stort sett har vært helt enige i alle navnetrådene i det siste :skravle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...