Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Jeg har aldri hørt navnet Theis i Norge? Hvor kommer det fra? I Nederland har de navnet "Thijs" uttales : Teis ? Kan det være herfra?

Theis er i alle fall et relativt vanlig navn i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bianca i seg selv er ett veldig vakkert navn, for all del! :)

Men "Tiara" ??????:P

Skjønt ehva du skrev. Min dater har bare bianca og ikke noe navn bak, jeg syns også det blir rart. :) Bare det var lit morsomt det navne kom opp her, asom posetivt navn.. :D Takk, for du synes Bianca er ett vakkert navn :D

:hjerete:

Endret av jessica90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fin tråd, må le at jeg faktisk noterte meg et par av navnene bak øret for min kommende datter :fnise:

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det ekleste navna du veit???

Er så mange klissete "finne på" navn for tiden. Her kommer de jeg syntes er værst :

Sandra

Sandra er da ikke noe finnepånavn? Det er jo et etablert navn.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS snakker om klissete "finne på"-navn, og dere nevner

Julie

Olivia

Alexander

Even

Etc..

What the...?!?

Skjønner at dere ikke liker navnene, men disse har da eksistert

lenge før dere selv ble født jenter.

Anonym poster: 14b26e1d1c4b38fad0ce76828c2a8463

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt vitsen med slike negative tråder der folk ramser opp alt de misliker. Hva får man egentlig ut av det? Jeg er oppriktig nysgjerrig altså. Men dere må bare fortsette, skal ikke kommer her å ødelegge jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en lita jente som heter Bianca, og jeg kjenner en godt voksen dame fra telemark som heter Bianca som mellomnavn. Jeg har aldri tenkt at disse navnene er klissete. Samme med Julie,Sandra,Olivia,even,oliver. Helt ok fine navn :)

Jeg synes faktisk at det er trist å kritisere slike fine etablerte navn. Norge hadde blitt j..kjedelig om alle jeg møter fra nå av introduserer seg som Anna,Ola, Kjetil og Gudrun. Jeg synes det er spennende når noen heter noe som er litt uvanlig. (Men Tiara var snodig da!)

Anonym poster: eef1970c2e0583e86978dc7fd7701d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en lita jente som heter Bianca, og jeg kjenner en godt voksen dame fra telemark som heter Bianca som mellomnavn. Jeg har aldri tenkt at disse navnene er klissete. Samme med Julie,Sandra,Olivia,even,oliver. Helt ok fine navn :)

Jeg synes faktisk at det er trist å kritisere slike fine etablerte navn. Norge hadde blitt j..kjedelig om alle jeg møter fra nå av introduserer seg som Anna,Ola, Kjetil og Gudrun. Jeg synes det er spennende når noen heter noe som er litt uvanlig. (Men Tiara var snodig da!)

Anonym poster: eef1970c2e0583e86978dc7fd7701d9f

Tviler på at du vil møte så mange Gudrun og Kjetil i den kommende generasjonen, så der har man faktisk sikre navn om man vil skille seg litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det naturlige er vel at folk velger navn de selv synes er pene, ikke fordi de vil skille seg ut. Jeg mener at det virker som det er in å kritisere navn som er "nye" eller lite brukt og sånn har det nok alltid vært.

En kollega av meg som har godt voksne barn nå opplevde det samme når hun var ung og fikk unger. Hun kalte datteren sin Victoria på 70 tallet, og flere av den eldre generasjonen kritiserte navnet fordi det ikke var et navn de selv var kjent med.

Men heldigvis så har vi hatt en lang utvikling der hvor folk har tilpasset seg nye navnemoter. :)

Anonym poster: eef1970c2e0583e86978dc7fd7701d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maximilian er virkelig helt forferdelig.

Mange av de nevne navnene er navn som er vanlig i andre land, så hvis foreldrene kommer fra et annet land så syns jeg at det er fine navn. Jobbet i en barnehage hvor en gutt hette Maximilian og foreldrene kom fra et annet land, husker ikke i farten hvor fra. Så helt greit i mine øyne, men kunne ikke kalt min sønn for det. Min samboer er halvt norsk og halvt noe annet, så hvis han ønsker et navn fra det andre landet så skal jeg selvsagt vurdere det.

Navn jeg ikke takler

Angelica

Linnea (for mange som heter det)

Celina og Celine

Viljan

Fillip og andre skrivemåter (for mange som heter det)

Aksel

Theo

Matheo

Mio

Tony

Og andre moderne-ikke-norske navn. Mange gamle norske navn er fine men også en del mindre fine, som

Jensine

Petronella

Norvald

Kåre

Odd

Anonym poster: cb95b8315a17153cb5e8f68415b66479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det jeg synes er spesielt søsken navn som nesten er like. de fikk en jente først. kalte henne Christina det er helt greit det. men så fikk de en gutt så skal han heter Chrisander ...stygt navn.

ellers er jeg ikke så glad i : Raina

Anonym poster: 70df900f450de41c03f762d6005bb75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...