Gå til innhold

Mindre pene navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Matheo og Liam på norske barn syns jeg er helt grusomt. Til jenter så kommer både Olga og Oline høyt opp. Og Amanda.

Anonymous poster hash: 8e67a...1d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nabobarna er et søskenpar som heter Matheo Maximillian og Mathilde Miliane.... Fyfader så harry!!!!

Videre syntes jeg navn med R i ikke er så fint. De verste er Rannveig, Roger, Ragnar, Frank, Frode, Gro og andre "urnorske" navn.

Blir litt provosert av folk som mener alle må ha "norske" navn. Det er vel rom for litt kreativitet da folkens??? Men altså, ikke misforstå meg: jeg hater de nye sukkersøte navnene som bikker over til harry. Crisander Tristan Nathaniel Hansen liksom....

Er det Hedda Skoug som er naboen din? Har sett at hun hashtagger dattera si på instagram som det. Muligens også sønnen når jeg tenker meg om.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

Er det Hedda Skoug som er naboen din? Har sett at hun hashtagger dattera si på instagram som det. Muligens også sønnen når jeg tenker meg om.

Muligens.....:) Søte barn altså, men syntes det blir veldig påtatt med så lange og pompøse navn. Blir veldig..... "Unge Mødre" faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten alle navn i "boken" er nevnt her. Godt vi har forskjellig smak. DEt er absolutt navn jeg ikke kunne tenkt meg å bruke på mine unger, men det er helst navn jeg forbinder med folk jeg ikke liker/likte i oppveksten. De fleste navn blir en vant med etterhvert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens.....:) Søte barn altså, men syntes det blir veldig påtatt med så lange og pompøse navn. Blir veldig..... "Unge Mødre" faktisk.

Det må være henne. I slutten av tjueåra med langt lyst hår? Navnene på barna tilsier at hun skulle være 17 år men...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest igjennom hele tråden, så vet ikke om de er blitt nevnt men jeg kan ikke fordra bl.a:

Berglijot

Taran (ja det er faktisk et jentenavn *grøss*)

Monita

Frøydis

Kjellaug

Asbjørg

Petrine

Perny

Aurora

Aurora er et av de vakreste navn jeg vet om. Alle de andre er jeg enig med deg i. Men det viser jo bare hvor ulik smaken kan være, jeg skjønner ikke hva Aurora gjør i den forsamlingen :)

Jeg elsket det navnet som liten da jeg leste om Aurora og Sokrates. På den tiden var det ingen som het det, så da ville man sikkert blitt mobbet for navnet. Mens nå er det jo blitt veldig vanlig med Aurora, mens Sokrates av en eller annen grunn ikke har tatt av. Kanskje om noen år? :)

Anonymous poster hash: ee1ed...29c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matheo og Liam på norske barn syns jeg er helt grusomt. Til jenter så kommer både Olga og Oline høyt opp. Og Amanda.

Anonymous poster hash: 8e67a...1d0

Ei venninne foreslo Matheo til gutten jeg har i magen, ble litt satt ut og viste ikke helt hva jeg skulle svare :P Nei takk hun får kalle sin egen sønn det om hun noen gang får en gutt ;)

Vi har ikke bestemt oss ennå for navn men er enig i det meste som er skrevet i denne tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uff tenk å hete noe så stygt som Linnea, Julie og Michelle. Man må jo så klart heller hete Olga, Vigdis eller Bjørg. :sarkasme:

Anonymous poster hash: e1618...9a7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

Det må være henne. I slutten av tjueåra med langt lyst hår? Navnene på barna tilsier at hun skulle være 17 år men...

Ja det er henne. Blogger og stylisten til TDA. Jeg vet veldig godt hvem hun er, men tenkte det ikke var lov å "henge" ut personer med navn på forumet.. Men men, som sagt er de en søt familie men jeg ble bare veldig overrasket over navnene på barna. Trodde ikke hun var helt typen til Matheo Maximilian og Mathilde Miliane når hun ellers virker urban og "kul".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for lang tråd ti lå lese gjennom alt, så med fare for gjentagelse:

Maud Angelica

Leah Isadora

Emma Tallulah

er helt horrible navn. Maud, Emma og Leah er greie nok, men jeg synes foreldrene burde skamme seg med tanke på den posisjonen de har. Jålenavn som Chrisander, Leander, Linnea osv. er også grusomme.

Dessuten kan jeg ikke fordra en del nokså vanlige navn:

Gøril, Arild, Egil, Arvid, Bengt, Rune, Trude, Olga, Hjørdis, Sigrun, Tordis, Magnhild, Reidun, Bjarne

Anonymous poster hash: f5a15...152
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eelsker navnet Liam. Lurer på hva folk synes er fint da. Kanskje: Friktor, Trygve, Bjørn Gunnar. DET kan jeg trygt kalle stygt.

Det er så mange stygge navn at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.

-Ragnhild / Borghild (helt Ok, iforhold til andre stygge navn, men fortsatt stygt)

-Ingunn

-Olga

-Alma

-Maxine

-Klara (klara-klok?)

-Brit, Toril, Liv, Marit og andre gamle navn.

-Susanne

-Petra

-Trude

-Dorris

Kommer på alt for mange stygge navn.

Av guttenavn:

-Nicholai

-Thor/Tor

-Max

-Stein, Steinar, Per, Marco

-Bernt

Synes de navnene er verre enn: Casper og ''unge mødre'' navn

Anonymous poster hash: 1bb36...14b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Morsom tråd, og med fare for å tråkke i salaten: nevner jeg mine verstinger likevell:

Kåre (passe på en voksen mann, men ikke på en baby)

Marius (passer på en baby, men ikke en voksen mann)

Ronny (dømt til "versting")

Elita (Lolita?)

Amy Desirè (og foreldrene lurer senere på hvorfor datteren ble playboy-bunny?)

Arnold (tilbakestående eller 1`ll be back?)

Leonora (den hoxx..)

Stein Harry (ikke bare Harry, men stein harry...)

Laila (hvor er cowboyhatten?)

Hun har jeg hørt om, tror foreldrene ikke hadde noe imot det :nissekonekyss:

Anonymous poster hash: 1bb36...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twelve12

Aurora er et av de vakreste navn jeg vet om. Alle de andre er jeg enig med deg i. Men det viser jo bare hvor ulik smaken kan være, jeg skjønner ikke hva Aurora gjør i den forsamlingen :)

Jeg elsket det navnet som liten da jeg leste om Aurora og Sokrates. På den tiden var det ingen som het det, så da ville man sikkert blitt mobbet for navnet. Mens nå er det jo blitt veldig vanlig med Aurora, mens Sokrates av en eller annen grunn ikke har tatt av. Kanskje om noen år? :)

Anonymous poster hash: ee1ed...29c

Ja ikke sant. Aurora er noe av der verste navnet jeg vet om. Så ulik smak kan man ha. :)

Ser også på de som nevner Matheo her også, det er et utrolig fint navn syns jeg. Skjønner ikke hvordan folk kan misslike det :P

Dessverre så kan jeg ikke kalle min egen sønn det da, da jeg har en nevø som heter det. Bare han skriver det uten h: Mateo.

Uansett hva man velger å kalle barna sine, eller hvor fint man syns et navn er, så er det alltid en eller annen som vil syns det er ufattelig stygt. Men det er jo greit at alle ikke liker det samme da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn, Stein, Sveinung!! Grusomme navn!

Også mange av disse nye poppis navnene som bare er funnet på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp en artikkel om ei som mistet søsteren sin 22. juli, trist ja, men jenta heter Sinikka! Lurer på hvordan foreldrene kom frem til det navnet! Søstra som døde hadde et ok navn, Victoria. Men Sinikka??? Ikke fint.

Anonymous poster hash: e3a50...926
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leste nettopp en artikkel om ei som mistet søsteren sin 22. juli, trist ja, men jenta heter Sinikka! Lurer på hvordan foreldrene kom frem til det navnet! Søstra som døde hadde et ok navn, Victoria. Men Sinikka??? Ikke fint.

Søsteren til Sinikka burde jo da ihvertfall hett Vibekke, for å matche.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først Sinikka måtte være et etternavn, men det er altså et jentenavn av finsk-samisk opprinnelse.

Endret av Ingeborg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt unødvendig å skrive hvor du hadde hørt om det navnet hen. Tenk om søsteren sitter og leser dette her. Synes man kan vise litt mer respekt enn som så. Sikkert ikke mange andre som heter det, så hun hadde muligens skjønt hvem du mente likevel, men man kan la være av prinsipp.

TS

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min har produsert en hel bøling unger, og de heter... (hold dere fast!)

Trinity Suzannah (Trinny og Susannah, anyone?)

Ziana Angelïca (ja, med sånn rar greie over i-en...)

Mauritz Maximillian (stakkars, stakkars unge)

Kitty Ophelia (u cat to be kitten me!)

Nå er a drektig med neste... Tipper den kommer til å hete noe som Theodor Reynold, for dama er besatt av Ryan Reynolds.

Anonymous poster hash: 17776...f0d
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...